direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wat balen loesie dat je nu een ronde moet wachten. Maar wel fijn dat je er gelijk iets 'positiefs' uit kan halen, direct de dingen voor de bruiloft regelen enzo! En met zo'n kleintje in je buik trouwen is natuurlijk ook wel heel speciaal :D
    Succes vanavond!

Calani balen zeg dat je t niet precies weet. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid!

Ik heb vanochtend gebeld, moet nu woensdag langskomen ipv donderdag (dus op dag 9 ipv dag 10 van het puregongebruik) Verder goed mijn rust nemen en veel drinken. Ben morgen lekker dagje vrij dus dat gaat goedkomen. Maar heb vandaag ook veel last ervan gehad. Hopelijk mijn eierstokken die gewoon goed aan het broeden zijn ;)

2. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey sinja, waarsch ben jij al lekker aan het broeden!! leuk overmorgen meer nieuws dus!!

en ik ben weer helemaal :) :) :) want daarnet bij ons eigen fert arts is er dus beslist om verder te gaan met deze cyclus, ok hij komt wat later op gang maar dat kan volgens hem geen kwaad, en geen hormonen deze keer, zelf geen pregnyl om de eisprong op te wekken, gewoon de natuur zijn gang laten gaan, de gyn was zo positief dat we er ook een heel goed gevoel aan over hebben gehouden, en blijkt nu ook dat mijn info verkeerd was ivm het ontdooien, ze blijven ontdooien tot er geen cryo meer is, dus niet sowieso op naar een volgende poging als er eentje het niet overleeft
    dus nu terug dromen over een tweeling! nu donderdag opnieuw echo en bloedname

3. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wat fijn Calani!!!!!!!!!!!! Super dat je toch door kan! Wel stom eigenlijk dat ze onjuiste info hadden! Maar goed, gelukkig kan je door :) Spannend donderdag dus weer!

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #1024 Majo, 7 sep 2009
    Laatst bewerkt: 7 sep 2009
    @Loesie: Jeetje wat jammer zeg!!! Leek je zo mooi door te kunnen, moet je wéér wachten. Wel fijn dat de bruiloft dan in elk geval door kan gaan!! Ga je daar eerst lekker op 'storten', dan heb je genoeg afleiding en vliegt de tijd voorbij!!

@Calani: Súper zeg, dat je tóch door kan!! En ook nog een sin je eigen cyclus....heerlijk zeg!! Veel succes donderdag.

@Sinja: Toch mooi dat je een dagje eerder terecht kan. Alleen morgen dus nog spuiten en dan woensdag de echo....spannend. Hopelijk zien de follikels er allemaal supermooi uit!!

@Sikki: Jij succes morgen met je 2e FM!!

Hoe is 't met de rest allemaal???

Ben hier vanaf nu een paar daagjes afwezig!! Morgenochtend voor de eerste FM, gaan direct daarna door naar de apenheul in Apeldoorn en daarna (als de FM's het toelaten) een paar dgn naar Hoek van Holland, lekker naar het strand met dat prachtige weer.

Toedels!! Majo.

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey meiden, daar ben ik weer!!!

Twee heerlijke nachten op Texel gehad. Alhoewel de 2e nacht een beetje kort was, omdat we vanochtend al om 6.45 uur zijn vertrokken om op tijd in Dusseldorf te zijn.
    De bruiloft vrijdag was leuk en Texel helemaal super. Texel Suites was GEWELDIG! Helemaal super de luxe, jammer dus dat we vanochtend zo snel weg moesten. Verder hebben we gisteren allebei een proefvliegles van een half uur gehad. Echt heel gaaf! Zelf aan het stuur van een chesna vliegtuigje gezeten. Doodeng, maar super. Helaas was ik aan het einde van de vlucht wel helemaal kotsmisselijk van mijn eigen capriolen.

