direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Sinja,

Daar ben je dan eindelijk :p:p, WELKOM!! Een paar pagina's terug staat ook nog een lijstje met wie allemaal actief is in dit topic.

Wij zijn ook nog erg aan het twijfelen over 1 of 2. Maar het hangt er ook van af hoeveel folikels we straks hebben. Als het er maar weinig zijn of juist heel veel dan maakt dat de keuze wel makkelijker. Dus we wachten nog eventjes af.

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

Na een druk weekend ben ik ook weer van de partij. Werd gisteravond gebeld of ik vandaag in wilde vallen in groep 6, maar daar staat een 4de jaars studente voor, dus hoef alleen maar 'toezicht te houden.'
    Ben lekker met de rapporten bezig en nu even wat anders!

Majo, wat fijn zeg dat de punctie goed is gegaan! Jullie zijn nog nooit zover geweest he?! Nu afwachten tot morgenmiddag, ik duim heel hard voor jullie!
    Idd een fijne binnenkomst, lekker is dat he?
    Ik hoop op 4 mooi bevruchte eitjes!

Kleintje, goed dat je het aan je begeleider hebt verteld! Geeft toch een bepaalde rust he? Begrip van anderen!
    Nog een paar daagjes en dan je 1ste fm al! Gaat best snel he?

Jewel, jij ook nog maar een paar dagen! Dan krijgen jullie te zien of het er één of twee zijn! Spannend hoor! Maar jullie willen natuurlijk sowieso een hartje zien! Ik duim ook voor jou!

Saffie, hoe is het met jou, wat is het vervolgtraject, weet je dat al? Of heb ik dat gemist!

Sinja, welkom, natuurlijk kun je hier meekletsen! Ik ga idd mijn vriend ten huwelijk vragen, lekker mijn zinnen op iets anders zetten! Moet nog even wachten tot ik gebeld word dat de ringen binnen zijn!
    Jullie zitten dus ook al in het traject?! Ik hoop dat jullie te horen krijgen dat je gewoon meteen kan beginnen. Wachten duurt al lang genoeg he?

Sikkie, ik ben je niet vergeten, maar ik ben het even kwijt. Is ook al even geleden dat ik het gelezen heb en weet niet meer of er nog nieuws bij je was!

Hier gaat alles goed, zit rond mijn eisprong en we willen toch geen kans missen, dus genieten lekker van elkaar! Maar meer omdat we willen, dan omdat het moet! Een heerlijk gevoel hoor!
    Ik ga weer even met de rapporten bezig, nog 2 weekjes en dan hebben we vakantie!

Fijne dag allemaal!
    Liefs Loesie

3. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Majo, fijn dat de punctie zo goed ging! En een mooie score! Dus nu afwachten hoeveel er bevrucht zijn. Leuk trouwens dat jullie de hoeveel en kwaliteit van het zaad ook te horen kregen. Hebben wij niet.....misschien vraag ik er nog wel eens om. Is natuurlijk ook niet heel belangrijk, maar vriendje heeft van alles geslikt en ben toch wel benieuwd of dat enigzins geholpen heeft :)
    Hebben jullie dinsdag de tp nou ook? Of wordt het woensdag.
    Ik ga iig voor je duimen!!

Loesie, dus de ringen nog niet....Kun je het nog wat verborgen houden? hihii lijkt mij wel moeilijk.
    Donderdag idd de echo, ik laat jullie wel weten hoe het gegaan is!

Kleintje, ook al bijna de eerste fm...spannend...voel je al wat?

Sinja, bedankt!! En jij ook succes, ik hoop dat jullie snel mogen beginnen!!

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #364 Majo, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
    Hallo Sinja...

Welkom hier, gezellig dat je ook mee komt schrijven. Kan me voorstellen dat je niet goed weet wie wie is en waar mee bezig is. Is ook wel veel als je alles zou moeten teruglezen. Heb het laatste overzicht even naar hier voor je gekopieerd, je toegevoegd n.a.v. je verhaal op de vorige pagina en 'm meteen even ge-update!!

