Ha lieverds, Dankjewel, het duimen heeft geholpen, WE KUNNEN DOOR!!!!! Was zooooooooooo zenuwachtig en toen liep het ook nog uit! Kwam ik eindelijk de spreekkamer binnen, had ik ook nog de gyn waar ik niet zo dol op ben...dacht, nu kan het niet slechter! Mocht gelijk op de behandeltafel gaan liggen... Hij zegt nooit zoveel, alleen dat het baarmoederslijm mooi op dikte was...ging hij verder kijken, hier zit een eitje...opmeten...niks zeggen...andere eierstok kijken, zaten alleen kleintjes...vroeg hij: was het donderdag ook de linkereierstok waar wat zat? Ja...weer kijken, ontzettend hard duwen! (PIJN!) maar hij zat een beetje verstopt! (aha, misschien al eerder gebeurd?) nog een keer duwen, opmeten, weer niks zeggen...Toen zei hij: Goed, ik heb genoeg gezien...en hielp me overeind...!!!!!! Ja en nu? Ik snel aankleden, kom ik bij het bureau, is assistente bezig met een brief invullen die ik nog niet eerder had gezien, dus dacht, zal dat een goed teken zijn? Vroeg hij nog: hoelang is normaal je cyclus?...28/29 dagen...Oke, dat is mooi, dan mag je morgen pregnyl zetten! Euh...euh, DUS HET GAAT DOOR?!?!?!?!?!? Weet dus niet hoe groot het eitje was, maar groot genoeg dus! Morgenvroeg als ik wakker word, mag ik de spuit zetten, zondag word ik gebeld door Zwolle of de ontdooiing goed is gegaan en maandag hebben we dan de tp! Ben zooooooo blij! Dit houdt een paar daagjes aan en dan ga ik me druk maken om zondag, haha! Ben het allemaal even kwijt nu! Kom nog wel weer vandaag, ga eerst van het goede nieuws genieten! Vanavond bruiloft van oom en tante die 25 jaar getrouwd zijn! Heerlijk, op een maandag! Normaal dinsdags vrij, nu moet ik de ochtend werken! (voor een lesbische collega, die ook naar het ziekenhuis moet, omdat ze voor KID gaan! morgen dag 10 voor haar, dus we lopen gezellig gelijk op!) Tot gauw lieverds! Dikke knuffel van mij
Loesie: gefeliciteerd dat het allemaal door gaat!!!! Hopelijk gaat het allemaal goed zondag en heb je maandag de terugplaatsing!
Aan iedereen, bedankt!!!!!! Jullie lieve reacties helpen echt, voel me vandaag weer beter, is lekker druk op mijn werk en dat helpt ook! Loesie, wat een goed nieuws, ben hééél blij voor jou!! 2 zieken... , meisjes snel genezen hé
Loesie wat fijn!!! Maar rare vraag van mij misschien? Als je morgen pas de Pregnyl zet en maandag de tp heb je dan geen kans dat het eitje alsnog eerder springt? Of maakt dat bij een cryo poging niet uit?
