direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Succes Sikkie, ik ga voor je duimen!!!!!!!!
    En 6 is supergoed hoor! Wees maar niet bang, het komt bij jou helemaal goed!
    We wachten vol spanning af!

Sinja, JEZUS, 19 folikels en dan doen ze nog niet allemaal mee! Jeetje, vandaar die buikpijn, er gebeurt zoveel!
    Fijn dat je bloedwaarde toch goed was! Punctie valt vast mee, ik zag er niet tegenop en het deed best pijn en degene die er tegenop zien, vinden het heel erg meevallen, haha! Dus het komt vast goed bij jou!

Ik ga misschien wel testen, maar dan pas na maandag ofzo...En als mijn temp hoog blijft. Misschien is er alsnog een kans dat ik gewoon nog ongesteld ga worden, dat de innesteling dan niet goed is gegaan ofzo...maar door de hoeveelheid bloed twijfel ik toch nog wel steeds hoor.
    Alhoewel het nichtje van mijn vriendje ook zwanger is en er pas na 8 weken achter kwam, omdat ze misselijk was en allerlei andere kwaaltjes had...die was ook gewoon ongesteld geweest.

Maar goed, ik maak mezelf niet te gek...we wachten nog even rustig af, mijn hoofd zit al meer bij de volgende poging!

Ik ga denk ik even in bad!

2. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

oooh ooh! Jullie maken het wel steeds spannend!
    Ik ben benieuwd Loesie!

En Sinja, 19 follikels! dat is nogal wat. Bij ons in het zkh stoppen ze dan de behandeling geloof ik.

Hier gaat alles lekker rustig zn gangetje... Over zo'n vier weken kan ik al met de deca beginnen!

3. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Het zijn er 25, waarvan 19 'grote' en 6 kleinere. Maar zolang de hormoonwaarde goed is (E2 bepaling?) is er dus niets om me zorgen te maken. Mag alleen niet meer sporten en moet veel drinken.

Ja, wellicht als ik zoooo tegen de punctie opzie, dat het uiteindelijk meevalt. Maar toch ben ik echt heel heel bang.. Tis ook het onbekende: wat voel je?!

Sikki heel heel heel veel succes! En 6 is toch ook een mooie score! Zeker gezien de vorige behandeling! Dit gaat t gewoon worden. Veel succes met de punctie!

Saffie voor jouw begint het aftellen dus ook weer! :)

4. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    #1044 Bright, 9 sep 2009
    Laatst bewerkt: 9 sep 2009
    @Sinja,
    Kom je even een hart onder de riem steken meid. Ik had 37 follikels en mijn bloedwaarden zaten op het randje. Wel de punctie gehad en ze hebben alles aangeprikt. Zag er ontzettend tegenop, maar heb geen pijn gehad!!! Oogst was 18 eicellen!!
    Geen TP gehad, omdat mijn bloedwaarden te hoog waren. Niet omdat ik me niet goed voelde.

Jullie allemaal heel veel succes meiden!!!

liefs

5. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Bright wat superlief van je! Jeetje zeg, 37 :$ Dan is 25 nog helemaal niets! Pffff je buik was vast heel gevoelig en opgeblazen op het laatst? :$ Maar vind het echt super dat je zo'n lief berichtje komt plaatsen, stelt me in ieder geval weer een beetje gerust!

Bij jouw is het nu ook spannend gezien je onderschrift! Vandaag een echo gehad? En dus binnekort 2 eskimootjes aan boord? :) Veel succes!!!

6. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    @Sinja,
    Gevoeligheid viel me nog mee. Ik moest na de eerste FM al stoppen met Puregon spuiten en had vier dagen later de punctie al. Dus heb er gelukkig niet lang mee rond hoeven wandelen ;)

Succes meid!!

Ja, inderdaad over twee weken krijgen we twee ijsdwergjes teruggeplaatst. Heb er heel erg veel zin in!!

