Hallo, Kleintje, dat is een hele mooie score hoor! Natuurlijk wil je er meer. Ik had ook 8 follikels en was ook teleurgesteld, maar in het zkh vonden ze het goed. Spannend, van de week wrs de punctie... Calani, zo, jij wordt idd lek geprikt. Wel apart dat het in Belgie veel anders gaat. Maar ook een mooie score hoor! Mijn dosis is op een gegeven moment ook verhoogd, en dat merkte ik ook meteen! Vervelend dat het met het klussen dan zeer doet. Majo, whoehoe! Ook 2 embryo's teruggeplaatst! En de kwaliteit zegt niet altijd wat hoor! Er zijn genoeg die zwanger zijn geworden met een embryo van een iets mindere kwaliteit. Het gaat erom dat ze zich innestelen Ik ga iig voor je duimen!! En zere borsten kun je idd van de bolletjes krijgen. Ik heb ong 4 dagen last van de bolletjes gehad na de tp en daarna tot aan 14 dagen na tp helemaal nergens last van gehad. De tijd ging bij mij ook snel voorbij. En goed dat jullie dit voor jullie gaan houden, is toch wel speciaal om eerst zelf even van het mooie nieuws te genieten... Liefs Jewel
Majo hihi een spiekbriefje, kan ik wel geloven dat je dat nodig hebt, is hier heel druk en dan van die nieuwe meiden die de topic overstelpen proficiat met de 2 emmies, hopelijk blijven ze zitten waar ze moeten zitten, spannend seg!!! ik duim voor jou! Jewel inderdaad heel lastig, die pijn bij het klussen... vanavond terug fm en bloedafname, joepie, ik hoop op meer groei uiteraard, en kleintje wanneer mag jij gaan?
Hi meiden, Al enige tijd ben ik jullie aan het volgen op dit forum. Raar dus dat ik jullie al "ken" en jullie mij niet bedacht ik me. Vandaar dat ik me graag aan zou willen sluiten bij jullie klets groepje. Ik denk dat het meekletsen toch veel steun aan elkaar geeft. Dus bij deze mijn vraag: Mag ik bij jullie clubje??? Ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Ik ben Lonneke, 27 jaar en al 2 jaar bezig met onze kinderwens. Sinds 1,5 jaar lopen wij in het ziekenhuis. Ik had zelf al geconcludeerd dat ik PCO heb (omdat meerdere vriendinnen van mij dit hebben) en ging eigenlijk naar het ziekenhuis om "even" Clomid pilletjes te halen. Toen kwamen we er dus achter dat het zaad van manlief slecht is. Wij hebben ondertussen 8 IUI's achter de rug en ik heb vandaag 2 weken geleden de eerste punctie voor ICSI gehad. Aanstaande donderdag is het 2 weken geleden dat de terugplaatsing was dus dan mag ik testen.... Wat zenuwslopend is dat zeg. Tot nu toe ziet alles er heel positief uit. We hadden 12 bruikbare eitjes. Daar zijn 11 embyro's uitgekomen waarvan 4 van topkwaliteit en 7 "gewoon" goed. De beste (een 8-cellige????) is teruggeplaatst. We hebben vorige week te horen gekregen dat wij 7 eskimotjes hebben. So far, so good dus. Nu afwachten tot donderdag. Ik houd jullie goed in de gaten en ga natuurlijk voor iedereen duimen.
