direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey meiden,

Daar ben ik weer (tja, ik moet maar in het voren schrijven aangezien ik straks op vakantie ben ;))!
    Vanochtend alle medicatie ophaald. Nou, het was weer een heel circus!
    Om 8.30 uur had ik de afspraak. Ze zijn met de afdeling net verhuisd naar een nieuwbouw gedeelte, waar ik dus eerst bij een nieuwe receptie moest melden. Ik heel dicreet zeggen dat ik mijn medicatie op kwam halen. Kon ik verderop op een bankje wachten. Dus die receptioniste van de gynacologie bellen met de assistente: (KEIHARD) Ik heb hier een mevrouw die komt voor haar ICSI medicatie!!! Oh, vergeten te vragen hoe ze heeft. Dus roept ze naar mij, hoe heeft u! Nou, weet dus iedereen daar dat ik (bij naam bekend) kom voor de ICSI medicatie. Gezellig :(
    Vervolgens blijkt er helemaal niet voldoende medicatie in huis te zijn! Tja, de apotheek was nog niet geweest en met mijn 450EH Puregon had ik zoveel nodig!!! Duh, daar kan ik toch niets aan doen! En by the way, jullie wisten dat ik kwam, ik had een afspraak. Dit al het zoveelste akkefietje wat ik met het ziekenhuis heb (ik ben al 3 keer niet teruggebeld terwijl ze dat wel afgesproken hadden, mijn oestradiol blijkt niet goed te zijn, terwijl dit al 6 maanden in mijn dossier staat, enz.) Ik flipte toen lichtelijk (tja, toch echt die hormonen en alle stress enzo) en ben best wel tegen de assistent uitgevallen. Het is allemaal al zo belastend en dan iedere keer die smoesjes van het ziekenhuis. Maar goed, als ik wilde moest ik maar een officiele klacht indienen ;) Maar dat wil ik helemaal niet! Ik wil gewoon normaal geholpen worden!!!
    Uiteindelijk moest ik dan zelf maar alsnog naar de apotheek om daar alles op te halen. Krijg ik alles mee in 300EH en 600EH ampullen. Helemaal niet handig dus als je 2x225EH moet spuiten. Dat betekent dat ik om de dosering een gedeelte uit twee ampullen moet spuiten. Alsof ik al niet genoeg spuiten moet zetten!!!
    Dus manlief is uiteindelijk voor mij weer teruggegaan naar de apotheek (ik was thuis van ellende in huilen uitgebarsten) om alles om te ruilen in 900EH ampullen zodat ik precies 4x uit 1 ampul kan spuiten. Daar kan ik dan 2 dagen mee doen. Anders moet ik wel heel veel naalden zetten! En nu blijkt dat ik ook niet voldoende heb meegekregen om de tijd tussen de uitgangsecho en de eerste FM te overbruggen, dus voordat ik begin heb ik al te kort! Je moet er zelf zo bij blijven, want bij ons denken ze echt niet met je mee. Pfffff
    Dit wordt mijn laatste poging bij ons en als het dan weer niet lukt, dan ga ik echt op zoek naar een andere kliniek. Misschien alles in Düsseldorf of een gedeelte bij een andere transportkliniek.

Sorry meiden, voor het ego berichtje. Je leest het al, ik ben echt toe aan vakantie!

@Jewel: Je hebt echte zwangerschapsverschijnselen!!! Wij kijken er allemaal naar uit, maar ik kan me voorstellen dat als je al die kwaaltjes echt hebt, dat je dat niet altijd prettig vindt. Maar toch, geniet er van ;)

@Meis: Spannend, alweer aan de prille start van een nieuwe poging. Ik snap dat je snel wilt weten waar je aan toe bent. Als je dat tenminste maar weet, dan kun je vaak weer wat rustiger worden.

@Saffie: Wat goed te horen dat het goed met je gaat!!! Geniet van je vakantie volgende week!

@Loesie: Wat een gave manier om je vriend ten huwelijk te vragen! Ik ben benieuwd hoe het gaat. En natuurlijk moet je op je knieën!!!

@Majo: Hoe was je FM?

@Kleintje: Nog 2 dagen!!! Spannend!

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Meiden,

ik kom even klagen als jullie het niet erg vinden. Ik word namelijk super moe van de decapeptyl. Elke avond rond een uurtje of 7 stort ik finaal in. Nou moest ik vandaag ook nog overwerken. Was bezig met experimenten die afmoesten (anders kan je weer helemaal opnieuw beginnen). En was dus pas om 7 uur klaar met werken, Terwijl ik vanochtend gewoon vroeg begonnen was. Vriendlief had geen zin om te gaan koken dus op de universiteit gegeten en daarna nog naar de praxis om plantjes voor het balkon te kopen (een druif die ik over het balkon ga laten groeien, lavendel en een bramen struikje). Ben nu net thuis en helemaal gebroken. zo dat is er weer uit.