Liefs

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Spannend Bright! Is dit je eerste TP?
    Ik zal voor jullie duimen! :D

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    #1048 Sikki, 10 sep 2009
    Laatst bewerkt: 10 sep 2009
    Hey meissies, I'm back in the country :D

De 6 follies zijn aangeprikt en de score is 4 eicellen!
    Aan de ene kant ben ik blij (zo 'veel' heb ik er nog nooit gehad) aan de andere kant baal ik ook wel weer dat er niet in iedere folly een eitje zat. (vooral als ik die mega verhalen van hiervoor lees ;))
    Maar goed, ik weet het, ik mag niet klagen.
    Morgen tussen 10 en 12 kan ik bellen of ze en hoeveel er bevrucht zijn.
    Nu heb ik toch wel een gevoelige buik en ook mega veel bloedverlies. Heb ik niet eerder gehad, dus dat maakt me wel weer onzeker.
    En dit keer moet ik ook de progestan tabletten gebruiken ipv de pregnyl. Ben benieuwd hoe dat gaat. Hoe deden jullie dat op het werk?!?! Volgens 'het boekje' moet je een kwartier liggen als dat spul erin zit :$ En morgen en volgende week ga ik wel aan het werk. De laatste week wil ik dan wel vrij nemen (mits Henkie II & III natuurlijk aan boord zijn).

Saffie, wat heerlijk dat je ook alweer start in zicht hebt. Nog 4 weken geduld ;)

Sinja, hou je het nog vol?

Bright, ik had je verhaal al eens gelezen. Jeetje meid, wat een aantal :$
    Maar wondelijk genoeg dus geen last geha dvan de punctie.
    En straks met 2 eskimoo's op pad! Spannend!!!

9. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Wat een goed nieuws hier!

Sinja, gefeliciteerd met je 25 follikels. Hopelijk worden het er niet meer en op naar veel mooie emmies en cryo's en die punctie valt reuze mee. gewoon een tabletje valium en dan komt het helemaal goed.

Sikki, Gefeliciteerd met je 4 eitjes. IIG weer meer dan de vorige keer. hopelijk komen er een paar mooie henkies uit!

10. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Sikkie, goed nieuws!!! Nu duimen we voor een goede bevruchting, zodat er weer wat Henkies komen! :D
    W.b.t. de progestan bolletjes: Ik hoefde niet een kwartier te liggen hoor. Waar het omgaat valt er niet uit, alleen het omhulsel. Dus je kan gewoon aan het werk.

Sinja, whow, dat zijn idd veel follikels! Nu maar hopen dat je geen overstimulatie krijgt. Punctie is bij iedereen verschillend (wist je ook al) maar zeg het nog een keer ;)
    Waarschijnlijk voel je wel iets, maar het is van korte duur. Voor je het weet is het over en kun je lekker bijkomen.

Loesie, hoe is het bij jou? Idd rare menstruatie. Ben benieuwd!

Majo, lekker aan het genieten van je vakantie?

Kleintje, gefeliciteerd met je 12 weken!! Hoe voel je je?

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi meiden,

Jeetje Sikkie! Wat goed! Toch fijn dat er 4 bruikbare eitjes bij zijn! En nu maar duimen voor morgen. Ik zou als ik jou was niet teveel kijken naar andere verhalen. Je moest eerst nog nadenken over eiceldonatie en nu heb je zelf zomaar 4!!!! bruikbare eitjes! Lekker trots op zijn hoor!

Bright, wat spannend. Wanneer krijgen jullie te horen of ze goed ontdooid zijn?! Is dat de dag van te voren, of op de dag zelf net zoals Calani? Dat is nog altijd even spannend! Maar het komt vast goed hoor!

Jewel, gefeliciteerd met je 19 weken!!!! Gaat hard! Over 6 dagen de 20weken echo he?! Leuk hoor, kan je weer even lekker zwaaien naar de beeb!

En kleintje, gefeliciteerd met de 12 weken! Een hele mijlpaal alweer! Voel je je al beter dan in het begin?

Ga toch even zoeken waar Zoe blijft, is ze op vakantie ofzo?! Misschien dat ik iets uit haar onderschrift kan halen!

Saffie, lekker aftellen dus! Heerlijk!