Hey... Calani, fijn dat je je wat beter voelt. En goed dat je steun bij ons kan vinden! Daar doen we het toch allemaal voor met zijn allen! Sikki, helemaal geen rare vraag. Maar in dit geval moet je eitje juist eerder springen. Ik heb geen eitje nodig voor de terugplaatsing, want die zit nog in de vriezer. Maar je baarmoeder moet zich klaar gaan maken om een bevrucht eitje te ontvangen. Dat doet ze doordat er een eisprong is geweest en dan maar af te wachten tot dat eitje komt. Ik moet dus morgen spuiten en dan krijg ik woensdag/donderdag mijn eisprong. Omdat mijn eitje 4 dagen oud is voordat het ingevroren werd, wordt het 4 dagen daarna ook teruggeplaatst. Normaal gesproken doet een eitje er ook een aantal dagen over voordat het in de baarmoeder terecht komt! Dus alles komt precies mooi uit! Snappie?! Jij mag ook over 2 daagjes weer he?! Spannend hoor, dan gaat het allemaal weer beginnen! En kleintje, nog iets meer dan een week, de 2e echo! Wat fijn zeg! Toch weer heerlijk om een bevestiging te krijgen dat alles goed gaat! Voel je je al iets beter?! En willen jullie weten wat het wordt?! En hebben jullie het ook al rond verteld?! (wat een vragen he?!) Ga ff schoonmaken hier! Liefs Loesie
Loesie, In inderdaad volgende week de 2e echo al weer. Vind het ook erg spannend. Maar mij gevoel zegt dat het allemaal goed zit! Ik voel me hier wel beter qua misselijkheid maar qua vermoeidheid is het nog steeds bagger. Heb heel weinig energie. Juist nu ik zo hard moet werken aan mijn afstuderen. Maar zal vast goed komen. Als de echo goed is volgende week dan gaan we het al onze vrienden/collegas vertellen. best grappig want mijn moeder en zusje hebben echt iedereen die ze kennen al verteld dat ik zwanger ben ........ Konden het niet voor zich houden. gelukkig woon ik 20 km verderop dus het nieuws komt hier niet zo snel aan gewaaid. Maar vind het wel erg spannend. Zeker omdat op een vriendin na helemaal niemand wist dat wij al bezig waren. En zeker omdat ik nu aan het afstuderen ben. Niet helemaal de meest zekere keuze. maar ja dat is onze keuze!!!
Hallo Dames!! Jeetje Calani.....eerst even een berichtje aan jou nu.... wat verschrikkelijk balen zeg dat de cryo tp mislukt is!! Hopelijk kun je je er snel overheen zetten en op naar de volgende tp. Houdt je vast aan het verhaal van Zoe he....die is uiteindelijk ook van een cryo zwanger geworden!!! Dikke knuffel voor jou!! @Zoe: Hoe is je 2e echo gegaan vandaag? Dat was vandaag toch? @Loesie: Whoehaa!! Goed nieuws bij jou!!! En dan morgen ineens al de pregnyl zetten!! Super Meid!! En met Moos gaat het ook goed....leuk hoor!! Jij bent nu w.s. lekker aan het feesten op 25 jarig huwelijk. Veel plezier!! Ik ben vandag voor de uitgangsecho geweest. Baarmoederslijmvlies was mooi dun en de eitjes waren al mooi zichtbaar waar we straks mee aan het werk gaan! Mag woensda starten met de deca, dan zaterdag de laatste pil en dan 3 sept starten met de puregon en 8 sept de 1e FM. Die krijgen we voor de zekerheid na 5 dgn puregon al ivm overstimulatie de eerste keer. Schiet hier dus weer mooi op!! Start van poging nr. 2 dus!! Enige wat ik wel een heel klein beetje jammer vind, is dat het net in onze vakantie valt. Hadden graag 2 wkn weg gewilt naar buitenland, dat zit er nu w.s. niet meer in. Maar hopen dat alles mooi en enigszins vlot groeit deze keer e dat we toch nog een weekje weg kunnen na de punctie en tp ofzo...nou ja....en anders sparen we mooi wat geld uit. Moet er alleen niet aan denekn om 3 wkn thuis te zitten, dan ga ik net zo lief werken....we zullen wel zien hoe het loopt. Heb manlief ook 'aangestoken', die kwam vanmiddag ziek thuis uit het werk. Nee, hebben geen mexicaanse griep hoor Loesie...denk van de airco v/d auto. Fijne avond allemaal, Liefs Majo
