direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Kleintje, bij de deca moet je de luchtbel er niet uit spuiten hoor!

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen meiden,

Ik kan mezelf zo druk maken he, ben er heel onzeker mee, ik weet het, maar vind het ook best kl*ten allemaal!
    Vanmorgen heb ik namelijk de naald op de pen gezet en niet gekeken of er wel een druppeltje vloeistof uitkwam. Heb gewoon de pen ingesteld en daarna gespoten...
    Achteraf denk ik dan.........oooooooooooh...weer wat vergeten!
    Denken jullie dat het kwaad kan?!

Sorry dat ik me zo druk maak, maar zolang ik geen fm heb gehad blijft dit wel zo denk ik!

Een fijne dag en ik laat jullie vanmiddag weten hoe het bij die paranormale genezer was!
    Moet nu even werken in groep 8...alleen de ochtend gelukkig.

Maaike, succes vandaag, denk aan je!

Liefs Loesie

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey loesie,

volgens mij kan dat geen kwaad hoor,
    maak je niet te druk`we zijn tenslotte geen artsen we kunnen
    ook niet overal aan denken he.
    je bent vast niet de enige die dat heeft.
    komt helemaal goed.

gr regi

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Maaike: Wat lief van je zeg!!! Maar zoals Loesie het al zei....jij wilt net zo graag als ons een kindje en dat je er dan al eentje hebt (gelukkig) doet daar NIETS aan af!! Hoeft je dan ook absoluut niet schuldig oid te voelen of een zeur of wat dan ook. Als wij er één zouden hebben, gingen wij ook nog voor een tweede hoor :)
    Weet niet of je al voor de punctie bent of nog moet, maar wilde je nog even héél veel succes wensen!! Hopelijk heeft de kuur je een beetje doen opknappen voor de punctie!!
    Ben benieuwd hoe het ging :(:

@Saffie: Oh.....dan had ik dat van de deca bij jou ff gemist....foutje.. En vandaag de puregon voor het eerst!! Nu schiet het op he!! :D

@kleintje: Zoals Saffie al schreef.....de luchtbel bij de deca idd NIET :) verwijderen voor het spuiten!! Hopelijk komt je ongi snel!! Of natuurlijk 9 mnd niet ;)

@Jewel: Ik heb niet zo'n problemen hoor met nachtdiensten. Vind het zo af en toe wel lekker. Is 's nachts (over het algemeen) een stuk rustiger dan overdag of 's avonds!! Ik slaap soms juist bij in m'n nachtdiensten. Hééérlijk de hele dag slapen en geen wekker hoeven zeten. Zit je trouwens lekker op het wachtbankje? Wat spannend allemaal toch he?! [-o<

@Regi: Jij ook heel veel succes op het wachtbankje. [-o< Leuk dat jullie zo gelijk aan het wachten zijn daar.

@Loesie: Ik weet eigenlijk niet of voogd en peettante hetzelfde is. Bij ons is het zo dat wij als voogd op papier staan (bij notaris geregeld), mochten beide ouders onverhoopt wat overkomen, dan zullen wij de kinderen verder opvoeden. Hopelijk is dat nóóit nodig, maar mocht het gebeuren staan wij voor ze klaar!!
    Dus...jij vandaag naar de paranormale man :) ...ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan!!
    Wat betreft je spuiten met de puregon...ik heb er ook geen verklaarbare reden voor....snorry..... :| Maar als je twijfelt, bel je toch ff met telefonisch spreekuur van de vpk) vragen staat vrij.....!!! Je moet wel proberen je niet te druk te maken hoor!! Levert alleen maar stress op en wordt het allemaal ook niet beter van!! En dat druppeltje wat je vergeten bent!! Heb ik wel een antwoord op :D ...kan geen kwaad hoor, is alleen een test of het naaldje wel open is, maar als ie dat niet zou zijn kun je 'm nooit heel gemakkelijk leeg spuiten!! Enne 99% van de naaldjes is gewoon open hoor. Heb in 6 jaar dat ik nu vpk ben pas 1x ofzo een naaldje meegemaakt dat het niet deed. Dusse.. niet te druk om maken hoor!!