Nou had ik ook nog een vraagje voor jullie ervaren spuiters, Ik moet dus donderdag naar het ziekenhuis en moet mijn gonal-f spuit meenemen. alleen heb ik de afsrpaak om 15:00 en vertrek ik al om 8:00 van huis en kom ik om 19:00 thuis (op dondedag borrelen we altijd nog even) is het erg dat de spuit zo lang buiten de koelkast ligt. Heb op mijn afdeling wel een koelkast maar daar wil ik hem niet in leggen, straks ziet iemand het of is hij weg ofzo? Iemand tips?

Sikki, Dat ziekenhuis houdt jullie ook bezig he. Ik weet me nog te herrinnerne dat het al zo'n gedoe was voordat jullie met de eerste icsi poging begonnen. Ik zou inderdaad overstappen na deze behandeling het is al zwaar genoeg voor jullie dan kan je dat gedoe er niet meer bij hebben. En wat lief van je vriend/man dat hij de spuiten nog is gaan omwisselen. Dat ze daar in het ziekenhuis niet over na gedacht hebben. Wanneer gaan jullie eigenlijk? dan weten we wanneer we je moeten missen :(

Jewel, fijn dat je al wat verschijnselen hebt. Niet dat het prettig is maar dan voel je je iig wel op en top zwanger. En ik heb het idee dat zo moe als ik me nu voel nog wel erger gaat worden mocht ik zwanger worden. HEb ik alvast een voorproefje

Saffie, Fijn dat jullie ook lekker met vakantie gaan. Ik zit er ook steeds aan te denken dat ik daar aan toe ben. Maar eerst afstuderen. mijn vakantie word ergens begin september :( Succes met het maken van een beslissing. Dat zal nog wel zwaar worden

Meis, Dat is nog wel lang wachten tot oktober. Maar tijd gaat sneller dan je denkt. En gezellig dat je hier ook af en toe komt kletsen

Loesie, Wat spannend dat je je vriend ten huwelijk gaat vragen. Laat je ons weten hoe het gegaan is. Ik ben nog steeds aan het wachten om gevraagd te worden. Maar ik denk dat ik stiekem al weet wanneer het moment komt, waarschijnlijk als ik zwanger ben.

Majo, dat is toch best wel een mooie score. Hopelijk verdwijnen er niet te veel follikels. Maar een overstimulatie is nu waarschijnlijk wel ver weg. Weet je al wanneer je punctie gaat zijn? spannend hoor!

3. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi!!

Even kort want moet zo naar m'n nachtdienst.....reageer morgen weer ff op jullie!!

Vandaag dus 4e FM gehad. Waren gelukkig toch weer wat gegroeid, maar nòg niet genoeg....
    2 van 17mm, 1 van 15mm en 1 van 14mm, verder nog 6 kleintjes ofzo. De gyn die de FM deed zei al dat het er niet zoveel zijn. Nou...idd!!! Vorige keer meer dan 30!! (maar natuurlijk véééééél te klein) en nu maar zo weinig. Nou ja...ik zie het allemaal wel, heb besloten me er maar niet druk meer om te maken en zie wel wat het brengt. Nog steeds geen punctiedatum dus. Moet donderdag 18e opnieuw voor FM. Pffffff....duurt wel lang zeg!! En niet handig steeds uit m'n nachtdienst. Lag vanmorgen ook pas om 11 uur op bed. Donderdag na m'n nachtdienst 2 uurtjes slapen en dan weernaar Zwolle, kon helaas niet 's morgens vroeg terecht. Icsi begon in mei...nou...tegen tijd dat we 's wat weten is het straks alweer juli!!

Slaap lekker allemaal straks, ik ga werken!!

Toedels!!! Majo

4. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Majo, gelukkig groeien ze nog wel :) En dit is beter dan de overstimulatie toch? Ik had 'maar' 3 eicellen en ik ben zwanger, dus dat zegt niks;) Maar ik snap het wel hoor. Vooral nu het zo lang duurt! Ik hoop dat je morgen nou wel te horen krijgt hoe en wat!

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Zoals gister beloofd hier nog even een reactieop jullie berichtjes!!