Loesie: Direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> in juli mogelijk cryo tp
    Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e ivf mislukt, geen bevruchting -> anti-stoffen onderzoek volgt -> daarna nieuwe poging??
    Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi sept '08 gestaakt, geen levende zaadcellen door koorts-> febr. '09 2e x 1e icsi gestaakt, overstimulatie -> nu 3e poging 1e icsi: 21/6 punctie gehad, 4 eicellen -> 23/6 uitslag wel/geen bevruchting
    Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp
    Zoe: Bezig sinds juli '07 -> 1e icsi febr. '09 mislukt -> 9 cryo's in vriezer -> 13/4 1e cryo tp mislukt, nog 8 cryo's in vriezer -> in mei weer cryo tp
    Saffie: 3x iui mislukt -> 1e icsi mislukt
    Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> 1e ICSI -> ZWANGER!! -> 25/6 echo zijn het er één of twee??
    Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6/5 intake icsi -> 21/5 start pil -> 4/6 start decapeptyl -> 11/6 pil stop -> 18/6 uitgangsecho, start gonal-f -> 25/6 1e fm
    Sikkie:1e icsi mei '09 eitjes voor punctie gesprongen -> nu 2e icsi poging -> 20/6 start decapeptyl -> 4/7 start puregon 450EH
    Linda: Niet bezig met behandelingen, belangstelling omdat schoonzusje met icsi bezig is -> leeft mee met de rest -> heeft zelf een dochtertje
    Meis: 2x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi start november
    Sinja: Jan. '08 pil gestopt -> mmm Jan. '09, slecht zaad -> direct icsi -> wachten op menstruatie, dan bellen en horen... deze maand starten of volgende maand

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @ Kleintje: Geeft niks hoor, dat je je vergist had in de dag van onze punctie. Er valt ook veel te onthouden met iedereen hier. Ik heb gevraagd hoeveel ze er i.p. terugplaatsen. I.p. eentje en dat vinden wij prima. Hangt echter wel af van het aantal dat er bevrucht raakt en hoe de kwaliteit dan is. Wij zaten ook met de vraag... als er maar zaadcellen aanwezig zijn. Aangezien het ook 2x allemaal dood zaad is geweest en 1x sporadisch. De dame van het lab zei ook dat dit er méér dan genoeg waren voor icsi, ze heeft er tenslotte maar 4 nodig met 4 eicellen. Mocht er geen zaadcel gevonden worden, dan moet de man nogmaals produceren, meestal vinden ze wel wat. Arts vertelde nog....laatst een stel, vrouw had 20 eicellen, bij het zaad hadden ze echter 4 uur!! gezocht en uiteindelijk 7 zaadcellen gevonden, das dan wel jammer als je zoveel eicellen hebt. Maar goed....7 is dan weer beter dan niks.

@ Jewel: Ik wilde even zeggen dat ik het TOP van je vindt dat je hier nog steeds mee schrijft en ons blijft volgen en op de hoogte houdt!! En wat betreft je vraag... als we bevruchting(en) hebben dinsdag, dan hebben we donderdag de tp.
    Wordt dus een spannende dag donderdag voor een aantal van ons: Jij uitslag echo hartje 1 of 2, Kleintje eerste fm en ik mogelijk een tp.

@ Loesie: Wij zijn idd nog niet eerder zover gekomen als nu. Dit is eigenlijk de eerste echte poging (die we dan dus hierna ook kwijt zijn. Hopelijk met een goed eindresultaat ;) Wel gek idee dat er hierna nog maar 2 pogingen zijn die je dan vergoedt krijgt althans). Wat een héérlijk vooruitzicht zeg....over 2 weken vakantie!! En jij als juf hebt natuurlijk 5 weken vakantie?! Laatste, 6e week wordt altijd gebruikt toch om de lokalen weer in orde te maken en lessen voor te bereiden?! Heeft je vriend ook over 2 weken vakantie of pas later? Gaan jullie nog weg?
    Weet je al zeker of je in juli een cryo tp hebt?

@ Sinja: Hopelijk kunnen jullie nadat je volgende week ongi wordt direct starten en hoef je geen maand te wachten. Dat vind ik het enige échte nadeel van de mmm....het wachten!! Liefst zou ik gewoon direct weten waar ik aan toe ben...maar ja...dat werkt helaas niet zo :) Weet je al welke medicijnen je moet gaan gebruiken? Alles al in huis? Moet ook jij eerst een maand de anti-conceptiepil slikken?