Zo....ik heb ondertussen m'n vissticks ook op (had ik ineens zo'n zin in, heb ik dus eerst nog even gauw gehaald bij de supermarkt, evenals 2 broodjes bapao!! Hééérlijk na de nachtdienst, dan mag ik mezelf altijd 'verwennen' :) Ik ga heerlijk slapen, jullie werkze allemaal voor degene die moeten werken terwijl ik de hele dag héérlijk slaap ;) !!

XXX Majo

5. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Loessie: Niet te druk maken. Je doet het hellemaal goed! Er zal vast wel rekening gehouden worden dat er ooit iets niet helemaal goed gaat. Wij zijn inderdaag geen doktoren. Ze kunnen ook niet verwachten dat wij metteen super ervaren zijn.

Even een ego berichtje van mij:

Ik ben hier helemaal hyper. In eerste instantie ben ik vandaag thuis gebleven om thuis te werken omdat ik helemaal depri was. Ik kon mijn bed niet uit komen. Had helemaal nergens zin in. Ben ik altijd wel een beetje voor ik ongi moet worden. Net trok ik het helemaal niet meer en ging ik ff de afwas doen. Toen voelde ik wat buik krampjes, ging naar de plee.......ongesteld. Ben nog nooit zo blij geweest. Het gaat nu echt beginnen. Morgen het ziekenhuis bellen om door te geven en dan kunnen alle afspraken definitief gepland worden. Ik ben echt helemaal hyper. Ik denk niet dat ik vandaag nog veel ga doen.

en thnxs voor de tip van de deca......

WE GAAN BEGINNEN !!!!!!! (sorry ik ben echt hyper)

6. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hello meiden

Wouw kleintje, helemaal gewelding meid dat je ongi bent geworden. Ik kan me je blijde gevoel helemaal voorstellen. Op naar de spuiten.

Vandaag de punctie gehad...........hij deed zoveel pijn. De linker eierstok was heel goed te doen maar de rechter was super pijnlijk. Heb echt liggen janken in die stoel. Ze hebben 8 follikels geprikt en daarna is man naar tilburg gereden. Van de 8 follikels zijn er 7 bruikbaar.......ben zo blij. Morgen even bellen hoe het is gegaan met de bevruchtingen........ga heel hard duimen dat er een paar goede bij zitten. Er lag een meisje naast me waarvan er maar 1 bruikbare bijzat......de rest was gewoon leeg!!
    Ga nu weer even op het bankje liggen en mail jullie straks weer.

xxxxx

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

Kleintje, wat fijn!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd met je ongi! haha...en nu ook niet meer he?! Nu gewoon 9 maanden niet ongi worden...of iets langer dan!
    Super dat je mag beginnen, spannend!

Majo...hartstikke bedankt voor je antwoord...was gelijk gerustgesteld! En jullie hebben gelijk, we zijn ook geen artsen en we kunnen ook niet alles goed doen! Tenminste, ik niet, haha! Maar ga vanaf morgen wel goed opletten!
    Majo, wat bedoel je met dat je geen verklaring hebt voor die spuiten?! Dat die verder ging bedoel je, terwijl in de beschrijving staat dat hij dat niet moet doen?
    Snap het ook niet, maar doe er gewoon een nieuwe in hoor! Dan weet ik zeker dat ik het goed doe!
    Je hebt jezelf lekker verwend he?! Groot gelijk! Was het lekker?!

Maaike, ben zo benieuwd hoe het is gegaan! Hoop dat ze veel bruikbare eitjes hebben gevonden! En natuurlijk dat je je weer een stuk beter voelt!

Jewel, tweelingmama, hoe is het met jou!? Vroeg wanneer je mocht testen, maar zag later idd dat je 2 juni een bloedtest krijgt! Spannend, mag je wel eerder testen, of wacht je de bloedtest af?