@ Loesie: Ooooohhhhhh.....wat klinkt dat allemaal héérlijk romantisch!! Ben benieuwd hoe je vriend gaat reageren. Eind deze week dus de ringen...en dan dit wknd het aanzoek??!! Knap van je trouwens dat je jezelf zo snel over de teleurstelling van de 1e icsi hebt heen gezet. Enne...je moet niet te down doen over je cryo's hoor.....kan ook nog héél wat moois uit komen!! Posi blijven meid!!!

@ Meis: Kan me voorstellen dat je nog een beetje in een dip zit na jullie 1e mislukte poging. En zag in je onderschrift dat de 2e poging pas in november is :( ?!! Jéééétje wat lang zeg!!! Weet ik waar ik me op moet voorbereiden mocht onze icsi ook mislukken, aangezien wij ook in Zwolle zitten. Jullie hadden uit de eerste poging geen cryo's begrijp ik?! Jammer is dat dan hoor!! Jij komt dus toch niet in het zkh waar ik werk. Had zomaar gekund, Hebben iedere 4-6 wkn een jongedame uit volgens mij ook '84 voor (denk ik) dezelfde behandeling....maar was idd wel heel toevallig geweest he?!

@ Saffie: Dus...volgende week lekker op vakantie, wanneer gaan jullie weg?! Bedoel je met stoppen, ook echt helemaal stoppen met de mmm? En als je wel verder gaat, moet je dan tot volgend jaar wachten v/h zkh qua planing daar, of willen jullie dan zelf tot volgend jaar wachten?

@ Jewel: Mijn eicellen groeien idd gelukkig nog wel en dat het er w.s. niet zo heel veel zullen zijn....ik neem idd maar een voorbeeld aan jou!! Lijkt me een zéér goed plan :)
    Verevelend he...die misselijkheid en moeheid. Ene kant fijn omdat je je dan echt zwanger voelt lijkt me, maar andere kant lijkt het me ook éééérg vervelend. Nog even een aanal weken volhouden...als het goed is, is het ergste rond de 14 weken weer verdwenen. (maar dat duurt dus nog wel effetjes).

@ Sikkie: Wat een gedoe allemaal zeg bij jullie!! Ze denken niet echt mee met jullie idd. Moet zeggen dat ik het wel slecht vind dat ze zo slordig overal mee omspringen. Gelukkig denken jullie zelf met ze mee, anders zou het toch maar mooi mis gaan zeg!! Wanneer gingen jullie nou precies op vakantie? Héééérlijk zeg!!

@ Kleintje: Vervelend dat je je zo moe voelt door de deca. Grote kans dat als je de gonal-f erbij gaat spuiten dat dit dan weer beter wordt. En wat betreft je vraag met bewaren van de gonal... de gonal kun je een week buiten de koelkast bewaren als ie maar niet boven de 25 graden komt. (anders ff in de bijsluiter kijken) Dus dat kan volgens mij geen kwaad als je 'm meeneemt en in je tas ofzo bewaard. Ik wist het eerst ook niet, had 'm mee naar m'n beste vriendin in Den Haag (2,5 uur reizen bij ons vandaan) en had 'm daar in de koelkast gelegd. Gevraagd te helpen onthouden dat ik 'm mee terug moest nemen....en natuurlijk beiden prompt vergeten. Dacht er pas aan toen ik al in de trein zat halverwege. Ze heeft 'm toen in een reflex met de post verstuurd, maar ja...het vroor toen nog in febr.... en bevriezen mag ook niet...heb hem dus toen niet meer gebruikt en een nieuwe gekregen v/h ziekenhuis. Beetje knullig dus..... Hou 'm dus maar lekker bij je zou ik zeggen...kan er ook niets mis mee gaan ;) Succes morgen met je uitgangsecho en dus ook met de eerste gonal!!!

Groetjes allemaal maar weer!!
    Ik ga douchen en dan m'n laatste nachtdienst in!!

Aju paraplu, liefs Majo

6. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    #346 kleintjevoorons, 17 jun 2009
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
    Majo, dankjewel voor de tip. Ik iig nog ff in de bijsluiter kijken. Mijn vriend kan hem ook bij zijn werk in de koelkast leggen. Zij werken daar met zijn tweeen. Maar dan moet er weer allemaal toeren uitgehaald worden dat zijn collega niet ziet wat het is enzo omdat die niet weet dat we ICSI gaan doen en we ook niet willen dat hij het weet. Ik denk dat ik hem maar gewoon in mijn tas doe. Dan is hij veilig bij mij in de buurt. Hopelijk wordt het morgen niet te warm :p. Vind het wel spannend. Ben ook nog steeds een klein beetje ongi. Hopelijk is dat niet erg en mag ik beginnen met de gonal-f

