direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    He Saffie!

Leuk weer wat van je te horen! Jullie kunnen over 2 maandjes weer beginnen?
    We hebben de meubels voor de kinderkamer al. We hebben ze 2e hands gekocht, dus ze moeten nog even opgeknapt worden.

2. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey jewel
    ik hoop dat je gelijk hebt
    zal het op mijn volgende afspraak eens vragen aan de fert arts

saffie, wat lief dat je speciaal naar mijn nieuws kwam kijken...
    hoor net dat mijn beste vriendin natuurl zwanger is..., gun het haar van harte maar waarom doet dat nieuws zo'n pijn?

nog geen bloed...

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Calani, kom je hier even een knuffel geven omdat het allemaal zo spannend voor je is.

Kan me voorstellen dat het nieuws van je beste vriendin pijn doet meid.

Liefs

4. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Bright,
    hoe lief van jou!!!! :)
    ja idd, we maken het allemaal mee hé, eerst mijn schoonzus (intussen bevallen), nu mijn beste vriendin, ... lastig
    en ik wacht nog steeds af, zondag zondag zondag zal ik het weten...

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen meiden,

Calani, hoe is het meid!? Nog steeds niks? Lees ik nou goed dat de bloedtest een dag eerder is?! Het was toch maandag of niet? Alleen maar beter toch, hoe eerder je uit deze onzekerheid bent, hoe beter! Ik heb alleen nog maar stompjes over, maar ik blijf duimen!

Saffie, leuk dat je er ook weer even was! Nog 2 maandjes wachten! Vind je dat nou nog vervelend, of vind je de rust ook wel lekker?! Hoop dat die 2 maanden toch omvliegen voor je!

Jewel, je hebt een leuk babykamertje gekocht! Had even gespiekt op de link die je bij het verlengde wachtbankje had gezet! Even een frisse laag verf erover en hij is weer als nieuw!
    Het verlengde wachtbankje is hier echt het topic waar iedereen bij wil horen, haha! Hoop dat ik me binnenkort ook aan mag melden!

Bright, jij mag ook weer snel beginnen zie ik! Eerst ongesteld worden en dan begint het circus weer van voor af aan! Maar uiteindeilijk is het allemaal voor een goed doel!

Hebben jullie het er al over gehad met je vriend/man wat je gaat doen als de 3 pogingen 'op' zijn en je bent nog niet zwanger?!
    Ik heb altijd gedacht dat we gewoon net zolang doorgaan (want lees ook vaak van 4e of 5e ICSI zwanger) maar was bang dat vriendje dat niet wilde of moeilijk ging doen, omdat het geld niet zomaar aan de boom groeit hier. (bij jullie wel?)
    Maar toen we bezig waren met de 1ste poging en we reden terug van het ziekenhuis, toen zei hij ineens uit zichzelf, Loesie, als we het niet redden met 3 pogingen, dan gaan we zelf wel door hoor! Dan willen mijn ouders ons vast wel helpen.
    (zijn ouders hebben namelijk nogal veel geld!)
    Ik was zo opgelucht toen hij dat zei....Ik leen niet graag geld bij mensen, maar dit is gewoon zooooo anders, dit zou gewoon goed voelen en ik weet zeker dat mijn schoonouders het ook met liefde doen!
    Dus ik heb nog alle kans!

Over een half uur ga ik de nieuwe bewoner ophalen! We hebben een naam gevonden, had eerst Moffel...van Moffel en Pier van Koekeloere (da's een kinderprogramma op schooltv, kijk ik altijd met de kleuters) maar dat vond vriendje echt niet leuk, en nu wordt het MOOS! haha!
    Hier in twente zeggen ze altijd, ik hem roep'n op 'n moos! dat betekent, ik heb rupsen op de boerenkool!
    (da's van herman finkers, mijn idool! ben dan ook een tukker he!)
    Heb al foto's gezien, hij is nu 8 weekjes oud! aaaaaaaah...
    hoe lief! Hij is lichtgrijs en heeft hangoortjes...hij blijft ook klein.