Hier gaat verder alles goed. Bleef wel bloeden van onderen tot vanmorgen, w.s. hebben ze een bloedvat geraakt ofzo. Ben gistermiddag ook al begonnen met de utrogestan 3x dgs 2 vaginaal inbrengen. Moet me nu 2 weken lang iedere ochtend wegen, ivm nog kans op overstimulatie. Gisteren toch maar weer m'n werk gebeld dat ik er dinsdag ook niet ben aangezien ik te horen kreeg dat ik 3 dgn rustg aan moet doen. M'n collega's waren blij dat ik belde, hadden de hele dag aan me gedacht zeiden ze (zo lief!!) Ze leven allemaal erg met me mee en zijn soms volgens mij nog zenuwachtiger dan ikzelf, hahaha.
    Ze zeiden meteen...blijf toch gewoon de hele week thuis. Ik had zoiets van...dan ga ik woensdag weer werken...vonden ze echt onzin....en hadden m'n diensten nota bene allemaal al vervangen!! Ik heb gezegd dat ik nu wel even zie wat ik dan doe. Moest i.p. t/m donderdag werken. Ben écht superblij met al m'n collega's (en dat zijn er veel), je hoort zo vaak andere verhalen....wou dat het bij iedereen zo goed opgepakt werd op het werk!!

6. Meis1984

Meis1984 Actief lid

1 dec 2007
    123
    0
    16
    Goedemiddag,

@Majo: fijn dat alles goed ging bij de punctie. Mooie score ook!! Hopelijk zijn ze allemaal bevrucht, hoe laat hoor je het morgen?? Ik heb ook Ovitrelle gebruikt, volgens mij ligt dat aan het ziekenhuis waarmee ze werken. Vandaar dat wij beide hetzelfde hadden. Wat een lieve collega's zeg. Fijn is dat he, zoveel steun en begrip voor de situatie.

@Jewel: hoe gaat het met je? Al zenuwen voor de echo?? Spannend hoor, ben benieuwd of het er 1 of 2 zijn.

@Loesie: jammer dat de ringen er nog niet zijn. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om je nu niet te verspreken. En heerlijk dagje vandaag met toezicht houden. En nog maar 2 weekjes werken, wauw, helemaal lekker zeg. Weet je al wanneer de cryo-behandeling plaatsvindt??

@Sinja: welkom!! Ik ben er ook nog maar net, maar tis hier wel erg gezellig en informatief!! Hopelijk mogen jullie snel beginnen met de ICSI!!

@kleintjevoorons: spannend zeg, het is nu echt begonnen voor jullie. Hoe voel je je, veel last van de medicatie?? Wij mochten niet kiezen tussen 1 of 2. In Zwolle is er per 1 maart een nieuw protocol waarin de regels aangepast/verscherpt zijn, omdat ze een 2ling als risico zien..

Hier gaat alles goed. Net als bij Loesie zit ook hier de eisprong er weer aan te komen. Dus wie weet gebeurd er nog een wondertje deze ronde. En na deze ronde mag ik meteen weer aan de pil en begint onze 2e poging weer :)!! In augustus zal dan de punctie etc. plaatsvinden. Ben dus helemaal blij met dit goede nieuws!!

Liefs

7. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey dag meiden
    ik ben nieuw en ik zie dat het hier al heel druk is
    ik praat intussen al even mee op de topic slechte kwaliteit sperma, vanwaar ik jewel ook ken maar in feite hoor ik hier evenzeer thuis
    bij de start mmm wegens mijn onregelmatige cycli en geen zwangerschap werd er uit routine bij mijn man ook een controle gedaan en wat bleek.... jullie kunnen het al raden waarsch
    niets mis met mij, maar des te meer mis met mijn man, enkel ICSI geeft ons een kans op zw... (slechts 1% normaal gevormd sperma, tevens laag totaal aantal en te lage beweeglijkheid voor IUI) en zit nu dag 6 van onze eerste ICSI behandeling..., heb morgen de eerste fm, ik zie dat "kleintjevoorons" bijna gelijk met mij loopt...
    ik zoek gewoon nog lotgenoten

8. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @ Calani: Je bent ook hier van harte welkom hoor!! We zitten allemaal in hetzelfde 'schuitje'. Dus een prima plek om mee te kletsen, info op te doen en elkaar te steunen!!
    Heb je toegevoegd aan de lijst hieronder!! Spannend hoor, ook je eerst icsi. Enne je gaat idd aardig gelijk op met Kleintje!! Welke hormonen spuit je? Deca en puregon of deca en gonal-f?
    Heel veel succes morgen bij je 1e FM, spannend he?!