Hier gaat het z'n gangetje, vanmorgen weer 36.9 getempt...toch vreemd. Blijf last houden van buikpijn en heb ook best gespannen en gevoelige borsten...Erg vreemd dus. Ik zei al tegen vriendje, of mijn lichaam houdt me voor de gek en ik zit gewoon in een nieuwe cyclus, of ik ben echt zwanger..(maar dat laatste lijkt me gek)
    Heb niet het gevoel dat ik voor de 2e keer dit weekend ongesteld wordt...

We zien het wel...

Een fijne avond!

Liefs Loesie

12. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey meiden
    wat is het hier lekker spannend!!
    loesie, wat zou het nu toch worden, zw of niet?? wat is het iedere keer toch weer spannend bij jou!
    sikki waw, 4 eitjes, wat een goed nieuws!! en morgen weet je meer, schitterend, ben al benieuwd
    sinja, jeetje, kan ik wel geloven dat je last hebt van je buik, met zo'n hoop follikels, je zal moeten opletten voor overstimulatie, veel rusten hé
    ikzelf ben net op echo gegaan, een follikel van 14 mm zit klaar, bms 7,6mm dus nu nog goede bloedwaarden en dan gaat het de goede richting uit denk ik, morgen weet ik meer

13. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Sikki 4 eitjes: dat is toch helemaal super!!!!!!!! Hartstikke goed! Wat een van de andere hiervoor ook zei: je was al aan het praten over eiceldonatie, nu heb je er zelf opeens 4! Gewoon ook 4x zoveel als de vorige keer toen je alleen Henk had!!! Ik ga voor je duimen voor een hele mooie bevruchting! Ik moet Utrogestan gaan gebruiken, tzelfde als progestan. Maar hoorde dat je inderdaad gewoon kan werken, en dat je dus niet na het inbrengen moet gaan liggen ofzo.

Kleintje gefeliciteerd: 12 weken zwanger! Weer een stap bereikt!

Calani voor jouw is het nu ook spannend. Morgen weet je meer! Want wanneer ongeveer denken ze nu aan een tp of heb je nog geen idee?

Loesie voor jouw is het ook heel heel spannend. Ik duim nog heel hard!

Bright succes met de tp van 2 eskimootjes binnekort!

Ik mag morgen weer! Ben benieuwd!

14. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hallodie Allemaal!!

Wij zijn weer back in town!! Apies kijken was leuk, strand door mindere weer helaas niet van gekomen. M'n pa woont daar dus zijn lekker daar geweest. Avondje gebowld en 2 x (heel slecht) naar de Mac geweest. Hier is ook weer vanalles gaande lees ik wel...

@Sikki: Súper zeg...4 eitjes!! Enne...je bent niet de enige hoor....ik had er de vorige keer ook (maar) 4! Is altijd beter dan niets Meid!! Nu heel hard duimen dat ze van super kwaliteit zijn. Spannend...morgen hét telefoontje!! Fijn dat jullie het op Texel zo leuk hebben gehad!! En zelfs gevlogen....spannend hoor!!

@Sinja: Jij 25!! follikels...jeetje mineetje!! Gelukkig je bloedwaardes goed. Het is toch wel verschillend per ziekenhuis....bij mij 'waarschuwden' ze bij 20 al dat we richting overstimulatie konden gaan. Bij 30 moesten we helaas stoppen toen. Maarre...bij mij werden de bloedwaardes toen ook minder. Morgen je tweede FM dus!! Spannend!! Zou wel super zijn zeg, als ze er idd 19!! weg kunnen halen. Succes!!

@Loesie: Wat maak jij het weer spannend hier zeg!! Wil je niet teleurstellen, maar kan het niet zo zijn dat doordat je 2 dgn de pil hebt geslikt, je daarom zo kort ongi bent geweest? had ik namelijk ook toen ik weer met de pil begon, toen was ik ook korter ongesteld. ik hoop natuurlijk dat je gewoon heel stiekempjes gewoon Zwanger bent!! Mooi onderschrift heb je trouwens!!

