direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey meiden,

De eerste week zit erop en Henk houdt het nog steeds vol. Vandaag ook de laatste Pregnyl gezet, dus mijn lichaam moet het nu helemaal zelf doen!
    Ik begin nu wel een beetje bang te worden. Normaal kun je dus tussen de 8 en 12 dagen na tp ongesteld worden. Die periode ga ik nu in...En na al mijn krampen vrijdag en zaterdag ben ik er toch niet meer gerust op. Ook heb ik erg veel afscheiding wat ik normaal ook een paar dagen voor de menstruatie heb...
    Pfffffff, wat duurt wachten toch lang!

2. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    @Muppet, spannend voor jou ook de komende tijd. Hoe lang duurt het voordat er uitslag is over CF? Is dat iets erfelijks in de familie van je vriend? Zo sta je wel voor heel moeilijke beslissingen zeg.

@Sikki, ik kom niet meer bij met die Henk van jou! Eigenlijk wel een goeie, zo hou je de humor erin. Het wordt een zenuwslopend weekje voor je, de komende week. Ik duim duim duim me suf! Ik houd mezelf op de been door veel te doen. Werken, afspraken maken met vrienden, leuke dingen doen met m'n manneke, frutselen en freubelen, ach ik kom m'n tijd wel door.

@Majo, aan jouw verhaal te zien heb je van al die ICSI's die je al gehad hebt, nog geen 1 bevruchting gehad? Wat ongelofelijk zoveel pech. Waarom moet je tot januari wachten voor de volgende poging? In het UMCU zijn de wachttijden helemaal niet zo lang, vreemd.

@Sinja, mag je komende week gaan starten?? Ben benieuwd, veel succes!

En wat mijn 'kleintjes' betreft, ik voel me goed, alleen wat steekjes soms in m'n onderbuik. Heel irritant, maar ik ga elk pijntje vergelijken met vorig jaar. Ik ben er inmiddels wel achter (jaja nu al) dat wachten echt het allerbeste middel is ;)) maar ik ben zo verdraaid slecht in (af)wachten...

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    #663 KateK, 26 jul 2009
    Laatst bewerkt: 26 jul 2009
    @Sikki: spannend meid, maar de krampen en afscheiding zeggen nog niks! Die kun je ook hebben als je zwanger bent! Henk houd vast jongen!

@Annerie: we zijn nog niet getest, wellicht gaat dat gebeuren. Het zit voor zover we weten niet in de familie hoewel het bij veel mensen wel aanwezig is. Ben je beide drager heb je een probleem. We weten dus niet of we het hebben, maar gaan hier wel naar informeren voor we definitief voor ICSI gaan.

Weet iemand of ze ook meer dan 1 terugplaatsing doen per keer? Tweelingen zitten in de familie, ik zou het dan ook geen probleem vinden als ze 2 terug plaatsingen zouden gaan doen. Het is dan immers helemaal niet raar als je een tweeling krijgt. Plus dan zouden we in 1 klap klaar zijn.. :D

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi meiden,

Sikkie, houd moed meis! Henkie zit vast lekker bij jou!!!

Annerie, wat spannend zeg, ook voor jou. Kan me voorstellen dat het afwachten moeilijk is, ik ken het.
    Majo heeft wel 1x bevruchting gehad, van 1 (of 2) eitje(s), die is/zijn teruggeplaatst, maar dat was mislukt, en ze heeft geen cryo's...kloten is dat!

Muppen, dat is per ziekenhuis verschillend. In zwolle kijken ze naar leeftijd, hoeveelste poging, aantal eitjes, en kwaliteit.
    Omdat dit mijn 1ste poging was en ik 26 ben en de kwaliteit goed, hebben ze er maar één teruggeplaatst.
    Ik zou 2 ook niet erg vinden, leuk zelfs...maar je hebt het niet altijd voor het zeggen dus.

Fijne avond!
    Liefs Loesie

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ben ik weer...

