direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Snik, weer alles weg, nu weet ik het niet meer!
    Ik moet wachten tot woensdag 15 april tot ik ongesteld word en dan moet ik aan de pil! Gek eigenlijk, want dan is er gewoon geen kans meer op een zwangerschap...
    Ik weet dat het heel nihil is, maar nu besef ik echt dat dit mijn laatste kans zou zijn voor een spontane zwangerschap. Vreemd eigenlijk!

Dit jaar wordt ons jaar meiden, ook wij zijn over een poosje met z'n 3tjes...

Zet hem op!

Liefs Loesie

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    PS: hoe vinden jullie mijn banner, vond hem wel toepasselijk i.v.m Pasen! haha!

Fijne paasdagen trouwens!

Liefs

3. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Halloa Allemaal,

Nou...dat is toch ook wat idd!! Alles weer weg wat we 'geschreven' hadden!! Wat een actie zeg...hahaha. Nou ja.... kan gebeuren!!

Tsja...het is dan nu ineens echt definitief he Loesie?! Snap dat gevoel wat je hebt wel hoor!! Heb het zelf ook wel een beetje, hoewel ik dondersgoed weet dat de kans op de normale weg érrug nihil is, voelt het toch raar om met de pil te moeten beginnen weer straks. Jij dus nog een paar daagjes tot de 15e nog... schiet nu ECHT op!!
    Wat betreft je (paas)banner.... ik zie 'm niet, heb 'm niet in beeld volgens mij.... Maar bovenaan de pagina staat bij mij ook dat door een fout op de pagina niet alle gegevens zichtbaar zijn. Nou... w.s. is jouw banner dan daaronder hihihi.

Hey Zoe... hoever ben jij eigenlijk met je echo's? Weet je al of je morgen of overmorgen een cryo tp hebt? Ben érrug nieuwsgierig!!

Hoe ie 't met jou Renata? Nog steeds druk wachtende? Spannende tijd he?!

Iedereen een fijn paasweekend verder!! Ik moet helaas werken maar ja... dat weet je he... in de zorg!!

Toedels!!! Majo

4. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai meiden,

Wat een toestand, weer alles weg....

Nou ja dan begin ik weer opnieuw mijn verhaal...

Loesie@ overmorgen beginnen met de pil, wat fijn, het circus gaat beginnen. Snap je wel hoor dat het vreemd is om met de pil te beginnen, gaat helemaal tegen het gevoel in...
    Ik heb het ook niet hoeven doen. Volgens mij doen ze dat zodat ze je helemaal kunnen inplannen ze weten dan precies wanneer je ongi wordt enz....
    Maar je gaat beginnen en dat is super...

Majo@ hoest met jou, komt nu heel dichtbij, eindelijk, ik bewonder je geduld!!!

Renate@ hoe is het met jou, het gaat nu spannend worden hè???

Ik mag straks om 1 uur mijn paasei terug laten plaatsen. De spannende tijd gaat weer beginnen...Vind wel dat de dagen super snel gaan nu. Heel anders dan bij de echte icsi poging. Dat was in februari, ik had toen echt het gevoel dat ik op de bank zat te wachten totdat er weer een dag voorbij was. Nu moet ik af en toe op de kalender kijken om te zien wat voor dag het is, zo snel gaat het...

En idd ook al zijn me maar met z'n 3en het gaat helemaal goed komen met ons, heb er alle vertrouwen in!!!

Fijne dag nog allemaal!!!

X

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @ Zoe.. Hey súper zeg!! Een paasei aan boord!! Dus de eerste cryo tp achter de rug!! Hopelijk voorlopig de laatste. En dan de overige 8 bewaren in de vriezer voor een 2e kindje ofzo.... dat zou mooi zijn!! Ik ga hééééééééééééééél erg hard voor je duimen [-o< n dat deze lekker 9 maanden bij je blijft zitten!! Ook jij dus weer op het wachtbankje Zoe!! Spannend, hopelijk gaat de tijd súper snel voorbij!!