Heeey Allemaal, Vanmiddag alweer mijn derde FM gehad. We hebben nu 9 follikels tussen 15 en 16,5 mm en nog een paar kleintjes. Zeer waarschijnlijk hebben we vrijdag de punctie. Vanmorgen nog een nieuw recept voor gonal-f ingeleverd. Hopelijk hebben ze hem morgen in huis anders heb ik een probleem. Maar de apothekersassistente gaf al aan dat ik het morgen middag kan ophalen. Dus zal wel goed komen. En anders bel ik gewoon in paniek het ziekenhuis op . Mijn baas vroeg vanmiddag tijdens de koffie ff snel en subtiel: en hoe ging het vanmiddag??? ikke zei goed! woensdag weer en vrijdag is waarschijnlijk de dag. En hij lachte en wenste me succes. Wat een geweldige baas heb ik toch!!! Vriendlief begint het wel een beetje benauwd te krijgen want vrijdag moet hij zijn ding gaan doen en daar is hij een beetje onzeker over. Dat het er straks in eens nul zijn. Alhoewel ik me dat niet voor kan stellen omdat we 3 testen hebben gehad waar allemaal iets te vinden was. Maaike, hopelijk kunnen jullie snel weer beginnen en heeft de ICSI meer succes dan de IVF Majo, jeetje wat een post!!! mooi dat er twee terug geplaatst zijn. ik ben erg benieuwd of je positief gaat testen! Jewel, het ziekenhuis is hier inderdaad ook wel optimistisch. Maar ik ben ook wel een ras pessimist wat jullie misschien al ooit gemerkt hebben Calani, hoe ging jou FM? Zijn ze allemaal een beetje goed door gegroeid?? En weet je al wanneer de punctie is? Zou wel grappig zijn als jij ook vrijdag moet. Dan gaan we helemaal mooi gelijk op. Draakje, Natuurlijk mag je hier mee kletsen!!!! (van mij tenminste ) Wel spannend dat je al weer in de wacht weken zit. Spannend hoor! Hopelijk heb je donderdag een positieve test in handen!!! En 7 cryo's dat is niet mis! zo'n score wil ik ook wel. Nou dat was het weer. Woensdag middag weer een FM en ben benieuwd of dan woensdag de Ovitrelle komt. En met de utrogestan beginnen, Bahbah
Hey meiden, Ik kom hier ook weer even spieken. Hoop dat jullie het niet erg vinden. Vanochtend geweest voor de uitgangsecho. Zag er allemaal prima de prima uit. Voorraad eitjes was goed, boven gemiddeld (18 in totaal). Mag morgen beginnen met 150E Puregon te spuiten. Ben benieuwd!! Liefs
@Jewel: Je hebt gelijk hoor, dathet gaat om de innesteling en dat er ook mensen zwanger raken met mindere kwaliteit. Maar het is toch leuker als je zou horen....topkwaliteit. Ze zeiden ook... wij bekijken de buitenkant van het embryo, maar gaat om de binnenkant, daar kunnen ze niks over zeggen. @Calani: Hoe is je 3e FM gegaan vandaag? @Draakje: Welkom hier hoor!! Wat mij betreft mag je natúúrlijk ook mee komen kletsen. Héél erg veel succes met het wachten!! Spannende tijden dus!! Hou je het nog een beetje vol tot donderdag? Jij mag dus na 14 dgn al testen? Wij (i.p.) pas na 18 dgn. Mooie score hadden jullie trouwens zeg!! @Kleintje: Zóóó zeg!! Mooie score hoor!! En vrijdag i.p. dus de punctie?! Spannend wordt het nu he!! Enne je vriend dus lichtelijk in de stress nu?! Tsja...is ook niet niks...eerst steeds langs de 'zijlijn' en nu ook ineens in actie moeten komen!! Komt vast helemaal goed!! @Bright: Ja...dat is ook zo...jij had eerder ook al even meegekletst, weet even niet zo goed meer hoe en wat precies....zijn zoveel mensen en dus 'verhalen' bijgekomen!! Wel gezellig hoor!! Maarre..Welkom terug dus!! Vraagje...hoe kun je al 18 eicellen hebben als je alleen nog maar de deca hebt gespoten?? De puregon is toch juist voor de eicelstimulatie....en niet de deca?! Hier alles rustig, weinig nieuws.....wachtende.......hihihi.
