Whow ik ben een tijdje niet geweest en zoveel goed nieuws!! Moet vaker wat langer wegblijven! Kleintje!!! Whaaaa GEWELDIG MEID!!! whoehoe gefeliciteerd!! Wat een heerlijk gevoel hè? Geniet er lekker van meid!! En Zoe, jij ook gefeliciteerd!!!! 2 strepen zijn 2 strepen!! Hopenlijk bevestigd het zkh het!! Ik juich alvast voor je!! Sikkie, jij ook gefeliciteerd met Henk! Hahaha ik dacht eerst dat is de geit ofzo...hihi. Zo'n topper moet gewoon blijven zitten!!! Oh ja, wat een mooie foto van Henk zeg! Net een bloemetje Linda, jij gefeliciteerd met je schoonzus! Loesie, deze keer is het jouw beurt ook hoor!!! We zitten nu in zo'n positieve fase!! Ik ga iig heel hard voor je duimen!! Calani, meid hoe is het met jou? Sinja, ik hoop dat je snel ongi wordt. En dat jullie snel kunnen starten! Er is niks aan als je in onzekerheid zit. Hier gaat alles goed. We hebben het al een paar mensen verteld. En ik denk dat de meesten het dan over een tijdje ook wel weten. Ik woon in een klein dorp, dus meestal gaat de tamtam hier wel snel Ik weet niet meer precies wie het vroeg, maar wij hebben alleen onze ouders en broers en zussen verteld dat we in de mmm zaten, en een stel vrienden van ons die hetzelfde meegemaakt hebben. Een hele fijne avond nog allemaal!! Liefs Jewel
Linda, Ik heb zelf 25 maart berekend. Maar ga woensdagochtend het ziekenhuis bellen en dan hoop ik dat ze vertellen hoe het precies zit. Jewel, Het is echt een heerlijk gevoel. Alleen voelen we ons af en toe wel een beetje schuldig tov meiden die al veel langer in de mmm zitten. Wij kwamen maar net even kijken. Ik kijk wel al uit naar de eerste echo. Woensdag krijg ik te horen hoelaat en wanneer. Sinja, Wij hebben onze ouders broer en zussen metteen gebeld. Mijn moeder en zusje zijn vanmiddag ook langs geweest om de cavias op te halen voor de vakantie. Natuurlijk wist iedereen er al van en we konden niet wachten en van wege de vakantie dus toch gebeld. En thanks dat ik je voorbeeld ben! Als je nog vragen hebt Gewoon mij na doen dan komt het goed Zoe, geweldig dat de bloedtest ook goed was. Ik krijg geen bloedtest. Maar die thuis urine test geloof ik wel want twee strepen hadden we nog nooit mee gemaakt!!! Sikki, geweldig die foto. Ik had ook wel een foto van ons wurmpie willen hebben Calani, hoe gaat ie meid? Kan me voorstellen dat het niet leuk is nu hier in eens een invasie van zwangeren is. Loesie, Heeft het gesmaakt? Heb vanavond ook mijn vriendin gebeld die dus vorige week vertelde dat ze zwanger is. Die werd helemaal gek! We hebben echt samen bijna zitten janken. Wij zijn al beste vriendinnen sinds de brugklas en hebben zo'n verschillend leven maar nu allebei tegelijk zwanger. Allebei helemaal hyper. Omdat ze in friesland woont ga we zondag even bij haar langs nadat we terug komen van terschelling. Tis, Stil hier zonder onze caafjes
Kleintje,, Hiep Hiep Hoeraa!! Je bent zwanger.. Geweldig zeg Zoe,, Enorm gefeliciteerd! op naar een enorm hoog Hcg gehalte een een geweldige echo :d
JOEHOEOEOEOE!!!! ZOE!!! KLEINTJE!!! Beiden van harte gefeliciteerd zeg!! Dat wordt een geboortegolf strakjes in Maart!! Ga er lekker van GENIETEN allebei!!! Het is jullie super gegunt hoor!! Liefs Majo
