direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Moest ff gluren hier... vliegen morgenochtend terug!

Maar wat super kleintje! 4 cryos. dat is gewoon keigoed!!!!!!

In t radboud zeiden ze dat maar 1 op de 4 stellen ongeveer een cryo heeft (en in t infoboekje staat zelfs maar 1 op de 6 tot 8 stellen...)

Tot schnelllll voor meer uitgebreide reacties! succes meiden in de wachtweken en sikki ook superveel succes!!!

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sinja, Geniet nog even van je laatste dagje op vakantie!!! Wij gaan over een weekje lekker kamperen op terschelling. En dna ook daar testen AAHHHHH. Ik wist trouwens niet dat maar zo weinig stellen cryo';s hebben. Dan mogen we extra dankbaar zijn.

Calani, Bij jou schiet het ook al op. Nog maar 5 daagjes en dan mag je al testen!!! Hier nog iets langer wachten :( Maar nog niet ongi dus dat is al een goed teken.

Hier, Vanmiddag lekker bij mijn moeder langs! Vriendlief heeft een verjaardag van zijn tante maar ik wou niet mee. Een nichtje is net zwanger de andere heeft net een baby gekregen en nog een kleine. Dat ga ik niet trekken op dit moment nu we zo in spanning zitten. Maar gelukkig had vriend lief en mijn schoonouders daar respect voor. De rest van de familie weet namelijk van niks.

En net een hele operatie gehad met de cavias. Ontdekte gisteren dat ze luis hadden. Als een gek naar de dierenwinkel voor een middeltje. EN vandaag alles ontsmet. Door vriendlief. Ik mag natuurlijk geen risco nemen mocht ik zwanger zijn met al die chemische zooi.

3. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey sinja
    ik wist ook niet dat zo weinig mensen cryo's hebben, wij hebben er normaal ook 5 dus mogen wij ook héél blij zijn, moet wel nog de brief met bevestiging krijgen...
    kleintje, is lastig hé, mensen die zw zijn of babies hebben, en nog niet ongi, goed hoor, ik ook niet... maar heb ergens gelezen dat utrogestan de regels kan tegenhouden... zucht, veel plezier bij je mama!
    calani

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #524 Majo, 12 jul 2009
    Laatst bewerkt: 12 jul 2009
    Hallo Allemaal,

Hier ook weer terug van paar dgn hier niet te zijn geweest.
    Donderdag na mijn werk een verschrikkelijke off-avond... enorme migraine (was lang geleden) en alle emoties emoties moesten er nog uit :( Vrijdag naar hoek van holland gegaan met manlief, broertje en vriendin omdat m'n pa gisteren z'n verjaardag vierde. Vandaag dus weer thuisgekomen en dacht....nu maar weer eens even bijlezen. (Gelukkig viel dat mee, is vrij rustig hier met alle wachtenden en vakantievierders).

Zoe: Hey wat super zeg dat er eentje goed ontdooid is!! Dus weer op de wachtbank!! Ik ga echt zo giga hard voor je duimen...het moet nu toch een keertje raak zijn?! Succes met het wachten!! En hoe mooi zou het idd zijn als je de 20e zwanger blijkt....precies na 2 jaar :)!!

Loesie: Dus...ook eindelijk weer ongi!! Hoe blij kun je zijn :D, hahaha. 20e dus de 1e FM. Spannend nu dan toch weer he?! Heel veel plezier het weekendje in Valkenburg!!

Kleintje: Gefeliciteerd met julli 4 wintersportertjes :) Hou je het nog een beetje vol met wachten? Of vindt je het heel vervelend?

Calani: En bij jou??? Jij veel moeite met het wachten? Jij mag al snel testen he?! Nog maar 5 dagen....spannend zeg!! Hopelijk kom je het weekend goed door, omdat rond dat aantal dgn je normaal toch altijd ongi wordt schreef je?! En oo al bijna op vakantie, hééérlijk...en gelukkig wordt het weer mooi weer... 8)

Sinja: Leuke vakantie gehad? Vandaag toch teruggekomen? Precies op tijd!! Vandaag slecht weer en vanaf morgen wordt het gewoon weer volop zomer volgens mij. Dusse...hier gewoon weer verder het vakantiegevoel vasthouden!! 8)