Jij trouwens ook succes he met je follikelmeting

gr Kleintje

7. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Het ging vandaag erg goed in het ziekenhuis. Mijn echo was goed. Baarmoederslijmvlies was mooi dun en mijn beide eierstokken waren rustig. Mocht daarna door naar de verpleegkundige om mijn eerste gonal-f te prikken. Die ging echt veel makkelijker dan de deca. Ook vroegen ze hoe het allemaal gegaan was en of ik last had gehad van bijwerkingen enzo. Ik heb volgende week donderdag mijn eerste follikelmeting. vind het wel erg spannend. Zeker omdat ik een beetje out of smoesjes ben op mijn afstuderen en na volgende week donderdag nog wel vaker weg zal zijn.
    Hadden met de verpleegkundige ook nog een hele discussie over een of twee embryo's terugplaatsen. Ik weet niet wat het is maar mijn hart zegt echt twee terugplaatsen. Maar twee toppers dat is misschien ook wel weer overdreven. Dus ik ben erg aan het twijfelen. Maar de verpleegkundige zei ook dat het natuurlijk ook uit maakt hoe veel folikels ik ga ontwikkelen. Want als ik er maar 3 heb of zo dan is het slimmer om er twee terug te zetten omdat je dan waarschijnlijk ook geen cryo's hebt. We gaan hier thuis nog even goed over nadenken. en als jullie tips voor me hebben graag. Ik heb nu zoiets van dan maar een tweeling. We hebben de wens voor een groot gezin (denk 4 kinderen ofzo) en met ICSI is een heel ander verhaal. Maar wil natuurlijk ook niet onnodig extra risico nemen voor mij en de eventuele babys.

Majo, hoe ging jou follikelmeting?

8. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Fijn dat je uitgangsecho goed was kleintje!! En de eerste gonal er voor jou ook alweer in. 25e je eerste FM, spannend hoor!! Zelfde dag als Jewel ook haar echo heeft volgens mij.
    Tsja...en wat betreft je vraag van één of twee terugplaatsen.... lastig zeg!! Zelf heb ik eigenlijk altijd geroepen dat ik geen tweeling wil.... willen wel graag 2 kinderen, maar zou dan het liefst 2x zwanger zijn en dan iets van anderhalf jaar ertussen. Maar ja...in de mmm (en daarbuiten trouwens ook niet) heb je het nu eenmaal net voor het kiezen. We zitten er niet voor niks in. Ik laat dus het liefst eentje terugplaatsen, maar dan wel als ik cryo's zou hebben. En als ik er maar 2 heb ofzo, tsja...weet niet wat ik dan doe. Dan misschien toch wel 2?? Lastig he?? Ik weet het eigenlijk ook niet.

Ik ben vandaag alweer voor de 5e Fm geweest. Nou...viel me dus toch wel tegen...had al zo'n voorgevoel....
    Grootste was 19mm!! Maar daarna...1 of 2 (weet ik niet meer precies) van 17mm, 1 van 16,5 mm, 1 van 15,5mm en 1 van 14 mm. De gyn die de fm deed zei al....kleed je maar aan, dan hebben we het er even over....
    Ze zei.... het zijn er niet zo heel veel, we zien het nog even een dagje aan met dezelfde dosering.... Heb er zelf geen goed gevoel over...schiet gewoon niet zo op met het groeien. Ik ga er maar vanuit dat het deze keer weer niks wordt....valt het ook niet zo tegen. Morgenochtend om 9.30 uur dus voor de 6e fm.
    Ben benieuwd.... we zien het wel. Morgenmiddag vrijgezellenfeestje van een vriendin.... niet één die ik zelf had georganiseerd..... we gaan paaldansen en iets met pussycatdolls?? Nou... ben benieuwd.... naar de hele dag morgen :)

Terusten!! Ben ik wel aan toe na maar 2 uurtjes slaap na m'n nachtdienst van vannacht!!

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey Kleintje, fijn te horen dat je echo goed was! Dus het ' echte' werk gaat nu beginnen!!! Spannend hoor.
    Tja, het aantal embryootjes...wij hebben dezelfde discussie gehad. Vlak voor de vorige 'punctie' moesten wij doorgeven hoeveel we er wilden. Ik had maar 4 follikels, dus ik zei ook, bij 2 embryoos wil ik er 2 terug en zodra er 2 de vriezer in kunnen dan wil ik er 1. Ik wil het liefst ook geen tweeling ivm alle risico's die je hoort. Ik vroeg nog wat de arts daar vond. Nou, die was er heel duidelijk over! Wilde ik nu perse geen tweeling of wilde in perse zwanger worden?! ;)
    Met de kennis die ik nu heb over mijn eicelvoorraad weet ik in ieder geval zeker, als er wat is, plaats alles maar terug!!! Mijn wens was ook altijd 4 kinderen (met dan elke keer 2 jaar er tussen). Maar ja, we hebben het niet meer voor het kiezen, dus alles wat ik heb, dat heb ik!
    Maar jouw situatie is natuurlijk weer heel anders. Ooh, moeilijke keuze hoor!!!