@ Sikkie: Jij gefeliciteerd met jullie Henkie Geniet van jullie mooie toppertje!! EN dan de rest hier achterna met deze positieve golf zou ik zeggen!! @ Loesie: Snap jouw gevoel heel goed hoor!! Iedereen ineens zwanger (wat NATUURLIJK supergoed nieuws is en dat ook zo moet door blijven gaan), maar hier ben ik ook heel stiekempjes wel een ietsiepietsie jaloers hoor. Hoop niet dat het als bij het februari topic gaat (daar doelde jij ook op denk ik he Zoe?), daar was ineens ook iedereen zwanger, behalve Zoe en ik. Maarre...Kleintje...jullie moeten je zéker niet schuldig voelen!! Iedereen hier heeft het verdient!! Vind het ook altijd vervelend als vriendinnen zich schuldig voelen dat ze spontaan zwanger zijn.... dat vind ik nu ook weer niet nodig!! @ Calani: Hoe is het numet jou Meid?! Harde wereld dan toch eventjes zo he?! Ik denk aan je Meid!! Enne....onze tijd komt nog wel hoor!! Posi blijven he?! Hoe moeiijk dat misschien soms ook lijkt voor iedereen!! Zal het overzichtslijstje zo weer eens even tevoorschijn toveren, dat lijkt me hier nu wel weer op zijn plaats!!! Knuffel voor IEDEREEN, liefs Majo
Mooi rood is niet lelijk!! Vandaag is ROOD..................... Gefeliciteerd Meiden!! Nu nog 11 te gaan hier in dit topic!!! Loesie: Direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> in juli 1e cryo tp -> 20/7 1e FM Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e ivf mislukt, geen bevruchting -> anti-stoffen onderzoek volgt -> sept start 1e icsi Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi sept '08 gestaakt, geen levende zaadcellen door koorts-> febr. '09 2e x 1e icsi gestaakt, overstimulatie -> 3e poging 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> in Zwolle in januari '10 pas voor 2e icsi -> daarom 29 juli intake icsi in Meppel (i.c.m. Zwolle) Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp Zoe: 23 juli '07 spiraal verwijderd -> 1e icsi febr. '09 negatief -> 9 cryo's in vriezer -> april 1e cryo tp negatief, mei 2e cryo tp negatief -> 9/7 3e en laatste cryo tp -> ZWANGER!! Saffie: 3x iui mislukt -> 1e icsi mislukt Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> 1e ICSI -> ZWANGER!! -> echo 25 juni hartje klopt -> 17 juli 2e echo -> alles goed. Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6/5 intake icsi -> 1e icsi: ZWANGER!! -> + nog 4 cryo's Sikkie: Icsi ivm slechte zwemmers en vervroegde overgang -> 1e icsi mei '09 eitjes voor punctie gesprongen -> 2e poging juni '09, cystepunctie bij uitgangsecho, cyste van 35mm weggehaald, 20/7 TP van 1 topembryo (Henkie) Linda: Niet bezig met behandelingen, belangstelling omdat schoonzusje met 1e icsi bezig is -> leeft mee met de rest -> heeft zelf een dochtertje -> schoonzusje ZWANGER!! Meis: 2x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi in augustus Sinja: Jan. '08 pil gestopt -> mmm Jan. '09, slecht zaad -> direct icsi -> Aug. op voorrangslijst icsi Calani: Mei '08 pil gestopt -> mmm -> slecht zaad -> direct icsi -> start 1e icsi 18 juni '09 -> Mislukt -> nog 5 cryo's Draakje83 (Lonneke): 2 jaar bezig kinderwens -> 1,5 jaar MMM -> PCO + slecht zaad -> 8 IUI's mislukt -> 1e icsi mislukt -> cryo's? Bright: icsi ivm verklevingen en mindere 'zwemmers' -> ICSI 1: geen 'verse' TP, wegens overstimulatie -> 6 toppertjes in de vriezer.
