Hallo Mootje, Een aantal blz geleden hadden Loesie en ik ook al gereageerd op je vraag hoelang de wachtlijsten zijn.... heb je w.s. niet meer gelezen door alle verhalen hier?! Heb het even voor je opgezocht op de site v/d isala klinieken (zwolle dus): www.isala.nl De wachtlijsten zijn vanaf 1 juni ge-update en zijn als volgt: ICSI: 17 wkn IVF : 30 wkn IUI : 0 wkn (-> nu wel zomerstop) Ovulatie inductie: 0 wkn Als de poging bij ons mislukt (wat ik niet hoop) dan worden we idd weer opnieuw op de wachtijst geplaatst, was de vorige keer ook toen we 'm moesten afbreken. Als je cryo's hebt kun je deze volgens mij idd wel gebruiken in afwachting tot je nieuwe poging, w.s. zulen ze dan wel zeggen dat je eerst weer een normale cyclus tussendoor moet hebben?? Misschien zelfs wel 2?? Ik weet niet welke behandeling jij moet gaan doen, maar wens je in elk geval veel succes!! Vr. gr. Majo
@ Kleintje: Tsja...wat zal donderdag ons brengen?? Ben benieuwd... een score van 12 zou idd mooi zijn zeg!! Ga voor je duimen dat het die score wordt!! Lekker spul he... die gonal-f @ Meis: Fijn zeg, dat jullie toch al zo snel weer mogen. Ik heb 'vroeger' ook nooit mijn 'ei' gevoeld, maar na de eerste stimulatie in februari voelde ik 'm de 2e eigen cyclus ook ineens érg goed. Gek is dat he.... Zwolle plaatst er i.p. idd eentje terug. Dus ben benieuwd donderdag wat het gaat worden. Zelf heb ik steeds gedacht...ook liever 1 en dan bij mis gaan nog een paar cryo tp's. Maar ja...wat als je er maar 2 hebt..... Ben aan ene kant bang dat als ze er één invriezen dat die het ontdooien dan niet overleeft en dan hebben we dus maar 1 kans binnen deze poging. Dus dan zou je zeggen....2 tp, dan heb je in elk geval 2 kansen nog. Moeilijk, moeilijk... wacht donderdag wel even af wat ze adviseren en hoe de kwaliteit is. 'k heb vanmiddag mijn werk gebeld dat ik morgen en donderdagochtend toch ga werken, ondanks dat ze zeiden dat ik wel thuis kon blijven. Vind het een raar idee om thuis te zitten terwijl ik me verder niet ziek voel.... dan zit ik ook niet lekker thuis. Begin morgen wel om 8.00 uur ipv 7.15 uur, scheelt wer iets. En dan donderdag wat eerder weg met overuren ivm de tp.
Majo of andere ervaringsdeskundige, Had jij er ook last van rugpijn. Of het idee dat je je eierstokken voelde zitten??? Ik ben nog al een zorgen maker.
Hey Kleintje... Ik had geen last van mijn rug, wel iets van mijn eierstokken, echter deze poging pas op het laatst. Maar toen zaten er ook follikels van boven de 20 mm. Had met name last als ik liep, dan voelde ik het in mijn buik dreunen. De vorige keer (met de overstimulatie, want denk dat je daar 'bang' voor bent (?!) had ik écht héél erg last, dat was echt bij iedere stap flinke pijnscheuten) Als je je tóch zorgen maakt, zou ik als ik jou was gewoon even met de vpk bellen...daar zitten ze voor, toch?! Succes!! Liefs Majo (enne...niet té druk maken he?!)
Dat heb ik niet echt. Het is meer een continue zeurende pijn. Ik denk dat ik maar gewoon afwacht. Maar het is ook dat mijn vriend nu niet thuis is. Hij is voor 3 dagen naar een conferentie. Ben gewoon heel erg bang dat het straks mis gaat ofzo. Zo frusterend dat ik het allemaal zelf niet in de hand heb. Ga eens mijn vriend proberen te bellen. Misschien dat hij mij gerust kan stellen.