Majo, ze houden jou ook wel bezig zeg! Eerst overstimulatie en dan nu dit! Het zijn wel de uitersten!!! Ik hoop voor je op beter bericht morgen!!!

Hoe is het met alle andere meiden? Ik kan me voorstellen dat het wat rustiger is op dit moment, omdat jullie niet meer midden in de behandeling zitten. En Loessie, gaat je dit weekend nu op de knieen?!?!?!

Ik heb heerlijk vakantie vanaf vandaag! Zo meteen even de koffer inpakken en dan vanmiddag naar Dusseldorf. En dit keer niet voor de kliniek, maar naar het vliegveld!!! Ik heb er helemaal zin in. En dan morgen de eerste Decapeptyl er in. Toch wel weer spannend.
    Meiden, misschien kom ik vanmiddag voordat ik wegga nog ff gluren (om het af te leren ;)) en anders tot volgende week!!!
    Heel veel succes allemaal!

10. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Majo, pfff duurt idd lang bij jou...Dat ze de medicatie dan niet een beetje verhogen, naar 114 of zo. Moed houden hoor meid, ze zullen wel weten wat ze doen neem ik aan, maar snap dat het niet echt leuk is.

Kleintje, vergeet niet dat als je 2 embryo's laat terugplaatsen, dat je dan niet zeker bent dat je dan ook een tweeling krijgt! Wij zouden eerst ook maar 1 teruggeplaatst krijgen, maar omdat wij maar 2 embryo's hadden en er geen ingevroren kon worden hebben ze 2 teruggeplaatst. Ik zou ook als er cryo's zijn er maar 1 terugplaatsen, je hebt niet meer kans als er 2 zitten....
    Het blijft moeilijk natuurlijk! Maar staar je niet blind op die 2ling.

Sikkie, die arst had ook wel weer gelijk! :) Maar 2ling zwangerschap brengt idd meer complicaties met zich mee. Natuurlijk zijn er genoeg waar het wel goed bij gegaan is, maar omdat het niet een 'natuurlijke' 2ling zwangerschap is, vind ik het wel een beetje anders. Is nergens op gebaseerd hoor, maar zo zie ik het dan weer ;)
    Een hele fijne vakantie!! Geniet er lekker van! Waar gaan jullie eigenlijk heen?

Loesie, heb je je vriend al gevraagd? hihi ben een beetje nieuwsgierig...

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #351 Majo, 19 jun 2009
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
    JOEPIE!!! Eíndelijk mogen we dan voor de PUNCTIE!!! (hoe blij kun je met zo'n vervelende ingreep zijn, hahaha:) )
    Vanmorgen dus voor de 6e FM naar Zwolle geweest. Ze zag 4 voldoende gegroeide follikels zitten, de grootste was 22mm en de rest ook groot genoeg, ze zei niet hoe groot. Niet zo heel veel maar wij zijn allang blij dat we weer eens een stapje verder zijn!!
    I.p. heb ik zondagochtend om 8 uur (al) de punctie. Moeten dan om 7 uur in Zwolle zijn en dus om 6.10 uur weg (hoezo vroeg?!). Vanavond om 21 uur dus de ovitrelle spuiten (volgens mij heeft iedereen hier verder pregnyl gespoten). Het was lastig omdat ze zondag aardig vol zaten, lab deed wat moeilijk.... Maar de gyn wilde het toch het liefst zondag. Alleen bij 'gevallen' die écht persé zondag moeten en die zich vandaag nog aankondigen, wordt ik gebeld dat het maandag wordt. Dus...vanmidag met vrijgezellenfeestje de spuit mee, telefoon op 21 uur zetten en voor de zekerheid vraag ik een vriendin ook even haar telefoon te zetten. Maarre...om die tijd zitten we als het goed is net te eten in een restaurant...dus dat komt wel goed!!

Wat héééééérlijk Sikkie dat jullie op vakantie gaan zeg!! Weet niet of je dit voor je weggaat nog leest, maar in elk geval Héééél erg veel plezier en geniet er lekker van. Enne....succes met de eerste deca morgen weer!!