Lieve meiden bedankt hoor voor de lieve woorden. Idd Majo ik doelde ook op het februari gebeuren...Maar het is ook zo dat er meiden zijn die veel langer bezig zijn dan wij, snap precies wat je bedoeld kleintje...je voelt je dan toch een beetje als een voordringer....Het is gewoon heel dubbel, omdat we eigenlijk alle gevoelens zo goed herkennen van elkaar...En daarom is het fijn dat je het toch allemaal hier kwijt kan... Ik ken iemand die al zo lang bezig is, en we zoeken elkaar op feestjes enzo weleens op en praten elkaar bij...Ik zal haar ongetwijfeld tegen komen deze week, vind het echt heel moeilijk om het tegen haar te vertellen, kan me zo goed voorstellen hoe zij zich voelt.... Hier waren zoveel mensen op de hoogte dat wij gister de uitslag zouden krijgen dat eigenlijk bijna iedereen nu ook weet dat we zwanger zijn... Zo leuk hoe iedereen reageerde, echt super. Heb er ook bij iedereen bijverteld dat het echt nog steeds alle kanten op kan, maar dat we op dit moment er van gaan genieten. Mocht het fout gaan dan is dat helaas niet anders maar dan weten we wel dat we zwanger kunnen worden (klinkt misschien heel luchtig maar het zal echt wel heel verdrietig zijn)....Maar voor dit moment wil ik blijven zweven... We zijn gister eerst naar mijn zusjes werk gegaan (in het ziekenhuis), dus toen ik haar zag deed ik mijn duimen omhoog, zij gelijk janken uiteraard. Daarna naar het werk van mijn vader, zag hem staan en gilde hé OPA. Nou dat was echt super emotioneel, hij kwam helemaal om heen hangen dikke dikke tranen, zo ontzettend mooi. Op een of andere manier raakt dat me het meest als mijn vader huilt... Daarna op naar mijn moeder, die was thuis aan het oppassen op mijn neefje van 3,5. Zelfde verhaal als mijn vader... We hebben bij ons op de tennisvereniging opentoernooi en laat mijn schoonmoeder nou net moeten tennissen gister middag, dus daar naar toe gegaan. En toen ze ons aan zag komen lopen zag ze gelijk dat het goed was dus die omhelsde ons ook uitbundig en ook weer dikke dikke tranen. Schoonzusje idemdito. Een oom en tante van man stond er bij, en die hebben precies op de zelfde manier een kindje gekregen. Dus die stonden ook met dikke tranen. Pff zo emo allemaal echt fantastisch... Verder ben ik vriendinnen gaan bellen en heb ik smsjes verstuurd, nou de hele dag regende het telefoontjes en smsjes. De eerste pyamatjes hebben we al gehad en een knuffeltje en een te leuk pakje....Meiden wat is dit allemaal overweldigend, en ik gun het jullie allemaal, houd moed meiden het moet een keer goed komen voor jullie allemaal!!!! Sorry voor het overdreven lange verhaal.... Dikke XXXen
Hoi allemaal! ik ben de laatste tijd meer van het lezen dan van het schrijven, maar ik wil toch even de zwangere dames feliciteren; Van harte gefeliciteerd!!! Goed gedaan meiden! en aan de anderen; ik denk aan jullie en ik duim voor jullie hoor! liefs saffie
@Zoe: Super zeg Zoe...dat iedereen zo enthousiast reageerde!! Leuk te lezen hoe je het iedereen hebt verteld!! Je hebt helemaal gelijk hoor!! Lekker genieten van het feit dat je nu zwanger bent!! Zoals je zegt...je weet (ongeacht wat er gaat gebeuren) in elk geval dat je zwanger kan worden. Maarre....deze moet mooi 9 mnd lang bij je blijven he?! Denk erom hoor!! @Saffie: Hey!! Hoe is het met jou dan?? Jij moet ook nog lang wachten hoor!! Jeetje!! Denk jij er niet (net als mij) over om dan maar ergens anders heen te gaan zodat je eerder kunt beginnen met de 2e icsi?? Of hadden jullie nou uit de eerste poging cryo's die je nu gebruikt in tussentijd? Ik weet het even niet meer (staat ook niet in het schema namelijk). Hoop dat alles wel goed met je/jullie is?!
