Hey meiden, Daar ben ik nog een keer vanaf het tropische eiland! Manlief ligt ff met hoofdpijn plat, dus dat geeft mij weer mooi de gelegenheid om ff bij te blijven met jullie verhalen. Geeft anders weer zoveel stress als ik dat thuis moet doorploeteren Loesie, GEFELICITEERD!!! Ik zit hier echt een potje te grienen terwijl ik je verhaal lees. Ooh, ik kan me voorstellen hoe bijzonder het was. En wat een mooie woorden van jou!!! Dat gevoel wat je beschrijft over dingen zelf in handen hebben. Zelf de regie over je leven hebben herken ik helemaal. Dat ik ook de reden dat ik net voor mijn vakantie op mijn werk heb aangegeven dat ik 4 dagen wil gaan werken om 1 dag in de week vrijwilligerswerk te doen. Niet meer wachten op 1 ding, maar zelf de controle hebben over wat er komt. Ik ben het helemaal met je eens! En wat sputer dat je op je knieen bent gegaan!!! En september is helemaal een goede keus als trouwmaand. Wij zijn in 2007 in september getrouwd. Een supermaand! Jewel, jij ook GEFELICITEERD!!! Je eerste echo! Super meid. Ik hoop dat je de weg naar de roze wolk kunt vinden. Alweer 8 weken. Jeetje, dat schiet lekker op! Majo, als het goed is heb je nu de tp gehad en zit je al lekker in Zeeland. Ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat. Hoeveel zijn het er geworden?!?!?! Sinja, wat lees ik nou in je onderschrift!?!? Mag je volgende maand al beginnen? Wat gaaf! Wat spannend! Kleintje, hoe was je FM??????? Zoe, ik herken ook veel in jouw verhaal. Ik heb op de een of andere manier heel sterk het gevoel dat het bij ons nooit zal lukken. Ik had het gevoel ook al voor de MMM en toen had ik ook gelijk dat het niet goed zat. En nu in de MMM zijn de vooruitzichten alleen maar slechter geworden. Slecht zaad, ik met een sterk verminderde eicelvoorraad en al 1 mislukte stimulatie. Ik ben zo bang dat het niet lukt!!! Ik wil niet negatief zijn, maar ik ben ook zo bang dat als het deze ronde niet lukt met de hoge dosering die ik moet spuiten, dat het dan einde verhaal is. Dat de dokter zegt, sorry mevrouw, we kunnen niets meer voor u doen. Uw eieren zijn op, het heeft geen zin meer. Mijn zus heeft zich gelukkig al aangeboden als eiceldonor, en als ik het van iemand wil is het van haar, maar zij is ook al 37 dus hoe dan ook, de tijd dringt voor ons. En adoptie is denk ik niet echt een optie voor ons. Ik had gehoopt dat ik hier wat minder met kinderen enzo bezig zou zijn, maar sinds een dag of wat loopt er echt continue een vrouw rond met haar baby. Zij en haar man kijken de hele tijd gelukkig en verliefd naar elkaar en de baby. Op de een of andere manier trekt het heel erg mijn aandacht. En gisteren kwam er ook nog een zwanger meisje bij. Oooh, ik wil ook!!! En wat als het nou nooit komt Ben ook ongesteld geworden na het stoppen met de pil. Heel raar. Het is niet een gewone menstruatie, maar het is heel donker, bijna zwart! Hadden jullie dat ook?!?! Kan dat komen door de deca? Ik vertrouw mijn lichaam gewoon niet meer. Na het stoppen van de pil werd ik iedere keer maar een heel klein beetje ongesteld (1 dag, 2 tampons), maar nu na 3 weken pil is het wel weer langer, maar wel heel weinig en heel donker! Ik ben zo bang dat ik al echt in de overgang kom! In Dusseldorf hebben ze mijn eicelvoorraad gemeten adhv het AMH hormoon. Op mijn leeftijd zou die minimaal rond de 3 moeten zijn en ik had maar 0,39. En bij 0 is het over en uit! Ik las zelfs al ergens dat ze normaal onder de 0,5 niet meer behandelen! Oh, ik ga maar snel weer weg hier, want ik was hier om te relaxen en nu zit ik me toch weer helemaal druk te maken!!! Domme doos, die ik ook ben, wie gaat er nu ook op dit soort forums zitten, als je een week weg gaat om je gedachten juist hier vanaf te zetten! Hahaha Maar het is ook zo fijn om gelijkgestemden te hebben! Ik ben zo blij met jullie!!! (Zijn het dan toch de hormonen ) Dikke kus van Sikki!