@Jewel.... de medicatie ophogen kon niet bij de gonal-f, had er zelf al naar geeken en dacht anders gooi ik die optie er idd in. Het is een opdraaipen met vaste doseringen. 112,5 had ik nu en de eerstvolgende dosering is 150, maar dat ging dus toen niet goed. Dan zouden we over moeten stappen op de puregon, alleen daar werken ze dus niet mee in Zwolle, omdat ze een contract hebben met de leverancier van gonal-f. Maar ja....is nu ook niet meer nodig en hopelijk voorlopig ook niet meer;)

't is hier de laatste dagen idd rustig Sikkie....en idd zoals je zegt.... niet iedereen zit op dit moment in de behandelingen, dus ook wel logisch!!

Iedereen in elk geval alvast een héél erg fijn weekend!!

Greetz Majo

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Majo, eindelijk weet je wanneer de punctie is!!! Is idd heel vroeg, maar dan ben je er ook maar weer vanaf hè ;) Ik zal voor je duimen zondag!!!

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Heel snel, want moet weer weg!

Majo, wat fijn dat je eindelijk naar de punctie toe kunt leven!!!
    Super voor je! We duimen allemaal voor jou nu, want de rest is toch even rustig! Voor jou komt er nu een spannende tijd aan!
    (en voor meer hoor, maar Majo is nu de eerste met punctie!)

Succes lieverd!

Liefs Loesie

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    oja voor de nieuwsgierigen onder ons...;) Ben nog niet gebeld dat de ringen binnen zijn, dus moet nog steeds wachten!

Verlul mezelf echt bijna, zo'n 4x op een dag! Hoop dat ze snel bellen!

Liefs

15. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Allemaal,

Vandaag mijn begeleider ook weer helemaal bijgepraat over het ICSI gebeuren. Wel grappig hoe geinteresseerd hij er in is. Had ook aangegeven dat is dus vanaf volgende week erg vaak naar het ziekenhuis moet. Ik zei al tegen hem dat ik een beetje out of smoesjes begin te raken tegenover andere collegas. Toen zei hij dat ik maar misbruik moest gaan maken van thuiswerken. Dan kon ik teminste rustig aan doen en me voorbereiden opde ziekenhuisbezoeken en ook er na even bijkomen. Dan hoefde het tenminste niet snel snel even tussendoor. Dat is dus wel erg positief. Had bijna 45 min op zijn kantoortje gezeten om te praten over de ICSI.
    Heb vandaag mijn tweede gonal-f gezet. Ik merk echt dat ik veel minder down ben dan tijdens alleen de deca. En ik ben ook niet meer zo moe. Wel hebik het idee dat ik mijn eierstokjes voel werken. Normaal had ik voor mij eisprong ook altijd een paar dagen zo'n pruttelend gevoel aan mijn eierstokken en datheb ik nu weer. Maak me een beetje zorgen. Ben erg bang dat ik misschien een overstimulatie krijg en dat het straks allemaal niet door kan gaan. maar de verpleegkundige heeft me gisteren erg op mijn gemak gesteld en zei dat ze me niet zo maar laten aanrommelen :p
    Vind het allemaal wel erg spannend en ik ben ook helemaal hyper net als loesie was. Zal wel door de hormonen komen.

Sikki, mocht je dit nog lezen dan wens ik je een hele fijne vakantie. Ga maar lekker relaxen dat heb je wel verdiend! En als je dan terug komt dan ben je alweer een heel eind met de deca! En niet zo relaxed raken dat je vergeet te spuiten he!

Jewel, de verpleegkundige zei ook al dat we ook even moeten aankijken hoeveel eitjes gaan ontwikkelen. Dan weten we ook wat we te kiezen hebben. Mijn gevoel zegt echt twee. Ik zou het ook geweldig vinden om een tweeling te krijgen. Mijn opa is van een tweeling en de moeder van mijn vriend ook. Vooral als ik zie hoe sterke band een tweeling heeft, lijkt me heel bijzonder. Maar ik wil ook niet kiezen voor extra risicos. We zien wel. Donderdag weten we weer veel meer.

Majo, ow wat fijn dat de punctie nu echt gaat plaatsvinden!!!! je hebt er zo hard je best voor gedaan. Ik ga trouwens ook ovitrelle gebruiken dus je bent niet de enige. Ik begin vast met duimen voor je! en uit die vier follikels moeten vast een aantal mooie embryo's komen.

Loesie, Spannend hoor dat wachten op die ringen. Ik ben heel benieuwd hoe je vriend gaat reageren. Ik zei net nog tegen die van mij: zullen we ook maar gaan trouwen? en zei hij: NEE ik moet JOU vragen, wacht maar af! ik denk (weet) dat als ik zwanger ben hij mij gaat vragen. Is het dubbel feest!