dag iedereen hier even een checkup met jullie ik was te benieuwd ja proficiat meisjes, idd veelzwangeren hier, doet een beetje pijn maar dat is toch eigenlijk ook positief nieuws ik geniet hier van de vakantie meidem geniet van jullie zwangerschap knuff calani
Zoe, wat fijn om je verhaal te lezen. Geniet er maar lekker van meid! Jewel, nou je het zegt ja, Henkie is net een bloemetje Calani, lief dat je ff bij ons komt checken. Ik wens jou heel veel succes met je cryo tp. Heb je al zicht op wanneer het zou kunnen zijn? Ik ben nog steeds aan het genieten van Henk. Ik denk dat het volgende week wel gaat omslaan naar zenuwen e.d. Van manlief moest ik deze en volgende week maar even niet gaan sporten (we weten dat het niets zou moeten uitmaken, maar toch...al dat gespring). Verder durfde ik gisteravond niet zo goed de grote boodschap op de toilet te doen. Dat persen kan nooit goed zijn dacht ik Dat moeten we pas over 9 maanden doen. Dus dat worden nog 2 hele lange weken... Verder maak ik me uiteraard alweer zorgen dat ik echt helemaal NIETS voel. Geen zere borsten, vermoeidheid of wat dan ook. Ik gebruik ook geen bolletjes maar heb 4 Pregnyl spuiten meegekregen voor na de punctie (ik heb namelijk geen kans op overstimulatie ). Morgen en zondag gaan de laatste 2 erin. En dan moet m'n lichaam het zelf gaan doen...
Hey Majo, met ons gaat het goed hoor. 2e icsi duurt inderdaad errug lang, een pauze is wel fijn maar dit is wat te lang. We hadden helaas geen cryo's. Wil ook graag ergens anders naartoe, ben me al aan het orienteren. Kunnen jullie al snel ergens anders beginnen dan?
@ Saffie: Wij zaten in Zwolle (goeie ervaringen) maar kunnen voor icsi 2 pas in januari 2010 terecht. Is ons dus écht véééél te lang, hebben ook geen cryo's voor in de tussentijd. Ik heb op internet gekeken hoe lang de wachtlijsten zijn bij meerdere ziekenhuizen in de buurt. Meppel (voor ons zelfs het dichtsbij) had geen wachtlijst volgens hun site. Gebeld en nagevraagd. Kunnen de 29e juli al voor intakegesprek komen en dan w.s. in oktober met icsi beginnen. (Scheelt toch 3 mnd! wachten). In Zwolle zou ik in dec. dan met de pil kunnen beginnen, in Meppel hopelijk dan in sept. In de zomervakantie heeft Meppel een stop en voor september zaten ze daardoor vol. Anders had het zelfs nog eerder gekunt. Moeten nu echter wel voor de tp naar Zwolle, rest wordt in Meppel dan gedaan. Heb jij dan opties waar je heen zou willen/kunnen? Wij hebben ook nog nagedacht over Dusseldorf of Belgie i.c.m. ziekenhuis in Ned. waar dan misschien de echo's gedaan kunnen worden. Maar eigenlijk is Meppel voor ons héél ideaal!! Ben benieuwd wat jij gaat doen.... Succes in elk geval!! Groeten Majo!!