Jewel: gefeliciteeeeerd! Super voor jullie zeg! Is vast superspeciaal! Sikki bijna terug alweer.. wat is de week snel gegaan! Geniet er nog heel even van! Ik weet trouwens nog niet of ik mag starten hoor, maar ik heb t al een tijdje in mijn onderschrift omdat ze bij het pre ivf spreekuur heel positief waren over het mogen starten. Helaas lees ik op de digipoli wel dat mensen nog steeds op wachtlijsten staan.. Voor mij wordt het nu ook spannend. net een heel ietsiepietsie oud bloed verloren (sorry voor de details) dus hopelijk zet het vanavond/vanacht door en kan ik me morgenvroeg aanmelden (hopelijk!) Zou ook ideaal zijn omdat we natuurlijk zondag op vakantie gaan.. majo en kleintje: hoe is het bij jullie gegaan vandaag??????
Sorry even voor mijn egoberichtje, zal morgen weer uitgebreid reageren, maar we hebben besloten om 4 juni 2010 te gaan trouwen!!! Over iets minder dan een jaar dus!!! Vonden we toch wat mooier en dan konden we echt alvast gaan nadenken over alles! Wat lief dat jullie allemaal zo reageerden, ik zelf raak dan ook weer geemotioneerd, haha! Ik ga lekker slapen en spreek jullie morgen! Majo, ben benieuwd!! Liefs Loesie
Heej Loesie Wat een leuk voornemen; Trouwen!!! En wat een geweldige dag! Wij stappen namelijk ook 4 juni 2010 in het huwelijksbootje! Succes met alle voorbereidingen, er komt een heleboel bij kijken Liefs Ingrid
Heee ingrid, kom je ook meekletsen? Meiden ik baal Ben ongi en heb vanochtend direct gebeld, maar het zat vol helaas... sta op de voorrangslijst/reservelijst voor volgende maand (al is dat geen garantie dat ik dan zeker mag meedoen, ze hebben nog nooit iemand 2 rondes hoeven doorschuiven) dus tja...
hey dag meiden had het even druk dus nog niet eerder gereageerd, even alles bijgelezen Loesie proficiat, juni 2010, mooi, zal je noiit vergeten, 2010 is zo'n handig cijfer, hopelijk ook voor onze babies die allemaal in 2010 geboren worden, kunnen ze makkelijk hun leeftijd onthouden... dream dream Majo, het is eerder goed nieuws als ze er wat langer tussen laten, tss de pu en de tp bedoel ik, bij mij is er nl uitgelegd dat als er weinig eitjes zijn van slechtere kwaliteit dat de tp snel is en als er veel of heel goede zijn dat ze dan liever wat langer wachten, dus het is eigenlijk positief nieuws dat ze wat langer wachten, hoe was de tp nu??? Kleintje, hoe was je eerste fm??????? ik weet precies wat je bedoelt met die zeurende last, heb dat wel in mijn onderbuik links en recht maar heb dan ook nooit rugpijn gelinkt aan mijn maandstonden, altijd buikpijn (heb blijkbaar een iets andere ligging van baarmoeder ofzoiets) en dat gevoel neem toe bij mij, heb het nu ook bij stappen, is wel draagbaar maar gisteren tijdens de sex ging het niet van de pijn in een bepaalde houding, was precies of hij zat recht op mijn rechter eierstok te duwen, sorry voor de details maar zo weet je dat je je daaraan kan verwachten... andere houding en de pijn was quasi weg... (heb nu wel schrik voor pu want wel zeer onaangenaam gevoel...) mijn eerste fm toonde een achttal follikels (rechts meer dan links) maar spijtig genoeg allemaal kleiner dan 10 mm dus ze groeien nog niet echt... de dosis puregon is omhoog en zaterdagochtend mag ik teruggaan voor een 2e fm en bloedafname, zooooooo spannend!!!! vindt het wel zalig dat het zo mooi weer is, dan kan je toch tegen meer... sorry voor alle meiden waar ik nog niet op gereageerd heb, ik moet jullie allemaal nog leren kennen, is hier zo gezellig druk!! bedankt voor de verwelkomingen! calani