We hebben nu nog even een binnenkooi neer gezet en de hond die staat er steeds voor te snuffelen, snapt er helemaal niks van, zooo mooi!
    Toen het konijn van mijn zus hier een keer was, stond de kooi op tafel, hij heeft er de hele avond voor zitten janken, haha! Dus dat wordt nog wat!

Hadden jullie donderdagavond ook noodweer?! Wij wil hier! Zijn er nog 2 huizen in de fik gevlogen door een blikseminslag! Hebben ze daar een hennepplantage ontdekt tijdens het blussen, hihi! Gelukkig ver achterin het dorp, niet in de buurt. Maar vind je het gek dat de bliksem daar dan inslaat, werd ook illegaal stroom afgetapt en dat vreet veel stroom! Dus daar werd de bliksem ook naar toe getrokken! Wat een sukkels!

Lieve forumvriendinnetjes van me! Ik kom gauw weer kletsen!

Denk aan jullie!

Knuffel Loesie

6. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey loesie!
    wat leuk dat je Moos al kan gaan halen, zal je deugd doen denk ik :)
    en ivm de pogingen, mijn man heeft me al gezegd dat wij doorgaan zolang ik wil... en in belgie hebben we al recht op 6 pogingen dus hij heeft het over poging 7 of 8 of ... vraag me af of ik dat zou aankunnen...
    maar wat een schitterend goed nieuws voor jou loesie, dat je schoonouders willen helpen, het zou ten slotte ook hun kleinkind zijn hé... waarschijnlijk verlangen zij daar ook naar...
    en hier nog steeds geen bloed, ja de bloedname is een dag eerder, telkens als ze me een dag zeggen is dat voor een bloedname 's morgens maar mij komt s avonds beter uit in de werkweek (in combinatie met mijn werk), maar dan moet ik een dag eerder s avonds gaan, op zondag kan dat niet, s avonds, maar wel s morgens dus ga ik s morgens...
    bijna bijna bijna, gelukkig vanavond een etentje met een goede vriendin, zo gaat de tijd wat sneller...
    en loesie, jij hebt overmorgen nog een fm, je follikel gaat al mooi gegroeid zijn hoor,
    knuff
    calani

7. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Nou voor die zes pogingen zou ik bijna naar Belgie gaan verhuizen! Ik hoop alleen dat ik toch na de tweede poging klaar ben. Mocht dat nou niet lukken dan willen mannetje en ik best wel even sparen voor eeen vierde poging, maar ik denk dat ik het dan toch ook wel eens af wil sluiten.

Loesie, als ik de hond meeneem naar kennisen die een konijn hebben zit ze de hele tijd voor het hok naar het konijn te staren, uren lang! (daarom wil ik zelf ook wel een konijn, dan is de hond lekker rustig)
    Wij moten nog twee maanden wachten ja, maar eigenlijk zouden we nu nog drie maanden moeten wachten. Vorige week waren we in het zkh en toen bleek dat er nog een plaatsje vrij was, vier weken eerder. Je kan wel bedenken dat ik toen bijna uit mn dak ging van blijdschap! Nu is het dus wachten op mn ongi, en dan starten met de pil! Jiehoe! Ik heb er echt zin in deze keer!

Calani, zulk nieuws is toch altijd pijnlijk he, ook al gun je het een ander van harte. Mijn schoonzus is ook net bevallen. Zowel het nieuws van de zwangerschap als het zien van hun pas geboren kindje vond ik toch behoorlijk pijnlijk. Mede doordat zij ook zo makkelijk praat over kinderen krijgen enzo.

8. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey saffie
    waw,ja, dat moet wel ENORM leuk nieuws geweest zijn, zo plots 4 weken sneller starten!!!
    en ivm die 6 pogingen, ja vind het altijd beetje oneerlijk tov jullie dat ik recht heb op 6 pogingen en jullie maar op 3 maar langs de andere kant, ik denk dat je na 3 pogingen emotioneel een beetje op kan zijn, maar toch, het blijft oneerlijk want ik zou toch willen doorgaan en ik vermoed de meeste van jullie ook...
    haha, je wil ook een konijn zodat je hond rustig is, hoe grappig
    en ja dat nieuws blijft altijd pijn doen, een collega is nu ook al 2 maand ver... zucht, ze blijven maar komen die zwangeren...

en hier nog steeds geen bloed...

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hallo Meiden,

Hier weer eens een reactie van mij...nu eindelijk weer tijd na erg drukke dagen ivm laatste bruiloft 9van schoonzusje) en drukte op werk ivm voorbereidingen voor patienten met mexicaanse griep. Had van die paar dgn weer heel wat bij te lezen hier...nu dus ff reageren op jullie..

Sikkie: Als eerste...alsng van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Hopelijk heb je een leuke dag gehad?! Ik volg trouwens lange protocol en niet korte...als echo maandag goed is, moet ik woe met de deca beginnen en niet met puregon. Foutje...had w.s. wel puregon geschreven hier...(Sinja jij had dat juist opgemerkt, thanx)

Loesie: Jij hebt dus een mooie echo achter de rug, met 14mm!! Super Meid!! En dan maandag de 2e FM, spannend hoor!! Wordt dit keer vast een tp!! Ik duim hier heel hard voor je!! Leuk hoor...een konijn. Heb ik hier ook gehad (heette: Ko). Moos is ook leuk!! Van die kinderfilm: 'Het Zakmes'. M'n beste vriendin en ik noemde elkaar wel eens Tom en Moos (van die film. Ik blank, zij donker). Enne wat betreft je vraag over hoe vaak icsi... in elk geval 3x (hopelijk zijn we dit niet nodig ;) ) en denk in elk geval 4e keer zelf betalen. Maar vind zelf wel dat we ergens een grens moeten trekken. (maar misschien veranderd die grens ook wel weer hoor...heb mezelf vaker doen verbazen in dit traject). Moet financieel idd ook wel haalbaar zijn...1x lukt wel zelf, 2x misschien ook wel tegen die tijd...blijven gewoon doorsparen intussen...

@Kleintje: Fijn dat het zo goed met je gaat. Afstuderen, zwangeren en nieuwe baan....alles gaat op rolletjes nu...gelukkig maar!! Enne zwanger zijn lijkt me idd wel pittig ja...wordt vast beter over een paar weekjes!!

@ Calani: Jeetje Meid...wat een achtbaan bij jou.... wel/ niet zwanger, wel/niet ongi....balen dat de testen negatief zijn. Hopelijk morgen in zkh toch een positieve uitslag. Gebruik je ook die progestan bolletjes? Die kunnen helaas wel je ongi tegenhouden.... wil niet negatief doen, maar omdat je je afvroeg dat testen neg. waren en je toch nog niet ongi bent... het kan dus wel daar doorkomen helaas...Ik ga heel hard voor je duimen dat het dat niet is en dat je morgen gewoon zwanger blijkt!!!
    Enne in Belgie dus 6 pogingen vergoedt...jeetje...das op zich wel fijn!! Woon ik toch in het verkeerde land, hahaha.

@Zoe: Jij dus ook al zo moe moe moe, vriedin an mij ook. En om 20 uur al naar bed...hahaha, kan ik me eerlijk gezegd helemaal niets bij voorstellen. Wil wel eens vroeg maar dat lukt op de één of andere manier nooit, waardoor het zo weer 23-24 uur is... Enne...ik was al het drukke gedoe nu ook echt even beu hoor!! Al dat geregel enzo...Vandaag eindelijk eens een dagje echt helemaal niks....weet niet eens meer wanner dat voor laatst geweest is....bevalt wel goed weer eens....Morgen lekker waterskieen en uiteten met broetje en vriendin, dus ook alleen maar leuk.