Hij belt me over een half uurtje dan is het programma daar afgelopen. Zit er nu echt even doorheen :'( Ik ben zo blij als het donderdag is dan weet ik tenminste wat er allemaal gaande is in mijn lijf. Heb trouwens normaal ook wel vaak pijn in mijn onderrug nooit echt gemerkt dat het voor mijn eisprong was (als het eitje aan het groeien was) Maar tijdens de deca viel me wel op dat ik helemaal geen last van mijn rug had gehad. ik ga maar vast in mijn bedje liggen en hopelijk belt vriendlief me straks. Ben zo blij dat ik nu jullie even heb om tegen te kletsen nu ik er helemaal doorheen zit. Vertel morgen wel hoe het verder gegaan is. trusten Kleintjevoorons
Hey meiden, Hier ben ik dan toch even vanaf mijn vakantieadres!!! Op het moment ff een vreselijke regenbui, dus kan ik ff zonder schuldgevoel achter de pc kruipen. Het is hier echt heerlijk! Ondanks het regenseizoen hebben we tot nu toe echt geluk gehad met het weer. Nog 3 dagen dan dan zit het er helaas alweer op. Time flies when your having fun!!! Maar dat betekent ook dat mij eerste week deca er alweer op zit. En dat is wel heel erg lekker. Het gaat me wel makkelijk af hier Ook nog geen last van bijwerkingen ofzo. Tja, kan ook haast niet in zo'n relaxe omgeving. Haha, op dit moment zit er een Maladivier (of hoe heten ze hier?!?!) van hier over mijn schouder mee te lezen. Hij kan gelukkig niet lezen waar het over gaat! Maar goed, ik heb ff snel gescreend en het zijn weer spannende tijden hier! Majo, wat heerlijk dat er 2 eicellen bevrucht zijn. Ik snap dat de score een beetje tegenvalt (vooral nog alle overstimulatie is dit wel het andere uiterste!). Maar het zullen dan vast toppers zijn die het geweldig gaan doen. Ik ben heel benieuwd hoeveel ze er terugplaatsen. Kleintje, jij mag morgen voor je eerste FM. Spannend zeg. Ik ga duimen voor een mooie score! Sinja! Je hebt ons gevonden. Leuk dat je mee komt kletsen hier. Ik vind het toch fijner om in een topic te kletsen waar meiden allemaal in hetzelfde schuitje zitten! Loesie, zijn de ringen nog steeds niet binnen? Zoe, spannend je volgende cryo poging. Ik hoop dat deze goed ontdooien! Nou meiden, het zonnetje breekt weer langzaam door, dus ik ga weer met mijn boekje richting strand! Succes allemaal! Ik denk aan jullie!
Hey Meiden, Majo, goeie score hoor!!!! En we begrijpen best dat het een beetje tegen valt, als je toch van het één naar het ander gaat! Maar zoals je bij ons ook ziet, er waren 16 eitjes, 8 bevrucht en uiteindelijk konden er maar 3 gebruikt worden en we weten zelfs niet eens of ze goed ontdooien! Dus het zegt helemaal niks! Bij mij hebben ze na het telefoontje ook nog 2 dagen gewacht, vaak 4 dagen... Hoop dat het mooie eitjes zijn! Sikkie, wat fijn dat je het zo geweldig hebt! En ook al weer aan de deca! Het gaat wel lekker door hierzo! Geniet nog even van je laatste dagen, voor je het weet ben je weer thuis! Lekker dat je anoniem kunt typen, haha, ze snappen er toch geen drol van! Kleintje, maak je niet te druk hoor, je maakt jezelf helemaal gek door van alles te denken. (lief bedoelt hoor!) Ik voelde ook echt van alles, buik, rug, borsten en bij mij had het niks te betekenen. Je moet er wel bij stil staan, dat je normaal maar met één, hooguit twee eitjes te maken hebt en dat nu je eierstokken ontzettend aan het werk worden gezet! Dat zijn ze niet gewend en daarom kun je ook best last hebben van bepaalde dingen! Het valt vast allemaal mee, ik duim voor je morgen! (begin vandaag al) Mootje, het is inderdaad zo dat je bij een nieuwe poging weer op de wachtlijst moet. Een cryopoging doen ze wel meteen. Ik