Hey Allemaal, Sorry dat ik jullie een dagje heb laten wachten. Maar het was allemaal een beetje hectisch hier. Ik heb nu 8 follikels. 5 rechts grootste 11 mm en 3 links grootste 10 mm. Ik ben wel een beetje onzeker geworden omdat ze nog vrij klein zijn. Maar in het ziekenhuis zeiden ze ook totaal niet wat normaal is ofzo. Ik moest echt alles zelf vragen. Morgenochtend mogen we weer terug komen voor de volgende FM. En moest gewoon doorgaan met 150 E Gonal-F en de decapeptyl. We wachten maar gewoon af. Maar begin nu wel echt in te zien dat het echt gebeurd allemaal. En dat het ook niet kan lukken. Vooral mijn moeder was super negatief naderhand. ze was echt bezig me de les te lezen dat ik het moet accepteren enzo. Niet echt leuk dus. Loesie, JEeetje wat romantisch. Echt gaaf dat het allemaal gelukt is met je huwelijks aanzoek. Jewel, gefeliciteerd met je goede echo. Dat je emmy maar lekker zitten blijft! Sinja, leuk dat je er bent! Sikki, Ga jij eens snel lekker vakantie houden en niet aan ICSI denken. maar wel fijn dat je nu ook even aan ons denkt! Majo, Hoe is het nou bij jou gegaan gisteren? of heb ik iets gemist? Calani, Jij hebt ongeveer dezelfde uitslag als wij. Spannend he! Mijn buik/rug pijn is gelukkig weer afgezwakt. Succes morgen!
Hey meiden, Kleintje, die grootte is heel normaal hoor, bij mij waren ze rond de 14 mm, maar dat was met 200IE en 8 dagen na het starten van puregon. Dus ze groeien vast wel mooi door! En 8 is een hele mooie score!!! Ik ga voor je duimen de komende dagen! Heb Majo ook nog niet weer gezien na de terugplaatsing!...even teruglezen of ze daarna ook wegging ofzo, want dat heb ik dan even gemist! Calani, jij dezelfde score, goed hoor!!! Mijn duimen draaien ook voor jou! Het is voor sommigen een spannende periode hier! Ingrid, wat toevallig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geniet ook lekker van de voorbereidingen! Ben je al ver?! Wij gaan ons aankomende vakantie een beetje orienteren naar zalen en bands enz! Sinja, wat balen dat het vol zat zeg!! Het is ook gewoon nummertjeswerk daar he? Ze hebben niet precies door wat het voor een stel met een kinderwens betekend! Jeetje, hopen dat je toch volgende maand aan de beurt bent! Sikkie, al terug of heel snel?! Kan het even niet terugvinden! En je moet idd niet op zo'n forum zitten, haha, meissie toch!!! Ik hoop dat je lekker genoten hebt ondanks alles! Goed dat je een dag minder gaat werken en vrijwilligerswerk gaat doen! Al enig idee wat je gaat doen?! Jewel, nog lekker op je roze/blauwe wolk?!? Willen jullie weten wat het wordt?! Saffie, hoe is het met jou, heb je het al een plaatsje kunnen geven! Maaike, hoe gaat het daar?! Ik ben het even kwijt.... Bedankt voor al jullie lieve reacties op mijn aanzoek! Echt heel lief, van die reacties kreeg ik weer tranen, haha! En zo blijven we bezig! Heb er echt zin in, kan er helemaal druk van worden en internet afstruinen en de reacties van iedereen zijn zoooooooooo leuk!! Ik ga nog even bankhangen en dan lekker naar bed! Morgen naar de stad om de namen in de ringen te laten graveren! Tot snel lieverds! Knuffel Loesie