't was niet goed, ze konden geen goed eitje vinden. Poging is gestaakt en nu maar wachten tot ik ongesteld word.
    Dan weer bellen en dag 10 het hele circus weer opnieuw!

Ben flink teleurgesteld, maar ook hier moeten we onszelf weer overheen zetten. Soms word je er wel moe van hoor, maar het is niet anders!

Om het positieve er maar uit te halen, we kunnen nu in ieder geval vrijdag op vakantie!

Fijne dag allemaal.

Knuffel Loesie

6. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    @Loesie, dikke knuffel!! Wat ontzettend balen voor jullie. Nou moet je straks weer van voren af aan beginnen. Sterkte meid!

@Sikki, hoe is het met jou en Henk? Ik hoop dat de rode duivels nog niet gekomen zijn en ook NIET komen!!!

7. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    virtuele knuffel naar loesie!!
    geniet van je vakantie!

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    He bah Loesie, wat een teleurstelling. Maar misschien maar goed ook dat je geen tp hebt. Je lichaam is er op dit moment blijkbaar niet klaar voor en dan was het anders ook jammer van je cryo.
    Nu dan maar lekker van je vakantie gaan genieten en over een week of 4 uitgerust aan een volgende poging beginnen. Na een lekere vakantie moet dat wel goed gaan!!!

Annerie, ik vind het wel heel moeilijk worden hoor! Deze week is het erop of eronder. Vandaag zit ik op dag 8 na tp en ik kan dus elk moment ongesteld worden. Maar dat hoop ik natuurlijk niet!!!
    Wel heb ik echt al zo'n zeurderig gevoel in m'n buik wat ik normaal ook heb voordat ik ongesteld word.
    Net een vergadering gehad, maar dan ben ik er met m'n hoofd helemaal niet bij. Ooooooooh, ik ben echt 1 brok spanning! Voel me zelfs een beetje dizzy er van worden.
    Net nog ff gecheckt op de toilet, maar er zit nog niets aan te komen, terwijl ik het wel zo in mijn buik voel. De afscheiding is nu trouwens ook weer weg. Maar ja, misschien is Henkie lekker aan de weg aan het timmeren daarbinnen ;)
    En jij? De eerste paar dagen goed doorgekomen? Ik vond de eerste week wel heel snel voorbij gegaan, maar nu zit ik er echt op te wachten. Bleh! Je zei dat je veel afleiding had. Zorg dat je dat volgende week ook nog hebt!!!

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Sufferd die ik ben! Ik zit helemaal niet op dag 8, maar op dag 7...
    Pfff, nog een dag langer wachten :$
    Hopelijk zijn die hersencellen die ik nu mis naar Henkie gegaan.

10. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    haha. Maar 8 dagen na de TP kun je toch nog niet ongesteld worden? Dat lijkt me wel heel vroeg want je brengt toch ook de progesteron nog in, of doe jij dat niet?

Ik werd bij ICSI-2 ongesteld op dag 12 na de terugplaatsing, volgens mij is tussen de 10 en 14 dagen normaal. En ik weet nog dat ik bij ICSI-1 ook een zeurgevoel in mijn onderbuik had en toen was ik dus wel zwanger (en ik was dik overtuigd dat het ongikrampjes waren...) Zo zie je maar weer, je kunt alle kanten uit, maar 1 ding is duidelijk: het is verschrik-ke-lijk lang wachten........ ik duim voor je! Ik mag volgende week donderdag pas testen!

11. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ik gebruik geen Utrogestan, maar heb na de punctie nog 4x Pregnyl moeten zetten, waarvan gisteren de laatste injectie. Met mijn weinige kans op overstimulatie hoef ik in ieder geval die vieze bolletjes waar iedereen het over heeft niet te gebruiken.
    Maar tegen mij is gezet dat je tussen de 8 en de 12 dagen na tp (oftewel voor mij 11 - 15 dagen na de punctie) ongesteld kunt worden. De vorige keer werd ik 12 dagen na de punctie ongesteld (heb geen tp gehad).
    Normaal zou je zeggen, wat doen die paar dagen er toe. Maar nu heel veel!!!
    Henkie houdt zich voorlopig weer gedeisd. De buikpijn is na vanochtend niet meer teruggekomen. So far, so good!

12. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    spannend!

13. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Dat kun je wel zeggen. Ik voel de spanning van Sikki gewoon achter m'n laptopje.

14. Ikke1980

Ikke1980 Niet meer actief

Hallo allemaal ik ben deeske en 28 jaar...... mijn man en ik weten nu al een poosje dat onze enige echte kans op een kindje via icsi moet gebeuren...... alleen vandaag heb ik te horen gehad dat we eerst tot dec zelf moeten proberen omdat alles toch al vol zit..... maar vanaf januari word ik wel direct geholpen...

15. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sikki, Die buik krampen kunnen ook een goed teken zijn. Ik had een dag of 5 na de terugplaatsing ook krampen. Krampje duurde ongeveer een half uur en dan weer een halve dag niks. Heeft een aantal dagen geduurd. En je weet het resultaat :p

Loesie, Balen dat je cryo nog een cyclus moet wachten

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #676 Majo, 27 jul 2009
    Laatst bewerkt: 27 jul 2009
    Hallo Ikke (Deeske)!!

Helaas welkom hier. Vervelend dat je weet dat je van icsi afhankelijk bent en dan tóch ng eerst paar maanden zelf moet proberen. Hopelijk kun je hier op dit topic bij alle icsi meiden een beetje je ei kwijt.
    Begrijp dat je al een keer een miskraam hebt gehad? Was je spontaan zwanger toen of ook met icsi? Naar zeg!! Sterkte en heel veel suvves alvast gewenst voor de komende icsi. Heb je al een 'schema' gekregen?

Groetjes Majo

Ps. Zal het overzichtslijstje weer tevoorschijn 'toveren' en je toevoegen. Dan weet ook jij een beetje wie hier allemaal meeschrijven.

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #677 Majo, 27 jul 2009
    @ Loesie: Hè bah wat vervelend zeg dat je ei niet gegroeid is. Wéér een ronde wachten..... Nu dan eerst maar eens lekker op vakantie en je lichaam weer op orde laten komen. Misschien idd wel goed dat je lichaam zelf aangeeft dat het er nog niet klaar voor is, anders was je misschien voor niks een embryo kwijt geraakt. Vrijdag gaan jullie naar Texel toch? Geniet er van en van elkaar en de rust!! Dikke knuffel van hier!!

@ Sikkie: Jeetje jeetje wat spannend toch dat wachten he?! Ik duim zo ontzettend hard hier voor je dat Henk lekker bij je blijft zitten!! Succes met de laatste wachtweek Meid!!

@ Annerie: Fijn dat jij nog genoeg afleiding hebt in de wachtweken!! Houden zo!! (vond ik de 2e week ook wat lastiger). Zoals Loesie al schreef: Ik heb idd van de 4 eicellen die ik had, 2 bevruchtingen gehad die beiden zijn teruggeplaatst, maar helaas dus op dg 12 ongi geworden. Helaas dus geen cryo's hier. Het lange wachten tot januari heeft met opnieuw plaatsen op de wachtlijst in Zwolle te maken. Vandaar dat we het nu in Meppel gaan proberen en we daar hebben we dus woensdag een intake gesprek. Ben namelijk NIET van plan om tot januari weer eens te gaan wachten.

@ Alle Zwangeren en schoonzus: Hoe is het met jullie allemaal?? Alles goed??

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #678 Majo, 27 jul 2009
    Hoi Deeske, Heb je onderaan erbij gezet....misschien moet je zelf even invullen wat je erachter wilt zetten. Dit kun je doen door de lijst te kopieren en te plakken.