hey meiden. ICSI is ook voor ons de enige optie (als uit onderzoek blijkt dat bij mij alles goed is.) Erg spannend allemaal. Hoe zijn de slagingspercentages eigenlijk hier in deze topic? (is teveel om allemaal vanaf het begin te lezen)
Welkom Muppet in dit topic (helaas) Heb even de lijst van de blz hiervoor gekopieerd! (misschien wil je jezelf er ook bij zetten? Mooi rood is niet lelijk!! Vandaag is ROOD..................... Gefeliciteerd Meiden!! Nu nog 11 te gaan hier in dit topic!!! Loesie: Direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> in juli 1e cryo tp -> 20/7 1e FM Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e ivf mislukt, geen bevruchting -> anti-stoffen onderzoek volgt -> sept start 1e icsi Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi sept '08 gestaakt, geen levende zaadcellen door koorts-> febr. '09 2e x 1e icsi gestaakt, overstimulatie -> 3e poging 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> in Zwolle in januari '10 pas voor 2e icsi -> daarom 29 juli intake icsi in Meppel (i.c.m. Zwolle) Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp Zoe: 23 juli '07 spiraal verwijderd -> 1e icsi febr. '09 negatief -> 9 cryo's in vriezer -> april 1e cryo tp negatief, mei 2e cryo tp negatief -> 9/7 3e en laatste cryo tp -> ZWANGER!! Saffie: 3x iui mislukt -> 1e icsi mislukt Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> 1e ICSI -> ZWANGER!! -> echo 25 juni hartje klopt -> 17 juli 2e echo -> alles goed. Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6/5 intake icsi -> 1e icsi: ZWANGER!! -> + nog 4 cryo's Sikkie: Icsi ivm slechte zwemmers en vervroegde overgang -> 1e icsi mei '09 eitjes voor punctie gesprongen -> 2e poging juni '09, cystepunctie bij uitgangsecho, cyste van 35mm weggehaald, 20/7 TP van 1 topembryo (Henkie) Linda: Niet bezig met behandelingen, belangstelling omdat schoonzusje met 1e icsi bezig is -> leeft mee met de rest -> heeft zelf een dochtertje -> schoonzusje ZWANGER!! Meis: 2x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi in augustus Sinja: Jan. '08 pil gestopt -> mmm Jan. '09, slecht zaad -> direct icsi -> Aug. op voorrangslijst icsi Calani: Mei '08 pil gestopt -> mmm -> slecht zaad -> direct icsi -> start 1e icsi 18 juni '09 -> Mislukt -> nog 5 cryo's Draakje83 (Lonneke): 2 jaar bezig kinderwens -> 1,5 jaar MMM -> PCO + slecht zaad -> 8 IUI's mislukt -> 1e icsi mislukt -> cryo's? Bright: icsi ivm verklevingen en mindere 'zwemmers' -> ICSI 1: geen 'verse' TP, wegens overstimulatie -> 6 toppertjes in de vriezer.
Hey dames, Hier een verdrietige loesie...mijn eitje was maar 1 mm doorgegroeid!!! k*tzooi! 14 mm nu! Gyn zei dat ze ook weleens een cyclus over sloegen als het niet zo mooi liep. Ik moet nu maandag terugkomen en mocht hij dan nog niet goed zijn, wachten we een cyclus...Mocht hij dan wel groot genoeg zijn, dan alsnog terugplaatsing, maar dan moet ik dus terugkomen van Texel! Ik twijfelde wel eerst, maar vriendje zei meteen, dat doen we wel hoor, 't is maar één dagje! En dat is natuurlijk ook wel zo. Ik baal echt van mijn lichaam en dan was het achteraf gezien toch handiger geweest om idd 2 cyclussen te wachten zoals de ivf-verpleegkundige toen al zei...Maar Loesie was eigenwijs en had geen zin in wachten! Nu is de teleurstelling alleen maar groter, terwijl ik me er anders op in had gesteld dat ik nog even moest wachten! Ik baal echt verschrikkelijk dat het me nu allemaal weer zo aangrijpt, zwangere vrouwen (die ik zie) baby's, die teleurstellingen! Het ging zo goed!!! En nu alles weer in gang is gezet, komen alle spanningen weer terug! Nu maar weer je zinnen verzetten, wachten op