Knuffel Majo

6. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    heeej dames :)

hier zo goed als ongie..dus ga dr vanuit dat het deze x niet gelukt is..
    wel nog goed nieuws.. 2emmy's in 1rietje in de vriezer!!! ;) dus hopen dat ze volgende x beide goed blijven en dat we voor 2 mogen gaan :D

hier heeft onze relatie ook onder grote druk gestaan..was enorm negatief,zag het eigenlijk nie meer zitten, maar na veel praten besloten dat we toch doorgaan en meer tijd aan elkaar gaan besteden..

kom ltr nog wel ffrustig reageren nog :)

7. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @ Renata: Ach....wat is dat balen zeg :( !! Moet je nu eerst weer een cyclus wachten voor je weer opnieuw mag? Gelukkig heb je er nog 2 over en kan het de volgende poging alleen met een tp ipv weer de hele reutemeteut.
    Tsja..dit hele gedoen kan veel doen in een relatie, blijven praten en er voor elkaar zijn, maar elkaar ook met rust kunnen laten als dat even nodig is, is allemaal erg belangrijk. Niemand is hetzelfde en iedereen gaat er anders mee om. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Gelukkig hebben jullie besloten ervoor te gaan. Neem lekker de tijd voor elkaar en ga vooral veel leuke dingen doen samen om de tijd door te komen!! Das écht belangrijk!!
    Sterkte met alles en laat je niet 'kisten' he, meid!!

xxx Majo

8. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    thnx majo :) het is idd niet altijd even makkelijk. we gaan ons zkr niet laten kisten en uitkijken naar n mooie tijd :D ik weet nog even niet hoe en wat verder, ga zometeen maar weer even bellen om te vragen hoe en wat.. ben benieuwd.. :D

hoeist verder met jullie wnnr is jullie nod en mogen we mayb n vreugdeskreet gaan geven???? ;)

mag hier na 5dagen vrij geweest te zijn weer werken, heb nog ff niet zoveel zin..maarjah als ik er ben komt het wel goed :)

fijne dag meiden en ben er snel weer !!

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden!

Hier was ik ook weer eens!

Renate, wat balen zeg, dat het mislukt is...he grrrr...dat nieuws wilden we nu juist niet!!
    Fijn dat er nog 2 cryo's over zijn! Dat is toch beter dan weer helemaal alles van voren af aan! Kan me voorstellen dat je even in een dipje zat hoor, het is ook allemaal niet niks wat we doormaken!! Inderdaad goed blijven praten, al vind ik dat ook wel moeilijk hoor!
    Heb je ondertussen al wat duidelijkheid over wat nu?!

Zoe, spannend hoor! Ook hier draaien mijn duimen overuren!!!! Is er een mooie emmy teruggeplaatst?!?! En wanneer is nu precies je nod?!

Majo, het schiet mooi op he?! De tijd vliegt wel hoor, ik ken het!
    Ik vind het zo knap van je dat je zo met iedereen mee leest en zelf toch zo geduldig blijft, ook al weet ik dat je het soms ook moeilijk vindt hoor! Mei/Juni worden jouw maand meis!!

Moest eigenlijk vandaag ongesteld worden, ben normaal heel stipt, maar ik ben het dus nog niet...temperatuur is ook nog erg hoog en ben ook erg misselijk, sterke reuk en smaak last van mijn buik en borsten en heeeeeeeeeeel moe en de laatste 6 dagen standaard tegen 3.00 wakker en kom dan bijna niet meer in slaap...
    Heb al een paar keer een tampon in gehad, maar vanmiddag zat er heel iets roze afscheiding aan en nu niks meer...Heb me al eerder zo gevoeld en toen dacht de ha ook dat er een bevruchting was geweest maar het mis was gegaan. Ik durf nu nergens meer op te hopen, want het zou wel heel mooi zijn en spreek het ook tegen niemand uit, behalve dan tegen mijn vriendje...En nu dus tegen jullie. Maar ik heb mijn pil al klaar liggen en de papieren, want moet bellen voor de planning, wanneer ik echt met de pil ben begonnen. Ga er dus ook wel vanuit dat ik ongesteld word, maar ik wil dan liever bevestiging hebben dat ik het word, zoals de vorige keren een dag van te voren een daling van temperatuur en veel roze afscheiding aan mijn tampon en geen klachten! Want nu krijg je toch een beetje hoop en het blijkt dan voor niks te zijn.
    Vannacht zal het wel doorbreken! Ik hou jullie wel op de hoogte, maar gaan jullie er ook maar vanuit dat ik ongesteld word, haha!

