thanks doe mijn best om ze lekker te vertroetelen. Maak je niet druk om wel of niet tellen van cryo's terugplaatsen, dat telt absoluut niet als poging. Wist het eerst ook niet dus na 1ste verse poging en 2e ingevroren terugplaatsing dacht ik ook dat wellicht laatste keer kon zijn, maar telt allemaal gewoon voor 1ste poging, dus alleen verse pogingen - onder genoemde condities/stappen - gelden. Scheelt weer iets wellicht, maar zou me er uberhaupt als je net begint nog maar niet druk over maken. Hoe voelen jullie je Majo en Loesie, vind je dat wachten niet vervelend? Lekker veel leuke dingen plannen om de tijd te doden hoor Groetjes, Aralyn
@ Loesie: Het is maar dat je zelf gebeld hebt dus! Weet je in elke geval een beetje waar je aan toe bent. Wat voor vooronderzoeken moeten ze allemaal nog doen bij jou dan? Heeft de gynaecoloog niet al enig onderzoek verricht? Bij ons hoefde de IVF-arts verder niet veel te doen. Alleen zaadanalyse, allebei bloedprikken en een intakegesprek met arts en na 2 mnd met vpk. Maand daarop konden we toen i.p. beginnen. (alleen kreeg manlief toen hoge koorts en had alleen maar dode zaadcellen waardoor we 3 mnd moesten wachten). Maar op zich verder dus geen vooronderzoeken gehad. @ Aralyn en Loesie: Het wachten begin ik idd wel een beetje beu te worden. Kan het woord (af)wachten bijna niet meer horen, hoewel ik het mezelf iedere keer weer hoor zeggen. Nou ja... het is niet anders (ook zoiets wat ik 100.000x loop te verkondigen)..... Kan mij niet snel genoeg gaan, liefst zou ik m'n eerst volgende spontane menstruatie weer willen beginnen, maar ja... na (lichte) overstimulatie is dat misschien ook wel niet echt slim. Maar voel me verder prima (op een flinke keelpijn na dan.... hopelijk wordt ik niet ale: , ben net aan eerste dienst van 6 stuks begonnen....) @Aralyn: Jij voelt je verder goed? Ergste misselijkheid e.d. voorbij neem ik aan?! Geniet er lekker van meid, je hebt het verdient na 8! TP's! Fijn weekend allebei! Liefs Majo Ps... hier wel afleiding genoeg hoor, idd veel leuke dingen doen (vorige week wknd weggeweest samen en volgende week met 4 vrienden, verder druk op zoek naar een nieuwe occasion, onze moest voor keuring: 900 eurie aan reparaties...dat is ie dus niet meer waard... dus druk aan het rondneuzen op internet).
Hoi Hoi, Wij gaan ook gelijk door voor ICSI. Geen IUI of andere mogelijkheden. Manlief heeft mindere kwaliteit zwemmers, alhoewel ik 6 miljoen toch best veel vind. Maar goed, volgens de fertiliteitsarts in het UMCG gaat het dan toch op voor ICSI. Denk ook qua kwaliteit van die 6 miljoen. Verder zijn er bij mij verklevingen vastgesteld. Grotendeels via kijkoperatie losgebrand, maar eierstokken zitten aan de achterkant nog vast. Het gaat allemaal zo snel. We zijn mei 2008 gestopt met de pil en op 16 april 2009 al een intake voor ICSI. Dus nog geen jaar later. Liefs
Hey Bright, zag ineens mijn topic langskomen, die ik een poosje terug geopend heb...dacht, toch even lezen! Wat vervelend dat jullie ook gelijk moeten beginnen met ICSI...denk inderdaad dat het aan de kwaliteit ligt. Bij mijn mannetje waren er bij het 2e zaadonderzoek wel 22 miljoen, maar door de antistoffen die hij aanmaakt blijven er maar weinig over, helaas! Wij zijn ook in eind februari/begin maart gestopt met de pil, dus net een jaar later zijn we al begonnen! Gaat bij ons gelukkig ook heel snel, al duurt elke maand te lang als je graag een frummeltje wil! Veel succes meis en met vragen kun je altijd terecht! Een vriendin zei laatst al, jij bent echt een wandelende encyclopedie! En dat klopt nu ook wel een beetje, haha! Liefs Loesie
