Nou Loesie, je maakt het wel héél erg spannend!!! Ik zou gewoon een test doen hoor! Ik herken de test-fobie, maar bij mij wint de spanning het altijd van de fobie. TESTEN!!! Sjongejonge, ze zeggen altijd dat goede dingen komen in tweeën. Dus er is ruimte voor nog een wondertje... Wij morgen op gesprek in Düsseldorf. Ik hoop dat we snel weer verder mogen. Maar ondertussen hoop ik dan ook maar op een wondertje deze maand. Zou augustus dan toch de geluksmaand zijn?!?! Ik word over 2 weken 30 jaar, dus dat zou toch leuk zijn!
Sikkie, daar gaan we gewoon voor, de wondertjesmaand! Ik ben helemaal voor! Wat fijn dat jullie morgen op gesprek gaan. En hopelijk mogen jullie weer snel verder! Daar doen ze toch met één of andere methode dat ze een inkeping in je baarmoeder maken? Klinkt wel goed hoor! Maar stiekem hoop ik ook dat jullie gewoon mogen stoppen, omdat er een wondertje is gebeurd. Wat ik me wel afvraag he, als jij met die hormonen één goed eitje hebt, betekent het dan, dat jij normaal misschien geen eisprong hebt, of ook gewoon één eitje? Ik durf echt niet en hoe langer het duurt, hoe meer ik er zeker van ben, dat het toch niet goed zit. Dus wil nu liever wachten tot ik ongesteld word en mocht ik dat echt niet worden, dan een test doen. Vind woensdag eigenlijk nog te vroeg. Misschien toch maar tot het weekend wachten. (sorry Sikkie, hihi!) Zoe, jij had vandaag toch jouw eerste echo? Kom je even vertellen hoe het was?! (of heb ik dat nou verkeerd?) Tot snel! (loop toch de hele tijd te dralen hier!) Liefs Loesie
Calani, gefeli met je tp!! Nu is het weer afwachten....Klinkt wel goed dat het embryo begon te delen....Ik ga voor je duimen meid!! Loesie, pfff je maakt het wel spannend ja...Ik snap dat je niet wilt testen. Het klinkt positief, maar je lichaam kan je idd goed voor de gek houden. Wacht dan idd maar even, maar als je zwanger zou zijn, dan zou de test nu wel positief zijn....Ik help je ook niet echt hè... Succes meid!! Sikkie, jij ook succes morgen hè! En idd wonderen zijn de wereld allang nog niet uit!
hey loesie jouw testfobie is heel herkenbaar, ik zou ook nog even wachten maar als je echt overtuigd bent van je eisprong zou ik wel testen wat bedoel ik hiermee ik was voor de behandelingen ook onregelmatig ongi, en als ik een cyclus had van 45 dagen dan had ik ergens rond dag 14 al een vruchtbaar slijm + tempverhoging + evt gevoelige borsten en dan toch schijnbaar geen (goede) eisprong en dan had ik opnieuw vruchtbaar slijm rond dag 35... en die keer was het dan voor echt, ik kon het verschil niet maken tss die 2 keren als jij dat wel kan, dan kan ik maar één ding zeggen: TESTEN want dan hoort het positief te zijn! Jewel bedankt, bij jou gaat ook alles mooi hé Sikki, bijna morgen!! hou ons op de hoogte hé
