direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @kleintje fijn dat je punctie zo goed is gegaan mooie score! mijn schoonzus heeft vandaag ook de punctie gehad en die had ook 15 eitjes!!! zondag of maandag ook tp ze zeiden dat ze dan de 14e horen of ze zwanger zijn..ik dacht 14 dagen na tp dat zou dus de 19e of 20e zijn...

@calani ook al 15 eitjes!! wat goed!! echt toevallig joh!! nou hopen op mooie embryo's!

@sikki balen joh!! hopelijk blijft de cyste weg...wanneer krijg je dan nu wel de punctie of is nu de poging mislukt??

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Whaaaaa kleintje, wat super!!!!

Ik moest natuurlijk even kijken hoe het bij je is gegaan vandaag. En bij calani gister! :p

Jullie klinken echt heel positief! En supermooie scores natuurlijk! Heel veel succes nog!!!!!!

Hier nog alles goed! xxx

3. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #463 Majo, 3 jul 2009
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
    Hier weer terug van 2 superleuke dgn op Terschelling met práchtig weer!!

@Draakje: :( Gets...wat vervelend zeg dat het niet is gelukt!! Jammer jammer jammer!! Had zo gehoopt dat jij de 2e zwangere hier zou worden. Had je nu wel nog cryo's over??

@ Kleintje én Calani: Dus....allebei de punctie alweer achter de rug :). Gelukkig dat het jullie beiden zo is meegevallen.En zelfs in deze gaan jullie érg gelijk op zeg!! 15 eicellen allebei. Nou...daar moet toch zeker wel wat moois tussen zitten zou je zeggen!! 'k ga hier hard voor jullie duimen. Doe lekker rustig aan nog dit weekend en dan dus zondag/maandag/dinsdag de TP. Ben érg benieuwd.... zitten we toch ook nog even gelijk in de wachtweken!!

@Linda: En weer gaat je schoonzus gelijk op met calani en kleintje!! Grappig zeg :D!! Ook 15 eicellen. Spannend hoor!!

@Zoe: Hoe was je echo vandaag?? Ben benieuwd. Hopelijk heb je gelijk en dan volgende week al een tp?? Lastig he...al die zwangeren soms. Heb soms ook van die dgn. Kan het van de één ook beter hebben dan van de ander....maar ja...'thats live' (helaas). 'K ga superhard voor jullie duimen dat jullie cryo's goed ontdooien!! Lekker gehad op het strand?? Wel goed gesmeerd ;)??!!
    Ik moet trouwens zelf een test doen. 18 dgn na de TP (12 juli dus).

@Sikkie: Bah :(...wat vervelend zeg, dat je een cyste had!! Gelukkig viel het weghalen je mee. Wat betreft die bloeding....ik had het idd ook, 2 weken na de deca. Maar was dus ook nadat de pil gestopt was en dan 3 dgn erna ofzo. Ben jij nu dan weer aan het spuiten met de follikelstimulaerende hormonen? Weet zo ff niet meer welke jij moet spuiten...

@Sinja: Geniet lekker he...daar in Gran Canaria :)!! Waar zitten jullie? In Playa des Ingles??

Hier alles nog steeds rustig ;). Nergens last van. Het wachten gaat me echt prima af al zeg ik het zelf, hahaha. Morgen vrijgezellenfeestje van een vriendin. Lekker solexen, bowlen en wokken. Slaap lekker allemaal en alvast een fijn weekend!!

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ja, playa del ingles :) in een fout hotel vol nederlanders.. hihi.. maar t weer is heerlijk en hebben het gewoon lekker saampjes!

sikki balen zeg van die cyste!

majo succes met de wachtdagen! je mag testen als wij terugkomen van vakantie.. ben heel benieuwd! hoeveel hebben ze er teruggeplaatst en welke kwaliteit (heb je vast paar blz terug erneer gezet, maar deze computer is zoooo traag hier....)

5. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey kleintje!!!!!!! PROFICIAT, heb het gisteren al gezien maar kon toen niet antwoorden en wat schitterend dat je er dus ook 15 hebt en ook dat de pu je goed is meegevallen, we lopen zeer gelijk hé, heb nu wel nog steeds redelijk wat pijn met momenten, moet regelmatig paracetamol nemen
    hoe was jouw man zijn score, heb ik daar mss overgelezen?
    succes nog en hopelijk gaat dit weekend snel voorbij!
    mooi mooi mooi mooi
    en linda haar zus ook al 15 eicellen, ook super seg, 15 is precies HET aantal
    Majo, leuk dat je nog steeds zoveel activiteiten hebt, klinkt allemaal zo leuk, geniet ervan hoor!
    Sinja geniet van je vakantie, da moet wel deugd doen nu... wij zijn er ook aan toe, binnen 2 weken vertrekken wij op vakantie... en dat zal dus gelijk met zéér belangrijk nieuws zijn... dat nieuws zal bepalend zijn voor het alcoholverbruik van mijnentewege, ofwel niets ofwel een beetje meer dan goed is...
    knuffel en tot...
    cal

6. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Allemaal,

Calani, Dankje voor de felicitaties. Nou alleen nog even afwachten of de bevruchting allemaal gelukt is. Als we vandaag niet gebelt worden voor 1 uur dan is het goed! Mijn vriend had 20.000 zaadjes na opwerken. Dat zijn dus alleen die bruikbaar zijn. Nou genoeg keuze zou ik zeggen. Gelukkig heb ik niet heel veel pijn gehad na de punctie. Alleen was stofzuigen vanmorgen misschien iets te vroeg.

Majo, Hou je het een beetje vol om te wachten tot de test datum? AL symptomen? Hopelijk wordt je niet ongesteld.

Linda, Wat fijn voor je schoonzusje dat ze ook 15 eitjes heeft. Misschien is dat wel een geluks getal en zijn we straks allemaal zwanger.

Sikki, BEn inderdaad lekker aan het uitrusten alhoewel ik vandaag toch wel weer iets wil gaan doen. Op bed liggen is op een gegeven moment saai. Al wat meer duidelijkheid over je bloeding? Misschien niet onverstandig om toch het ziekenhuis te bellen. Bij ons hebben ze in het weekend ook tijdstip voor vragen. Is dat bij jullie ook?

Sinja, Wat leuk dat je zo enthousiast reageerd. Ik hoop echt dat jullie snel kunnen beginnen. En nu lekker genieten van je vakantie.

Nou dat was het weer. Verder niet veel te melden. Vriendlief wil aandacht (moest ik van hem typen :p:p:p)

7. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Hoi allemaal!
    Sorry dat ik jullie zo vewaarloosd heb de laatste weken!
    Ik was natuurlijk ook even lekker op vakantie, dus ik moet alles nog even bijlezen. Maar eerst even de vakantiewasjes enzo doen!

8. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    koekoe
    heb meer info gekregen, tp normaal dinsdag, van de 15 eicellen waren er 12 matuur waarvan er 10 bevrucht zijn en delen, vandaag dag 2 en ze zijn viercellig
    ben zo blij!! zo te zien zal er sowieso eentje zijn voor tp en dan mss nog eskimootjes, ...
    kleintje ik hoop dat je ook zo'n goed nieuws krijgt!!

9. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @calani wow wat fijn zeg!!! was jouw punctie nou donderdag? of vrijdag? mijn schoonzus had vrijdag de punctie en krijgt maandag terugplaatsing.. (geloof ik)morgen kunnen ze bellen voor de uitslag hoeveel eitjes bevrucht zijn..en wat de kwaliteit is..
    wat is normaal hoeveel dagen er tussen de punctie en tp zit? en waar hangt dat dan vanaf?

10. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey linda
    mijn pu was donderdag, in het ziekenhuis waar ik ga doen ze de tp op dag 3 of op dag 5 na de dag van de pu
    op dag 3 als er weinig emmy's zijn, of van slechte kwaliteit
    zoniet wachten ze liever tot dag 5 om zo meer selectie te bekomen
    bij mij is de tp definitief dinsdag geworden
    spannend, ze mogen vandaag dus bellen voor de resultaten, hou ons op de hoogte!

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Sinja: Wel gezellig he...in playa del ingles. En het weer is daar altijd héérlijk!! Geniet er lekker van saampies!! Er zijn er 2 teruggeplaatst, één van redelijke kwaliteit, de ander iets minder dan redelijk. (je hebt: goed-redelijk-matig-slecht) Maar ze zeggen dat de kwaliteit er niet toe doet. Zij kijken naar de buitenkant v/h embryo en het gaat om de binnenkant. Alleen slecht is niet vatbaar voor zwangerschap.