In Dusseldorf was het ook goed. Er waren nu 6 follikels tussen de 14 en 18 mm. Vanavond mag ik de Pregnyl zetten en donderdagochtend om 8.30 uur de punctie!!! Het bms was ruim 9 mm, dus helemaal prima. Ik hoop dus dat alles de komende 2 dagen nog 2 mm per dag doorgroeit, dan doen ze ook allemaal mee.
    We gaan waarschijnlijk morgenavond alvast naar DD, want anders moeten we weer zo vroeg op en dat is allemaal niet zo relaxed.
    Net voor de zekerheid nog wel een laatste extra Cetrotide gezet, zodat de follies dit keer (hopelijk) niet gaan springen. En dan duimen dat er dit keer wel in elke follikel een eitje zit! Dan hebben we zaterdag de mogelijke tp. Spannend dus weer!
    Heb m'n baas al aangegeven dat als alles goed gaat ik volgende week nog wel wil werken maar in de 2e wachtweek vrij wil hebben. Dan willen we er wel een weekje tussenuit piepen.

Loesie, balen zeg, dat je nu alsnog moet wachten. Maar lekker focussen op de wedding zeg ik.

Sinja, spannend dat je vanalles voelt in je buik. Ik hoop dat de eitjes mooi groeien en niet in het extreme.

Calani, en bij jou gaat alles toch gewoon door. Heerlijk meid!

Majo, jij ook alweer de 1e FM gehad. Ik ben benieuwd hoe het was. Je zult hopelijk nu lekker aapjes aan het kijken zijn. En dan het strand, lekker hoor!

6. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Majo ben heel benieuwd hoe de eerste fm was! Maar dat zullen we dus pas over een paar daagjes horen! Ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben. Vandaag was het in ieder geval al heerlijk weer :)

Sikki fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad op Texel! En wat goed zeg! 6 follikels is echt een mooi aantal! Krijg je nu weer vantevoren een echo om te kijken of ze er allemaal nog zijn? En krijg je weer onder algehele narcose? Spannend donderdag!

Ik mag morgen voor de eerste fm! Begint nu echt spannend te worden!

7. Em85

Em85 Actief lid

30 mrt 2009
    174
    0
    0
    Hallo dames,

Het was even stil maar wij hebben eindelijk de uitslag van de Uroloog. Er waren gelukkig geen bijzonderheden en de hormonen van mijn man zijn ook niet van slag.
    Over 3 weken(na mijn vakantie) het intakegesprek voor icsi.
    Heel spannend allemaal. Ik weet niet wat ik kan verwachten. Hoelang zal de wachttijd zijn voor ze kunnen beginnen met de icsi? Moeten er veel onderzoeken van tevoeren gedaan worden? Kunnen jullie mij verder helpen?

8. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey majo, ben ook benieuwd naar je eerste fm! geniet van je vrije dagen en tot snel

sinja, nu komt je fm wel heel dicht hé, hoe spannend!

Sikki, wat goed, 6 follikels, waw, en ook nog eens een bms van 9mm daar moet een emmietje wel in willen inplanten! ziet er goed uit
    zit de pregnyl er al in? en lijkt me een heel wijs idee om morgenavond al naar DD te gaan, kwestie van niet nog meer zenuwen te hebben dan sowieso voor een pu... leuk hoor, hou ons op de hoogte

loesie, wat spijtig, zie nu pas je bericht dat je toch nog een cyclus moet afwachten... spijtig en ik zou ook geen pil nemen;, wat je zegt 1% kans is meer dan 0%, maar idd wel handig voor je trouw, en leuk dat de dj dat zo zei..

hey em
    na je intake- gesprek duurt het vaak nog 3 maand vooraleer je echt start met een poging, intussen gaan ze niet zoveel nakijken denk ik, gewoon je man en jouw serologie voor aids en hepatitis enz
    mss ook de chromosomen van je man, en jij zal mss een echo krijgen van je baarmoeder en eierstokken en evt een uitstrijkje, en jouw hormonen worden mss ook eens nagekeken
    wel goed dat je binnen 3 weken al voor een intake mag gaan, en ook goed dat dat na je vakantie valt, kan je lekker goed ontspannen
    knuffel

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    De Pregnyl zit er in!
    Nog 35 uur...

10. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Super Sikki!!!!! De pregnyl er weer in! Nu is het aftellen!