hé kleintjevoorons inderdaad we lopen ongeveer gelijk op, jij staat er precies een beetje beter voor, leuk dat je ook morgen je 2e fm hebt, allemaal zo spannend en nieuw, en laat je niet ontmoedigen, het is aan het gebeuren, en dankzij al dit hebben we een grote kans op zw!!!!! ik duim voor je dat het morgen weer goed is! loesie, wat leuk, de ringen laten graveren, dat maakt het nog echter! geniet van alle mooie momenten! trouwen is zo leuk! ik ga ook nog wat bankhangen, tot morgen! cal
oei waar zijn jullie? buiten in de zon zeker mijn fm was beter, 2 follikels rond 15mm en 10 follikels tussen de 11 en de 13mm, ik denk dat dit wel goed is??? wat vinden jullie? en kleintje, hoe was jouw 2e fm?? pfff ik wacht nog op een telefoontje ivm mijn bleodresultaten en hoe verder... spannend
nog steeds niemand!???? het is ook wel heel mooi weer maar kleintje, ik zou graag wete, hoe jou fm was ik moet gewoon verder doen, bloed was goed overmorgen terug echo
He meiden, Wij zijn inmiddels een beetje bekomen van de teleurstelling dat we nog een maand moeten wachten. Maar aangezien het nu wel eigenlijk vrijwel zeker (aangezien ze nog nooit iemand 2 rondes hebben afgewezen) is dat we volgende ronde aan de beurt zijn, hebben we nu écht iets om naar uit te kijken. In plaats van constant te denken, misschien mogen we starten binnekort... Maar goed, ondanks dat wel flink balen. Morgen gaan we op vakantie, dus weet niet of ik morgenochtend nog tijd heb hier even te komen kijken. Dus alvast even een kort afscheid... weet nu al dat ik het toch niet kan laten heel af en toe hier te neuzen... Hopelijk veel goede ontwikkelingen als ik écht terug ben... Majo hopelijk heb jij dan inmiddels een positieve test Kleintje, hoe ging je 2e FM? hoe voel je je nu? Pff spannend zeg! Calani bij jouw ook superspannend. Grappig dat jullie gelijk op gaan! Sikki hoe was je vakantie? En hoe gaat het spuiten? Heel heel veel succes meiden, de rest natuurlijk ook! Ik doe dus nog even niet mee deze ronde, maar kan alle ervaringsverhalen van jullie goed gebruiken om me vast een klein beetje voor te bereiden! Tot snel! Liefs Sinja
Hey Meiden, Gisteren de 2e follikelmeting gehad. De 8 follikels zijn veder gegroeid. Ze zijn nu tussen de 13 en de 14 mm. En we hebben er zelfs nog 3 kleintjes bij gekregen. Maandag weer een FM. Waarschijnlijk zal de punctie of woensdag of vrijdag zijn. Ergens eind van deze week. Wel erg spannend nu. Was ook wel leuk tijdens de FM. De echoscopiste was mijn follikels aan het meten en vriendlief moest het allemaal opschrijven. Had hij ook iets te doen. Sinja, echt balen dat jullie pas volgende cyclus kunnen beginnen. Hoe lang hebben jullie dan uiteindelijk gewacht? En heel veel plezier op vakantie! Calani, ik was inderdaad van het mooie weer aan het genieten. We lopen inderdaad mooi gelijk op met de groei van onze follikels. Ik denk dat in totaal 12 met die afmetingen best goed is. Ik ben er namelijk van overtuig dat wij goed opschema liggen. Weet jij ook al wanneer jullie de punctie gaan hebben? En spuit jij ook gonal-f 150 IE?? Ik wel. Samen met decapeptyl en straks 36 uur voorde punctie Ovritrelle. Maar morgen weer meer nieuws over mijn follikels!