Hey meiden, Jewel, wat ga je toch hard meid, zo vertel je dat je zwanger bent en zo ben je alweer bijna 15 weken! Tjeetje! Geniet ervan lieverd! Calani, hoe voel je je? Al wat gerommel en gedonder!? Ik wist niet eens dat dat kon. Ik ben altijd heel regelmatig ongesteld geweest. Dus ik heb dat andere nooit ervaren. Ik heb wel echt het idee dat ik een eisprong heb gehad, maar misschien gebeurt het dan toch zoals jij zegt! Ik ben er ook steeds meer van overtuigd dat ik gewoon ongesteld word. Vriendje is vrij negatief, snapt gewoon niet dat het evt raak zou KUNNEN zijn, want hij denkt dat zo'n wonder ons niet gegeven is...en dat denk ik eigenlijk zelf ook. En daarom word ik ook wel met beide benen op de grond gehouden. Ik weet dat hij positief zou moeten zijn als ik echt zwanger ben (normaal gesproken) het is niet dat ik 3 dagen voor mijn NOD zit ofzo en eigenlijk zou ik het ook moeten doen, zodat ik van die domme onzekerheid af ben. Heb eerder altijd te vroeg en te vaak getest en nu ben ik daar zo rustig mee. Ken mezelf gewoon niet terug, haha! Waar is Majo eigenlijk? En Zoe, hoe was je echo? Ik hoop dat je het uitgebreid aan het vieren bent! Saffie, Maaike, Sinja, Kleintje, Meis, Annerie, (en iedereen die ik nog vergeet!) hoe gaat het met jullie?! Liefs Loesie
Hey ladies, Hier gaat alles goed. Ons wurmpje doet het volgens mij nog steeds goed. Vandaag gelukkig een dagje niet misselijk. En afstuderen gaat ook goed. Mijn scriptie begint eindelijk een beetje vorm te krijgen. En nu alle begeleiding weet dat ik zwanger ben wordt er ook wel vaart achter gezet en aan alle kanten gesupport! Begin ook goed te genieten van mijn zwangerschap. Loesie, Aan de ene kant vervelend dat je ongi zo op zich laat wachten en alle onzekerheid die er bij komt kijken. Maar aan de andere kant, misschien zijn jullie wel dat stel waarbij een wonder gebeurd. Je weet maar nooit
Daar was ik nog een keer! Kleintje, wat fijn dat het zo goed gaat met afstuderen en dat je alle hulp krijgt! En je bent dus best misselijk?! Dat is dan wel minder, maar dan voel je je ook op en top zwanger! Het is maar goed dat ik met beide benen op de grond ben gebleven, want anders was ik heel hard naar beneden gedonderd. Deed namelijk voor het douchen een tampon in en na die tijd zat er al best wat roze/rood bloed aan. Word dus gewoon ongesteld. Bij ons is zo'n wondertje dus nog even niet weggelegd. Ben er vrij nuchter onder (misschien komt het nog) maar nu kunnen we weer verder. Morgen de ivf-verpleegkundige maar weer bellen en weer een afspraak maken. En zal haar morgen wel vragen of het nu ook met bloedprikken mag! Zoe, waar zit je, maak me een beetje zorgen?! Fijne avond lieverds! Knuffel mij
Hallo Allemaal, Daar was ik dan weer eens. Loesie, toevallig dat ik net nu kijk, terwijl jij je afvraagt waar ik uithang. Manlief en ik zitten op een kinderspelweek in Friesland met 280 kinderen. Druk druk druk dus. Kon het niet laten tussen de bedrijven door even hier te kijken. Maar helaas niet zo''n goed nieuws allemaal hier.... @Annerie: Wat verschrikkelijk balen Meid!! Ik leef met je mee, wát een teleurstelling zeg!! Kan me heel goed voorstellen dfat je je even terugtrekt. En de spreuk die Calani bedoelde....zie mijn onderschrift!! Heel veel sterkteMeid!! @Zoe: Jij hebt vandaag als het goed is je eerste echo gehad. Hopelijk breng je ons goed nieuws? Vind het altijd erg vervelend niks van jou te horen als je een