En jammer dat het inderdaad vrij rustig is hier. Dan moet ik maar alles vol typen he :p:p is geen probleem zeker niet als ik zo hyper blijf!

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Jewel: Dank je voor het duimen voor morgen!! Bij jou schiet het nu ook mooi op tot aan de echo...nog 5 dgn!! Spannend hoor!!

@Loesie: Ook bedankt voor het duimen!! Jammer zeg...dat de ringen nog niet binnen zijn. Kan me voorstellen dat je er helemaal zenuwachtig van wordt en je bijna je mond voorbij praat.

@Kleintje: En ook jij natuurlijk bedankt voor het duimen!! Vandaag voor jou de 3e gonal-f ook alweer. Gelukkig voel je je minder down. Nu eerder het tegenovergestelde begrijp ik....?! Helemaal hyperdepiep?! Jij bent volgens mij de eerste waarvan ik lees dat ie ook ovitrelle gaat spuiten. Verder ech iedereen pregnyl volgens mij. Ik heb 'm gisteravond om 21 uur gezet tijdens het vrijgezellenfeestje. Had m'n mobiele telefoon gezet, zat al vanaf 19.30 continue tóch op de klok te kijken in het restaurant, kon ook niet missen, zat er recht tegenover. Manlief belde ook nog om 20.45 uur dat ik het niet moest vergeten... Die ovitrelle stelt écht helemaal niks voor. Zelfde idee als de deca, maar veel dunnere en scherpere naald. Wou dat ze allemaal zo waren.

Vrijgezellenfeestje was leuk, gingen paaldansen en een workshop pussycat-dolls doen. Was érg leuk, viel me 100% mee. Érg intensief, nu dan ook énorme spierpijn zeg!! Iedere keer als ik heb gezeten wordt het erger. Scheelt weer voor morgen...voel ik ook geen verschil met de punctiepijn ;)

Toedels allemaal, fijne avond!!

Lfs Majo

17. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Majo, Spannend hoor dat de punctie nu echt gaat komen. Ik heb ook nog niemand gezien die ovitrelle gebruikt. Wel een ander meisje maar dat was niet voor een IVF/ICSI behandeling. Had nog ff een vraagje aan jou. de laatste twee dagen had ik na het spuiten dat er een iniminie drupje van de vloeistof naar buiten komt. Is dat erg? Het is echt maar heel weinig. Ben een beetje een zorgen makertje dus vandaar dat ik het ff vraag.

Vandaag was wel een zwaar dagje. Was bij mijn ouders geweest en werd erg emotioneel. weer een dik half uur moeten huilen. Die hormonen slingeren je echt van de ene naar de andere kant. Maar ja zal er wel bij horen.

Paaldansen lijkt mij ook wel leuk om een keer te doen. Alleen ben ik niet zo'n sportief type dus ik denk dat ik ook veeeeeel spierpijn zou krijgen.

gr Kleintje

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Heb ik ook een paar keer gehad hoor, dat er dan nog een druppeltje naar buiten komt. Maakt niks uit, zit nog genoeg wel in je buik. Vervelend dat je qua emoties zo heen en weer wordt geslingerd, gelukkig heb ik daar weinig last van gehad. Paaldansen was idd erg leuk van de week. Was anderhalf jaar geleden dat ik voor het laatst gesport had, vandaar ook die énorme spierpijn, hahaha. Vandaag nog erger dan gisteren.

Wij hadden vanmorgen de punctie dus. Hadden een mooie binnenkomer....ze hadden een nieuw alarmsysteem dat eigenlijk vanaf maandag in zou gaan. Toen wij naar binnenliepen ging het alarmsysteem echter ineens af. Nou...en dat hoor je wel hoor!! Wàt een herrie zeg!! Iemand van de bewaking enzo erbij, een heel gedoe, hihihi. Brak het 'ijs' wel meteen. De vpk wist er ook niets vanaf dus was ook erg verbaasd.