belde de IVF-verpleegkundige (in Deventer, ik doe i.c.m Zwolle) en toen zei ze dat ze adviseerden om 2 normale menstruaties af te wachten, dit was dan gepland (na tp) en dan 2x ongesteld worden, toen vroeg ik of we dat ook persee moesten doen, of dat we ook na 1 spontane menstruatie mochten bellen, dat mocht van haar ook wel. Ze zei, als het dan nog niet loopt zoals het moet, zien we het via de fm's wel! Dus mag weer bellen als ik ongesteld word!! Zoe, ben je verhaal even kwijt, maar las dat het dus weer niet gelukt is...wat kl*ten zeg!! Het blijft toch altijd rot he...las ik nou dat je niet zo teleurgesteld was? Of was dat iemand anders? Maar snap het wel hoor! Je stelt je er toch op in he?! Ik heb denk ik hetzelfde. Ben nu zelfs al zover dat ik me aan het voorbereiden ben op een leven zonder kinderen, want adoptie willen we niet. Ik ben nog heel positief hoor, maar wil me er toch geestelijk alvast op voorbereiden, want dat voelt gewoon goed. Ben gister gebeld, de ringen zijn binnen!!!! Heb vergadering tot 14.30 en dan snel naar de stad en de boel in gereedheid brengen, heb gister toen vriendje weg was, de enveloppen al geschreven enz, dus alles is in principe klaar, alleen de hond het briefje aan de halsband binden en alles goed leggen en kaarsjes aan natuurlijk! Ik laat jullie weten hoe het was, ga nu weer aan het werk! Fijne dag! Liefs Loesie
Majo, ik weet precies hoe je je voelt. Ik was eerst ook teleurgesteld hoor. Is heel normaal, je hoopt natuurlijk op meer. Maar er zijn er iig 2 bevrucht! Ik hoop voor je dat er misschien 1 ingevroren wordt en anders denk ik dat ze misschien wel 2 plaatsen. Sommige zkh's doen de tp idd later, wij hadden 2 dagen na de punctie al de tp. Maakt niets uit denk ik, ze hebben bij jou al meer cellen dan bij mij. Ik had een 5 en 3 cellig embryo, en per dag vermeerderd dat heel veel. Ze zeiden tegen mij dat de 5 cellige heel goed was en de ander goed. Ze hebben ze iig ingenesteld, nou ja tenminste één Ik ga morgen voor je duimen!! Hoe laat moet je? Misschien liggen we wel tegelijk in de stoel, jij een tp en ik een echo.... Kleintje, ik voelde mijn eierstokken ook hoor! Nu zijn er veel meer eitjes dan normaal dus dan is het logisch dat je wat voelt. Als het heel erg wordt zou ik ook even bellen. En anders zien ze het morgen ook wel. Hoe laat moet jij? Sikki, fijn dat het goed gaat met de deca! En geniet nog lekker van je laatste dagen!!
Loesie, was ik jou bijna vergeten... Dus vanavond is het zover!!! Hihih ben heel benieuwd! Succes en laat je ons even weten wat hij gezegd heeft?
Goedemiddag, Sikki; ben jaloers als ik zo hoor hoe jij erbij zit...Wat heerlijk zo'n vakantie. Wij hebben eigenlijk niets in het vooruitzicht. Hebben de tuin opgeknapt, nieuw bed en hier en daar nieuwe gordijnen, de centjes zijn weer op...En het ziekenhuis verhaal, wil toch niet door vakantie een poging missen, hoewel het misschien wel goed zou zijn...Misschien oktober nog een weekje. Majo; Je hebt twee emmies, ik hoop met heel mijn hart dat ze mooi groeien en teruggeplaatst of ingevroren kunnen worden... Snap je gedachtspinsels wat betreft het invriezen. Als ze goed zijn zou ik ook denk zoiets hebben van inbrengen allebei. Invriezen brengt toch weer een risico met zich mee....Hoop dat je nog een beetje inspraak hebt. Bij ons is het ook pas na twee pogingen dat ze er twee terugplaatsen. Wat wordt het spannend morgen, heel veel succes... Loesie: Vanavond het grote moment, ik zal aan je denken. Wat gaaf dat je zelf het initiatief neemt, geniet lekker van het moment.... Was ik idd die aangaf dat ik niet zo teleurgesteld