Bright en Draakje.....heb jullie ook toegevoegd aan de overzichtslijst van meiden die hier meeschrijven. De meesten schrijven regelmatig mee, alleen van Kanjer in april voor laatst wat 'gehoort'....mocht je nog meelezen Kanjer (Renata)...Hoe is het met je? Kom je hier nog meeschrijven met ons??? Voor alle anderen....mocht je iets willen veranderen bij jezelf in de overzichtslijst, kun je 'm gewoon kopieren, plakken, iets veranderen en toevoegen. Loesie: Direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> in juli mogelijk cryo tp Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e ivf mislukt, geen bevruchting -> anti-stoffen onderzoek volgt -> daarna nieuwe poging?? Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi sept '08 gestaakt, geen levende zaadcellen door koorts-> febr. '09 2e x 1e icsi gestaakt, overstimulatie -> nu 3e poging 1e icsi: 2 emmies 'aan boord' 12 juli testen Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp Zoe: 23 juli '07 spiraal verwjderd -> 1e icsi febr. '09 negatief -> 9 cryo's in vriezer -> april 1e cryo tp negatief, mei 2e cryo tp negatief, begin juli 3e cryo tp -> 3 juli 1e FM (laatste 2 cryo's)Saffie: 3x iui mislukt -> 1e icsi mislukt Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> 1e ICSI -> ZWANGER!! -> echo 25 juni hartje klopt -> 17 juli 2e echo Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6/5 intake icsi -> 21/5 start pil -> 4/6 start decapeptyl -> 11/6 pil stop -> 18/6 uitgangsecho, start gonal-f -> 29 juni 3e FM -> 1 juli ovitrelle?? -> 3 juli punctie??? Sikkie:1e icsi mei '09 eitjes voor punctie gesprongen -> nu 2e icsi poging -> 20/6 start decapeptyl -> 4/7 start puregon 450EH Meis: 2x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi in augustus Sinja: Jan. '08 pil gestopt -> mmm Jan. '09, slecht zaad -> direct icsi -> volgende mnd op voorrangslijst icsi Calani: Mei '08 pil gestopt -> mmm -> slecht zaad -> direct icsi -> start 1e icsi 18 juni '09 -> 3e fm 29 juni Draakje83 (Lonneke): 2 jaar bezig kinderwens -> 1,5 jaar MMM -> PCO + slecht zaad -> 8 IUI's mislukt -> 1 embryo 'aan boord', 2 juli testen -> 7 cryo's Bright: icsi ivm verklevingen en mindere 'zwemmers' -> 18 juni start deca -> 29 juni uitgangsecho UMCG -> 30juni start 150 puregon -> 6 juli 2e echo UMCG __________________
Hallo allemaal, Jeetje het wordt hier helaas lekker druk...Niet helaas omdat het niet gezellig is, maar helaas omdat we allemaal die lange weg te gaan hebben... Iedereen die nieuw is welkom!!! Majo: wow twee emmies in je buik!!! Nogmaals, ten overvloede, kwaliteit zegt niet alles, mijn man heeft een tante en die hebben een prachtige zoon uit de laatste "slechtste" cryo...En wij hadden bij onze eerste tp een mega topper, die volgens de arts al in een volgend stadium was...Maar ja als het suffie niet vasthoudt maakt dat dus allemaal niet uit... Maar ik duim met je mee, ik gun het je zo erg, je hebt overal zo lang op moeten wachten, en je bent al die tijd zo positief geweest!!! (gun het ons uiteraard allemaal...) Loesie: wat een lekker tranen trekkend verhaal zeg, je aanzoek, heel goed voor als je weer op je hormoon hoogtepunt zit, bedankt!! Vond het erg mooi om te lezen, en super leuk iets om naar uit te kijken. Zoals al eerder door andere gezegt, geniet ervan het is een super leuke tijd. En probeer je vooral niet te druk te maken over wat andere mensen vinden, en bovenal doe wat jullie leuk vinden, je kan nooit iedereen tevreden stellen.... Kleintje: wat een goede score zeg, supers. En wat fijn dat