@ Meis: Hey!! Wat goed zeg, dat jullie in augustus al de 2e icsi hebben!! Eerst was er toch sprake van dat jullie pas in november konden beginnen?? Heb het veranderd op onderstaande lijst!! Ene...ik duim voor jullie dat die 2e icsi niet nodig is en er dus nog heel stiekumpjes een groot wonder gebeurd!!

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #369 Majo, 22 jun 2009
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
    Loesie: Direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> in juli mogelijk cryo tp
    Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e ivf mislukt, geen bevruchting -> anti-stoffen onderzoek volgt -> daarna nieuwe poging??
    Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi sept '08 gestaakt, geen levende zaadcellen door koorts-> febr. '09 2e x 1e icsi gestaakt, overstimulatie -> nu 3e poging 1e icsi: 21/6 punctie gehad, 4 eicellen -> 23/6 uitslag wel/geen bevruchting
    Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp
    Zoe: Bezig sinds juli '07 -> 1e icsi febr. '09 mislukt -> 9 cryo's in vriezer -> 13/4 1e cryo tp mislukt, nog 8 cryo's in vriezer -> in mei weer cryo tp
    Saffie: 3x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> = nu lekker op vakantie!!
    Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> 1e ICSI -> ZWANGER!! -> 25/6 echo zijn het er één of twee??
    Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6/5 intake icsi -> 21/5 start pil -> 4/6 start decapeptyl -> 11/6 pil stop -> 18/6 uitgangsecho, start gonal-f -> 25/6 1e fm
    Sikkie:1e icsi mei '09 eitjes voor punctie gesprongen -> nu 2e icsi poging -> 20/6 start decapeptyl -> 4/7 start puregon 450EH -> = nu lekker op vakantie!!
    Linda: Niet bezig met behandelingen, belangstelling omdat schoonzusje met icsi bezig is -> leeft mee met de rest -> heeft zelf een dochtertje
    Meis: 2x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi in augustus
    Sinja: Jan. '08 pil gestopt -> mmm Jan. '09, slecht zaad -> direct icsi -> wachten op menstruatie, dan bellen en horen... deze maand starten of volgende maand
    Calani: Mei '08 pil gestopt -> mmm -> slecht zaad -> direct icsi -> start 1e icsi 18 juni '09 -> 1e fm 23 juni

10. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Meis, wat vaag dat jullie niet mogen kiezen. Bij ons word telkens benadrukt dat het onze eigen keuze is. En dat maakt het ook weer erg moeilijk. Wel fijn dat jullie weer zo snel terrecht kunnen

Calani, Welkom hier. We lopen inderdaad bijna gelijk op. Ik heb donderdag mijn eerste FM. Ik merk alleen nog niet heel veel. Alleen een beetje een pijnlijke onderrug, En af en toe wat steekjes. Maar verder merk ik niet zo heel veel. En jij? Heel veel succes morgen.

Majo, Jeetje wat een verhaal... 4 uur zoeken naar zaadcelletjes. Hopelijk hoeft dat bij ons niet :S. Duurt wel lang bij jullie voordat de terugplaatsing is. bij ons heb je op dag 1 de punctie en de terugplaatsing is dan al weer op dag 3. Redelijk snel dus.

Begin het hier allemaal wel erg spannend te vinden. Hopelijk heb ik een mooie score donderdag.

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Kleintje

Nee, hoop ook zéker niet dat het bij jullie zo zal gaan!! Maar wát een werk ook he....4 uur zoeken door een microscoop!! Is toch écht niet mijn baan ;) Hoe was de zaadkwaliteit de vorige keren bij jullie dan, omdat je je daar ongerust overmaakt? Ze hebben er maar een paar nodig he...voor icsi!! Ik vind het ook wel lang hoor, de dagen tussen de punctie en de tp. Woensdag kon ook, maar eerste voorstel was donderdag. Meisje dat naast mij lag na de punctie heeft 'm ook donderdag. Zal 't eens vragen als ze morgen bellen (als ik het niet vergeet door de spanning, hahaha) waarom het pas na zoveel dagen is. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt voor donderdag!! Ik duim ook voor een mooie score!! Nog 3 nachtjes............aftellen dus!!

12. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    #372 Miepie80, 23 jun 2009
    Laatst bewerkt: 23 jun 2009
    *Breekt even in*
    Majo, lees dat je punctie nu wél gelukt is en er genoeg zaadjes waren... Ga ontzettend hard voor je duimen voor een mooie uitslag vanmiddag! Moet toch een keer goed gaan...
    *Breekt weer uit*

13. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Goedemorgen meissies,

Hier ben ik weer van heel lang weggeweest. Denk dat iedereen wel door had dat het de laatste keer niet gelukt was. En helaas konden we niet gelijk door waardoor we weer een maand verder zijn. En toen ik weer eraan toe was om gezellig mee te kletsen kon ik niet inloggen....Maar hier ben ik weer. Ik heb wel ondertussen met jullie meegelezen en meegeleefd...

Majo eerst jij, wat supers dat de punctie meeviel en toch 4 eicellen, dat is toch echt een mooie score, helemaal als ze alle 4 goed bevevrucht raken en evt ingevroren kunnen worden. Je kent mij verhaal nog, 11 bevruchte eicellen, 10 in totaal ingevroren, 1 tp van een toppercryo, maar bij de laatste tp zijn er 6 verloren gegaan en teruggeplaatst die niet blijven zitten is....We hebben er nu nog twee maar de vraag blijft of deze goed ontdooien, dus veel zegt echt niet veel!!!
    Heel veel succes die laatste uurtjes, je krijgt vandaag toch te horen of er bevruchting is?? Zenuwslopend al dat gewacht, mijn duimen draaien op volle toeren voor jullie!!!!

Loesie: wat ontzettend balen dat het niet gelukt is, ik had zo'n positief gevoel bij jullie....Jullie hebben cryo's toch?? Wanneer is de volgende tp, mocht je gelijk door!!! Succes met wachten!!!

Jewel: Top meid, eerste poging raak, wat onwijs gaaf!!! En misschien nog wel een tweeling, wat bijzonder. Donderdag de echo?? Hoop dat het er goed uitziet, geniet er lekker van!!!

Voor de rest van de meiden, ik heb jullie ook gevolgd, maar ik ken jullie niet zo heel goed. Wel gelezen dat er een paar meiden voor de 1e fm moeten binnenkort, heel spannend. Ik hoop dat de hormoontjes hun werk doen en dat het allemaal spoedig loopt, heel veel succes allemaal.

Weet even niet of er meiden op de wachtbank zitten, als dat zo is, heel veel succes meiden, dat is killing!!! Ik hoop dat jullie door mogen naar de verlengde wachtbank, dat zou zo mooi zijn!!!

Nu even een kleine update van mezelf.... De vorige tp is dus niet gelukt, had zelf ook al het gevoel dat het niet raak was, dus toen ze belde voelde dat als een bevestiging. De teleurstelling dit keer was niet super groot, heel gek maar je raakt eraan gewend....
    Vrijdag te horen gekregen dat het niet gelukt was, zaterdag 23mei ongi geworden.
    En nu komt het frustrerende van het hele verhaal, ik ben nog steeds niet ongi geworden. Ben normaal na 28 dagen ongi, heb de afgelopen 2 jaar 4x een cyclus gehad van 30 dagen...En nu dus dag 31. Ik heb echt geen illusies, maar in mijn hoofd wordt ik langzamerhand gek...
    Ik heb al een keer eerder gehad met de 1e keer dat ik een cyclus van 30 dagen had, 's middags getest, eind van de dag ongi. Dus ik durf echt niet te testen. Tegenwoordig wordt ik 'smorgens ongesteld en vanmorgen dus niets....Ik maak mezelf zo gek...
    Maar zodra ik ongi ben kan ik het ZH bellen en dan zal ik over een dag of 13 de 4e tp hebben, mits de cryo's het overleven...

Kortom hier ook volop spanning terwijl ik niet eens een tp heb gehad....

Ik hoop regelmatiger hier weer te komen, heb het gevoel jullie verwaarloosd te hebben...Solly....