Fijne avond!
    Liefs Loesie

10. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hai meiden,

Renate, wat shit zeg. Toch weer een grote teleurstelling. En dan ook nog troubles met je hubbie, valt niet mee. Je blijft toch 2 verschillende mensen en het verschil tussen man en vrouw lijkt met dit soort dingen alleen maar groter....
    Wat al eerder gezegd is, blijven praten.
    Mijn man en ik moeten er soms ook echt moeite doen om op 1 spoor te blijven. Ik voel van alles en hij kijkt vanaf de zijlijn toe. Goed aan blijven geven hoe je gesteund wil worden is altijd erg belangrijk...
    Goed dat jullie nog cryo's hebben. Ik heb nu de eerste tp gehad van een cryo en vergeleken bij het hele circus is dit echt een eitje!!
    Veel succes.

Loesie@ dat is altijd rot hè, je blijft toch altijd hoop houden. Snap ook niet waar het goed voor is dat je ongi dan weer later komt, belachelijk...
    Maar je weet het nooit, er blijven wonderen gebeuren....

Ik heb echt een top topper bij me. De arts was er zelf ook van onder de indruk. Ze sprak niet meer over hoeveel cellig omdat het niet meer te tellen is. Kans is groter dat het blijft zitten...Maar de kans dat het niet lukt is helaas altijd groter...Nog een week en dan weten we meer...

Majo, met jou ook alles goed? We zitten alweer over de helft van april, hou vol....

XXX

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Klinkt goed Zoe!!! We slepen je door de laatste wachtweek heen! Nog 8 dagen en dan fijn een bloedtest en daar komt vast heeeeeeeeeeeeeeeeel mooi nieuws uit!
    Het ziet er in ieder geval positief uit!

Liefs Mij

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Nou, mijn huilbui zit er weer op... :(
    Net een temp gehad van 36.9...en als ik 's avonds onder de 37.0 zit, dan weet ik dat ik ongesteld ga worden...Tuurlijk weet je dat het eraan komt, want het zou toch te mooi zijn om de laatste ronde voordat je cyclus wordt overgenomen zwanger te zijn!?
    Maar toch, door al die kwalen (die ik normaal echt niet voel) langer een hoge temp enz ga je toch denken!
    Maar waarom houdt mijn lichaam me zo vlak voor al het gedoe nog even flink voor de gek? :(:
    Waarom word ik nu niet gewoon een dag eerder ongesteld of daalt mijn temp zoals normaal een dag van te voren!?
    Ik word er soms zo moe van... :rolleyes: weet dat ik sterk moet zijn en dat komt straks ook wel weer, maar het besef komt nu ook dat het gewoon nu voorbij is, dat we overgeleverd zijn aan de hormonen en geplande afspraken enz.
    Als ik straks zwanger mag zijn, dan vergeet ik het vast allemaal weer en heb ik het er graag voor over gehad, maar het is soms gewoon oneerlijk...(en dat bedoel ik niet voor mezelf, maar voor iedereen hier!)

Sorry voor mijn ontzettend deprimerende berichtje, maar heb het even gehad! :cry:

Fijne avond...
    Liefs Loesie

13. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Lieve loesie,

Pak een lekker glas wijn, of een lekker groot stuk chocola, je hebt het nu ff heel erg nodig...
    Helaas weet ik precies hoe je je voelt, en dat is gewoon heel erg shit.

Laat je mannetje maar extra lief voor je zijn!!!

Een heel dikke knuffel en alles komt goed meissie, rustig aan, blijven ademhalen...Op een dag krijgen wij ook ons wonder, geloof ik in...

XX

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey zoe,

Bedankt meis, dat had ik ff nodig! Ben vannacht ongesteld geworden en mag vanavond met de pil starten! Heb het ziekenhuis al gebeld.
    Heb ook nog even navraag gedaan voor het chromosoomonderzoek...wij hoefden dat namelijk alleen maar als we wilden weten waar die antistoffen vandaag kwamen die mijn vriend aanmaakt...maar de kans was groot dat er niks uitkwam...
    Vriendje wilde het daarom liever niet.
    Nu hoorde ik hier steeds meer dat het onderzoek ook was om te weten of er eventuele afwijkingen waren die ook voor het kindje gevaarlijk konden zijn...werd er toch een beetje zenuwachtig van, had wel gevraagd, maar wilde toch nog even zekerheid!