onderzoek o.i.d. gehad hebt. Meestal is het geen goed nieuws als je het hier niet vermeldt. Hopen dat je het di keer maar uitgebreid aan het vieren bent dat alles goed is!! @Sikki: Gelukkig kun je snel op gesprek in Dusseldorf. Morgen is dat alweer!! Jeetje....hopelijk kunnen jullie snel weer starten. Succes Meid!! @Muppet: Jij ook al bij de gyn geweest....en 31e van deze maand naar de fertiliteitsarts. Hopelijk weten jullie gauw waar je aan toe bent en waar je heen moet en kunnen jullie ook snel gaan beginnen. @Calani: Gefeliciteerd met je blastocyste terugplaatsing van gisteren. Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Jij weer de 2 spannende weken op de wachtbank dus. Wat is julli testdatum? @Sinja: Nog een weekje en dan kun jij ook starten met de deca!! Begint nu mooi op te schieten he?! @Jewel: Jij bent alweer bij de vk geweest. Fijn dat het zo goed gaat. 3 sept. weer zag ik....leuk hoor!! Vraagje trouwens nog....wat is GUO??? @Kleintje: Fijn dat je eerste echo een mooi kloppend hartje gaf!! Op naar de volgende echo op 1 sept. En gelukkig gaat het allemaal wat beter met je. Ook wat meer rust voor het afstuderen gelukkig!! Zet 'm op Meid!! @Loesie: Welkom terug van vakantie!!! Leuk gehad op Texel? Texel was het toch? Jullie hadden mooi weer volgens mij toch? En jij dus ook weer ongi...hopelijk dan deze cycli een mooie TP voor jullie!! Hier dus druk druk druk. 1e bruiloft van 4 deze maand achter de rug. Was leuk!! Gisteren ben ik ongi geworden. Moet Meppel nog even bellen om het door te geven, door alle drukte hier vandaag vergeten. Zal het morgen doen. Moet ook Zwolle nog even bellen dat we definitief zijn overgestapt. Vind dat wel zo netjes eigenlijk. Ook morgen maar doen. (als ik het niet weer vergeet door de drukte, hahaha. Ben dus weer met de pil begonnen gisteren. Vandaag zijn manlief en ik 12 jaar samen. Hebben hier op de kinderspelweek ook wat gekregen destijds. Allemaal fijne avond en hoop van de week nog een keertje een blik te kunnen werpen hier!! Dikke knuffel voor jullie allemaal!! Liefs Majo
Hallo meiden! Calani: Suuuuuper! Er is een tp geweest!!! Gefeliciteerd met je mooie emmy! Nu maar hopen dat ie op z'n plekje blijft! Succes deze 2 weken! Loesie welcome back! Ging alles teruglezen en vond het steeds spannender worden, echt enorm balen zeg Wow Majo 12 jaar samen! Lang hoor! Gefeliciteerd! En een hele fijne week nog! Jewel gaat inderdaad hard joh! Groeit je buikje al mooi? Sikki veel succes morgen! Hopelijk kun jij ook snel door! Kleintje fijn dat het goed gaat! En je afstuderen dus ook! Lekker zeg! Zoe hoe was je echo?? Hier alles goed, nog 1 weekje. Ben vanavond eigenlijk wel beetje verdrietig. Vriendin stuurde een sms dat ze zwanger is. Iedereen lijkt dan 'zomaar' zwanger te worden opeens (weer een ware babyboom in de omgeving) en stuurt een superblij sms naar ons. Logisch dat het voor hun super is, maar ze weet ook van onze situatie, en dan doet t ook wel weer een klein beetje pijn. Ach ja, moet er gewoon een nachtje over slapen en dan gaat t nare verdrietige gevoel wel een beetje weg (hopelijk).