Hey meiden, Daar ben ik weer en het was echt heeeeeerlijk! Ik kan er weer helemaal tegenaan! En mijn eerste week spuiten zit er al weer op! Donderdag de uitgangsecho en dan mag ik hopelijk weer starten met de Puregon. Dit keer dus 450E dus dat vind ik wel een beetje eng. Maar goed, we zien het wel. Kleintje, 8 follikels is echt een hele mooie score hoor. Volgens mij helemaal volgens het boekje. In ons ziekenhuis is dat het ideale aantal. Dus volgende week alweer de punctie! Wat gaat dat toch snel he. Spannend!!! Calani, jij gaat gelijk op met Kleintje. Heb je al enig idee wanneer de punctie zou kunnen zijn? En je dosis is omhoog gegaan? Hoeveel spuit je nu? Sinja, ik weet niet of je dit nog leest, maar een hele fijne vakantie!!! Balen dat je nog weer een maand extra moet wachten. Als je terug bent is er al weer wat tijd verstreken, dus dan schiet het hopelijk weer lekker op. Maja, jij bent lekker een weekendje weg. Maar ik ben echt reuze benieuwd hoe je je voelt na de tp!!! Loesie, toch maar gekozen om in juni te trouwen? Je hebt groot gelijk!!! Juni en september zijn allebei hele mooie maanden om te trouwen en dan is juni 2010 weer iets eerder! Maar dan mag je zeker wel beginnen met nadenken en vooral locaties vastleggen. Omdat juni heel erg gewild is mag je er nu al mee beginnen. Veel plezier!!!! Je houdt ons toch wel op de hoogte he? Nou, ik ga maar weer eens een wasje doen (is weer de keerzijde van een vakantie...de vakantiewas!)
koekoe sinja inderdaad vervelend dat ze je nog een maand langer doen wachten, maar nu heb je zekerheid voor volgende ronde, een datum om naartoe te leven, dat helpt, vind ik toch, Sikki, leuk jij mag ook bijna beginnen!! Kleintje, iedere keer dat ik een echo heb doen ze ook een bloedafname, erna voel ik me precies een doorzeefd kussen, 3 prikjes en dan die intieme echo... maar goed alles voor het goede doel hé (bloed om na te zien of de hormonen voldoende en niet teveel stijgen) ik spuit s avonds puregon (eerst 150, intussen 200 IE) + s morgens orgalutran en dan 36u voor pu pregnyl... ik vermoed dat we een analoge behandeling hebben maar dat dezelfde producten gewoon anders noemen het woord pu is nog niet gevallen, vermoed dat ze dat komende dinsdag wel zullen doen, ik denk dat ik een pu vrijdag of zaterdag zal hebben, als alles blijft groeien zoals het nu groeit... , jij mss ook hé, zou wel leuk zijn zo hebben we het weekend om te herstellen, ben weer zo benieuwd naar mijn echo morgen! verdraag jij de hormonen goed? nog een fijne zondag!! tot morgen ladies calani
hey meiden, Ben weer terug van vakantie, heb ons topic gemist!! Ben benieuwd hoe het met jullie gaat, een paar nieuwe meiden hier.....leuk zeg. Moet nog even alles gaan doorlezen hoor.....heb nu ff niet zoveel tijd. Loesie......gefeliciteerd meis wat een geweldig nieuws.....moet een traantje wegvegen echt geweldig voor jullie. Majo......lees ik nu dat je een dezer dagen mag testen? Ik ga morgen weer het zkh bellen voor de voorgang van onze onderzoeken.....hoop dat we snel met ICSI kunnen starten, maar dat zal wel pas in september zijn na de zomerstop. tot morgen maar weer. xxx Maaike
Zó!! Hallo allemaal!! Even 4 daagjes weg en alweer zoveel bij te lezen....ik heb er nu maar een blocknote bij gepakt, want met zoveel verhalen van alle gezellige kletsmajoren hier merk ik dat ik 30 ben en het allemaal niet meer onthou en uit elkaar ga houden, hahaha. @Jewel....Van Harte Gefeliciteerd Meid met die mooie echo!! Op naar de volgende!! @Sinja...jij bent nu lekker op vakantie lees ik, héérlijk meid, geniet ervan. Waar zijn jullie eigenlijk naartoe? Of heb ik daar dan toch nog overheen gelezen?! Jammer zeg, dat jullie toch nog een , maand moeten wachten!! Scheelt wel dat je op vakantie gaat, zijn er straks alweer 2 wkn