Meiden die cryo's hebben...wees er idd blij mee :)!! Anders is een poging idd zomaar ineens heel snel afgelopen....ben heel stiekumpjes ook best wel een ietsiepietsie jaloers op jullie cryo's :)!!
    Afgelopen donderdag heb ik gebeld met Zwolle om door te geven dat ik oni ben geworden. Hoefde (gelukkig) vandaag tóch niet alsnog de zwangerschapstest te doen, aangezien ik écht flink ongi was. Ze vroegen of we weer opnieuw wilden, tuurlijk willen we dit :) Anders gebeurd er helemaal niets ;) Ze zei dat ik sowieso 2 cyclussen moest wachten....ik vroeg of er dan geen wachtlijst was....die was er wel, maar wist niet hoe lang. Gezegd dat op de site 17 weken stond (laatst bijgewerkt 1 juni), ze heeft het toen nagevraagd, blijken we PAS in januari :$ weer opnieuw te kunnen beginnen !! Echt belachelijk lang vind ik dat!! Maar toen schoot me ineens te binnen dat Meppel een samenwerkingsverband heeft met Zwolle (Meppel is 20 min.) de echo's doen ze dan daar en de punctie denk ik ook en dan de tp in zwolle. Op site gekeken en volgens mij geen wachlijst. Ben dus benieuwd of dat kan...ik ga morgen even bellen met Meppel om te informeren. Hopelijk laten ze het daar niet afwachten van de punctie wachtlijst in Zwolle....

Ben dus écht niet van plan om tot januari te gaan wachten!!

Als ik in Zwolle blijf, ga ik straks bij een 2e poging wel puregon spuiten ipv gonal-f. Gonal-f heeft namelijk geen tussendoserin. Ene bij mij dus teveel (30) eicellen, andere eigenlijk wat (4) weinig. Met Puregon zou ik de tussendosering van 125 EH moeten gaan spuiten.....
    Hebben het intussen ook iedereen laten weten dat het mislukt is. Allemaal lieve reacties, maar hebben besloten dat als we wel eerder kunnen beginnen elders, dat we het dan voor ons houden dit keer. Iedereen denkt nu toch al dat we in januari pas weer kunnen beginnen....

Jullie horen nog wel wat/waar het gaat worden.........

Fijne laatste uurtjes van het weekend allemaal!!
    Liefs Majo

Ps....Calani en Kleintje....moeten jullie niet aanschuiven bij het topic wachtbankje?? Zag jullie er niet bij staan??

5. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey majo
    welkom van weggeweest! Leuk weekend dan gehad?
    WTF pas in januari!!!!??? dat is wel extreem lang lijkt me, goed idee van elders te informeren!
    vervelend dat er zoveel mensen dezelfde problemen als wij hebben... vervelend voor hun en voor de wachtlijsten...
    en puregon, ik vind het allessinds een héél goed product, gezien onze opbrengst (15 eicellen en dan dus 12 rijpe) dus goed plan, en inderdaad er zijn veel mogelijkheden qua dosering!
    EN tja het wachten... daarnet kort ongi-buikpijn, ik dacht daar komt het al maar was dan weer even snel weg (de pijn)
    ik rek het nog wel even maar ik vrees dat de komende dagen minder leuk zullen worden... is dan ook zooooooo spannend...
    geniet ook nog van de laatste uren weekend!!
    en veel succes morgen met je telefoontje naar Meppel, hopelijk daar beter nieuws!!!!!
    knuffel
    calani
    ps wachtbank topic, hmmm dat ken ik niet, ga direct eens kijken, heb al een topic verlengde wachtbank gezien en daar hoor ik (nog) niet...

6. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Calani,

Ik zag net dat je idd hebt plaatsgenomen op de wachtbankje. Aardig rijtje wachtenden daar weer. Af en toe kijk ik daar eens even wie er allemaal (weer) zitten. En of er weer iemand wél zwanger is geworden. Altijd leuk om dat te lezen.
    Kan me voorstellen dat de meest spannende dagen er nu aankomen. Had ik zelf ook, op dag 12 begon het 'gespannen' gevoel. Daarvoor ging het prima. Hopelijk loopt het voor jou (en Kleintje en Zoe, die nu ook wachtende zijn) beter af!!

duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim-duim

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hallo meissies, daar ben ik weer!

Ik heb een heerlijk weekend bij vrienden in Eindhoven gehad. Gisteravond voor het eerst in m'n leven in een Michelinster restaurant in Waalre gegeten. Echt heerlijk! Super lekker eten, een lekker wijnarrangement erbij (weet eigenlijk helemaal niet of alcohol een probleem is met de Puregon?!?!), goed gezelschap en 4,5 uur tafelen. Echt super leuk. Gisteren ook nog even flink geshopt in Eindhoven, dus de bankrekening is weer flink geplunderd!