Hey Loesie, Ja, ik zag nadat ik gereageerd had dat het topic al wat ouder was. Hihi, maar was één van de weinigen die paste bij mijn gevoel. Hoe gaat het nu bij jullie? Gaan jullie voor ICSI Eigen Cyclus of ICSI hyper? Liefs
Fijn dat je je hierin kon vinden (al is de reden minder leuk, hihi!) Ik ben nu begonnen met clomid om te kijken hoe mijn eierstokken reageren en de volgende menstruatie moet ik aan de pil en ga ik 4 mei beginnen met decapeptyl om mijn eigen cyclus stil te leggen... Dacht dat ik inmiddels heel veel wist, maar dat hyper betekent dus dat ik extra hormoonstimulatie krijg?! Gelukkig hebben jullie ook al snel de intake! Bij sommige ziekenhuizen staat daar al een wachtlijst voor! Alles lijkt lang te duren, maar toch sta ik wel versteld van hoe snel de tijd soms kan gaan! Heb jij dat ook?! Liefs Loesie
Hoi Loesie, Ja hyper betekend inderdaad dat je extra hormoonstimulatie krijgt. Ik heb dat inderdaad ook dat de tijd soms heel snel lijkt te gaan. We zijn nu al bijna een jaar gestopt met de pil, lijkt nog maar zo kort geleden. Hoop voor ons beiden dat het lukt. Liefs
zoveel dames die in de mmm staan heh :S hier nog 1. wij zijn bezig met de 1e icsi behandeling.. ben al ff bezig met prikken van lucrin en sinds de 18e met menopur.. morgen opvoor n echo om te zien hoe de eitjes groeien.. spannend dus maar kan het eigenlijk nog niet echt bevatten.. gaat allemaal best snel. en idd loes.. altijd lijkt eerst heel lang te duren..maar als het eenmaal zover is gaat het eigenlijk wel heel snel.. sorry dat ik zo binnen kom vallen..topic sprak me aan.. liefs renata
Hey renate, tuurlijk mag je binnenvallen, gezellig juist! Pas wel op dat je je niet bezeerd...hihi! Spannend zeg, morgen de echo! Dat lijkt me echt een zenuwslopend moment...zijn er genoeg eitjes, groeien ze mooi door, is het baarmoederslijm dik genoeg...die vragen lijken me dan door je hoofd te spoken! Jij hebt medicijnen die ik niet ken...is dat hetzelfde als bij mij decapeptyl en puregon?! Zal wel he? Laat je nog even weten hoe het gegaan is?! Gelukkig hebben jullie hetzelfde gevoel! Dat is toch een stuk prettiger dan dat de dagen voorbij lijken te kruipen...als ik dan weer ongesteld word denk ik...oh weer 4 weken wachten, maar als ik dan bekijk dat we een jaar verder zijn, terwijl ik de 1e ronde over niks anders kon praten...dan vliegt de tijd echt! Wie weet wat er over een jaar al wel niet verandert is! Hopelijk allemaal zwanger of misschien al een beebje! Duim duim duim! liefs Loesie
jah heel spannend idd gaat van alles door mn hoofd.. maar hopelijk zit alles goed en kunnen we snel voor de punctie ...(schijnt nogal pijnlijk te zijn als ik de verhalen lees van sommige dames) en denk wel dat het hetzelfde is ong. de lucrin legt mn eigen cyclus plat en de menopur zorgt voor ei groei. heb ook pregnyl liggen maar hoe enwat daar mee weetk niet.. wij zijn nu ook ruim n jaar bezig..(jan 08) en idd lijkt alsof het de dag van gister was, maar ook weer niet over n jaar hoop ik toch wel echt zwanger te zijn /geweest te zijn.. hehehe en hoop ik eigenlijk voor iedereen die de wens heeft ik zag je site..mooi gedaan ik hou zelf af en toe wat bij in een word document en dit wil ik later dan idd ook op het net gooien. maaruh mayb rare vraag; waarom moet jij aan de pil?