maandag en dan 1st maar genieten van het feit dat vriendje dan ook 3 weken vakantie heeft! U2 was trouwens geweldig, echt een concert om nooit te vergeten, wat een spektakel!!! Kleintje en Zoe, ben superblij voor jullie hoor en lekker hier blijven komen, ik vind het geweldig om goede voorbeelden te hebben! En Jewel natuurlijk ook! Muppet, haha, de slagingspercentages...die zijn nu nog niet zo goed! 3 van euh...14 geloof ik, maar sommige zien we hier niet zoveel. (geeft niks hoor!) Sikkie, zie onderin dat jij ook actief bent, haha, posten we straks weer tegelijk! Hoe gaat het met Henkie?! Houdt ie zich lekker vast aan mama?! Saffie, kan me voorstellen dat dat wat lang duurt! Misschien is het idd een optie om ergens anders te kijken! Al is het in combinatie met waar je nu zit, dan gaat het nog sneller! Fijn dat het goed met je gaat! Majo, het is al bijna woensdag! Schiet mooi op meid, dan ben je weer een stapje verder! Sinja, op welke dag zit je nu?! Het duurt nu niet lang meer, voordat je ongesteld wordt, of niet?! Dan kun je hopelijk snel beginnen! Hoe is het met de andere meiden?! Calani, lief dat je nog even kwam kijken! Denk aan je meis! Het werkt therapeutisch dit! (zeg ik dat goed?!) ben toch al een stuk rustiger na al dit getyp! Fijne dag meiden! Liefs Loesie
Mooi rood is niet lelijk!! Vandaag is ROOD..................... Gefeliciteerd Meiden!! Nu nog 11 te gaan hier in dit topic!!! Loesie: Direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> in juli 1e cryo tp -> 20/7 1e FM Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e ivf mislukt, geen bevruchting -> anti-stoffen onderzoek volgt -> sept start 1e icsi Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi sept '08 gestaakt, geen levende zaadcellen door koorts-> febr. '09 2e x 1e icsi gestaakt, overstimulatie -> 3e poging 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> in Zwolle in januari '10 pas voor 2e icsi -> daarom 29 juli intake icsi in Meppel (i.c.m. Zwolle) Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp Zoe: 23 juli '07 spiraal verwijderd -> 1e icsi febr. '09 negatief -> 9 cryo's in vriezer -> april 1e cryo tp negatief, mei 2e cryo tp negatief -> 9/7 3e en laatste cryo tp -> ZWANGER!! Saffie: 3x iui mislukt -> 1e icsi mislukt Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> 1e ICSI -> ZWANGER!! -> echo 25 juni hartje klopt -> 17 juli 2e echo -> alles goed. Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6/5 intake icsi -> 1e icsi: ZWANGER!! -> + nog 4 cryo's Sikkie: Icsi ivm slechte zwemmers en vervroegde overgang -> 1e icsi mei '09 eitjes voor punctie gesprongen -> 2e poging juni '09, cystepunctie bij uitgangsecho, cyste van 35mm weggehaald, 20/7 TP van 1 topembryo (Henkie) Linda: Niet bezig met behandelingen, belangstelling omdat schoonzusje met 1e icsi bezig is -> leeft mee met de rest -> heeft zelf een dochtertje -> schoonzusje ZWANGER!! Meis: 2x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi in augustus Sinja: Jan. '08 pil gestopt -> mmm Jan. '09, slecht zaad -> direct icsi -> Aug. op voorrangslijst icsi Calani: Mei '08 pil gestopt -> mmm -> slecht zaad -> direct icsi -> start 1e icsi 18 juni '09 -> Mislukt -> nog 5 cryo's Draakje83 (Lonneke): 2 jaar bezig kinderwens -> 1,5 jaar MMM -> PCO + slecht zaad -> 8 IUI's mislukt -> 1e icsi mislukt -> cryo's? Bright: icsi ivm verklevingen en mindere 'zwemmers' -> ICSI 1: geen 'verse' TP, wegens overstimulatie -> 6 toppertjes in de vriezer. Muppet80: Sinds september 2008 bezig met kinderwens. Sinds Juni 2009 in de MMM. Geen enkele zaadcel gevonden. In onderzoek. TESE-ICSI blijkt enige kans. In afwachting oproep gyn.