@Kleintje: Ja, het wachten gaat hier nog prima hoor!! Heb er nog steeds totaal geen moeite mee. Voel dan ook helemaal niets (weet niet of dat goed is of niet). Ook al paar dagen geen last mee van m'n (.)(.) dat had ik de eerste week wel en meestal ook voordat m'n ongi komt. We zien het wel!! Weet jij eigenlijk al wat meer? Heeft er bevruchting plaats gevonden? Zo ja, hoeveel embryo's? En wanneer de TP?

@Saffie: Je hebt ons niet verwaarloosd hoor!! Je was lekker op vakantie en dan moet je lekker genieten en je juist niet met ons bezighouden zou ik zeggen!! Lekker uitgerust weer terug?? Leuk gehad??

@Calani: Zoho!! Goed nieuws bij jou zie ik!! W.s. dus 10 embryo's?! Super zeg!! daar moet toch wel een toppertje tussen zitten zou je zeggen. Leuk dat ze je ook informeren over het delen van de cellen enzo!! En dan dinsdag dus de TP. Hoe laat moet je?!

Hier alles dus rustig. Morgen weer werken na 4 drukke maar gezellige dgn!! Toedels allemaal!!

Liefs Majo

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    mijn schoonzusje heeft morgen de terugplaatsing, ze wist niet precies wat de score was hoeveel embryo's, ze plaatsen er zowiezo maar 1 terug, de kwaliteit was geloof ik goed. Ze vond de punctie vies tegenvallen en erg pijnlijk, hopelijk hoeft ze het maar 1 x te ondergaan...

13. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Halloow,

Heb net gebeld met het ziekenhuis! Van de 15 eicellen waren er 12 bruikbaar. En van die 12 zijn er 7 bevrucht waaronder een topembryo. We krijgen dus straks een embryo terug geplaatst. En we moeten nog even afwachten of we cryo's hebben. Ze moeten gaan kijken hoe die andere 6 embryo's zich nog gaan ontwikkelen.
    Wel raar. Over 1,5 uur heb ik een embryo in mijn buik. Ghihi mijn moeder zei gisteren dat ik eigenlijk al zwanger was alleen niet in mijn buik :p omdat de bevruchting al gelukt was.

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    @Calani & Kleintje, wat spannend!!! Weten jullie al wat meer over de kwaliteit? En hoeveel krijgen jullie er teruggeplaatst?

@Linda, wat leuk dat je zo meeleffd met je schoonzusje. En toevallig helemaal gelijk op met Kleintje en Calani!

@Majo, wat heerlijk dat je er zo rustig onder kunt blijven! Je heb natuurlijk ook allerlei leuke dingen om handen. Met zoveel positiviteit moet het goedgaan!

@Saffie, je hebt ons zeker niet verwaarloosd! Zoals Majo al zei, alleen maar goed dat je het hebt kunnen loslaten!

@Sinja, moet jij ook doen :D

Mijn menstruatie is gelukkig weer gestopt. Was wel raar hoor. Omdat ik twee weken geleden al gestopt ben met de pil en toen ben begonnen met de deca. Toen had ik ook iets van een menstruatie, maar niet zo heftig als nu. En nu twee weken na het stoppen met de pil, dus weer een doorbraakbloeding en dus heel 'toevallig' na de punctie. Maakt me toch onzeker. Vool omdat ik lees dat jullie allemaal de menstruatie hadden na het stoppen met de pil. Heb het ziekenhuis ook niet meer gebeld, omdat ze in het weekend niet bereikbaar zijn en het nu alweer over is. Maar goed, het zal wel goed gaan.
    Ben zaterdag ook begonnen met de Puregon. Wel balen hoor, twee keer op een dag spuiten. Moest er in het weekend ook echt de wekker voor zetten. En als je dan zaterdagnacht om 2 uur thuis bent van het concert van Lenny Kravitz dan ben je niet heel blij als om 7 uur de wekker gaat! Maar het is voor een goed doel!!!

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ooh Kleintje, je hebt net gelijk met mij gepost.
    Wat een super goed nieuws!!! GAAF!!!
    Jaah, dan ben je straks al een heel kleintje beetje zwanger :p

16. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey kleinte, ook een mooie score! 1 toppertje, meer heb je niet nodig hé
    hou die kleine emmy maar goed vast hé
    succes straks, en idd we zijn wel een beetje zwanger, op een bepaalde manier...
    ik denk voor je cryo's dat ze mss tot dag 5 wachten, om ze in te vriezen
    good luck!!!!
    oja ik weet pas de dag zelf om hoe laat de tp zal zijn, dus dat is voor morgen dan hoor ik nog eens hoever ze staan want intussen zijn er waarsch nog afgevallen... EN ook ik krijg er maar ééntje terug...
    Majo, jij bent ons grote wachtvoorbeeld! we kunnen van jou nog wat leren!
    Sikki, na een pu kan je ok bloeden hebben ze me verteld, dat is de meest frequente complicatie, als het spontaan stopt zit je wel goed denk ik, want jouw punctie is denk ik wel te vergelijken met een pu... en 2x spuiten per dag, is dat dan 2X puregon?
    knuff
    cal

17. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    GHihi, jaja er wordt hier live verslag gedaan :p

Ik was trouwens ook nog een beetje ongi toen ik begon met de gonal-f. En ik ben na 14 dagen pil al begonnen met de deca. Misschien dat dat verschil maakt. Niet te druk maken. Ze houden je goed in de gaten. Maar jij moet nu s ochtends 225E en dan s aovnds nog een keer?? Ik hoop zo voor je dat het allemaal goed aan slaat! Zaterdag al je eerste FM. Dat wordt nog spannend!

18. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    en sikki, ook ik zet de wekker voor utrogestan... alles voor het goede doel hé!

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

Ben hier al eventjes niet geweest, druk met afsluiting schooljaar en ook even mijn gedachten op heel iets anders, dus ben er echt weinig mee bezig. heb wel meegelezen en leef uiteraard met jullie mee!!!

Kleintje: Vandaag de tp!!! Spannend hoor! Je zult nu al wel in het ziekenhuis zijn! En wat een mooie score zeg, hopen dat je nog cryo's overhoudt. Ik kreeg het voor de tp te horen of er emmy's ingevroren konden worden!
    Heel veel succes en nu maar duimen dat hij/zij mooi blijft zitten!

Calani: Jij gaat mooi tegelijk op he met kleintje! Maar dan morgen de tp! Ook een spannende tijd voor jou dus! Ga ook heel hard voor jou duimen! Zet hem op alle2!

Linda: Wat ontzettend lief dat je zo met je familie meeleeft! Ook vandaag de tp! Laat je nog even weten hoe het gegaan is en of ze nog cryo's heeft!? En idd wat je zegt, hopelijk is de punctie maar 1x nodig, dat hoop ik ook voor mezelf, want ik vond het ook vies tegenvallen! En ik ben echt geen pieperd normaal gesproken!

Majo: jij rolt de wachtdagen lekker door he?! Haha! Ik zat eens te tellen, maar jij zit al op 12 dagen na de tp, of niet?! Want je mag 12 juli testen en dat is 18 dagen...Dan ben je al verder dan mij, ik begon na dag 8 al wat bruinverlies te krijgen! Wat ik niet snap is dat we allebei in Zwolle zitten en dat jij 18 dagen later pas mag testen en ik 14 dagen...
    Hoeveel cellig waren jouw emmy's ook alweer?! Dat ze het daar vanaf laten hangen? Omdat die van mij 10-cellig was? (wat dus ook geen drol zegt!)
    Ik duim heel hard voor je, het is je zooooo gegund! (iedereen hoor!)

Jewel: Hoe is het met jou meissie!? Nog leuke verhaaltjes voor ons?! Lekker genieten he, van het zwanger zijn!

Sikkie: Ik kon je idd niet helpen met die menstruatie, want heb dat dus niet gehad, maar fijn dat het gewoon gestopt is. Jij hebt over een week dus ook al je 1ste fm! Het schiet mooi op voor iedereen! Nu maar hopen dat er genoeg eitjes groeien! Wie weet met zo'n mooie dosis! Spuit nog maar even lekker door!
    En idd, de wekker zetten hoort er even bij, maar dan is het wel lekker dat je daarna nog even weer je oogjes dicht kan doen!
    Was het concert mooi?!
    Ik ga 21 juli naar U2, erg veel zin in!

Sinja: Geniet lekker van je vakantie!!! En als je terug komt is Majo zwanger, haha!!! Fijn dat jullie nu even kunnen genieten met z'n tweetjes en dan jullie daarna snel kunnen beginnen in die mm!!! Lekker bruin terug komen!!!

Saffie: Die banner, klopt dat?! Heb ik dat gemist? Moeten jullie zolang wachten tot je met de 2e ICSI kunt beginnen?! Wat onmenselijk! Zat jij nou ook in Zwolle?!
    Heb je lekker genoten van de vakantie?!?!
    En je hebt ons niet verwaarloosd, het is heel begrijpelijk dat je lekker even wat tijd voor jezelf hebt genomen!