Punctie zelf viel me wel mee. Kreeg van te voren een infuusnaald en daar doorheen medicatie (pijnstiller). Die uitwerking daarvan vond ik bijna vervelender dan de punctie. Werd daar heel draaierig van. De punctie zelf voelde ik wel even maar was even 4x een flinke steek, viel érg mee!! Nadien even in andere kamer nagezeten. Iemand van het lab kwam de uitslagen vertellen: 4 eicellen en 300.000 zaadcellen. (zaad is afgelopen jaar nog niet zo goed geweest, hebben de vitamie c en zinktabletten, geen alcohol drinken enzo tóch effect gehad). De beweeglijkheid was ook goed, ze zwommen mooi recht vooruit zei ze, was ook niet eerder zo :). Nu is het afwachten wat voor kwaliteit de eicellen hebben en of er, en zo ja hoeveel er, bevrucht raken. Dit horen we dinsdagmiddag.
    De arts kwam ook nog even vragen na de tijd hoe het ging. Was alleen wat misselijk, komt door lichte ontbijt denk ik + de medicijnen. Manlief heeft dus toen we om 10 uur thuis waren een heerlijke hamburger voor me gebakken :) Had ik ineens zó'n zin in. En nu dus de hele dag rustig aan doen (blèèghhh...niks voor mij, wordt er nu al moe van!). Pot thee en fles water in de aanslag....en manlief aan het strijken :). Zie aan m'n lange verhaal hier alweer dat ik me verveel... wel een goeie afleiding dit. Straks maar eens een boek pakken.....

Nou Meiden.... nu Kleintje en Sikkie nog.
    Veel succes met het spuiten en op naar de punctie!!

Liefs Majo

19. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Majo,

Ik had even niet in de gaten dat je punctie vandaag al was. Ik zat met maandag in mijn hoofd. Heb ik je helemaal geen succes gewenst . Nou dan nog bij deze met terugwerkende kracht.

Fijn dat je man toch een goede score had! Iets waar wij bang voor zijn dat ze straks zeggen dat het er maar nul zijn ofzo. Maarja we zijn nu toch al bezig dus geen weg terug!

Nu hopen dat ze allemaal goed bevrucht raken en een goede kwaliteit hebben. Hoeveel laten jullie er terug zetten?

Ben benieuwd ik ga voor je duimen! En laat je maar lekker verwennen

20. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hallo meiden,

Nadat ik van Kleintje en Sikki had begrepen dat er een speciaal icsi topic is, ben ik hier ook even snel een kijkje gaan nemen... Wat wordt hier veel (en leuk) geschreven! Is er nog een plekje vrij in jullie topic voor een beginneling????? :D

Ik zal even in het kort ons verhaal tot nu toe vertellen...
    In januari 2008 zijn wij met de pil gestopt, na een aantal maanden positieve ovulatietesten maar geen zwangerschap zijn we afgelopen januari voor het eerst bij de huisarts geweest. Toen waren we officieel 1 jaar bezig. Dezelfde week hebben we het eerste zaadonderzoek gehad. Hieruit bleek dat mijn vriend erg weinig zwemmers had die ook slecht van vorm waren en slecht bewegen.
    In maart konden we voor het eerst in het radboud terecht. Daar zijn ze direct bij mij gestart met een cyclusanalyse en bij mijn vriend hebben ze nog 2 zaadonderzoeken gedaan. Hij heeft gem. maar 0,2 mln zwemmers waarvan ongeveer 74% dood en meer dan 90% een afwijkende vorm. Dus de enige optie is ook voor ons ICSI. Op 6 mei was de uitslag van het dna onderzoek binnen en zijn we officieel op de wachtlijst geplaatst. 2,5 week geleden hebben we het pre-ivf/icsi spreekuur gehad, en nu is het wachten op mijn menstruatie, die waarschijnlijk volgende week weer gaat beginnen.
    Helaas is het nu enorm druk in het radboud en horen we pas als we bellen of we direct mogen starten of dat we een maand moeten wachten. We hopen natuurlijk dat we direct mogen beginnen...:D

Lees dat iedereen hier al een stukje verder is, spannend zeg!

Jewel gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

Kleintje, wij zitten ook nog steeds heel erg te twijfelen tussen 1 of 2 terugplaatsen. Mijn gevoel zegt 2... Maar hopelijk krijgen we morgen (informatieavond) nog iets meer over te horen.

Majo, fijn dat je de punctie nu achter de rug hebt. Spannend zeg de komende dagen... Hoe is het tot nu toe gegaan? Zie dat je al eerdere pogingen hebt moeten afbreken. Dat lijkt me ook erg zwaar!

Loesie, heb nog niet alles teruggelezen, maar begrijp dat je je vriend ten huwelijk gaat vragen??? Leuk en veel succes!!!:)

Sikki jij bent nu heerlijk op vakantie. Hoop dat het spuiten goed gaat.

Heb dus niet alles teruggelezen, alleen de laatste pagina.. dus wellicht vergeet ik (belangrijke) mensen... Maar heb al veel (handige) info gelezen! :)

Deel Deze Pagina