@Em85: Wat balen voor jullie zeg, dat jullie dat nieuws hebben gekregen. Maar ook bij geen zaadcellen is er nog vanalles mogelijk tegenwoordig. (mesa/tese etc). Bij mijn zwager was ook geen enkele zaadcel gevonden en de test die later gedaan werd wel weer heel ietsiepietsie iets. Toen hij is gestopt met roken werd het ook langzaam beter, ook stoppen met alcohol kan enigszins iets uitmaken. Wij kregen in dec. '07 te horen dat mijn man slecht zaad had. Heeft ook een keer (na koorts) alleen maar dood zaad gehad. Is bij de uroloog geweest om oorzaak event. te achterhalen. Werd bloed geprikt, echo v/d balzak (= uitwendig) gemaakt en echo v/d prostaat (= nwendig via anus). Ze willen ook weten of je bijv. de bof als kind hebt gehad. Daar kun je ook slecht zaad van krijgen. Verder zoeken ze naar event. spataders op de balzak enzo. Bij mij is verder niet veel onderzoek gedaan omdat we toch al afhankelijk waren door slechte zaad van icsi. Standaard bloed geprikt bij beiden in elk geval op HIV/hepatitis etc etc. Eén tip: Houdt rekening met lange wachttijden en veel wachten wachten wachten. Dat is waar de hele mmm gemiddeld uit bestaat. Het vergt veel geduld!! Heel veel succes Meid!! Enne...als je (tzt) meer vragen over icsi hebt, stel ze hier dan gerust op het topic. Het zijn hier allemaal meiden die je graag wat uitleg geven, toch dames!! Succes!! Groeten Majo
Hoi Majo, Bedankt voor je reactie. Gelukkig heeft mijn man nooit gerookt. Het het bijna 100% zeker te maken met zijn behandelingen tegen kanker. Ik heb idd heel veel gelezen van wat er mogelijk is maar als je iets heel erg graag wil is alleen lezen niet voldoende......... Ik hoop dat wij woensdag meer duidelijkheid krijgen. Ook hou ik rekening met een lange wachttijd ook is dat helaas heel dubbel. We hebben vanuit het ziekenhuis even een timeout gekregen voor de behandeling van kanker. Dus wie weet wat er over een paar maanden weer te wachten staat. Maar nogmaals bedankt voor je advies en als ik vragen heb weet ik je te vinden.
Majo, bedankt voel me wel ok, juist lastig dat die ongi-krampen je continu aan het mislukken herinneren... en wat gaat het vlot bij jou!! het gaat allemaal gaan gebeuren, leuk hoor! em tuurlijk kan je bij ons terecht met vragen, ik hoop dat je relatief goed nieuws zal krijgen bij de gyn!
@Em85: Goh...jullie zitten helemaal in een dubbele moeilijke situatie als je man ook nog een vorm van kanker heeft. Dat gaat nu goed begrijp ik? Omdat jullie een time-out v/h ziekenhuis hebben gekregen?! Spannende tijden voor jullie zeg!! Misschien een brutale vraag...., maar voordat je man met chemo is begonnen, hebben ze toen niet gevaagd of jullie een kinderwens hadden? Ik weet namelijk niet beter dat ze dan namelijk sperma uit voorzorg invriezen, omdat chemo daar van invloed op is. Heel veel succes woensdag!! Hopelijk kunnen jullie snel verder in het gehele traject!! Groet Majo
Loesie wat fijn dat je door mag!!!! Super zeg!!!!! Heb je de pregnyl al gespoten? Majo je mag ook bijna dus weer starten!!! Jeeeuj! Moet je ook op dag 15 van de deca starten met de puregon? of volg jij een ander schema? Wel balen dat t precies in jullie vakantie valt!
Majo, We hebben een time out omdat ze de haard van de kanker niet kunnen vinden. Op scans is er niets te vinden maar het bloed bijft niet goed. Mijn man heeft geen chemo gehad maar behandelingen met radioactief jodium. Dat is ook troep want na een behandeling heb je leefregels zoals minimaal 2 meter afstand houden, maximaal 30 min bij elkaar in de buurt zijn en bv niet zwanger raken binnen 6 maanden. Toen er bekend was dat hij kanker had hebben wij heel vaak gesproken over invriezen van sperma maar op dat moment vonden ze dat niet nodig. Het klinkt gek maar op dat moment is heel je wereld ingestort en luister je naar de arts.We hebben het echt heel vaak aangegeven en achteraf denk je, hoe stom zijn we geweest om niet dit niet verder aan te vechten want als patient heb je ook je rechten.maar helaas is dit nu te laat. Na 3 behandelingen vertelden een arts de gevolgen van deze behandelingen, het moeilijk kinderen kunnen krijgen omdat de productie van sperma aangetast wor.Eerst denk je, misschien is na 6 maanden alles weer goed maar helaas is dat ds niet zo. Maar ik hou je op de hoogte!