was, je raakt er helaas een soort aan gewend. En ik ben altijd blij dat de spanning er dan af is...Moet zeggen dat ik ook veel bezig ben met Wat als het nooit lukt...Niet om negatief te zijn, maar ik wil wel realistisch blijven. Wij hebben ook besloten dat adoptie niets voor ons is... Kleintje; hou nog even vol. Ik had het ook pijn in mijn rug vooral vlak voor en tijdens de punctie. Dokter legde uit dat je eierstokken met een soort bandjes aan je rug vastzitten vandaar dat het pijn kan gaan doen. En het is idd zo wat (volgens mij) Loesie zei, ze zijn tig zoveel keer meer aan het werk dan normaal dus logisch dat het gevolgen heeft...Hoop dat alles er morgen goed uitziet en dat de punctie snel mag plaats vinden... Jewel; morgen je echo toch, wat spannend zeg er kunnen gewoon 2 babies in je buik zitten, wat bijzonder hè, geniet ervan!!! Hier gaat alles verder goed, hoewel echt mega ongsteld, waardeloos. In mijn koppie is het nu niet zo lekker, voel me gespannen, moe en kan weinig hebben. Ben er ook een soort van klaar mee. Het is ondertussen zo'n groot ding aan het worden dat ziekenhuis/zwanger worden verhaal...Beheerst mijn leven erg moet ik zeggen. Probeer veel te genieten, lekker veel buiten te zijn en leuke dingen te doen, maar het voelt zo zwaar op de maag af en toe. Er zit toch een schaduwtje over alles. Vooral als je al die dikke buiken om je heen ziet, wij willen ook zo graag... Nou ja de zon schijnt, laten we daar maar van genieten...ook al ben ik aan het werk, het ziet er gezellig uit buiten. Meiden die morgen en vanavond allemaal spannende dingen gaan doen, heel veel succes, ik denk aan jullie.... dikke X
Hey meiden, even eerst ego hoor maarrrrrrrrrrrrrrrrrr.... WE ZIJN OFFICIEEL VERLOOFD!!!!! Whaaaaaaaaaaaaaa! Ik was zoooooo zenuwachtig, de ringen opgehaald vanmiddag, alles klaar gelegd, kaartjes geschreven had ik gister al gedaan. De hond het briefje om zijn nek gebonden en toen wachten! JEZUS, wat duurde dat lang! Eindelijk kwam hij de straat in rijden, ik snel de hond de deur uit gegooid, zelf naar boven en toen maar wachten! Op een gegeven moment hoorde ik hem zeggen: wat heb jij nou om je nek? haha...toen hoorde ik hem stommelen en enveloppen open maken. Op een gegeven moment kwam hij de slaapkamer binnen en hij lachte heel lief...gaf hem de laatste enveloppe, heel zenuwachtig maakte hij hem open, toen pakte ik de ring, hij zegt: wat heb je daar nou? En toen zei ik: moet het natuurlijk ook officieel doen, toen ben ik op de knieen gegaan (goed he?!?!) en toen heb ik hem officieel gevraagd of hij met me wilde trouwen! Hij zei volmondig JA! Heb hem de ring omgedaan en uitgelegd waarom ik zo graag wilde trouwen, omdat dit iets is, wat we in de hand hebben en zelf kunnen controleren! En dat we zoveel tegenslag hebben gehad enz en dat ik me nu wilde concentreren op iets waar we naar uit kunnen kijken! Toen ik dat zei was hij tot tranen toe ontroerd...en ik toen ook natuurlijk! Misschien ben ik dan wel zwanger, of hebben we dan zelfs al een kindje, maar dit is gewoon iets wat vast staat! Volgend jaar september gaan we trouwen! Hij doet heel stoer, maar hij heeft net stiekem zijn vader en broer al gebeld, haha! Verder... Zoe, we zijn in dat geval precies hetzelfde he?! Dus ik begrijp je heel goed! Balen dat je zo ongesteld bent! bah! En ik ken die schaduw ook wel hoor, heb het ook! Jewel, spannend morgen, hoe laat moet je er zijn!? Ik ga voor je duimen! Majo, voor jou ook een spannende dag morgen, ook voor jou duim ik natuurlijk! Ik ga ff eten, kom vanavond misschien nog wel even terug! Liefs een verloofde Loesie!