Loesie: Direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> in juli 1e cryo tp -> cyclus augustus afwachten voor cryo TP
    Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e ivf mislukt, geen bevruchting -> anti-stoffen onderzoek volgt -> sept start 1e icsi
    Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi sept '08 gestaakt, geen levende zaadcellen door koorts-> febr. '09 2e x 1e icsi gestaakt, overstimulatie -> 3e poging 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> in Zwolle in januari '10 pas voor 2e icsi -> daarom 29 juli intake icsi in Meppel (i.c.m. Zwolle)
    Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp
    Zoe: 23 juli '07 spiraal verwijderd -> 1e icsi febr. '09 negatief -> 9 cryo's in vriezer -> april 1e cryo tp negatief, mei 2e cryo tp negatief -> 9/7 3e en laatste cryo tp -> ZWANGER!!
    Saffie: 3x iui mislukt -> 1e icsi mislukt
    Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> 1e ICSI -> ZWANGER!! -> echo 25 juni hartje klopt -> 17 juli 2e echo -> alles goed.
    Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6/5 intake icsi -> 1e icsi: ZWANGER!! -> + nog 4 cryo's
    Sikkie: Icsi ivm slechte zwemmers en vervroegde overgang -> 1e icsi mei '09 eitjes voor punctie gesprongen -> 2e poging juni '09, cystepunctie bij uitgangsecho, cyste van 35mm weggehaald,
    20/7 TP van 1 topembryo (Henkie) -> 3 augustus testen!!
    Linda: Niet bezig met behandelingen, belangstelling omdat schoonzusje met 1e icsi bezig is -> leeft mee met de rest -> heeft zelf een dochtertje -> schoonzusje ZWANGER!!
    Meis: 2x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi in augustus
    Sinja: Jan. '08 pil gestopt -> mmm Jan. '09, slecht zaad -> direct icsi -> Aug. op voorrangslijst icsi
    Calani: Mei '08 pil gestopt -> mmm -> slecht zaad -> direct icsi -> start 1e icsi 18 juni '09 -> Mislukt -> nog 5 cryo's
    Draakje83 (Lonneke): 2 jaar bezig kinderwens -> 1,5 jaar MMM -> PCO + slecht zaad -> 8 IUI's mislukt -> 1e icsi mislukt -> cryo's?
    Bright: icsi ivm verklevingen en mindere 'zwemmers' -> ICSI 1: geen 'verse' TP, wegens overstimulatie -> 6 toppertjes in de vriezer.
    Muppet80: Sinds september 2008 bezig met kinderwens -> Sinds Juni 2009 in de MMM -> Geen enkele zaadcel gevonden -> In onderzoek -> TESE-ICSI blijkt enige kans -> In afwachting oproep gyn.
    Annerie: Kinderwens vanaf begin 2006 -> slechte zwemmers, meteen icsi -> 1e icsi aug. 2008 zwanger, mk 9 wkn -> 2e icsi mrt 2009 mislukt -> 3e icsi juli 2009 -> 21/7 punctie, 8 eitjes -> 24/7 TP -> 8 augustus testen!!!
    Ikke1980 (Deeske):

19. Ikke1980

Dank je majo en op je vraag: Begrijp dat je al een keer een miskraam hebt gehad? Was je spontaan zwanger toen of ook met icsi?: Ik heb idd al een keer een mk gehad (wel meer dan 1) en dat is steeds spontaan geweest...... alleen me man heeft te weinig vocht in zijn sperma waardoor de zaadjes niet genoeg kracht hebben om volledig door te dringen...... ik maak dan wel wat hcg aan maar na ongeveer 5,5 week laat het als nog los omdat het niet ontwikkelen kan. Nu ben ik onlangs zwanger geweest......en heb 3x het hartje gehoord alleen na ongeveer 9,5 week kwam het als nog af. dit kwam door veel stress en een epileptische aanval. het vruchtje wilde toen niet afkomen en heb door middel van provera het af laten komen. nu ben ik regelrecht weer goed in me cyclus en kunnen me man en ik weer aan de klus (heb dat 2 maanden niet gekunnen)en vandaag groen licht gehad..... ik vertelde dat we al onder de fert. zaten maar dat die goeie man met pensioen is gegaan dus heb nu een andere fert arts. De arts van vandaag zei me dat we wel regelrecht voor de ICSI gaan MAAR wel ff moeten wachten tot januari omdat het over vol is.