@Em85: Wat een toestanden zeg!! Raar dat ze de primaire bron niet kunnen vinden.... erg onzeker allemaal!! Vind het wel wat nalatig van die artsen dat ze het pas na 3 behandelingen aankaarten, terwijl jullie er zelf al over gesproken hadden. Maarre...je moet jezelf daar niet de 'schuld' van geven hoor!! Als je zoiets te horen krijgt luister je natuurlijk naar de dokter!! Het is zijn vakgebied tenslotte en jij staat daar met al je emoties en schrik in de benen van hoe nu verder. Het klinkt ook echt niet gek dat op dat moment je hele wereld instort...zou een ieder ander ook hebben!! Ik moet er toch niet aan denken om in jullie schoenen te staan!! Dus absoluut niet raar van jullie kant dat je de arts z'n advies opvolgt. Zal een ieder ander ook gedaan hebben!! Ik sta zelf vaak aan de andere kant, ben vpk, dus zie het helaas veel en heb dan ook heel veel respect voor de manier waarop je er hierover 'praat' en de stap die jullie ondanks alles tóch willen nemen om kinderen te krijgen!! Héél héél héél veel succes met alles en ik hoop dat ook jullie (zo spoedig mogelijk) je droom/dromen in vervulling zullen zien gaan!! Knuffel van Majo (succes morgen!!)
@Sinja: we zijn idd erg blij dat we weer mogen starten, op voor icsi 2!! Maar wat baal ik toch van m'n vakantie...zit erover te denken m'n leidinggevende in te lichten en te polsen of ik me in de vakantie ziek kan melden vanaf de punctiedag tot de tp. In Meppel geven ze duidelijk aan dat je die dagen beter thuis kunt blijven en rustig aan moet doen. Ik start niet op dag 15 met de puregon, maar op dag 9 al, 2 dgn na jou dus. Gaan dan aardig gelijk op!! Ik heb echter 2 dgn eerder de 1e FM, maar dat heeft te maken met de overstimulatie de eerste keer (zekere voor onzekere). Hoe gaat het met jou met de deca spuiten? Veel last van? Of juist niet? Ik mag morgen dus weer!! (Hoe blij kun je zijn ) @Loesie: En....zit de pregnyl er al in?????? @ Zoe: Hoe was je echo gisteren? Toch wel goed mag ik hopen!! Ik vind het altijd zo spannend als jij niet direct wat van je laat horen!! Kom nou alsjeblieft met goed nieuws ff hier!! @ Calani: Kun jij nu de eerstvolgende cyclus direct weer door met een volgende cryo? Of moet je eerst een cyclus wachten? @Sikki: Succes morgen he...in DD!! Je echo morgen toch? En dan daarna de precieze planning?! Ben erg benieuwd wat ze nou precies voor je bedacht hebben helemaal op jou afgestemd!!
Em85, wat een verhaal, meid, respect, zitten wij hier wat te klagen over ons leven maar wat jij doormaakt is toch alweer iets helemaal anders... en ivm de dokters, ik zou ook geluisterd hebben, zij horen het best te weten hé, neem het jezelf niet kwalijk, ga er gewoon voor, een hele dikke virtuele knuffel voor jou en je man!! Succes morgen!! Majo, ik mag direct door voor een volgende cryo... en zo altijd verder tot "ze op zijn" jij morgen eerste prik!!! jeej dan start het ook weer voor jou! Sinja, jij mag al bijna gaan voor je eerste fm, wat gaat de tijd snel!!