XXX

14. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Even snel een aanvulling op het hierbovenstaande, ga net naar de wc, en daar waren ze, iets verlaat, maar toch ongi....
    Mag vr 3juli voor de eerste fm....
    Dus het wordt weer spannend, ik hoop zo dat de cryo's goed ontdooien, daar ben ik eigenlijk het bangst voor.
    Mochten ze er niet goed uitkomen dan moeten we weer voor een punctie en het hele spuitcircus, zie ik erg tegen op....

XX

15. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Zoe, ik ga voor je duimen dat de cryo's goed ontdooien!!!

Majo, fijn dat je het niet erg vind dat ik zo nu en dan nog eens meeklets. Ik vind het leuk om jullie te blijven volgen en hoe het gaat met jullie. Kan jullie nog niet verlaten....;) Ik wacht geduldig tot jullie allemaal zwanger zijn en dan gaan we gewoon lekker verder beppen in een ander topic :D
    Als er iemand wel moeite mee heeft dan snap ik dat volkomen, en dan moeten jullie het zeggen hè.

Liefs Jewel

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Miepie!! Leuk zeg, dat je hier even in komt breken en hard voor me meeduimt!! Had al enkele keren gekeken of ik jou ergens signaleerde, maar had je nog niet 'gezien'. Hoe is het met jou? Ales een beetje een plekje kunnen verwerken en een plekje kunnen geven? Zie dat je rond 23 juli een cryotp hebt!! Ik ga nu alvast hééééél erg hard voor jullie duimen!! Dikke knuf!!

Hey Zoe!! Welkom terug!! Fijn om weer wat van je te horen!! We hadden idd al 'door' dat de cryotp helaas mislukt was. Anders hadden we het wel gehoord!! Je hebt ons trouwens niet 'verwaarloosd' hoor, snap best dat je dan even afstand van alles neemt om e.e.a. een plekje te geven. En nu dus 3 juli weer een eerste fm!! Ik hoop toch zóóó voor jullie dat deze cryo's wél goed ontdooien en je dus uit de 1e icsi nog een kans hebt!! Ga hééél hard voor jullie duimen!!

Zat net eens te denken...Miepie, jij en ik zijn de enige die uit het februari topic nog met 'lege handen staan', voor de rest washet een zééér goede maand!! Moet dan nu toch goedkomen zou je zeggen!! Ik ga er in elk geval héééél erg hard voor duimen!! En natuurlijk ook voor alle andere topicvriendinnetjes die hier meeschrijven!! Jewel is de eerste van dit topic!! Hopelijk volgen er gauw nog meer!!

Dikke knuffel voor iedereen!!

Enne...Jewel...zoals ik al eerder vermelde...ik vind het juist leuk dat je hier af en toe nog om de hoek blijft kijken en meschrijft!! Jij bent in dit topic ons goede voorbeeld!!!

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Nou...we zijn gebeld!! Van de 4 eicellen hebben er 2 bevruchtingen plaats gevonden en zijn er dus 2 embryo's.
    Weet niet zo goed of ik nu blij moet zijn of niet. Eerste gevoel was teleurstelling, had toch écht gehoopt op 4 bevruchtingen zodat we misschien nog een paar cryo's hebben. Aan de andere kant moet ik blij zijn met de 2 die we hebben want het kan ook anders uitpakken weten we uit ervaring op dit topic..... Enne...we hebben natuurlijk het SUPER voorbeeld van Jewel in dit topic!! Ik neem jou toch dan ook echt maar even nu als m'n grote voorbeeld met ook 'maar' 2 embryo's!! En net als jij schreef Zoe...jij had zoveel cryo's en helaas zijn er maar weinig van overgebleven. Het zegt dus allemaal niks en we zullen moeten zien hoe het gaat lopen!! Door de eerste teleurstelling helemaal vergeten te vragen wat voor kwaliteit ze tnt hebben en waarom ze de tp pas donderdag doen. Heb nog wel gevraagd of ze er dan 1 of 2 terugplaatsen. De analist zei dat als het 2 goede embryo's zijn donderdag, dat ze er dan i.p. één terugplaatsen en er dus één invriezen. En als het 1 goede is en één mindere, misschien allebei. Maar dat horen we dus donderdag....
    Moeten er om 14 uur zijn. Ben nu weer even aan het proberen om positiever te worden over deze 2 embryo's. 't is alleen....als dit mislukt, is er meteen 1 poging weg en moet je wéér opnieuw ingepland worden enzo. Nou ja....ik loop nu op de zaken vooruit.... eerst maar eens zien wat er donderdag gaat gebeuren!!

