Majo, Goed nieuws dat er bevruchting is. Ook al hebben jullie 5 eitjes verloren, je hebt toch nog 3 kansjes! Laten jullie er weer twee terug plaatsen of wachten jullie eerst de kwaliteit af?
Kleintje, i.p. laten we er één terugplaatsen, wel afhankelijk van de kwaliteit. Als ze weer matig zijn, worden het er 2. Maar i.p. dus eentje.
Majo, ik vind het helemaal super hoor!!! Tuurlijk ff de kwaliteit afwachten, maar een kans is een kans! En je wist volgens mij zelf te vertellen dat er genoeg meiden zwanger zijn geworden van mindere kwaliteit embryoos. Ik snap dat het, wanneer het jezelf betreft, ineens een ander verhaal is, dus zeg ik het maar even tegen je Tja, over het vliegen, ik heb het zelf eigenlijk nooit gevraagd Wij vliegen natuurlijk ook. Maar een vriendin van me heeft het ook gedaan na de tp en is zelfs zwanger geworden. Ze zeggen dat je na de tp alles mag als altijd. Maar ik heb ook wel verhalen gelezen dat iedere arts er weer verschillend denkt over al dan niet vliegen, lange autorit e.d. ff afwachten wat Meppel zegt lijkt me! Maar nu eerst op naar dinsdag!!!
Hahaha, Je hebt helmaal gelijk hoor Sikki !! Enne...ik weet ook zéker wel dat er meiden zijn die van mindere kwaliteit embryo's zwanger zijn geworden. In de info v/h zkh staat ook dat het niets zegt omdat het soms wat langzamer doordeelt. Ik ga er zoals ik zelf schreef dan ook zéker wel vanuit dat het kan. Maar weet van mezelf ook dat ik positiever de wachtweken zal ingaan als ik hoorde dat de kwaliteit goed is ipv matig. Maar weet wel dat het aan de afloop helemaal niks veranderd. Goede kwaliteit is ook zéker geen zekerheid. Maar goed klinkt nu eenmaal beter dan matig. Maar een kans hebben we sowieso!! Hoe langer ik het weet, hoe blijer ik langzamer weer wordt. Verstand en gevoel gaan zoals we allemaal weten helaas niet altijd samen . Jij kunt nu echt beginnen met aftellen!! Nog minder dan een week. Wat spannend toch!! En wat betreft het op vakantie gaan....denk zelf ook niet dat het veel uitmaakt. Maar goed...mocht iemand het, de arts bijv. (direct na de TP) afraden, dan gaan we toch maar niet ofzo.... X Majo
Majo, wat super zeg!!!!!!!!!!!!! Toch nog 3 bevruchtingen! En serieus: ik zou er dolblij mee zijn op dit moment en wou dat wij dat hadden gehad. Wij hebben maar 1 bevruchting en dan ook nog slechte kwaliteit. En ik probeer ook de hoop erin te houden. Dus dan moet jij dat nu zéker doen! Want ze hebben zelfs de keuze (als het alledrie slecht zouden zijn) welke 2 de beste van de 3 zijn... dus..... je weet maar nooit! Maar snap dat als je zelf iets meer verwacht dat het dan tegenvalt natuurlijk!!!! Heb jij op dag 4 een terugplaatsing ipv op dag 3? Dat is toch in ieder ziekenhuis weer anders. Hoe vaak gedeeld zou hij dan moeten zijn op het tot een goede kwaliteit embryo te maken? En het zou toch wel heerlijk zijn als je toch even weg kan. Weet je al waar jullie heen zouden willen gaan? En waarom zou je eigenlijk niet na een tp kunnen vliegen? Qua medische complicaties mogelijk ofzo? Ik ga zo even een foto van onze enige slechte kwaliteit emmy plaatsen. Kunnen jullie ook even onze Emmy bewonderen. hihi, bij ons is het ook al echt 'emmy' geworden. Iedereen vraagt ook: hoe is het met je? En met Emmy? Pfff wel spannend hoor. Ook al zijn onze kansen klein, doordat je het een naampje geeft, er tegen praat etc. wordt het opeens wel heel echt allemaal. Weet dat we niet al teveel hoop moeten houden. Maar tja, de teleurstelling zal er ongetwijfeld toch zijn. Ennn... je weet maar nooit.... Mijn oud collega heeft icsi gedaan. Altijd alleen maar C-tjes gehad. En had bij haar 1e ICSI 2 Ctjes teruggeplaatst. Eén van die 2 Ctjes is nu haar 5 jarige dochtertje. Dus het kán wel. Natuurlijk bij 1 Ctje zijn de kansen nog minder. Maar als dat nét het enige goede Ctje is.. Naja, we zullen zien. Vriend is wel heel heel bang dat ie straks helemaal geen zaadjes meer heeft. Mocht dit mislukken willen we eerst nog even met het ziekenhuis