Saffie, hoe ging je eerste spuit?! Die heb je vanmorgen gehad toch? Ging het goed?!

Nou, wij zijn er net weer van die man! Was weer erg speciaal. Vriendje voelde een stuk minder, wel nog steeds tintelingen en warmte, maar dat kwam ook omdat die man het ergste euvel (of hoe schrijf je dat) al weg had gehaald. Maar vriendje was weer erg onder de indruk. Die man zei dat hij voelde dat nu de zaadproductie weer goed op gang was!
    Nu moet ik als ik de terugplaatsing heb gehad, hem bellen en zeggen dat ik eraan kom en dan gaat hij mijn baarmoeder dichttrekken en omhoog halen!!! Gek he?! Nou van mij mag ie! haha!

(maaike, zie dat je online bent, dus lees zo misschien wel je verhaal)

Ik ben zoals altijd weer kapot, dus ga even bankhangen!

Liefs Loesie

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ooooooooooooh, Maaike!!! Wat fijn zeg!!! Super!
    Balen dat het zo'n pijn deed!

Hoe laat mag je morgen bellen?! Er zal vast wel bevruchting plaats hebben gevonden!
    Ik duim voor je!

Lekker op de bank gaan liggen en kalm aan doen!

Liefs

9. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Fijn maaike!! en 7 van de 8 bruikbaar dat is toch een mooie score! Ik ben erg benieuwd hoe de bevruchting gaat.

10. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Maaike, wat een mooie score zeg!!! Er zijn er vast wel genoeg bevrucht! Vervelend dat de punctie zo pijn deed. Ik weet ong hoe je je voelt...Maar het is achter de rug, het is voor een goed doel geweest (7 eitjes!!) Nou doe maar lekker rustig aan de komende dagen!!!!

Ik reageer morgen even op de rest hoor, ben bekaf...ff lekker douchen en dan kruip ik lekker onder de wol!
    Fijne avond nog!

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Goedemorgen Allemaal!! (voor mijn gevoel goedenavond, hahaha),

@Maaike: Súper zeg!! 8 eitjes waarvan 7 bruikbaar :thumup: !! Mooie score hoor!! Wel erg jammer dat het zo tegen viel. Hopelijk voel je je gauw weer beter meid!!
    Ben benieuwd als je beld vandaag hoeveel er bevrucht zijn. Wie weet wel allemaal :)

@Kleintje: Joepie!! Ongi!! Ook jij dus aan de slag!! Ben benieuwd naar je schema, laat je het nog even weten vandaag?

@Loesie: Ja, ik bedoelde idd dat die spuit verder ging dan de bedoeling was...heb er geen verklaarbare reden voor kunnen bedenken. Het blijft toch apart hoor wat die man allemaal doet. Maarre...gewoon lekker doordoen...baat het niet, schaad het niet!! Ben beieuwd of het wat uit heeft gehaald met de zaadkwaliteit enzo. Das event. nog enigszins 'meetbaar'... dat van de baarmoeder dichttrekken en omhooghalen m.i. wat minder. Hou zelf altijd wel van 'bewijzen' en meetbare dingen, hahaha.

Nou...ik neem maar weer eens een duik in ons waterbed!! Kom vanavond als ik wakker ben nog wel weer even 'aanwaaien'.

Toedels Majo!!

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Goedemorgen meiden!

Maaike, heb je al wat gehoord over de terugplaatsing?? Ben heel erg benieuwd! Weet nu hoe het voelt...;)
    En voel je echt niet bezwaard dat jij al een kindje hebt hoor! De wens voor een 2e of 3e is net zo groot als een eerste! Dus lekker niet luisteren naar diegene die zeggen dat het wel meevalt omdat je al een zoontje hebt....laat ze maar lullen ;) Wij weten wel beter! Maar kan mij voorstellend dat zulke opmerkingen pijn doen!