Em85 ik denk dat dat per ziekenhuis verschillend is! Bij ons is eind maart bloed geprikt voor chromosomen etc. en ik heb 17 augustus mijn eerste spuit gezet. Bij mij is ook een cyclusanalyse gedaan, bloed geprikt voor hepatites en hiv en een uitstrijkje gemaakt (dit alles van half maart tot half april) Maar wij moesten wachten tot de uitslag er was van het chromosomenonderzoek, dat was 6 mei binnen. Dus vanaf die datum was het ongeveer 3 maanden wachten.
    Wel spannend, voor jullie gaat het nu ook beginnen. Veel succes en hopelijk kunnen jullie snel écht starten!

Calani, vind het echt superspannend inderdaad. Ben echt benieuwd of er wat gebeurt hierbinnen.... Jij mag donderdag ook weer toch?! Spannend!

11. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey sinja, gek hé om zo zelf niets te kunnen zien(zonder echo bedoel ik) hoe het loopt
    en ja ik mag morgen terug, jij strak al!!

sikki jaaaa en nu nog minder dan 24uur waarsch ;)

12. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sikki, spannend hoor! Hopelijk heb je veel goede eitjes!

Sinja, en hoe ging de FM. Hopelijk veel follikels (maar natuurlijk ook niet te veel)

Loesie, balen dat je nog een maand extra moet wachten.

Calani, Wat een verrassing dat je toch nog een terugplaatsing gehad hebt. Nou het gaat hier weer spannend worden de komende weken.

13. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey dames! Tis weer spannend lees ik wel! Heel veel succes meiden!

Em; wij zijn nu klaar met de meeste onderzoeken. Het UMCG wil nog een aantal dingen dubbelchecken (check, check, dubbel check) en dan kunnen we komen. Binnen nu en 3 weken worden we gebeld voor een intake gesprek. De hormonen van mijn man waren ook hartstikke goed. Ik moet vrijdag (cd 3 ) bloedprikken voor mijn hormonen en chromosomen. Dan afwachten tot eind november. Wel vermoeiend hoor de MMM. Er komt zoveel op je af.. we laten het nu even lekker rusten en we zien wel hoe snel het gaat. Ga er vanuit dat ik pas over 2 jaar zwanger ben. Dan valt het altijd mee (hoop ik).

Liefs

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi lieverds!

Hoe gaat het allemaal hier!

Muppet, wat fijn dat jullie binnen 3 weken gebeld worden voor een intake gesprek. Hopelijk komen er dan data naar voren waar je naartoe kunt leven. Dat vond ik al een stuk beter dan die onzekerheid!

Sikkie, oh wat spannend zeg! Ik hoop echt op een dondersgoeie score! Las trouwens in een ander topic waar je vandaan komt! Daar heb ik op kamers gewoond en ging er regelmatig uit! Vriendin van mij woonde er ook altijd nog toen ik daar weg was en ben ook nog vaak met haar wezen stappen daar! Errug gezellig!

Calani, wat fijn dat je eigen arts besloten heeft om lekker door te gaan! Hoera! Toch weer lekker wegdromen!

Sinja, hoe was het?! Ben erg benieuwd!

Kleintje, morgen alweer 12 weken!!! Het gaat lekker snel zo!

Jewel, hoe is het met jou?! Al benieuwd naar de 20weken echo?

Zoe, ik mis je een beetje! Alles wel goed met jou?!

Majo, hoe was de apenheul?! Ik vind het altijd zo leuk daar! Wil wel zo'n klein doodshoofdaapje mee naar huis! hihi!
    Je ging ook nog naar het strand geloof ik?! En nog een...fm?! Ben het even kwijt! Ben benieuwd!

Saffie, hoe gaat het daar?! Ben je de pil al zat?!

Meiden, hier een beetje verwarring...Ik zat vanmorgen in bed eens na te denken hoelang ik nou eigenlijk ongesteld was geweest. Het begon vrijdagavond helderrood te worden, zaterdag ook de hele dag...en zondagochtend was het al weer oud bloed...zondagavond kon ik al weer zonder tampon o.i.d
    Toch maar eens temp opgenomen, 36.9...net toen ik thuis kwam 37.4...En heb ook al die dagen nog een beetje buikpijn gehad onderin...