bespreken of er toch niet een mogelijkheid is om eventueel iets in te vriezen ofzo. Want het zit em echt niet lekker. En nu dus ook zo'n slechte bevruchtingen. Terwijl meiden op de digipoli waarvan het was ingevroren wel veel bevruchtingen hadden en A-kwaliteit embryo's hebben. Terwijl ze bij ons denken dat t kwam doordat het zaad dit keer zo slecht was dat de emmy ook niet zo goed is. Dat willen we natuurlijk als het even kan bij een volgende poging voorkomen... Naja, we wachten maaar af. Eerst deze poging maar afwachten. Sikki hoe is het met je? Het wordt echt weer hartstikke spannend voor jullie!!!!!!! Ik duim voor je! Kleintje fijn dat de echo van de week goed was. En echt geweldig joh dat je nieuwe werkgever zo super is qua zwangerschapsverlof etc. Lekker lang van je kleintje genieten Ennnn je bent de 3 alweer door. Fijn gevoel of niet! Willen jullie straks weten wat het gaat worden? Of zijn jullie daar nog niet over uit? Jewel hoe gaat het met je? Zijn alle zwangerschapskwaaltjes verdwenen? En ben je al druk met het kamertje etc? Calani bijna de tp!!! Spannend zeg! Hopelijk 'ontdooien' de eskimootjes goed! Loessie hoe gaat het met jou? Heb je een leuke familiedag gehad vandaag? Wat hebben jullie gedaan? Wij zijn vrijdagavond in het centrum van de plaats waar ik woon (ga ik niet openbaar zetten, wil het wel in prive bericht vermelden natuurlijk als mensen dat willen weten ) wezen eten. Was echt heerlijk. En we hebben geproost op Emmy. Zo hebben we er een klein feestje van gemaakt. tenslotte is dit wel een van de enigste kansen die we hebben. En zover zijn we nog nooit gekomen! Oja, ben benieuwd of jullie hier ook last van hadden. Heb nu dus die Utrogestan bolletjes, en zit harstikke verstopt.. kan echt niét naar de wc! Heel erg irritant!! Hebben jullie hier ook last van gehad? Zo.... nu eerst ff een foto van onze emmy plaatsen!
@Sinja: Ook jij hebt gelijk...weet dat ik idd dolblij moet zijn, maar op de één of andere manier lukt dat helaas nog niet zo goed . 't Is denk ik wat je zegt.....stiekem had ik tóch op meer gehoopt, ondanks dat het er vrijdag zó slecht uitzag. Maar dat gaf zekerheid, er was gewoon niks, punt, had me daar echt eerlijk waar gewoon al bij neergelegd, hoe raar dat ook klinkt misschien . En dit is toch weer onzeker....weer wachten.... Wel apart hoor.....ben anders vrij nuchter!! Doe mezelf in deze mmm soms echt verbazen. Ben nu dus ook wel benieuwd hoe het in de wachtweken zal gaan, vorige keer ging me het aardig af. Misschien moet ik me maar weer even gaan instellen op....'Nee hebben we......, ja kunnen we krijgen'!! Want zo is het natuurlijk wel . Heb nu eenmaal liever meteen duidelijkheid dan dat vage gedoe.Maar ja...dat zit er niet in he, in de mmm . Wel fijn om dat positieve verhaal van jouw collega nu dan weer te lezen!! Zo zal het vast gaan!!! Voor jou, voor mij, voor iedereen!!! Dat hoop ik tenminste !! Wij hebben idd op dag 4 de TP, vorige keer ook. Antwoord op je vraag: In Zwolle is een goede embryo: als het celpatroon allemaal dezelfde grootte cellen heeft, als de celdeling niet te langzaam is (ongeveer 16 eicellen) en als de embryo er gaaf en compact uitziet, zonder of met weinig fragmentatie (=uitstulpingen aan de buitenkant van de cellen). Maar goed met minder cellige embryo's zeggen ze ook dat dat niets zegt, omdat de echte levensvatbaarheid, de échte kwaliteit binnenin het embryo zit en dus onzichtbaar is. Dat maakt dus dat iedere embryo (dus ook die van jou en mij en iédereen) altijd een kans geeft op zwangerschap. Bij de goede gaan ze er alleen vanuit dat deze gemiddeld genomen een iets hogere kans daarop geven. Ha...als ik nog even zo doorga.....wordt ik steeds weer positiever !! Het is verder ook idd zoals jij zegt.....Zover komen we idd maar mooi!! Op de natuurlijke manier is dit nihiller dan nihil!! Zal zo jouw emmie nog efkes bekijken!! Toch leuk he....net alsof je al een beetje zwanger bent, want er zit wél wat!! Toedels Majo!!