Aaah Loesie!! Gefeliciteerd!!! Ik zit hier gewoon te janken toen ik je verhaal las..hihi zullen de hormonen wel zijn! En idd dit staat vast en kan niemand jullie meer afnemen. Je trouwt dan vast met een dikke buik; zwanger van de 2e, en de 1e mag de ringen geven Ja, ik zie het al helemaal voor me hihihi Heel veel plezier met de voorbereidingen!! Wij hebben de echo morgen om 10.50. We gaan daarna de stad nog even in. Als ik dan weer thuis ben laat ik jullie het meteen weten! Liefs
Hallo Allemaal!! WOW!!! LOESIE!!! VERLOOFD!!! Van harte gefeliciteerd!! En ook hier bijna tranen in de ogen....wat leuk wat leuk!! Dus....september 2010!! Leuk hoor...rustig de tijd om alles voor te bereiden en dat is érg leuk om te doen!! Geniet er lekker van meid!! Je heerlijk even richten op iets positiefs waar je zoals je zelf zegt idd controle over hebt!! Sikkie.... wat klinkt dat allemaal heerlijk zeg!! Maar wat gaat dat idd ook weer snel voorbij zo'n vakantie!! Geniet nog ff lekker van de laatste daagjes!!! Gelukkig dat het zo goed gaat met de deca!! Zoe...Balen dat je je even zo beroerd voelt!! Kop op hè Meid!! Doorzetten!! En idd zoals je zelf al zegt....genieten van allemaal leuke dingen en het mooie weer. Snap je gevoelens wel heel goed hoor!! En die van Loesie dus ook!! Probeer zelf wel positief te blijven, maar heb anderhalve week geleden ofzo ook even een moment gehad van...we stoppen er gewoon mee, met dat hele gedoe. Maar ja...als we wat willen, dan zullen we toch wel moeten. Stiekum houden we er hier ook rekening mee dat wij kinderloos (wat een rotwoord) door het leven zullen gaan. Maar had het liever dan direct geweten, dan kun je iets afsluiten en dat lukt nu nog niet. En ook hier idd allemaal zwangeren.Als het geen vriendinnen zijn, dan wel mensen die je op straat etc. ziet.... Vooralsnog denken wij nog maar....Nee hebben we, Ja kunnen we krijgen!! Adoptie is iets wat ik altijd wel gewild heb (naast een eigen kindje), heb tijdje terug al eens op internet 'geneusd' naar de wachtlijsten, maar die zijn énorm!! Minimaal 5 jaar en vele instanties hebben het komende half jaar een stop. Manlief is (al, hihihi, ben zelf pas 30) 37 jaar, dus als je dan min. 5 jaar moet wachten.... weet dus nog niet zo goed of dit het ooit nog gaat worden, ben nog wel nadenkende erover. Had ik het 5 jaar geleden maar geweten, hadden we ons toen ervoor ingeschreven.....maar ja...das achteraf he!! Kleintje...Voel je je alweer wat beter? Heeft je vriend je gisteren nog gebeld? Morgen is het dan zover, spannend he?! Je moeder ging toch met je mee als ik het me goed herinner? Héél erg veel succes morgen!! Jewel...jij om 10.50 uur aan de beurt!! Spannend zeg, ben benieuwd!! Heel erg veel succes!! Wij hebben morgenmiddag om 14 uur de tp. 'k ga 's morgens nog even werken tot 12 uur en dan gauw naar huis, douchen en dan naar Zwolle. Ben beneiuwd naar de kwaliteit en hoeveel ze er terug gaan plaatsen. Ik denk gewoon één omdat dat protocol is in Zwolle....maar goed...je weet maar nooit. We zien het wel. Het is zo lief...iedereen leeft zo mee met ons, heb het idee dat anderen het soms spannender vinden dan onszelf, hahaha. Komt omdat ik me stiekum voorbereid op een teleurstelling denk ik. Heb nu zoiets van...we zien het wel...en anders hebben we pech!! (flinke pech dan he!!, hahaha). Wil het ons leven zo min mogelijk laten beinvloeden, hoewel dat natuurlijk wel lastig is. We zullen het wel zien allemaal. Morgen gaan we direct vanuit Zwolle door naar Zeeland (stond al geboekt). Gaan v/h wknd naar concert at sea, bekend bij iemand?? Is érg leuk!! M'n broertje en vriendin komen dan vrijdags ook. Voor zaterdag hebben we anderhalf uur blokarten gereserveerd, nog nooit gedaan, maar lijkt me erg leuk!! Weet dus niet of ik er op de camping nog aan toe kom om hier te reageren (neem m'n laptop niet mee en weet niet of ze internet hebben). Wens iedereen hier dan ook alvast héél veel succes de komende dagen met alles en zondagavond kom ik in elk geval weer ff koekeloeren hier!! Oeps...véél langer 'verhaal' geworden dan ik wilde..... nou ja... Toedels!! Geniet allemaal van het mooie weer hè!! Liefs Majo.