Hallo dames, Daar ben ik dan. Vanmorgen een goed gesprek gehad met de uroloog. Hij kan ons goed begrijpen en heeft een echo gemaakt. Gelukkig zijn er geen gekke dingen te zien. Er is bloed afgenomen om te kijken of de hormoonhuishouding bij mijn man goed is. Ook hebben we een goed beeld gekregen van de zaadkwaliteit. Er zijn minder dan een miljoen zaadcellen gevonden. Daarvan zijn er een heel klein deel levend. En van dat kleine deel zijn er maar 40% goed dus er blijft maar weining over. Gelukkig mocht mijn man direct bloedprikken en mag ik 3september bellen voor de uitslag. Al is deze uitslag goed gaan we direct door naar het Erasmus MC in Rotterdam. Wij hebben idd al heel veel meegemaakt maar we zijn er wel heel sterk van geworden. Niemand verwacht dat je te horen krijgt dat je partner kanker heeft en al helemaal niet dat ze het niet onder controle krijgen. Gelukkig hebben we nu nog tot december rust, niet elke keer naar het ziekenhuis en wachten op uitslagen. Gewoon lekker samen zonder spanning.
Hoi allemaal! Moet toch even weer kijken wat hier allemaal gebeurd is! Zoe, ik hoop dat jij lekker het goede nieuws aan het vieren bent! Ik denk aan je! O, Majo, vandaag de 1ste deca er alweer in! Jeetje, het gaat nu echt weer beginnen he?! Zet hem op meid! En idd balen van de vakantie, ook al is het voor een goed doel, toch moet 'alles' er voor opzij gezet worden he?! Groot gelijk dat je na de punctie vrij gaat vragen! Lekker bijkomen! Calani, toch wel een fijn idee dat jij gewoon op dag 10 weer terug mag komen elke keer weer! Heerlijk! Dat schiet wel op! En zoals je aan Zoe kan zien, een andere cryopoging kan ineens weer wel goed gaan. Er is geen peil op te trekken! Sinja, dinsdag is het alweer 1 september en dan komt er weer zo'n lekkere spuit bij, hihi! Volleerde junks hier allemaal! Ook voor jou zet hem op! Het komt allemaal weer lekker dichtbij! Sikkie, Hoe is het gegaan vandaag? Kan het even niet meer teruglezen, maar in het verhaaltje van Majo staat dat je vandaag mocht voor je uitgangsecho? Spannend hoor! We lopen allemaal nu in ons eigen traject he! Em, jullie hebben idd wat meegemaakt. Gelukkig waren er geen gekke dingen te zien bij de uroloog. Wat goed dat jullie er sterker door zijn geworden. Knap hoor. Ik ben het ff kwijt! Hier heb ik gisterochtend de pregnyl erin gejast! Ging weer goed, net als de vorige keer. Nu maar afwachten tot zondag! Maar morgen is het alweer donderdag, dus schiet mooi op! Ben alleen vergeten te vragen hoelaat ze bellen, maar hoop niet dat ik de hele dag met die mobiel in de hand moet lopen, heb ook nog verjaardag 's middags van mijn zwager. Calani, hoe laat werd jij gebeld dat het doorging?! We gaan hier volgende week beginnen met een thema, in de kleutergroepen. Nu wordt het thema...de baby/het gezin. En dat is omdat een juf uit groep 1, zwanger is, dus dat dat wel heel dichtbij de kinderen staat. Ben ik nu een aanstelster als ik zeg dat ik het best wel rot vind dat we dat thema gaan doen?! Moet ik daar verhaaltjes over gaan vertellen, liedjes over gaan zingen, werkjes over gaan maken, over kletsen enz enz... Heb daar helemaal geen zin in! Kreeg het vanmorgen pas te horen, dat dat het eerste thema is, maar als ik er over na ga denken, dan kan ik wel janken! (doe ik nu dus ook even!) Vind het ook zo rot om dat te zeggen morgen tijdens de vergadering. Ze kunnen moeilijk voor mij het hele themal omgooien. Misschien dat ik het meer over het gezin kan hebben en dat mijn duo de baby eruit wil halen... Zal het eens overleggen. Tot snel! Liefs Loesie