@Bright: Leuk om weer wat van jou te horen!! Jij krijgt dus eindelijk ook over 2weken een terugplaatsing!! Super zeg!! Heb je er zin in?? Is voor jou de eerste echte kans nu eigenlijk pas he?!

@Kleintje: Jij alweer 12 weken dus!! Wat gaat dat toch lekker snel zeg!!

@Em85: Mooi dat de uroloog niks bijzonders heeft gevonden. Jullie nu dus ook lekker vaknatie. En daarna een intake-gesprek. Wij konden ongeveer 3 mnd daarna met de eerste icsi beginnen. Enige wat wij intussentijd nog kregen was ook nog een intake-gesprek met een vpk en bij beiden bloedgeprikt op hepatitis, hiv etc. Hopelijk kunnen jullie snel beginnen!! Fjne vakantie!!

@Muppet: Ook leuk om van jou weer wat te horen. Jij morgen dus bloedprikken en ook over 3 wkn jullie intake gesprek. Hoop niet dat jullie 2 jaar nodig zijn om zwanger te raken, maar zoals je zelf zegt....dan kan het alleen maar meevallen!! Hopelijk weten jullie ook gauw wanneer je kunt starten.

@Calani: Jij je 3e FM vandaag dus gehad!! Hoe is het gegaan? Binnenkort de TP?

@Jewel: Jij volgende week dus alweer 20 weken!! Voel je het kindje al een beetje schoppen enzo??

Wij hebben dus afgelopen dinsdag de 1e FM gehad. Was een beetje een rare gyn, zei eigenlijk helemaal niks en ik was daar zóóó verbaasd over dat ik eigenlijk ook niet verder heb gevraagd. Weet dus niet hoeveel follikels er zaten of hoe groot ze waren. Ik heb zelf snel meegeteld en zag aan één eierstok volgens mij 7 follikels zitten. Hij zei eigenlijk alleen......daar zitten de follikels...die zwarte plekjes.....ziet er goed uit, zal wel na het wknd zijn dat we verder kunnen. Toen ik zei....hopelijk zijn het er ook niet téveel (gezien de eerste keer!!) gaf hij eigenlijk niet echt antwoord op en deed wat vaag. nou ja...we zullen het morgen wel zien, dan hebben we de 2e FM. Voel m'n buik wel weer wat de laatste 2 dgn. Ben benieuwd...hopelijk zijn ze gegroeid en niet weer heel veel kleintjes erbij net als de eerste keer.

Slaap lekker allemaal, liefs Majo!!

15. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi majo,

heel kort, want ben op school.

Rare gyn zeg...heel vreemd. Fijn dat je vandaag weer terug mag, ben benieuwd!

Over de pil, heb ik zelf ook al over nagedacht en vriendje ook, maar had alleen zaterdagavond nog maar een pil gehad en zondagochtend was de ongi over (alleen nog maar bruin)...kan dat zo snel, dat de pil al wat doet? En de vorige keer moest ik ook cyclusdag 1 aan de pil en was ik niet korter ongesteld.

En dan heb ik mijn temp nog (vanmorgen weer 36.9) en mijn buikpijn en afscheiding.

We geloven zelf nog niet dat ik echt zwanger zou kunnen zijn, maar ik denk niet dat 1 pil echt al zoveel doet. En waarom blijft die temp dan hoog?

Durf nog niet te testen, doe dat ook nog maar niet. wacht wel af.

Fijne dag!

Liefs

16. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ook ff een snel een (illegale) reactie vanaf het werk van mij.

Zojuist gebeld en van de 4 eitjes zijn er 3 bevrucht!
    Valt stiekem toch wel een beetje tegen, terwijl de assistent zei dat het echt een goeie score is uit 4 eitjes. Maar goed, je hoopt natuurlijk altijd op een 100% score.
    Morgenochtend om 10 uur kunnen we Henkie II & III ophalen!
    En ze gaf aan dat Henkie IV de vriezer ingaat!!!
    Ik vraag me af of dat echt zo is, want normaal gesproken gaan ze dat toch pas na een paar dagen bekijken?!?!
    Ik weet wel dat Dusseldorf ook bevruchte eicellen invriest, dus wellicht gaat ie toch al de vriezer in. Nou ja, we zullen het morgen wel horen.
    Voor nu ben ik in ieder geval héél blij!!! :D

17. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wow goed zeg Sikki, 3 van de 4 is super toch!