Ze was erg lief, ze vroeg dus wat bij ons de oorzaak was en dat zijn dus die antistoffen...Ze zei dat als er geen aanwijsbare reden was gevonden, dan kon het in de chromosomen zitten, maar omdat de oorzaak antistoffen waren, lag het niet aan een afwijking van de chromosomen...Toen zei ze nog dat ze het laatst nog hadden over antistoffen en of ik een ogenblik had, want dan ging ze navragen waar het ook alweer door kwam.
    Nou, het lab zei dat mijn vriendje vroeger een keer een klap of trap tegen zijn balletjes had gehad en dat hij daarom een bloeduitstorting had gekregen en daardoor antistoffen aanmaakte!
    Heb hem er nagevraagd en hij was vroeger inderdaad een keer met de balletjes op de stang van de fiets gekomen, AU!!!...dus misschien is het daarvan...kan ook meerdere keren gebeurd zijn natuurlijk!

Ik ga weer aan het werk meiden, het gaat nu echt beginnen!

Fijne dag, liefs Loesie

15. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Loesie,

Ik kom even kijken hoe het met je gaat! Balen meid dat je ongi bent geworden, stiekum hoop je toch nog op een wondertje in dat laatste cyclus voor de ICSI.
    Misschien ook wel een fijn gevoel dat je nu eindelijk mag gaan starten met de medicatie.
    Ik ben nu ook in afwachting van mijn ongi, hopelijk komt deze morgen of in het weekend. Ik ga dan ook meteen aan de pil. Wij gaan 13 juni op vakantie dus hopelijk kunnen wij nog voor die tijd onze eerste IVF doen. Als ik pas over een week ongi word moet ik wachten tot na de zomerstop, dus ik duim hard dat ik snel ongi word.
    Nou meid heel veel sterkte en ik kom snel weer eens kijken.

Voor de rest van de ICSI dames op dit topic......heeeeeeel veel succes!!

Liefs Maaike

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

We zakten wel heel erg naar beneden! :cry:

Maaike, ben je al ongesteld geworden?! Hoop het voor je, dan kun je ook snel beginnen!
    Zou toch zonde zijn als je zolang moet wachten! [-X

Heb m'n eerste pil gehad, dus het begin is er, haha!
    Vanmiddag vast de recepten van spuiten en hormonen enz enz ingeleverd bij de apotheek. Ze zei dat ik dat het beste een week van te voren kon doen, maar heb volgende week vakantie en koninginnedag zit daartussen, weet niet of ze dan vrijdag open zijn en dan gaan we ook een weekendje weg en die maandag moet ik beginnen, dus wil liever het zekere voor het onzekere nemen, dat ik het sowieso heb! Zou me niet overkomen dat dat misloopt, #-o hihi!

Renata, hoe is het met jou?!?! Heb je je alweer opgeladen voor de volgende ronde?! Hoop dat je lekker snel verder kunt!

Zoe, het komt steeds dichterbij zeg! Nog maar 6 nachtjes en dan mag je voor een bloedtest! Spannend hoor! Ik ga heel hard voor je duimen, [-o< je hebt toch een topper van een eitje geplaatst gekregen!! Zet hem op!

Majo, hoe is het daar?! Wanneer mag je ook alweer precies beginnen met de pil?! De tijd achteraf vliegt toch wel he! Ons geduld wordt vast beloond meis! En jij hebt helemaal veel geduld gehad, dus deze ICSI-poging gaat goed komen! :D

Meiden, ik ga lekker x-factor kijken, lekker vrijdagavondgevoel! Alleen heeft vriendje vergeten chocola mee te nemen van de winkel...GGGRRR :evil: ...daar had ik juist zo zin in! ff de kast doorpluizen!

Fijne avond!

Liefs Loesie

17. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Hallo meisies,

Loesie@ jodelie, je bent begonnen, supers... Nog even en dan de eerste spuiten, ben je er zenuwachtig voor??
    De eerste is even eng, en daarna wordt je gewoon een geoefende junk, let maar op...

Maaike, volgens mij heb ik in een ander topic gelezen dat je begonnen bent, toch?? Lekker iig. Loop je gelijk op met loesie, dat is lekker als iemand gelijk met je loopt. Hebben jullie steun aan elkaar! Succes meid, misschien is 1x genoeg, kan zomaar!