Hey! Ja de punctie zie ik ook wel tegenop, maar krijg een heerlijk roesje, dus volgens mij komt het wel goed. En ik denk dat het bij jou ook wel meevalt hoor! We hebben al zoveel meegemaakt, haha, dit kan er ook nog wel bij! Heb je nog vrij genomen daarna of hoe doe je dat?! Ik sta zelf voor de klas en dat schijnt nogal heftig te zijn zo vlak na de punctie... Ik heb de decapeptyl voor het plat leggen van de cyclus en de puregon voor het groeien van de eitjes...klopt dus aardig! En pregnyl heb ik ook... Dank u voor het compliment van mijn site, vind het ook erg leuk om mijn verhaal en gevoelens neer te zetten en later als ik zwanger ben, lekker vaak teruglezen en dan heel gelukkig zijn, haha! Leuk dat jij het ook ooit op het net gooit! Ben benieuwd... Waarom ik aan de pil moet?! Dat doen ze om mijn eierstokken even wat rust te geven en om mij beter in te plannen. Ik moet dan met de pil zodat alles rustig blijft en dan begin ik 4 mei met de deca om mijn cyclus over te nemen en dan kan ik 7 mei met de pil stoppen. Nu kunnen ze de patienten gewoon achter elkaar plannen, omdat je cyclus dan door de pil gestuurd wordt, ik hoef hem niet zolang maar kan ook zijn dat je 2 strippen achter elkaar moet slikken. Snap je 'm? Liefs Loesie
Thnx Loes, helemaal duidelijk Je staat voor de klas leuk leuk leuk, welke groep? Lijkt me heel lastig om dan eventjes weg te kunnen :S maar tot nu toe lukt het je aardig heh das wel fijn. Bij mij op mn werk weten ze er ook van en ook alle begrip dus das heel prettig Ik werk trouwens bij een kinderdagverblijf De dag van de punctie ben ik vrij. Moet jij na de punctie direct weer voor de klas dan? Neeh toch? Zo kga mn mannetje nog ff lastig vallen met mijn aanwezigheid Fijne aaf nog en morgenaaf kom ik wel even lanxwaaien om te vertellen hoe en wat
Hey! Zag ook dit topic weer eens langskomen... Ik moet de pil (microgynon) ook eerst slikken, vorige poging ook. Niet zozeer om m'n cyclus te regelen, maar des te meer om te zorgen dat er geen cystes aanwezig zijn. Het zou dan kunnen voorkomen dat ze denken dat er eitjes zitten maar dat het cystes blijken te zijn. Zou beetje lullig zijn als ze daar pas met de punctie achter komen he Liefs Majo Ps... idd leuke site Loesie! Ik heb het zelf ook, net als Renata in word op m'n laptop staan. Vanaf febr. '06 bijgehouden als een soort dagboek. Voor onszelf en hopelijk later voor ons babeitje zodat hij/zij terug kan lezen hoezeer hij/zij gewenst was! En misschien dat we dit nog een keer leesbaar laten worden voor familie/vrienden enzo...