voorbij!! Geniet er lekker van Meid!! @Loesie... Dus...4 juni 2010 wordt jullie grote dag!! Leuk hoor!! Nogmaals van harte en alvast héél erg veel plezier met alle voorbereidingen. Das zóó leuk om te doen!! @Calani... Je hebt al een mooie score zie ik, spannend allemaal he?! Succes morgen met je 3e FM!! Op naar de punctie zou ik zeggen!! Bloedprikken deden ze bij mij de vorige keer ook steeds, is idd om te kijken of je geen overstimulatie krijgt. @Kleintje... En ook jij al zo'n zelfde mooie score!!! Wat een spannende week komt er toch weer aan hier op het topic!! Ook jij héél veel succes morgen met je derde FM!! Jullie gaan écht heel erg gelijk op met z'n beiden!! Jammer dat je moeder zo negatief deed na de eerste FM. Gelukkig was je vriend met de 2e mee. Leuk dat ie zelf mee moest schrijven, grappig!! @Sikkie... Welkom terug van vakantie!! Je kon het dus toch niet laten hier even om het 'hoekje' te 'spieken'?! Hahaha!!! Ik werd trouwens ook ongi hoor, toen ik aan de deca zat en de pil moest stoppen. En ook bij mij was het niet een 'gewone' ongi...ook heel donker. Wel balen zeg van je eicelvoorraad....hopelijk heb je nog even en ben je de eiceldonatie van je zus helemaal niet nodig!! (wel lief van haar trouwens!!) Ik ga hier héél hard voor je duimen!! Wie weet....is het straks direct wel raak!! En je hebt de eerste week deca er alweer op zitten. donderdag de uitgangsecho...spannend...op naar de volgende fase!! @Maaike...ook jij lekker terug van vakantie zie ik!! Leuk gehad? Waar waren jullie ook alweer naar toe? Hopelijk mogen jullie wel eerder beginnen dan sept?! Laat je het ff weten morgen? Ben benieuwd!! Zóóóó....ppppfffff....was het spiekbriefje wel ff nodig....had het anders allemaal niet meer geweten. Volgens mij nu gereageerd op iedereen die hier is geweest na de laatste keer dat ik hier was... Wij hebben donderdag dus idd een terugplaatsing gehad van 2 embryo's!! Over de kwaliteit was ik eerst wat minder happy....maar we zien wel wat het ons (eventueel) gaat brengen. We haden één van redelijke kwaliteit, de andere van iets minder dan redelijke kwaliteit. (voor degene die dat (nog) niets zegt.....je hebt 4 gradaties: goed-redelijk-matig-slecht). Alleen goed kunnen ze invriezen, dus vandaar dat ze toch besloten hebben ze beiden terug te plaatsen. Was een 'eitje' ...voelde er niks van. Stelt geen 'bal' voor vergeleken bij de punctie. Ondertussen al een beetje aan het idee gewend...ene keer ben ik positief en andere keer denk ik...zal wel niks worden.... weet niet zo goed wat ik moet denken... denk helemaal niks, want je kan toch niets anders dan afwachten!! Tijd gaat gelukkig wel snel!! Alweer 4 dagen erop zitten. Heb nog een heleboel leuke dingen voor de boeg de komende 2 weken, dus weinig tijd om eraan te denken. Ik voel verder ook helemaal niks....vergeet soms zelfs even dat ik 2 embryo's in me heb zitten...best gek idee!! Heb alleen zere borsten, dat heb ik ook altijd week voordat ik ongi moet worden. Maar had dat al dag nadat ik met de utrogestan bolletjes begon...dus zeg het maar... We mogen na 18dgn testen, ook als ik eerder ongi wordt moet ik na 18 dgn toch testen. Dat zou dus zondag 12 juli zijn....ben benieuwd..... Het wordt weer een laaaaaaaaang verhaal zie ik (sorry...). Iedereen vraagt wanneer we meer weten....hebben iedereen steeds alles verteld/op de hoogte gehouden, maar nu besloten dit voor onszelf te houden en iedereen bij een zwangerschap na een paar dgn dit te laten weten (dan eerst zelf even genieten saampies) en als ik ongi wordt het iedereen direct te laten weten. Gelukkig hebben ze daar allemaal begrip voor.... Dames...ik maak een eind aan dit laaaaaaaange berichtje......'k ga nog ff bezig voor de vrijgezellenfeestjes.....das gelukkig bijna klaar!!! Fijne avond allemaal!!! XXX Majo