Zoe, wat spannend, jij hebt ook weer een emmy aan boord! Hoe voelt het deze keer?

Kleintje, wat heerlijk 4 cryo's en allerlei zwangerschapsverschijnselen! Dat moet goed gaan! Wat raar dat jij eigenlijk nog veel langer met testen moet wachten dan Calani.

Calani, jeetje 5 cryo's! En over 5 dagen al testen! Super spannend!!!

Majo, wachten tot januari!!! Echt belachelijk. Ik ben benieuwd of het via Meppel sneller kan. Ik vermoed van wel. Het zit ook allemaal niet mee he!

Loesie, bij jou wordt het ook alweer concreter. Wat gaat dat toch eigenlijk snel. Lekker hoor! Kun je straks een leuke positietrouwjurk uitzoeken:)

Sinja, jeetje zit je vakantie er alweer op meid! Wat snel alweer. En wanneer hoor je dan weer meer uit het Radboud?

Nou, morgen de eerste FM. Vind het wel weer spannend! Ik voel echt nog steeds helemaal niets, dus dat maakt me ook wel onzeker. Ben blij dat ik dit weekend zoveel afleiding heb gehad. En dan vanaf nu gaat het de komende twee weken wel weer beheersen. Als het goed is tenminste, want de vorige keer was het ook snel voorbij.
    Ik laat jullie weten hoe het is gegaan morgen!

Smakkerds voor iedereen van Sikki!

8. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sikki, Heb je niet gezien in Eindhoven :p, onze woonplaats dus vandaar :p. Heel veel succes morgen met je FM en het zal vast wel goed komen!
    Stom he dat wij zo lang moeten wachten met testen. Hopelijk houd ik het zo lang vol. We zullen zien.

Majo, Echt niet normaal dat jullie zo lang moeten wachten. Dat is toch niet menselijk meer. Hopelijk bied meppel betere kansen.

Calani, houd je het nog een beetje vol??

Ow vriendlief is thuis en heeft aandacht nodig dus tiep morgen wel wat uitgebreider en zal ook op de rest rageren.

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Sikkie,

Dàt klinkt zeker niet slecht zeg!! Een michelin restaurant...hhhhmmmm hééééérlijk Zeg!! Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad!! Heel veel succes morgen met je eerste FM!! Superspannend lijkt me het voor jullie!! Hopelijk groeit er toch al een (boven verwachting??) mooi aantal eicellen!!

10. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey meiden,

Zojuist de eerste FM gehad en het was toch weer teleurstellend.
    Bij mijn rechtereierstok zat er 1 welke 23x16mm was, maar welke ook vermoedelijk de cyste is die weer is volgelopen.
    Bij mijn linkereierstok zaten er drie van 20x17mm, 16x10mm en 15x15mm. De kleinste twee deden nog niet echt mee volgens de gyn. Als die andere dan echt de cyste weer is dan maakt dat een opbrengst van 1 :(
    Dus zelfs met een dosering van 3x zoveel als de vorige keer is de stand nu nog kariger (de vorige keer had ik er ook precies 1 om 3, maar toen geen cyste).
    Woensdag de tweede meeting en mogelijk vrijdag naar Düsseldorf voor de punctie. Dat hoop ik dan maar, want we hebben komend weekend een weekendje Den Haag met mijn ouders geboekt van vrijdag t/m zondag, omdat we op zaterdagavond naar Ciske de Rat gaan. Zou wel fijn zijn als dat gewoon door kan gaan. Kunnen we weer ff de zinnen verzetten.
    Pfff, het grote zorgen maken begint weer....

11. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    He joh Sikki t zit jullie ook niet mee he :( ..
    Ik hoop net als jij datje vrijdag de punctie krijgt en het weekend heerlijk kan genieten van weekendje Den Haag incl. Ciske de Rat. De musical is zooooooo ontzettend mooi (ben in mei geweest) .
    Bah voor eerst succes woensdag.

12. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Jéétje Sikkie!!

Wat verschrikkelijk kl*te voor jullie zeg!! Dat is dus nieuws wat je eigenlijk niet wilde horen. Hopelijk is het toch (stiekum) niet de cyste die volgelopen is, maar ook een mooie follikel!! Kan me voorstellen dat je er flink van baalt zeg!! Hopelijk groeien de andere 2 follikels voor woendag toch ook nog mooi door, zodat je er dan misschien toch 3 à 4 hebt??!