Meiden allereerst thnx voor jullie warme welkom Ik ben helaas nog niet superactief in dit topic. Zat ik wekenlang iedere avond op het forum, toevallig deze week net heel druk: iedere avond verplichtingen en zondag gaan we natuurlijk op vakantie! 15 dagen dus wel een tijdje (maar hotel met internet en aangezien mijn vriend voor zijn werk af en toe iets moet controleren zal ik vast ondertussen hier gaan kijken) Loesie gefeliciteerd!!!!!! Echt supermooi verhaal! Ik zit hier ook op de bank met tranen in mijn ogen (moet ook hopelijk snel ongi worden) Dus jullie kunnen beginnen met de voorbereidingen, hoewel je natuurlijk nog wel even de tijd hebt om dingen te gaan regelen. Heb je al een idee hoe je je grote dag zou willen invullen? Met feest of juist rustig? (en hopelijk met een kleintje erbij!) Zoe spannend zeg dat je binnekort misschien weer een cryo terugplaatsing hebt! Hopelijk ontdooien ze goed! Snap je gevoelens heel goed, terwijl ik zelf nog niet eens een behandeling erop hebt zitten. Dan wordt het volgens mij allemaal nóg velen malen heftiger! Hopelijk voel je je snel weer iets beter.. Majo wat fijn dat er 2 embryos bevrucht zijn. Lijkt mij ergens wel een teleurstelling ook, dat ze niet alle 4 bevrucht zijn. Aan de andere kant: er hoeft er maar 1 te blijven zitten natuurlijk Wat een spannende dag morgen! Gelukkig heb je dit weekend afleiding! Heel veel plezier en voor morgen succes! Wat hebben jullie een lange wachtlijst in zwolle zeg! In het radboud is het 0 tot 3 rondes. Maar dat is omdat het nu heel druk kan zijn dat je soms 2 rondes langer moet wachten.. Sikki wat klinkt dat heerlijk en relaxed! Geniet nog even van je vakantie! Kleintje hoe voel je je vandaag? Heb je je vriend gister nog gesproken? Dikke knuffel! Is hij morgen weer terug voor de eerste FM? Spannend zeg, hopelijk heb je een mooie score! Echt ben heel benieuwd!!!! Jewel morgen je echo! Dan zie je of het er 1 of 2 zijn! Leuk maar natuurlijk ook heel spannend!!! Afgelopen maandag de voorlichtingsavond/markt in het radboud. Was heel interessant. Niet echt iets nieuws gehoord, maar wel gewoon fijn om er weer even actief mee bezig te zijn in plaats van maar af te wachten. Was wel echt superdruk en heel veel stellen die dus binnenkort gaan beginnen. Majo een paar blz terug vroeg je of ik al wist welke medicijnen ik ga gebruiken. Dat worden decapeptyl, puregon en pregnyl. Ik hoef niet eerste 21 dagen aan de pil. Morgen zijn er weer 28 dagen om. Kan dus vanaf nu ieder moment ongesteld worden (hoewel het ook nog 1,5 week kan duren) Ik hoop echt heel heel hard dat we deze ronde mee mogen doen! Meiden, morgen allemaal (alledrie voornamelijk) heel veel succes!!!!!
Oh lieverd, zag het al bij het verlengde wachtbankje, pffffffff...gelukkig!!! Gefeliciteerd met dat duidelijk kloppende hartje van jullie kleine wondertje!!!!!! Knuffel van mij!
Loesie...hihi sorry kon niet zo snel Hey Meiden! Even ego hoor.... Vanochtend de echo....en hartje gehoord en gezien!!! Whow wat is dat speciaal zeg! Nog maar 1.5 cm en dan al zo'n kloppend hartje! Verder was alles zeer goed, zelden zo goed gezien zei de gyn (altijd leuk om te horen) Ik ben precies 8 weken, dus hoef mijn banner niet te veranderen. Over 3 weken heb ik weer een echo op 17 juli. Oh ja, het is er trouwens 1 Ik heb de echo's in mijn album gezet, ik hoop dat het wat duidelijk te zien is. Liefs Jewel
Meis1984: Ik zie bij je onderschrift dat je in augustus begint aan de 2e? wat super dat het wat sneller kan! is hier een reden voor om was er gewoon eerder plek? Majo: sorry heb inderdaad niet gelezen denk ik van de wachttijden. Soms zet ik perongelijk op teveel forums een vraag of een berichtje en dan vergeet ik het zo.....sorry! Wel bedankt voor je antwoord. Ik had dat op internet inderdaad ook opgezocht, hoopte eigenlijk dat het een oude lijst was ofzo wij hebben in november onze 1e icsi dus moeten nog even wachten... Nogmaals bedankt!