je zo'n goede baas hebt, dat helpt erg veel!!! Mocht ik niet meer online zijn voor vrijdag dan wil ik je alvast veel succes wensen voor je punctie. Het valt niet mee, maar volgens mij doet een kindje krijgen zeerder (oh my goodness....het hielp mij iig door de punctie heen...) Hier gaat alles goed, behalve dat ik de laatste dagen erg veel last heb van mijn darmen, maag en ik erg misselijk ben. Denk een of ander virusje te pakken. Hoop dat het niet doorzet, wil gezond de tp tegemoet. Meiden sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ik kan het echt niet bijhouden. Wat niet wil zeggen dat ik niet meeleef. Iedereen heel veel succes, geduld en positief resultaat gewenst... Majo bedankt voor het bij werken van de lijst, goed bezig!! XXX
Draakje welkom, dit forum is een ENORME steun, meepraten dus! Bright bijna beginnen, ook met puregon, net als ik Majo wat een handig overzicht toch, er moet wel dringend meer rood op komen, mss kan jij daarvoor zorgen, ik duim alvast Kleintje, jouw follikels groeien mooi gelijk! Bij mij ook een mooie fm, ben heel blij, punctie donderdag of vrijdag Heb in totaal 17 follikels!! 3 foll van 21mm, 6 foll van 16mm, 8 foll tussen 12,3 en 13,6mm, ziet er goed uit, moet van de dokter wel opletten voor overstimulatie, dus na pu rusten, verboden te werken, verdorie... maar goed morgen weet ik dus wanneer pu doorgaat...en daarna zal ik dus veel op dit forum zitten, tot de verplichte rust voorbij is dus, ben wel heel BLIJ met die fantastisch groeiende follikels! dus ja kleintje, we lopen gelijk op, geniaal hé! calani
Calani, Dat schiet dan ook al goed op bij jou. Hopelijk loopt het niet uit op een overstimulatie. Ik vind het wel raar dat ik helemaal geen bloed hoef te prikken. Zal wel de werkwijze zijn van ons ziekenhuis. Zou wel leuk zijn als we allebei vrijdag de punctie hebben. Maar je zegt wanneer de punctie door gaat. Is dat meer wanneer hij is of hij uberhaubt door mag gaan vanwege drijgende overstimulatie? Zoe, dankjewel voor de waarschuwing voor de punctie. Ik heb hier inderdaad al wat verhalen gehoord. De punctie is eigenlijk waar ik het meeste tegen op zie. Maarja zal toch moeten gebeuren. Maar wordt geloof ik wel helemaal plat gespoten van te voren zodat ik lekker relaxed blijf. En dan lekker met de taxi naar huis (we hebben namelijk nog geen auto)
Hey Majo, Die 18 eitjes is mijn voorraad die ik standaard heb, waarvan er iedere maand eentje uitgroeit tot echt ei . Als het goed is vertellen ze iedereen wat je voorraad is op het moment dat je begint. Gemiddeld is het 6 aan beide kanten. Ik zit daar dus een beetje boven Snap het ook niet helemaal, maar dit zeiden ze in het UMCG. Liefs
hallo meiden! hoe is het met jullie?? @loesje wow! gefeliciteerd met jullie verloving! wat een ontroerend verhaal! met mijn schoonzusje en zwager gaat het goed. kreeg gister een smsje dat ze 8 grotere en 11 kleinere eitjes hadden, ze moet tot woensdag door gaan met spuiten en dan waarschijnlijk donderdag of vrijdag de punctie...vind het echt spannend...ik houd jullie op de hoogte!
hey meiden en met nalme kleintje Heb mijn pu nu donderdag al! dus zal je alles nog kunnen vertellen, of heb je liever dat ik wacht tot zaterdag met alle details Ben bang en zenuwachtig, voel me zo warm!! en het is al warm maar door de zenuwen nog warmer... zucht
Calani, Spannend hoor!!! Je mag gewoon vertellen hoe het ging. Ik heb al een hoop horror verhalen gezien/gelezen. Zal het toch moeten ondergaan. Dus vanavond de pregnyl/ovitrelle??? Spannend!!!!