Majo@ trek je het allemaal nog, het gaan zo hard nu, super fijn voor jullie...

Renate, al over de ergste klap heen, hoop dat jullie gelijk door mogen...

Hier gaat alles goed, voel vanalles, maar toch ook niet. Voel me nu echt een opgeblazen walrus, heb ook veel gegeten dus daar zal het aan liggen, of niet, of toch wel, grrrrr dat wachten is zo niet leuk!!!
    Maar de tijd gaat best wel snel, nog een klein weekje en dan weten we meer, ben zo benieuwd...

Mannetje is even een biertje halen in de kroeg, ik voel me een natte dweil, dus ik ga lekker in mijn bedje tv kijken. Morgen competitie spelen (tennis) heb er zin in lekker buiten de hele dag...

Prettig weekend lieve meiden en een dikke kus voor jullie allen!!!

XXX

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen!!

Haha, Zoe grapjas! Nu ben ik ex-drugsverslaafde :D , dus spuiten zit me in de genen! haha, nee grapje hoor!! Heb het geoefend bij de IVF-verpleegkundige en vond het helemaal niet eng en ook niet pijnlijk! Ben niet echt dik ofzo, maar heb wel een plooitje over om zo maar te zeggen om hem lekker in te steken! :D hihi!

Moest ook wel lachen om je getwijfel! Snap het heeeeeeeeeeeeeel goed! We gaan gewoon voor het positieve gevoel, al moet je altijd dat domme negatieve gevoel in je achterhoofd houden! Ik wil wel een keer goed nieuws op dit forum, we zijn met niet zo heel veel, dus dan wordt het wat moeilijker! Jij mag dus de eerste zijn! [-o< Want bij Renata is het helaas niet gelukt!

Maaike, ook begonnen?! Dat is echt grappig dat we samen oplopen, hopen dat we over een aantal weken dan ook allebei met goed nieuws komen, ;) dat is dan wel net zo leuk!
    Eerst slikken en dan spuiten (spuiten en slikken)! Het komt goed met ons!

Fijne dag meiden, ga lekker aan de voorjaarsschoonmaak en genieten van het weer!

Liefs Loesie

19. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    hallo allemaal!
    ik ben nieuw hier.
    ik ben mari

bij mijn man was geen zaad gevonden. hij is dus een TESE operatie ondergaan gisteren.
    en toen hebben ze zaad gevonden. 4 strootjes.
    heb geen idee of dat goed is.

we kunnen nu dus beginnen met icsi. heel spannend.
    afwachten wanneer ik kan beginnen met alles...weet nog niet precies hoe alles werkt.
    ik heb ook een traagwerkende schildklier waardoor ik een onregelmatige cyclus heb.

ik zal zo even een beetje alles doorlezen zodat ik een beetje weet wie in welke fase zit...

20. kanjer

kanjer Bekend lid

8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    welkom mari :)
    wat fijn dat er toch zaadjes gevonden zijn!! top zeg!! :D

zoe nog fftjes en dan weetje meer, kun je je een beetje ontspannen nog??
    ga je stiekem eerder testen of echt voor de bloedtest?

loes ook al ex drugsverslaafde? ;) hier nog 1 hahaahah :p flink gespoten ook zkr? :p

is het handig als we ook n soort lijstje maken met wie waar mee bezig is op dit moment en aankomende afspraken ?

ben benieuwd wie we het eerst mogen feliciteren met n wondertjuh ;)

hier gaat t ondertussen alweer stukken beter, medicatie heeft toch wel n hoop met me gedaan als ik terug kijk.. deze week voelde ik me alweer langzaamaan wat vrolijker worden en volgens mij ben ik nu redelijk mezelf weer :D blij toe ook.. ben ook weer n stukje actiever. vandaag ook aan het opruimen geslagen, heb kussen gekocht voor de bank, wat kleine dingetjes en plantjes voor op tafel dus beneden ziet het er weer gezellig uit :)

fijne aaf dames en kzal straks of morgen even rustig nog teruglezen zodat ik van ieder precies weet hoe en wat..
    maar nu ff geen geduld voor :)

liefss renaat

Deel Deze Pagina