20. Ikke1980

Loesie: Direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> in juli 1e cryo tp -> cyclus augustus afwachten voor cryo TP
    Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e ivf mislukt, geen bevruchting -> anti-stoffen onderzoek volgt -> sept start 1e icsi
    Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi sept '08 gestaakt, geen levende zaadcellen door koorts-> febr. '09 2e x 1e icsi gestaakt, overstimulatie -> 3e poging 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> in Zwolle in januari '10 pas voor 2e icsi -> daarom 29 juli intake icsi in Meppel (i.c.m. Zwolle)
    Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp
    Zoe: 23 juli '07 spiraal verwijderd -> 1e icsi febr. '09 negatief -> 9 cryo's in vriezer -> april 1e cryo tp negatief, mei 2e cryo tp negatief -> 9/7 3e en laatste cryo tp -> ZWANGER!!
    Saffie: 3x iui mislukt -> 1e icsi mislukt
    Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> 1e ICSI -> ZWANGER!! -> echo 25 juni hartje klopt -> 17 juli 2e echo -> alles goed.
    Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6/5 intake icsi -> 1e icsi: ZWANGER!! -> + nog 4 cryo's
    Sikkie: Icsi ivm slechte zwemmers en vervroegde overgang -> 1e icsi mei '09 eitjes voor punctie gesprongen -> 2e poging juni '09, cystepunctie bij uitgangsecho, cyste van 35mm weggehaald,
    20/7 TP van 1 topembryo (Henkie) -> 3 augustus testen!!
    Linda: Niet bezig met behandelingen, belangstelling omdat schoonzusje met 1e icsi bezig is -> leeft mee met de rest -> heeft zelf een dochtertje -> schoonzusje ZWANGER!!
    Meis: 2x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi in augustus
    Sinja: Jan. '08 pil gestopt -> mmm Jan. '09, slecht zaad -> direct icsi -> Aug. op voorrangslijst icsi
    Calani: Mei '08 pil gestopt -> mmm -> slecht zaad -> direct icsi -> start 1e icsi 18 juni '09 -> Mislukt -> nog 5 cryo's
    Draakje83 (Lonneke): 2 jaar bezig kinderwens -> 1,5 jaar MMM -> PCO + slecht zaad -> 8 IUI's mislukt -> 1e icsi mislukt -> cryo's?
    Bright: icsi ivm verklevingen en mindere 'zwemmers' -> ICSI 1: geen 'verse' TP, wegens overstimulatie -> 6 toppertjes in de vriezer.
    Muppet80: Sinds september 2008 bezig met kinderwens -> Sinds Juni 2009 in de MMM -> Geen enkele zaadcel gevonden -> In onderzoek -> TESE-ICSI blijkt enige kans -> In afwachting oproep gyn.
    Annerie: Kinderwens vanaf begin 2006 -> slechte zwemmers, meteen icsi -> 1e icsi aug. 2008 zwanger, mk 9 wkn -> 2e icsi mrt 2009 mislukt -> 3e icsi juli 2009 -> 21/7 punctie, 8 eitjes -> 24/7 TP -> 8 augustus testen!!!
    Ikke1980 (Deeske): Bezig sinds okt 06. zaad onderzoek 1 zwemmers 14mil zeeeeer slecht bewegend; onderzoek 2 zwemmers 19 mil beweegd matig; onderzoek 3 zwemmers 24 mil helft dood helft bewegend maar op plaats en te weinig vocht in sperma conclusie icsi. meer keer 'zwanger' geweest laatste keer mk 9,5 week op 14 mei.
    ===============
    Heb ff me dingen aan gevuld

Deel Deze Pagina