Hey meiden, leef nog wel hoor, maar heb door de warmte en de drukte van de laatste schoolweek, niet de puf en de tijd om helemaal uitgebreid te gaan reageren...Sorry... Alle nieuwe leden, welkom! Majo, wat fijn dat er 2 teruggeplaatst zijn! Nu maar hopen dat er tenminste één blijft zitten, ik duim! Kleintje en Calani al bijna de punctie! Super zeg, weer een stapje verder! Zet hem op! Euh...Zoe, wat fijn dat je er weer bent! Sikkie, lekker genoten van de vakantie lees ik, super hoor! Las ik nou dat Sinja juist op vakantie ging?! (weet het ECHT allemaal niet meer, misschien was een spiekbriefje wel goed geweest, net zoals Majo, maar geen tijd voor, want vanavond musicalavond van groep 8) Linda, wat lief dat je zo meeleeft met je zwager en schoonzus! Jewel, al inkopen gedaan voor jullie hummeltje?! En bedankt voor al jullie lieve reacties op mijn aanzoek, haha! Moet hem maar eens weer teruglezen, heb ik het zo ontroerend verteld, hihi! Zijn druk bezig met de voorbereidingen, hebben een optie op een zaal, gaan we donderdag naar kijken, een optie voor een band en dj, moeten nog kiezen en volgende week woensdag een afspraak bij een videograaf hier in de buurt! Ben benieuwd! Ben heel weinig met het zwanger worden bezig, dus het is echt een goede afleiding! Ik moet weer rennen! Dikke knuffel voor jullie allemaal! Liefs Loesie (en sorry als ik iemand vergeten ben!)
Calani, spannend donderdag al de punctie! Daar zou ik het ook warm van krijgen hoor!!! Kleintje, morgen je laatste FM? En dan dus hopelijk vrijdag de punctie. Ooh spannend, dan gaat het eindelijk ECHT gebeuren!!! Ik hoop dat morgenochtend alles in gereedheid is Majo, hoe gaat het wachten je af??? Loesie, fijn te horen dat je zo'n goede afleiding hebt!!! Helaas kan ik dat niet meer als optie nemen Hier alles rustig. Op de een of andere manier ben ik er veel minder mee bezig als de vorige keer. Ik vergeet ook iedere avond bijna de decapeptyl. Die moet ik eigenlijk rond 7.30 uur zetten, maar ik heb het nu al een paar avonden bijna vergeten. Dan kwam ik er om 8.15 / 8.30 uur erachter. De vakantie heeft me blijkbaar echt goed gedaan, hahaha. Vanaf deze week is ook mijn 4 daagse werkweek ingegaan. Vanaf nu ga ik iedere woensdag lekker wat anders doen. De komende 3 maanden help ik mee met de organisatie van een nieuw cultureel festival bij ons in de stad. Ik heb er helemaal zin in! Op mijn werk gaan we het de eerste 3 maanden aanzien middels onbetaald verlof voor 1 dag in de week. En over 3 maanden gaan we dan kijken of we voor vast het contract willen aanpassen. En dan donderdag de uitgangsecho. Ik ben benieuwd of het er goed uitziet. En dan die 450E Puregon Dat vind ik wel heel spannend!