Weet niet goed wat ik er van moet denken, toch maar eens gegoogled, daar staat dat innestelingsbloed ook wel helderrood kan zijn en 2-5 dagen kan duren...Meestal tussen 8-10 na ovulatie...heb de 27e mijn ovulatie gehad (heeft IVF-verpleegkundige nog uit zitten rekenen) en die 2 dagen dat ik ongesteld ben geweest (eigenlijk maar een avond en een dag) was precies dag 8 en 9...
    Snappen jullie hem nog?!

Zit mijn lichaam me nu helemaal voor de gek te houden en hou ik mezelf voor de gek, of moet ik toch maandag even afwachten en misschien toch een testje wagen!?
    Of zeggen jullie, dit moet echt menstruatie geweest zijn?!

Ik ga even oorlogswinter afkijken...mooi weer voor!

Liefs Loesie

15. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Loesie, mijn beste vriendinnetje had het dus wel. dat ze te vroeg ongi werd maar dat het toch een innestelling bleek te zijn. Misschien moet je gewoon testen. Dan weet je of het ja of nee is en zit je jezelf niet gek te maken. En als hij negatief is dan kan je ook weer verder naar de volgende poging. Anders blijf je je druk maken. Ik hoor wel hoe het gegaan is.

Sinja, Hoe was je FM??

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey kleintje,

bedankt voor je antwoord. Maar je vriendinnetje had toch alleen licht bloedverlies en bruinig!? Omdat het bij mij toch wel vrij veel was en ook helderrood...

Maar we wachten af en anders idd maar even een testje doen, als mijn temp t/m maandag nog zo hoog is!

Hou jullie op de hoogte.

Liefs

17. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Loesie, je had toch 2 emmies gekregen?
    Dan kan het ook zo zijn dat er misschien 1 emmies heeft losgelaten en de andere nog wel zit hoor!
    Je hoort het wel vaker van meiden in wachtweken. Bij 2 emmies, ook bij bloed, altijd testen!

18. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Loesie, zij dacht eerst wel echt dat ze ongi was. De precieze details weet ik natuurlijk ook niet :p. Maar inderdaad verstandig om je temp bij te houden. Ik ga iig voor je duimen.

Sikki, Succes he morgen!!!!

19. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Loesie ik sluit me bij de rest aan! Gewoon testen! Dan weet je het écht zeker!

En sikki veel succes morgen!

Ik heb dus vanochtend mijn eerste fm gehad! Was best zenuwachtig.. Nou, het ziet er heel goed uit gelukkig :D In totaal 25 follilkels... 6 kleintjes (tussen de 6 en 9 mm) en 19 tussen de 12 en 15 mm. Mijn bms was ook goed, nu 7 mm.
    Erg spannend dus! Zij denkt dat die 19 mee kunnen dingen voor de punctie, die kleintjes is nog afwachten. Verder heeft ze bloed afgenomen voor hormonen, of er sprake is van overstimulatie. Als het slecht zou zijn zou ik morgen moeten terugkomen, anders vrijdag. Vanmiddag kreeg ik een telefoontje hierover: mijn hormoonwaarde was 3400 (geen idee wat dat inhoudt) maar dat was in ieder geval goed! Dus nu vrijdag de 2e fm!
    Spannend hoor, nu is het écht allemaal begonnen.. :) (en ook wel weer eng.. zie best op tegen de punctie...)

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Jezus Sinja, wat een boel follikels!!!
    19 die meedingen voor de punctie! Ik kan me er bijna niets bij voorstellen. Kom ik aan met m'n 6 :(
    Kan me voorstellen dat je last hebt van je buik.
    Wel gaaf hoor dat het zo goed gaat!
    Enne, is niet erg dat je op ziet tegen de punctie. Kan het alleen maar meevallen :D

Ik ga zo naar Dusseldorf.
    Heel hard duimen dat de eitjes niet weer te vroeg springen (was de vorige keer het geval bij het korte protocol) en dan hopen om een paar mooie eieren!

Ik hoop morgen terug te komen met goede berichten!

Deel Deze Pagina