@Marije en Mensi: Bedankt voor jullie positieve berichtjes hier om ons een hart onder de riem te steken, Thanx!!

@Meis: Hey...terug van weggeweest?! Leuke vakantie gehad? Vanalles gebeurd bij jullie in tussentijd lees ik... Vandaag als het goed is dus je punctie (gehad al?). Spannende dgn voor jullie nu dus...hoevel zullen ze vinden en wat is de kwaliteit... hopelijk valt de punctie je mee!!

@ Moniek: Helaas voor jou/jullie, welkom hier. Binnenkort dus starten met de eerste icsi... spannend!! Alvast heel veel succes gewenst!!

@Saffie: Hey...daar ben je weer!! Alles goed met je/jullie? En je mag ineens 4 wkn eerder beginnen!! Super zeg...scheelt toch weer he?!

@Bright: Hey...en ook jij hier weer aan het posten!! Gezellig!! Jij dus volgende ongi weer starten met de eerste TP!! Spannend weer he?! Heel veel succes Meid!! M'n duimen draaien!!

@Jewel: Dus...de meubeltjes gekocht!! Leuk hoor!! En nu dus nog even een leuk en fris verfje eroverheen...Nu wordt het allemaal toch nog weer wat echter he?!

Hier dus eindelijk van alle drukte af...hééééééérlijk...ben alleen niet helemaal fit, al een paar dgn. Denk van de airco van vrijgezellenfeest vorige week zaterdag. Snotterig/keel pijn/som wat koortsig. Maar ja....ook moe moe moe door 24 dgn korte nachten van soms maar 4-6 uurtjes. af en toe een keer 7 maar dat was het ook wel. Deze week dus pogen slaap in te halen. Verder weinigs zinvol even te melden van hier...

Allemaal een heel fijn weekend toegewenst...enne...vanaf nu ben ik hier ook weer wat regelmatiger!! Over 2 weken vakantie eindelijk...dan misschien weer wat minder, maar dat hangt er vanaf of we last-minute nog weggaan...

Toedels dames!!! Dikke Knuf van Majo!!

10. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    game over
    bruinverlies en buikpijn... zucht
    het was wel te denken...

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    O...k*t k*t k*t...Calani!!!
    Was er al bang voor toen ik je berichtje van 1.00 zag staan!
    Vind het zoooooooooooooooooo kl*ten voor jou en je mannetje!
    Het zag er zo hoopgevend uit! Als het dan toch moet gebeuren, dan had het beter ook 8/9 dagen na tp kunnen gebeuren! Hier krijg je toch alleen maar hoop van!
    Meid, veel sterkte en nu maar wéér opkrabbelen voor de volgende poging, je hebt nog 4 toppertjes in de vriezer! Er blijft er vast één zitten!

Majo, fijn dat je er weer bent! Leuke bruiloft gehad! Het weer was prettig he? Beter dan donderdag!
    Je hebt toch niet de mexicaanse griep he!? (zullen er vast al meer gevraagd hebben, of niet?!)
    Lekker dat straks vakantie hebt!

Hier een lekkere rustige zondag! Gelukkig, ben er wel aan toe! haha! Moos doet het goed hier, echt een schatje!

Meiden, een fijne dag, Calani, denk aan je!

Liefs Loesie

12. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    calani, wat shit zeg, kwam even kijken of er al nieuws was. Heeft het doorgezet?? Wat ontzettend balen ik had zoveel goede hoop voor jullie!!
    Een hele dikke knuffel van deze kant, houdt moed ook al is dat soms erg moeilijk!!

Hier al twee dagen super verkouden, lig al twee dagen in bed, ben helemaal kapot... Ga nu weer mijn bedje in, manlief gaat lekker naar strand, ik wil ook boehoehoehoe....

XX

13. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Calani, wat erg meid.....ik heb steeds aan je gedacht. Ik hoopte het zo!! Heel veel sterkte voor jullie tweeen!

14. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Och calani, weet even niet wat ik moet zeggen... Sterkte!

15. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ooh nee Calani, wat vreselijk teleurstellend weer!
    Je houdt het iedere keer zo goed vol en dan toch op het eind weer een vreselijke teleurstelling.
    Ik hoop dat je dit weer goed kunt verwerken en dan weer alle focus op de andere vier toppertjes.

Sterkte!

Knuffel van Sikki

16. Em85

Em85 Actief lid

30 mrt 2009
    174
    0
    0
    Hoi dames,

Mag ik jullie wat vragen? Wij hebben de uitslag gehad dat mijn man geen levende zaadcellen heeft. Nu moeten wij voor de "vorm" woensdag naar de uroloog. Een daarna bijna voor 99% zeker naar het IVF/ICSI team.
    MAar wat kan ik verwachten? Hoelang is een gemiddelde wachtlijst? Wat zijn de onderzoeken die vooraf gedaan moeten worden?

17. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ohneeeeeeeeeeeee Calani... Jeetje. Hoopte zó op goed nieuws.... Het ging zo goed!! Wat vreselijk.. heel heel veel sterkte :(

18. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik denk dat dat in ieder ziekenhuis weer anders is!
    Bij ons (wij zijn onder behandeling in t radboud) ging het eigenlijk vrij snel allemaal. Maar dat kwam ook doordat we niet naar de uroloog hoefde (er was toch waarschijnlijk niets aan te doen en de oorzaak dachten ze te weten) Maar bij ons ging het als volgt:
    Wij hadden begin januari via de huisarts een slecht zaadonderzoek. Er waren wel zaadcellen gevonden maar extreem weinig (en slecht bewegend en slechte vorm) In maart voor t eerst naar de gyn. Daar wilde ze toch ook bij mij een cyclusanalyse doen. Gelukkig zat ik aan t begin van mijn cyclus en kon dat direct van start gaan. Nog 2 zaadonderzoeken bij vriend. En eind maart was duidelijk dat t icsi zou worden. Toen een dna en chromosomenonderzoek gehad bij vriend (bloedonderzoek) waar we begin mei de uitslag van kregen. Vanaf 6 mei staan we op de wl voor icsi. Begin juni naar het pre-ivf spreekuur. En ik ben dus vorige week met de daadwerkelijke behandeling gestart. Maar dit is dus alleen hoe t bij ons is gegaan. Bij andere meiden hier wellicht weer compleet anders!

Veel succes! In welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

19. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey,

Wij zijn in februari voor het eerst naar de gynaecoloog geweest. Toen hebben we metteen alle bloedonderzoeken moeten doen (chromosoomtest). In maart hadden we de informatie bijeenomst. Begin mei hadden we de intake en in juni de eerste ICSI die metteen raak was (waar we nogsteeds heel dankbaar voor zijn).
    Hopelijk hoeven jullie niet al te lang te wachten

Groetjes Kleintje

20. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen meiden,

even ego hoor...zie er zoooooooo tegenop om zo te gaan. Heb om 9.35 de 2e fm, maar ben bang dat mijn eitje al gesprongen is. Had dit hele weekend vruchtbaar slijm, ook wat buikpijn en vanmorgen was mijn temp gestegen naar 36.8!
    Dus ik zie het niet meer zo zitten. Weer dat gezoek en gezoek terwijl je daar vol spanning ligt. Weer een maand wachten en weer geen cryoteruplaatsing. (terwijl in mei mijn 1ste poging is geweest!)
    Ben misschien wat negatief en misschien kom ik straks wel terug met het nieuws dat ik vanavond mag spuiten, maar heb er een hard hoofd in!
    Denk dat ik mezelf alvast aan het indekken ben voor een teleurstelling!

Over een uurtje weet ik het! Duimen jullie voor me?
    Zal straks wat uitgebreider typen!
    Sorry voor mijn egoberichtje!

Liefs Loesie

Deel Deze Pagina