Groetjes een toch enigszins teleurgestelde, maar aan de andere kant ook een ietsiepietsie blije Majo ;)

18. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Meiden,

Het begint hier een beetje spannend te worden. Net mijn 6e Gonal-f gezet. Morgen nog eentje en dan de eerste FM. Ik heb wel het idee dat ik mijn eierstokjes een beetje begin te voelen. Voel een beetje een trekkend gevoel in mijn onderrug. Weet niet of het kan maar toch. Ben zo benieuwd naar het aantal. Hopelijk niet te veel en ook niet te weinig. Stuk of 12 net als Loesie lijkt mij een goed streven :p. Verder gaat het hier allemaal prima. Ben niet meer moe als toen ik alleen aan de deca was. BEn niet meer zo depri als tijdens de deca. gonal-f rulez

Majo, Fijn dat jullie iig 2 embryo's hebben. Donderdag gaat echt een spannende dag worden. Voor jou, voor Jewel en ook voor mij. Hopelijk 3 keer goed nieuws!

Jewel, Ik heb er totaal geen problemen mee dat je hier nog rond hangt. Elke keer als ik weer een berichtje zie van jou krijg ik weer hoop! Dat we echt een realistische kans hebben op een zwangerschap en niet die 0.001% die we zonder ICSI hebben.

Zoe, Ik ken je niet heel goed maar leuk dat je er weer bent. Ik ben dus kleintjevoorons en heb donderdag mijn eerste FM van onze eerste ICSI behandeling.

19. Mootje20

Mootje20 Actief lid

29 jun 2008
    374
    0
    0
    Sorry ik breek even in op jullie topic!

Majo: ik lees in je berichten dat je in zwolle zit, hoe zit het daar met de wachttijden, wij staan nu op een wachtlijst van 5 maanden.....dus pas in november! maar stel dat een poging niet lukt, moet je dan weer opnieuw 5 maanden wachten? En stel dat je poging is mislukt, en je hebt nog cryo's, kun je dan al op die nieuwe wachtlijst en ondertussen die cryo;s laten trugplaatsen, of zou je moeten wachten na die cryobehandelingen?
    Sorryy voor al deze vragen hoor. Maar ben erg benieuwd....

20. Meis1984

Meis1984 Actief lid

1 dec 2007
    123
    0
    16
    @Majo: wat fijn dat er 2 emmies zijn onstaan!! Hopelijk blijven ze het allebei heel goed doen zodat je straks nog een cryo over hebt. Of heb je liever 2 teruggeplaatst?? Jammer dat wij niet zelf mogen kiezen he in Zwolle. Ik herken je gevoel wel, wij hadden maar 1 matige embyo. Wist dus ook niet zo goed of ik blij moest zijn met die ene of niet. Een poging kan dan idd heel snel afgelopen zijn.. Ik stond idd eerst voor november op de wachtlijst, maar ivm mijn medische achtergrond mag ik dus eerder. Veel suc6 met de tp!!

@Zoe: fijn dat je inmiddels toch ongi bent geworden en meteen door kan voor de cryo-poging. Heel veel succes!!

@Kleintjevoorons: ja, raar he, dat 't zo verschillend is per ziekenhuis. Fijn dat jullie iig wel zelf mogen kiezen. En spannend morgen, de 1e FM. Hopelijk is er al een mooi resultaat te zien.

@Mootje: ik zit ook in Zwolle en onze eerste poging is 2 weken geleden mislukt. Ik kwam daarna weer opnieuw op de wachtlijst, ook voor november. Hoe het met een wachtlijst met cryo-tp zit weet ik niet, wij hadden nml geen cryo's.

Ik heb onwijs last van mn ei. Sinds onze eerste poging weet ik precies wat ik nu voel...een naderend ei. Had daar eerder nooit zoveel last van, meer meiden die dat herkennen??

Fijne avond, liefs

Deel Deze Pagina