Loesie, ik ben nu erg benieuwd of het zaad van je man nu ook veel beter is. Ik was eerst ook aardig sceptisch, maar als ik dit zo hoor! En mooi dat je na de tp ook mag terugkomen, hopenlijk werkt het allemaal!!!
    Zo heb ik het ook met de ampullen gedaan, ik had ampullen van 600IE en daar kon ik 4x mee spuiten, er bleef wel wat over, maar je weet nooit precies hoeveel...
    En ik denk ook dat je je niet zo druk hoeft te maken over dat er geen druppeltje op de naald zat. Kan vast geen kwaad.

Kleintjevoorons, eindelijk beginnen!!!! Heerlijk gevoel hè? Ik had er ook zo zin in! :D Wanneer moet je nou beginnen met de deca?

Saffie, hoe ging je eerste Puregon spuit? Komt nu allemaal steeds dichterbij!! Ga maar lekker broeden, en we duimen straks dat je een mooi aantal follikels hebt!

Majo, lekker slapen in je waterbed! :D Klinkt zalig! En al weer gewend aan het nemen van de pil elke dag? Vrijdag de eerste deca spuit er al in!

Zal zo weer even verder poetsen...:(
    x Jewel

13. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    meiden voel me zo rot, heb net het zkh gebeld maar er zijn nog helemaal geen bevruchtingen.
    Dan kan nog wel komen maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in........ben zo teleurgesteld en verdrietig.
    Deze poging gaat misschien verloren en is alle moeite voor nikx geweest.

xxx Maaike

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey Lieverds...

Maaike...tjeetje...dat is echt kl*tennieuws! Maar volgens mij mocht Jewel pas na 2 dagen bellen toch? Donderdagochtend punctie en zaterdagochtend bellen!? Of heb ik dat mis.
    Dus misschien doen ze dat bij sommige ziekenhuizen, omdat er na één dag niet altijd bevruchting is opgetreden! En kunnen ze dan niet alsnog ICSI doen dan? De eitjes zijn er toch...als manlief dan opnieuw zaad inleverd...ik weet het ook niet!
    Ik duim heeeeeeeeeeeeeeel hard voor je! Wanneer kan je weer bellen?

Jewel, voel je al van alles? Hoop voor ons dat de dagen lekker snel gaan!
    Lekker aan de poets geweest?! Ben je vrij of heb je nog vrij genomen?! Niet te hard werken he?!

Majo, lekker geslapen?! Lijkt me niks die nachtdiensten, zou er echt helemaal van in de war raken! Gelukkig kan jij er goed tegen!
    Ik snap ook niet wat die man allemaal doet! Maar zag echt veel geboortekaartjes hangen. Ook een gewoon kaartje van iemand die schreef: We hebben nieuws, ik ben 9 weken zwanger! Na 2 jaar zelf proberen waarvan 1 jaar met hormonen zijn we, na 3 bezoekjes bij jou spontaan zwanger geraakt!
    Klinkt toch positief he?! En dat dichttrekken van de baarmoeder...je weet het idd niet, als het gelukt is, was het misschien ook wel zonder hem gelukt, maar goed, het kan geen kwaad...

Hoe is het met de andere meiden?!

Ik heb vandaag sportdag gehad. Groepen 5 t/m 8. Groep 1 t/m 4 was vrij en die leraren (waaronder ik) werden ingezet om te fluiten! Was een geslaagde dag! Het was met een stuk of 5/6 scholen!
    Morgen nog een studiedag en dan lekker een lang weekend! Ben erg zenuwachtig voor zaterdag, hopelijk goed nieuws!

Tot de volgende keer!

Liefs Loesie

15. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    meiden,

Vanmiddag nogmaals naar het lab gebeld maar nog steeds geen bevruchting, dit gaat heel waarschijnlijk ook niet meer gebeuren. Ik mocht inderdaad al na 1 dag bellen en de datum/tijd van de terugplaatsing is al bekend.
    Ik ga er niet meer vanuit dat er een bevruchting gaat plaatsvinden........vind het zo erg.