Hier gaat het ff wat minder (ben heel verdrietig nu ff..) Ben net terug van de 2e fm en er zaten er nu nog veel meer. Bovendien waren de kleintjes toch ook gegroeit. Het gaat dus richting overstimulatie. Krijg vanmiddag telefoon over hoe en wat, maar waarschijnlijk gaan ze het nu per dag bekijken... En ze kunnen de behandeling max. 5 dagen pauzeren als mijn hormoonwaardes te hoog zijn, als het dan niet zakt dan moeten ze de behandeling afbreken. Maar waarschijnlijk zijn mijn hormoonwaardes nu nog goed (omdat de follikels nog niet volgroeit zijn..) maar ze hebben er een heel hard hoofd in dat het goed blijft gaan...
    Mag ook niet meer werken, stofzuigen, fietsen etc. dus heb mijn werk maar gebeld dat ik vandaag thuis blijf.
    Getsie, ben er helemaal naar en verdrietig van...

18. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Sinja, balen zeg. Maar moest je tussen de fm's in gewoon doorspuiten? Want dit hadden ze dan toch wel zien aankomen toch? Nou ja, doe lekkker rustig aan meid en ik ga voor je duimen dat het allemaal door kan gaan!!

Sikkie, 3 van de 4 is een hele goeie score zeg!! 100% bevruchting is er volgens mij bijna nooit. Ik had ook drie van de 4. En fijn dat er misschien 1 in de vriezer gaat. Maar je zegt dat Dusseldorf bevruchte eicellen ook invriest, maar dat doet toch elk ziekenhuis? Tenminste als ze goed genoeg zijn. Dusseldorf vriest ze sowieso in toch, wat de kwaliteit ook is?
    Maakt ook niks uit ;) Henkie 2 en 3 zijn nu eerst het belangrijkst! Die liggen al op jouw te wachten :) Succes morgen!!

Loesie, ik denk ook niet dat je van 1x slikken van de pil meteen korter ongesteld wordt, dat heeft veel langer nodig.
    Wel gek dat je temp hoog blijft. Is afwachten dus....
    Het is bij jou wel wat ;)

Majo, aparte gyn met de fm. Ik snap dat niet hè, vertel dan gewoon even hoeveel erzijn en zeg dat tegen de patient. Dat is toch logisch?! Gelukkig kon je zelf ook wat tellen, en meestal zijn het er dan wat meer. Tenminste ik telde ook mee, maar ik kwam maar op 3 terwijl er 5 waren ;)
    Maar vandaag weet je meer, ben je al geweest?

Calani, gaat bij jou ook weer goed! Nu hopen dat de bloedwaardes ook goed zijn! Ik ga voor je duimen!

De rest ook heel veel succes met alles! Sorry, heb niet alles teruggelezen, maar denk wel aan jullie hoor!

Liefs Jewel

19. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sinja, Wat een rot nieuws. Hopelijk zwakt het allemaal nog een beetje af en kan alles gewoon door gaan. Doe maar rustig aan.

Sikki, 3 van de 4 is echt een prima score!!! Bij ons was het maar 7 van de 15. Procentueel heb jij dan een betere score. En als er een Henk ingevroren kan worden is dat alleen maar mooi. Weer een extra kans.

20. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    He meiden,

Net een telefoontje gehad van het radboud. Het bloed zag er slecht uit, mijn hormoonwaardes waren met woensdag verdrievoudigt... Morgen terugkomen en vanavond 100 E Puregon spuiten ipv 150. En hopen dat ze morgen toch een punctie al kunnen afspreken (dat de paar grote, groot genoeg zijn... en mijn bloedwaardes niet weer verdubbelen ofzo) Had trouwens mijn gewicht in de gaten gehouden, was woensdag op donderdagavond bijna 2 kg aangekomen. Ben benieuwd hoe het vanavond is, hopelijk valt het mee.

Deel Deze Pagina