Bah!! Balen hoor, Meid!! Ik ga hééééééééééééél erg hard voor jullie duimen dat de echo van woensdag toch een betere uitslag geeft dan die van vandaag!! Sterkte Meid...enne...laat je niet 'kisten' he?!!

Dikke knuffel van hiero!!

Liefs Majo

13. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey lieve iedereen!
    Sikki, dat is toch niet zo slecht!!
    mij is gezegd dat zodra ze groter zijn dan 12mm ze groeien, en effectief dat hebben mijn follikels ook gedaan en jouw 3 follikels zijn al voorbij die grens EN vanaf dat er 3 follikels boven de 17mm gaan wordt de punctie gepland, dus ziet ernaar uit dat je er toch 3 zal hebben denk ik zo, ze groeien gemiddeld 2mm/d
    Broed nog even lekker verder! Wel spijtig dat die cyste misschien terug is, maar waarsch kunnen ze die tijdens de pu aanpakken, zo moet je niet enkel voor de cyste naardaar... Hoop houden, het komt goed!!
    Majo, gespannen gevoel, mmmm ja, sinds gisteravond heb ik continu ongi-buikpijn, pfffff, ben zo bang, loop constant naar toilet, nog niets te zien voorlopig... en toen ik vanmorgen de utrogestan stak was er ook (nog) geen bloed op het "inbreng-ding"...
    Zeer stresserend allemaal, heb ook geen klachten, borsten zijn groter dan anders maar doen geen pijn, heb juist de buikpijn, ziet er voorlopig niet zo goed uit...
    pfffff soms valt dit alles me enorm zwaar, gisteren is er al een traantje gevloeid... mijn man was er al helemaal ondersteboven van...
    Hou jullie op de hoogte...
    een bange calani...

14. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    pppfff wat een spanning he Calani!! Heel herkenbaar je gevoel. Hoop voor jou dat het allemaal nog met innestelen te maken heeft en er geen ongi doorkomt!!
    Ga vooral wat leuks doen om wat afleiding te hebben. Lekker naar buiten en ergens wat drinken ofzo met een vriendin.
    M'n duimen draaien hier overuren voor iedereen!!!

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #535 Majo, 13 jul 2009
    Laatst bewerkt: 13 jul 2009
    Nou...ik heb zojuist gebeld met de poli gynaecologie in Meppel.
    Woensdag (29 juli) hebben we daar ons intake-gesprek al. In de zomer hebben ze een stop voor FM's. Maar dat maakt voor ons toch niet uit aangezien ik toch eerst weer 2x een normale cyclus moet afwachten. In de maand september zaten ze al vol voor icsi behandelingen, dus dan zou het oktober worden (is toch altijd 3 mnd eerder dan in Zwolle). Enne...misschien kan ik in september dan al wel vast met de pil beginnen?? Dat zal ik volgende week dan wel even vragen... ben benieuwd. Heb net een brief opgesteld voor Zwolle met het verzoek om onze medische gegevens naar Meppel te faxen/versturen. Ben benieuwd over 2 weken...... (heb ik in elk geval weer het idee dat ik wat doe.....hihihi).

16. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Tante Mars, bedankt!

Majo, ik laat met zeker niet kisten! Hooguit 'cysten', hahaha
    Wat goed dat je een intake hebt in Meppel! Ik vindt het nogal een verschil oktober of januari. Ik zou er ook voor gaan. En de punctie en tp is dan toch in Zwolle? Voor dat deel heb je dan toch wel de zekerheid van een bekende kliniek. Doe je het dus eigenlijk op dezelfde manier als ik. Hoeft je mannetje ook niet met de eieren te leuren ;)

Calani, ik ben heeeeel hard voor je aan het duimen! Maar voorlopig ziet het er toch harstikke goed uit. Nog geen bloedverlies gezien, toch!
    Ik hoop er ook echt op dat het wellicht 3 of 4 follikels en dan ook eitjes zijn. Maar ja, dat valt toch wel tegen als je 450E Puregon spuit. De vorige keer had ik hetzelfde maar toen met 150E. Dus vind ik het wel een beetje teleurstellend. Ik snap er echt niets van dat het er niet meer zijn dan de vorige keer.
    En ik hoop dat die grote follikel niet te hard doorgroeid, want anders heb je nog weer kans dat ie overrijp is! Maar ja, m'n bms moet ook nog ff doorgroeien want die was nog maar 7 mm.

17. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey Meiden,

Wat een ellende hier weer.....

Sikki, Fijn dat je je eerste FM gehad hebt want nu weet je weer waar je aan toe bent. Alleen echt balen dat er niet zo vele follikels zijn. Kunnen er geen bij komen? Ik had er namelijk bij de eerste meting 8 en uiteindelijk waren het er 15. Ik hoop zo dat het deze keer goed gaat. Kop op!

Calani, blijf hoop houden. Er zijn wel meer meiden die buikpijn hebben en toch zwanger blijken te zijn. En voor de statistieken moet hier weer een zwangere zijn!! Dat kan jij ook nogsteeds zijn! En lekker uithuilen bij je man is echt geen schande. Laat die tranen maar lekker stromen want dat lucht op!

Majo, Jeetje wat goed dat er schot in de zaak zit. Ik zou zeker voor Meppel gaan. Tot januari moeten wachten is onmenselijk. Fijn dat je weer iets hebt om naar uit te kijken.

Hier gaat verder alles goed. Heb niet veel klachten. Alleen erg gevoelige borsten. Af en toe van die mega steken niet leuk meer. Ik denk dat ik soms misselijk ben maar volgens mij houd mijn lichaam me voor de gek. Wel elk steekje dat ik voel in mijn onderbuik maakt me bang. Hoe klein het ook is. Bang dat ik ongesteld word. Dat kan gebeuren en als het zo is dan gaan we gewoon verder met onze cryo's.

18. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey lieve meiden
    ben er weer door, pijn is gedaald en nog geen bloed te zien, borsten zijn intussen ook quasi een cupmaat groter, mijn man vindt het wel leuk :) verder geen klachten
    majo, wat een GOED, eigenlijk SCHITTEREND nieuws, 3 maand eerder, goed idee van jou om daar eens te informeren!!!!
    Sikki, ik denk dat alles van je volgende fm zal afhangen, maar mss reageer jij gewoon niet goed op puregon maar wel op andere stimulatie (heb eens ergens gelezen dat dat mogelijk is) want begrijp wel dat je met zo'n dosering meer opbrengst had verwacht... maar geef je follikels nog even de tijd; zoals kleintje zegt, tussen 2 fm kan er nog veel veranderen qua aantal, moed houden!
    Kleintje, die onderbuikpijnen zijn niet leuk hé, ben zo blij dat het bij minder is, maar zoals je zegt, daarna dan gewoon cryo's, we hebben eigenlijk geluk, zelf als we nu pech hebben... maar tzou toch spijtig zijn hé
    Sterkte nog sikki met het broeden, kleintje met het wachten, Majo ook met het andere soort wachten
    calani,
    voila si heb net wat kaarsjes doen branden voor ons allemaal...

19. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    He meiden,

Ik ben ook weer terug van vakantie.. was echt heerlijk! Alleen nu 1 dag thuis en t lijkt alweer zó gewoon en de vakantie lijkt alweer zó ver weg!

Heftig hoor die wachtweken voor jullie calani en kleintje! Die buikpijn lijkt me vreselijk.. de onzekerheid... Heel veel sterkte voor jullie. Ik duim heel hard!

Sikki snap dat het best een teleurstelling is. Maar als die kleintjes bijgroeien heb je er toch een paar. En uiteindelijk hoeft er maar 1 uit te groeien tot een kleintje (wel een cliché natuurlijk..) succes en sterke ook en mijn duimen draaien heel hard!

Majo echt vreselijk zeg als je zolang moet wachten! Groot gelijk dat je naar een ander ziekenhuis gaat. En 3 maanden scheelt behoorlijk wat wachten. Ik schaam me gewoon dat ik me zo ontzettend k*t voel omdat ik 1 (ja... schaam schaam) ronde extra moet wachten terwijl andere die zich na mij hebben aangemeld, wél direct mogen starten. maja, moet me erbij neerleggen en 1 ronde is te overzien.

Veel sterkte allemaal, ik duim voor jullie!

20. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey sinja bedankt!
    en ik snap het wel hoor, dat jij ook graag sneller had gestart, maar goed het komt wel al snel dichter hé, jouw start!! maar ik denk dat het hier voor niemand van ons te snel gaat, eerder te traag... ;)

Deel Deze Pagina