koekoe lieve iedereen sinja bedankt, en ivm het smsje, doet pijn hé, ik weet het maar het is mss best dat niet iedereen dezelfde problemen heeft als wij, is zo al treurig genoeg en ook al genoeg wachttijden, maar toch hé, hopelijk verwerk je het snel, wie weet volg je je vriendin al snel want binnen 6 dagen is het al zover!! Majo, juist die mooie spreuk komt van bij jou, heb die spreuk al aan verschillende mensen verteld, heb daar echt wel iets aan! en waw 12 jaar samen, proficiat hoor, en wat romantisch, op dezelfde plek zijn als 12 jaar eerder, en ook nog eens aan de pil... Loesie, spijtig hoor, ik denk dat je man aan zelfbescherming doet tot hij een positieve test onder zijn neus zal geschoven krijgen... ze hebben het er soms ook wel best moeilijk mee; merk ik meer en meer aan mijn mannetje... maar eigenlijk op naar een nieuwe kans hé, en mss wel met bloednames, hoelang was je cyclus nu? @me ik voel nog niets hoor en ben bijgevolg voorlopig rustig... heb vandaag ook te horen gekregen dat ik de komende cycli allemaal mag benutten voor cryo-tp dus er is een back up plan tot en met december... en dan kan ik mss wel direct, zo nodig, weer een icsi starten,
Hallo meiden, Sorry voor de late reactie, maar ik was gister ook jarig, dus geen tijd om even achter het internet te kruipen. Maar goed nieuws, we hebben een kloppend hartje gezien, pfff wat een opluchting. Verder kon ik er niet van maken, het was een mooie grijze vlek met een kloppend hartje erin. Over 2 weken mogen we voor de 2e echo en daarna worden we overgedragen aan de afdeling verloskunde, hoe gek is dat na zoveel tijd...Maar natuurlijk super fijn!!! Calani, gefeliciteerd met je cryo, ik hoop echt dat de armpjes uitgestrekt zijn en hij/zij zich goed vast houdt, het kan echt, blijf erin geloven!!! Sikki, vandaag naar Dusseldorf, spannend zeg!!! Ik hoop echt dat ze daar alle kennis hebben om jullie verder te helpen! Heel veel succes!! Loesie, welkom terug!!! Wat een spanning breng je gelijk met je mee. Wonderen bestaan, ik gun jullie zo jullie wonder (iedereen hier trouwens!!!) Sinja, nog een klein weekje voordat jullie beginnen, heel fijn. Het is zwaar maar het is beter dan met niks bezig zijn!! En zo herkenbaar dat krijgen van die smsjes, en zo moeilijk af en toe!! Maar er komt een dag dat jij de wereld mag smsen dat je zwanger bent!!! Majo, drukke tijd voor jullie, zelfs vergeten het ziekenhuis te bellen, hoe is het mogelijk. Maar toch lekker om je even zo op iets anders te focussen!!! Kleintje, wat een mooie echo heb je zeg, daar kan ik wel een kindje van maken!!! Hij is iig duidelijker dan die van ons. En wat fijn dat je er al meer van kan genieten. Moet zeggen dat bij mij vanaf gister ook de misselijkheid kwalen veel erger zijn geworden. Met vlagen ben ik erg beroerd. Maar je hoort me niet klagen!! Annerie, heel veel sterkte meid. Ik heb geen woorden om je op te beuren. Ik hoop zo dat jullie je weg vinden en bid voor nieuwe kansen voor jullie!! Ik hoop dat ik iedereen gehad hebt, en zo niet mijn excuus. Meiden allemaal heel veel succes met alles!! Ik vergeet jullie niet ik blijf meelezen/meeleven, ook al reageer ik minder Dikke Xen voor jullie
Loesie, goed dat je idd met beide benen op de grond bent blijven staan. Wat zit het lichaam soms raar inelkaar.....Maar nu weer een nieuwe kans voor een cryo tp!!! Majo, GUO is de 20 weken echo. Omdat we icsi gedaan hebben is die wat uitgebreider dan een 20 weken echo die je normaal hebt. Daarom heet het GUO. Dus druk in de weer met kinders Waar zitten jullie in Friesland? Calani, dat is wel een fijne gedachte dat je tot aan december 'kansen' hebt. Natuurlijk gaan we ervan uit dat het deze keer raak is!! De rest heel veel succes met alles!!! Ik reageer niet atlijd, maar hou jullie wel in de gaten hoor! Met mij is alles goed. De tijd gaat idd snel. Een buikje heb ik een beetje, helaas heb ik in de vakantie wat teveel gesnoept dus mijn buik (lees vetrol) is meer gegroeid dan de beeb. Maar vanaf nu weer in het normale ritme en geen chips meer! Liefs Jewel
hihi jewel, buik - baby - vetrol, wie weet is het wel de baby die gegroeid is en ja idd, is wel "leuk" om te weten dat ik de komende maanden kansen heb... mits ze goed ontdooien... zucht zoe proficiat en bedankt en ik geloof erin hoor, mss een beetje teveel, heb een beter gevoel bij dit omdat dit zonder hormonen is... zijn er bij jou ook cryo's gestorven bij de ontdooiing? deze vraag omdat ik denk dat de dokter me zei dat 80% de dooi overleeft maar nu heb ik op een fert-site gelezen dat maar iets meer dan 50% dit overleven...