ICSI gaat nu niet meer, daar zijn de eicellen te oud voor en als je nu zaad in gaat spuiten gebeuren er rare dingen (zegt het lab).

Voel me nogal leeg op het moment, en mijn altijd zo positieve mannetje is er ook helemaal onderste boven van.

Wij gaan nu voor 99% voor ICSI.
    Ik hou jullie op de hoogte hoor.

xxxx

16. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Oh Maaike ik vind het zo rot voor jullie! Moet je morgenochtend weer bellen?

17. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hey Saffie,

Ze bellen mij morgenvroeg op!

x Maaike

18. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Nee maaike......wat erg! Dit had ik nooit verwacht, zo mooie score en dan dit.....
    Bij ons belden ze na 2 dagen of er bevruchting had plaatsgevonden. Maar als ze zelf al zeggen dat het wrs niet meer gaat lukken...Ik hoop echt dat ze alsnog bevrucht worden!
    Sterkte meid, ook voor je man, dikke knuff van mij!!

19. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hey Loesie

Hier voel ik eigenlijk van alles, maar het kan ook nog van de punctie komen. Als ik fiets dan voel ik een druk op mijn eierstokken of baarmoeder? Wrs nog van de punctie. Verder steeds een soort van ongi gevoel, maar dat had ik voor de punctie eigenlijks ook al....pfff zo blijf je bezig ;)

Leuk zo'n sportdag. En een lekker lang weekend voor de boeg! Heerlijk!
    Ik had vandaag niet vrij. Ik ben gastouder, maar mijn oppaskindje gaat al hele dagen naar school. Dus dan ga ik altijd aan de poets...ben er toch vroeg af ;) En soms werk ik ook nog via het uitzendbureau, maar de laatste tijd niet zoveel. Komt nu ook wel goed uit, er kan niks gebeuren met de emmy's, maar je denkt er toch wel een beetje om.
    Voel je al wat van de Puregon?

20. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goh Maaike, ben er stil van...toch wel heeeeeeeel gek toch?
    De zaadjes van je mannetje zwemmen toch wel goed? Ik snap er niks van. Ik ging er eigenlijk vanuit dat als er genoeg eitjes waren, het spannendste dan wel voorbij was...Tuurlijk is het wel afwachten hoeveel eitjes er bevrucht waren, maar DAT er eitjes bevrucht waren leek mij een beetje vanzelfsprekend...Weer iets om je druk over te maken.
    Goh meid, wat ontzettend rot voor jullie en snap ook heel goed dat je mannetje er van ondersteboven van is.
    Ik zou ook voor ICSI gaan de volgende poging, dan is er toch wat meer kans op bevruchting!
    Ik duim voor je morgen!

Jewel, het is dus nog wel een beetje gevoel dus? Is ook niet zo gek volgens mij. Doe maar lekker rustig aan! Wat leuk dat je gastouder bent! En komen de kindjes dan bij jou? Ja he? Heb ik ook weleens over nagedacht, om die 2 dagen dat ik vrij ben, gastouder te worden...Ben nog wel eens aan het rondkijken.
    Wat ik wel jammer zou vinden is als ik straks die 2 dagen vrij ben als we een kindje hebben (ga er nog steeds vanuit we ooit een kindje mogen krijgen) dat ik dan ook die gastkindjes heb. Wil dan toch wel graag de tijd voor mezelf en m'n kindje...
    Ik voel de Puregon wel ja. Heb wel last van mijn onderbuik. Af en toe wat steekjes/krampjes en ook wel wat rommelend. Maar niet heel vervelend ofzo. Het enige waar ik echt last van heb is MOE zijn! Lag na de sportdag ook alweer voor pampus!
    Dat ben ik wel een beetje zat, dat lusteloze...Maar komt ook vast goed!

Liefs Loesie

Deel Deze Pagina