Draakje: Wat kl*ten dat het mislukt is...Ben je ondertussen al ongesteld geworden?! Ik kan me voorstellen dat je positieve gevoel even weg is, maar idd een topemmy zegt lang niet alles, helaas! Ik hoop dat je het snel allemaal wat zonniger weer in gaat zien!

Zoe: Herkenbaar hoor, je verhaal! En dat is inderdaad zooooo irritant! Ik heb ook een collegaatje waar ik heel veel mee omging enz, en ze wist ook als eerste van onze kinderwens en dat het niet goed ging enz. Ze leefde zo mee...en nu is ze zelf zwanger en doet ze heel afstandelijk. En ze kan me soms verhalen vertellen dat ik denk: die vertel je niet tegen iemand waarbij het niet lukt! Ik lach en knik altijd maar wat!
    Laatst zei een ander collegaatje ook al tegen mij dat ze die andere collega zo veranderd vond sinds ze zwanger is...
    Maar gelukkig gaat je collega bijna met verlof en dan heb je er lekker geen last meer van! Het verpest toch de sfeer he?!
    Lees net in je onderschrift dat je vrijdag je 1ste fm hebt gehad! Hoe is het gegaan?! Heb je binnenkort weer een mooi cryo'tje in je buik?!

En nu ben ik het ff kwijt!

Maar volgens mij heb ik de vaste groep wel zo'n beetje gehad!

Hier gaat het eigenlijk boven verwachting goed! Heb het helemaal los gelaten en vind het heerlijk zo!!! Was er zo zat van, die onzekerheid, dat verdriet, dan weer opladen voor de volgende ronde, onzekerheid, verdriet, opkrabbelen enz enz...
    Nu is het gewoon even rustig en ben ik lekker met andere dingen bezig! Heb nu vakantie, spreek lekker veel af met zussen en vriendinnen! Volgende week ga ik een midweek met één van mijn zussen naar Valkenburg, erg veel zin in!

Hopelijk komt het allemaal uit met de cryotp...(als ze goed ontdooien) Moet woensdag ongesteld worden en dan moet ik bellen, 10e dag fm...(is net die vrijdag dat we terug komen van Valkenburg, dus hopelijk kan het ook die maandag nog) dan rond dag 18 de terugplaatsing. (cryo is 4 dagen oud ingevroren en wordt dan 4 dagen na eisprong teruggeplaatst heb ik begrepen.)
    En dan gaan we daarna een week naar Texel! De hond gaat ook mee, heb er erg veel zin in!

Zijn vorige week donderdag naar een zaal wezen kijken in de buurt, kon me er moeilijk een voorstelling van maken, omdat alles anders stond dan wij het zouden krijgen, mogen vanavond terugkomen en dan staat alles goed!
    Morgenavond een andere zaal bekijken, waar we ook bruiloft hebben gehad van zwager en schoonzus! (die was errug mooi!) En woensdag gaan we naar een videograaf in de buurt. Die man heeft een eigen bedrijfje aan huis, die maakt en monteerd video's!
    Het houdt je van de straat!

Verder al een beetje begonnen met afvallen, wil toch zo'n 10/15 kilo kwijt. Ben niet echt heel dik, maar wel wat stevig en wil gewoon een trouwjurk aankunnen waar ik me ook echt mooi in voel en dat iedereen die binnenkomt en mij ziet denkt: Ooooooooooh, wat is zij mooi! Hahahaha!
    Nee, grapje, maar wil me niet onzeker voelen op die dag, ik wil dan echt stralen en me niet afvragen of je dat rolletje nou niet te goed ziet!
    Heb mijn haar tot op mijn schouders en ook daar mag niks meer vanaf! (jaaaaa, de puntjes wel!) Maar ben nogal impulsief en als ik zin heb om mijn haar een stuk korter te laten knippen, dan doe ik dat! Maar nu wil ik het echt laten groeien!
    Morgen ga ik de verlovingsringen ophalen, daar zijn de namen ingegraveerd en de datum dat ik hem ten huwelijk heb gevraagd!

Ben er erg druk mee en ik vind het heerlijk! Voor degene die nog niet getrouwd zijn, inzetten die troefkaart! haha! Het is een welkome afleiding!

Ik ga even poetsen, je moet toch wat als je vrij bent he?!

Fijne dag en ik hou jullie in de gaten!

Liefs Loesie

20. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Whahaha, wat een verhaal, sorry meiden!

Deel Deze Pagina