hi, Ik wil je niet teleurstellen, maar wij hadden er 10 ingevroren en daarvan zijn er maar 3 teruggeplaatst, de rest heeft het helaas allemaal niet gered... Maar dat zegt niet alles hoor!! Het feit dat de eerste goed ontdooit is is al heel erg fijn. Kijk ook niet teveel naar kwaliteit, die bij ons is blijven zitten was uiteindelijk de minste!! En je koppie hoe die staat maakt ook niet uit, ik was nog niet zo negatief geweest... Ik heb ook de 9e tp gehad (juli) en ik mocht de 20ste al voor een bloedtest en moest de 24ste voor de 2e test...Had op de 19e een hele lichte positieve test... Oh ik kan jullie allemaal wel zwanger kijken (ik wou echt dat ik het kon, dan zou ik stuk voor stuk bij jullie langs gaan!!!) XX
Hey meiden, Zoe, van harte! Met je verjaardag natuurlijk en ook met het kloppende hartje van jullie ukkie! Heerlijk! Dit is toch de 2e grote stap he?! (de 1ste is natuurlijk zwanger raken, haha!) Ben je lekker verwend?! Jewel, haha...die vetrol is alleen maar extra isolatie voor je kleine! Dan zit hij/zij lekker warm! Calani, het klinkt goed, tot december een terugplaatsing! En we gaan gewoon duimen dat alle eitjes goed ontdooien! Ik had ook 50% gelezen, maar we houden lekker die 80% aan! Dat klinkt toch beter! Sikkie, hoe is het gegaan vandaag?! Is het gesprek een beetje gegaan zoals je wilde? Ik heb vanmiddag weer het ziekenhuis gebeld. Donderdag 20 augustus mag ik er weer naartoe. Nou kon het alleen maar om 9.30 en da's een beetje vervelend, ben ik net één dag begonnen en moet ik alweer weg! Hopelijk kan ik de tussendeur even open zetten en wil mijn collega even oppassen op mijn groepje. Moet as weer naar school, 1ste vergadering weer, dus zal het meteen even overleggen! Heb misschien een heel dom vraagje, maar zou het kunnen dat ik een vroege miskraam heb gehad? Had gisteravond echt zulke felle steken (en vandaag ook nog een paar keer) en ik ben echt zo ongesteld. Ook zitten er best wat dikke stukjes tussen.(sorry) Gebruik normaal, normale tampons en nu super en moet echt elke uur wisselen anders lek ik door! Ik weet wel dat je er toch nooit achter komt, maar het zou mij niet gek klinken! Oja, heb trouwens nog gevraagd of het ook met bloedafname kon en ze zei wel dat ik het even met de gyn moest overleggen, maar dat het idd wel kon, dan als ik rond dag 14 nog geen mooi eitje had, ze het ook even via het bloed zouden bekijken. Wil dat toch wel erg graag! Verder weinig nieuws hier...nog 1 dagje en dan zit de vakantie er weer op! Ach, nog 9 weken en dan weer een week, hihi! Fijne avond lieve meiden! Liefs Loesie
Hey meiden, daar ben ik weer! Loesie, dus toch geen wondertje. Jammer Maar hopelijk wel een mooie cryo-tp deze maand. Dan maar een wondertje met een beetje hulp. Calani, jij zingt het de komende maanden nog wel even uit Maar we hopen natuurlijk dat je het de komende 9 maanden nog wel even uit zingt!!! Majo, dat jij je nu toch onder 270 kids begeeft! Ik kan ze op dit moment ff niet meer zien En dan daar je jubileum vieren met de pil. Het moet niet gekker worden Zoe, wat heerlijk dat je een mooie echo hebt gehad. Een mooier verjaardagscadeau kun je niet wensen! Gefeliciteerd!!! Jewel, wat spannend zo'n GUO. Een daarna als alles goed is kunt je definitief helemaal lekker losgaan!!! En je moet de beeb de ruimte geven hoor! Gewoon laten groeien die buik Sinja, nog maar een weekje. Jeetje wat gaat de tijd snel! Maar wel fijn hoor. Juist nu er weer een babyboom