@ Zoe: Niet ziek worden nu he!!! Ten 1e vanwege je tp die eraan zit te komen en ten 2e omdat het daarvoor véééél te warm is @ Kleintje: Bloed prikken doen ze niet altijd hoor. Bij mij 1e x wel, deze x ook helemaal niet. Doen ze volgens mj alleen als ze denken dat je kans hebt op overstimulatie. Succes morgen met je 4e FM!! Op naar de punctie he?! @ Calani: Donderdag de punctie dus...spannend. Succes met de Pregnyl/ovitrelle vanavond..weet niet welke je gaat spuiten?! @ Loesie: Tsja....schooljuf he....druk druk druk die laatste schoolweek. Lekker aftellen Meid, daarna 6 wkn vakantie!!! Wát een vooruitzicht zeg!! En fijn dat je even niet zo met zwanger worden bezig bent....gaat de tijd tot aan je tp ook veel sneller!! @ Linda: Tjee...je schoonzusje en zwager gaan ook al gelijk op met Calani en Kleintje. Leuk dat je zo met ze meeleeft!! Zelfs vanaf de 'zijlijn' is dit spannend allemaal he?! @ Bright: Goh...wist ik helemaal niet...dat je standaard een bepaald aantal eitjes hebt...bij mij is daar ook nooit iets over gezegd. Bij de anderen wel?????? De eerste puregon al gezet vandaag? @ Sikkie: Het wachten gaat me eigenlijk prima af. De tijd vliegt...en heb eigenlijk niet eens echt het idee dat ik aan het wachten ben. Vergeet het vaak ook. Het zijn de utrogestanbolletjes die me eraan helpen herinneren 3x per dag. Vanmiddag bijna vergeten (was érg druk op het werk).... Gelukkig anderhalf uur later tóch nog ineens aan gedacht. Heb ook nergens last van, (.)(.) doen ook niet meer zo erg pijn meer. Maar dat heb jij dus ook met de deca. Is denk ik wel goed teken dat je er nu minder mee bezig bent dan de vorige keer... waarom vind je die 450 puregon zo spannend ?? Angst dat er geen eitjes groeien?? Ik ga hard voor je duimen dat er zéker mooie eitjes bij je gaan groeien!! Leuk klinkt dat trouwens dat vrijwilligerswerk. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Fijne avond allemaal!! Zal proberen morgen eind v/d middag nog ff te 'spieken' hier. Weet niet of het gaat lukken....gaan 's avonds naar verjaardag en moet voordien nog e.e.a. doen. Ben daarna pas weer vrijdagavond thuis. Ga namelijk do + vr naar Terschelling met vriendin. Heb dus niet eens tijd om te 'wachten' Ben te druk met werken en leuke dingen doen!! Goeie afleiding hier dus de volledige 18 dgn.
Nog ff vraagje........ Wanneer mochten/mogen jullie testen na de TP? Lees vaak 14 dgn op forum, maar wij kregen te horen na 18 dgn. Zou er verschil zijn bij pregnyl of ovitrelle? Iedereen spuit naar mijn idee pregnyl (behalve kleintje dan, die heeft ook ovitrelle).
hey majo heb mijn eerste bloedname voor zwangerschap ook pas op dag 17... laat hé, volgens mij kan het ook al op dag 14 maar goed... ik heb trouwens pregnyl 12 juli is de dag dus voor jou, goed dat je je goed kan afleiden, doe zo verder, klinkt wel allemaal leuk, jouw plannen! zal ik ook mss doen, veel plannen Kleintje, je mag je dan aan een verslag verwachten, ik hoop echt dat het geen horror verhaal wordt Sikki, leuk dat je bijna je uitgangsecho hebt! en decapeptyl niet echt vergeten hé en zo 4 dagen werken, dat moet wel leuk zijn, klinkt allemaal heel tof, jouw plannen! En 450, dat klinkt als veel! is het daarom dat je schrik hebt oja ivm Bright en die standaard eitjes, bij mij zeiden ze er iets van maar dat dat op zich niets betekent want die eitjes dat ze zien op de uitgangsecho, daar kunnen ze niet van voorspellen dat die effectief gaan groeien, ze hebben ze bij mij niet eens geteld! @mezelf; de pregnyl zit erin, kwart voor tien, want donderdag kwart voor tien is het zover! zo spannend, en oja het spuitje deed niet meer pijn dan de andere! tot...
Ja, ik heb enorm veel schrik voor de hoeveelheid. Ik weet dat is niet zo'n kans heb op overstimulatie, maar toch, het is wel veel! En op SD10 heb ik pas mijn eerste FM. Bij mijn vorige behandeling was dit al op SD5 en toen spoot ik maar 150E (was wel met het korte protocol). Aan de andere kant ben ik bang dat het nog heel weinig doet en het alsnog weinig eicellen oplevert. Kortom, het is ook nooit goed Majo, wat fijn dat je zoveel leuke dingen tijdens de wachtweken hebt! Maar ja, dan nog blijft het lang he. Calani, super, de pregnyl zit erin. Op naar de punctie!