Hey meiden, Inderdaad majo, ook voor de cystes...hihi...was me er even bij in geschoten! Fijn dat je ook een dagboekje bij hebt gehouden. Van de ene kant wil ik ook wel dat mijn beebje het ooit terug kan lezen, maar ik wil ook niet dat hij/zij het gevoel heeft gehad dat wij voor hem/haar door een hel zijn gegaan! Snap je hoe ik het bedoel?! We lopen lekker gelijk he?! Ik moet morgen weer bloed prikken en dan wachten tot de volgende cyclus! Renata, leuk dat je ook bij de kinderen werkt! Wel extra confronterend he, want je ziet alle babytjes en zwangere vrouwen voorbij komen! Goed dat ze het ook weten waar je in zit, want die steun is wel heel belangrijk! Ik zelf zit in groep 4, een leuke groep! Ze zijn heel meelevend en kan ten alle tijde weg! Probeer alles tegen 8.00 te plannen, want het ziekenhuis ligt 5 minuutjes van mijn school af en we beginnen om 8.45...kan het meestal net redden. En als het een andere tijd is, dan komt de onderwijsassistente even! Ik weet niet of ze er moeilijk over gaan doen, want ik heb het er nog niet over gehad, omdat de exacte datum nog niet bekend is, maar ik ga er vanuit dat ik gewoon een dagje/ 2 daagjes vrij krijg hoor. Ze vullen dan meestal ziek in, dus dat komt wel goed! We zijn bezig met het communieproject (katholieke school) en de pastor is op bezoek, hij is lekker aan het kletsen, dus ik kan mooi even wat anders doen, hihi Fijne dag en tot snel! Liefs Loesie
Hallo daar! Ik snap zéker wel wat je bedoeld hoor Loesie! Maar jij ervaart het blijkbaar iets anders dan ons... ik vind het allemaal wel vervelend wat we moeten doormaken, maar zie het (nog) niet echt als een 'hel'. Het is nu eenmaal niet anders en we zullen er het beste van moeten hopen. Wij hebben dit allemaal graag over voor het krijgen van een kindje! (net als jullie w.s, want anders zou je dit niet doen). En dat mag hij/zij van ons best weten later... Ik zie het zelf dan toch meer dat hij/zij later kan zien hoezeer hij/zij gewenst was (ik heb natuurlijk nog geen punctie gehad......misschien denk ik er daarna wel anders over ) Eerst maar hopen [-o< en duimen dat we ooit een hij/zij zullen krijgen die het ooit zal kunnen lezen!! Leuk dat jullie trouwens allebei met kinderen werken Loesie en Renata. Zelf heb ik ook tijdens een eerdere opleiding op een kinderdagverblijf stage gelopen en op een buitenschoolse opvang, dus ik weet hoe leuk dat is. Ben uiteindelijk erna nog andere opleiding gaan doen en ben nu verpleegkundige. Het enige wat ik nu nog met kinderen doe is vrijwilligerswerk. Érg leuk om te doen! Maar inderdaad ook wel confronterend zoals jij schrijft Loesie. Je wordt er iedere keer weer aan herinnert hoe leuk het zou zijn als je zelf ook kinderen zou hebben. Jij hebt vandaag de echo zag ik, Ranata?! Hopelijk groeien de follikels goed! Loesie... moet jij trouwens sowieso 15/4 starten met de pil? Ik op mijn eerste cd in april. Of heb jij gewoon een zeer regelmatige cyclus dat je nu al weet dat je 15/4 je 1e cd weer hebt?! Lfs Majo
Hey Meisies! Majo, ik denk dat ik het niet goed uitgelegd heb, want ik vind het absoluut geen hel. Als er eentje zich wel goed kan redden dan ben ik het wel (niet arrogant bedoelt) maar ik had altijd alles gehad qua ziektes, astma, reuma, allergieën, chronisch verkouden, dat soort dingen, ik was echt het kwakkelkindje thuis, maar ik kan er gewoon goed tegen...en gelukkig heb ik dat nu ook zo, net wat je zegt, het is niet anders en ik heb alles over voor ons wondertje! Maar ik bedoel ook meer dat ons kindje het gevoel krijgt dat het een hel was, terwijl ik het er allemaal graag voor doe! Ik heb inderdaad een hele regelmatige cyclus en zoals het er nu uitziet word ik de 15e ongesteld en moet dan starten...maar misschien wordt het door de Clomid wel anders en heb ik mijn eisprong wat later! Ben je nu verpleegkundige in Zwolle!? Ook leuk hoor en wat voor vrijwillligerswerk doe je dan met kids?! Renata, ben heel benieuwd hoe het gegaan is!?! We hebben vanmiddag afscheid genomen van een collegaatje die is verhuisd! lekker high tea gedaan, was erg gezellig en lekker! Ik ga lekker even bankhangen! Tot snel! Liefs Loesie