is, is het fijn om zelf ook eindelijk 'iets' te kunnen doen. Wij dus vandaag in DD. Weer enorm gelachen om de arts daar. Is echt een hele kundige man, maar erg chaotisch. Maar ik heb er wel vertrouwen in. De vorige 2 stimulatieschema's erbij gehaald en toen ging hij een beetje puzzelen. Welk schema, welke medicijnen. En uiteindelijk rolt er dan een 'op maat gemaakt' schema eruit. Ik ga nu 18 augustus beginnen met Orgametril (never heard of) en dan moet ik 26 augustus terugkomen voor een uitgangsecho. Dan krijg ik te horen wat het schema wordt (of zoals hij zei, dan hebben we het over de spuiterij ) Hangt allemaal een beetje af van de echo. In ieder geval wordt het Menopur (dit hormoon zou beter zijn bij iemand met weinig eicellen) icm Cetrotide. Hij wil eerst de Menopur z'n werk laten doen zonder onderdrukking in de hoop op een betere stimulatie, maar dan wel dubbel remmen (2x Cetrotide) om een vroegtijdige eisprong van de vorige keer te onderdrukken. Maar hij gaat er nog even op broeden en dan horen we 26 augustus meer. Ik ben benieuwd... Volgens hem kon het geen kwaad om deze cyclus al met de voorbereiding te beginnen en dan de volgende cyclus gelijk weer van start te gaan. Dus de trein dendert hier (gelukkig) in volle vaart door! We hebben trouwens ook besloten om dit keer niemand in te lichten. Onze ouders en zussen hebben we aangeven dat we ons zelf wel weer melden als er nieuws te vertellen is. We zijn het eigenlijk wel zat dat iedereen, hoe lief ook, aan ons vraagt hoe het is en ons bij iedere afspraak succes wenst. Maar even zien hoe het losloopt, maar voorlopig doen we het dit keer lekker met z'n tweetjes! Liefs Sikki
Zoe dubbel gefeliciteerd! Wat een supermooi verjaardagscadeautje! Sikki fijn dat alles door kan gaan. Ook wel speciaal om het dit keer met zijn 2-tjes helemaal te doen. Is het een beetje extra speciaal. Heb je er nu ook meer vertrouwen in nu ze in DD een 'op maat gemaakte' poging in werk gaan stellen? Het klinkt allemaal wel heel goed en iets waar ze goed over nadenken! Spannend hoor, hopelijk met dit keer veel meer succes!!! Loesie welke groep geef je les? Nog een fijn laatste vakantiedagje! En wie weet is het wel een vroege miskraam. Je weet maar nooit natuurlijk!
hey zoe hmmm 3 van de 10, dat is wel al minder, verdorie, maar goed zo ben ik gewaarschuwd... wel leuk dat je de 19e al kon testen, ben ook wel aan het denken dat als ik de zaterdag de 22e nog niet ongi ben, ik zelf een testje ga wagen... loesie, leuk dat ze volgende poging bloed willen prikken! en ook fijn dat je alweer zo snel terug kan gaan ivm een evt miskraam, geen idee Sikki, klinkt wel heel positief, je eigen schema daar in dd, hihi de spuiterij, is wel leuk als je eens kan lachen in de mmm en het voor jezelf houden, hmmm wij doen het nog niet maar ik denk er wel al eens aan... mijn moeder wordt door dit hele gedoe telkens zo treurig, huilen met tranen en al, en dat helpt mij niet echt... probeer ik me goed te houden... sinja, nog 5 dagen!!! @me: niets te vertellen, nog geen krampen ofzo...
hallo allemaal, ik ben hier ff niet geweest maar kom helaas met slecht nieuws...mijn schoonzusje heeft vandaag een echo gehad en het was niet oed...dr was wel n vruchtzakje te zien maar niet meer dan dat...vind het echt zo erg voor ze...ze zijn er ook helemaal kapot van... @kleintje jij gefeliciteerd met je mooie echo @zoe jij ook gefeliciteerd met je verjaardag en het kloppende hartje