daar ben ik dan ^^ heheheh.. beide eierstokken hebben zo'n 9 eitjes..dus 18 totaal.. jahoee.. (dat voel ik dus wel jah.. ) er was 1 al flink gegroeid..die was 15mm.. de rest was kleiner 13,12 n rond de 10.. en nu moet ik vrijdag weer voor n echo..pfft.. :S maja tiz voor een goed doel heb ook n foto laten uitprinten (niet van de de grootste, wel n mooie ) loes wel lkkr dat je dan idd net voor schooltijd nog even langs het ziekenhuis kunt.. en fijn ook dat ze er zo mee omgaan vandaag n vriendin van me gesproken ..en ik wist dat ze bezig waren en yes yes yes! ze zijn zwanger! echt zoooo geweldig! liefsss renaat
Ben er toevallig ook! Wat een goed nieuws! 18 eitjes, sodeju! En nu maar hopen dat ze allemaal lekker door groeien, zodat ze lekker veel eitjes weg kunnen halen met de punctie! Vrijdag weer, spannend hoor! En wat ben je een schat dat je zo blij bent voor je vriendin! Ik ben dat ook altijd wel, daar niet van, maar het kan toch ook wel pijnlijk zijn! Waren ze ook al een poosje bezig, of waren ze net begonnen?! Mijn collegaatje is nu 6 weekjes zwanger, ik wist ook van haar dat ze bezig was, zij wisten ook onze situatie en ze wilde gewoon dat ik het wist, zodat ik me vast voor kon bereiden, wel lief...ze stond het ook met tranen in haar ogen te vertellen, dat ze zwanger is, want het was al na 2 rondes...Ik was ook heel blij voor haar...maar ik wil zelf ook zo graag! snik snik! Maar onze tijd komt wel! Fijne avond meiden, Liefs Loesie
mogguh dat gevoel wat je beschrijft heb ik wel bij mensen die iets verder van me af staan (ja hoe ego.. :S ) en zij waren ooknu een jaartje bezig denk k.. w00000tt binnenkort lekker shoppelen met d'r ik hoop idd dat er straks wel wat vna die 18 overblijft jah hehehehe ^^ het is voor de ander moeilijk om die stap te nemen idd, maar goed dat ze het doen beter zo dan dat ze hetniet vertellen en je straks ineens een dikke buik ziet rondhobbelen en onze tijd komt zeker! tiz niet altijd even makkelijk deze weg..maarrrr komt vast goed ^^ werkze vandaag! (hier ook maar eens mn jas aandoen )
Hallo Dames! Ik snap hoe je het bedoeld hoor Loesie! Jij bent dus ook een harde begrijp ik! Veel meegemaakt enzo! Hey Renata! Wat een score zeg! 18! Hopelijk groeien ze allemaal mooi door naar de 18mm die je nodig hebt! Spannend hoor! En morgen dus weer echo.... ben benieuwd. Ook toevallig Loesie...jij gisteren high tea gedaan, ik zometeen. Ga over 20 min. naar Zwolle, high tea'en met m'n beste vriendin, haar moeder en mijn moeder. Hebben ieder jaar altijd een moeder-dochter dag met z'n viertjes. Ik ben vpk in Hardenberg, niet in Zwolle...zou wel makkelijk geweest zijn nu Het vrijwilligerswerk dat ik doe is een kinderspelweek (in Friesland) organiseren (met 7 anderen) voor +/- 280 kinderen (en +/- 80 vrijwilligers) de laatste week van de schoolvakantie v/d lagere school. Kids van 6-12 jaar en sinds enkele jaren hebben we er ook een crèche bij tijdens die week voor vrijwilligers met jonge kinderen. Dus zeg maar van 0-12 jaar. érg leuk om te doen, veel werk. Zijn in januari alweer begonen met het denkwerk enzo. www.speelland-noorwolde.nl >>> ff reclame maken he Weet bij jullie allebei nu ook iedereen dat jullie in de mmm zitten? Bij ons wel. Ik ervaar dat toch wel als prettig, je kunt je ei kwijt en idd bij mij vorig jaar ook collegaatje die mij voordat ze de rest van het team inlichte mbt haar zwangerschap mij eerst even apart nam. Hoe lief...! Nou... ik ga er weer vandoor, haren doen, tanden poetsen en dan lekker high tea'en! Toedels! Majo