hihi, thats the spirit! Gewoon positief blijven Naja, tis echt een achtbaan van emoties. Merk dat hier ook enorm! Het ene moment ben ik een beetje positief, het andere moment heb ik écht 0,0 hoop en ben ik alweer bezig met de volgende poging... De 'succesverhalen' van mensen die ik ken houden me een beetje op de been... Zo is mijn huidige collega zwanger geworden van haar 1e cryo terugplaatsing. Ze gaven haar weinig kans, maar toch is haar dochtertje inmiddels ook alweer 5! Naja, we wachten maaf af! Probeer het een beetje nuchter te bekijken: de kans is klein. Maar er is een kans....
Gelukkig, iedereen is weer positief hier Ooh meiden, de zenuwen gieeeeeeeeeeeeeeren weer door m'n lijf!!! Nog 5 dagen... En ik voel nog steeds niets! Ben alleen misselijk, maar dan van de zenuwen Gelukkig morgen tot 2 uur werken en dan snel naar huis alles bij elkaar grabbelen en met de trein naar Schiphol. Daar in een hotelletje ff de binenkant van de oogleden bekijken en dan woensdag om 4.20 uur inchecken!
Sikki, Heel veel plezier op vakantie! En je laat ons toch wel weten wat de uitslag van de test is he?
Zekers! Mits ik daar ergens toegang heb tot het Internet. Nog ff een vraagje aan jou Kleintje (je bent immers helaas één van de weinige zwangeren hier op dit topic). Had jij al tekenen van een zwangerschap voordat je testte? Ik voel namelijk nog steeds helemaal niets! (nog minder als de vorige keer zelfs, dit keer ook geen krampen in de buik). Wel heb ik enorm veel afscheiding. Ik heb soms het idee dat ik in m'n broek heb gepiest! Dit herken ik niet van de vorige keer. En het is echt niet alleen de Utrogestan, want het is niet altijd tippex maar echt vocht. Sorry voor de details, maar ja, dat zijn we wel gewend hier van elkaar
Hey Sikki, Ik had eigenlijk helemaal geen klachten. Alleen dat ik spierpijn/kramp had in mijn buik. Maar dat was niet altijd aanwezig. Dat in je broek plas gevoel had ik ook. Super veel afscheiding. En inderdaad naast die tippexx ook een hoop vocht. En daarnaast dat ik dus maar niet ongi werd. Omdat ik pas op dag 16 na de terug plaatsing mocht testen begon ik op het einde al iets te vermoeden. Ik was ook wel een beetje misselijk en moe maar dat is totaal te verwaarlozen met de misselijkheid en vermoeidheid die ik van week 6 t/m week 12 van de zwangerschap heb gehad. Ik hoop het zo voor je dat jullie B&B lekker ingenesteld zijn. Mocht het nu niet geluk zijn.. hebben jullie dan nog een poging? Omdat je ook nog die poging gehad hebt waarbij je eitjes al gesprongen waren.
Hoi meiden Ben nieuw op deze site! wij zijn 3 jaar bezig met zwanger worden, jan 09 het nieuws dat het icsi wordt! in juli de eerste tp gehad mislukt en in sept de 2e tp helaas afgelopen vrijdag ongi geworden helaas!! calani succes meid! (hoeveel cryo's zijn er nog ingevroren?)
Calani, bijna donderdag, bijna donderdag, bijna donderdag! Ik hoop zooooo voor je dat alles goed gaat met het ontdooien. Wanneer halen ze 'm eruit? Majo, morgen de tp!!! Ik duim voor je dat er een super emmy tussen zit. Laat je hier snel wat weten? Sabje, welkom hier! Jij hebt dus ook al heel wat ervaring op zak! Wat jammer dat jullie 2e tp niet gelukt is. Hebben jullie nog cryo's? Kleintje, ik ga er vanuit dat we nog een poging hebben, omdat het ziekenhuis wilde proberen de eerste poging als 'een behandeling met hormonen' te declareren en niet als een icsi poging. Ik weet alleen niet of de verzekering daar in is getrapt. Ik durf er ook niet over te bellen, want ik wil geen slapende honden wakker maken. Ik zit bij Menzis en die telt een poging bij aanvang van fase 1, de hormonen spuiten. Maar eerst hebben we gelukkig Henkie IV nog in de ijskast! En we gaan sowieso door. Het geld hebben we toch voor moeten schieten omdat we het in Dusseldorf doen, dus dat is al 'weg'. Als de verzekering het nu terugstort dan laten we het gewoon staan voor een volgende poging. Maar ik hoop ook zoooooooooo dat het niet nodig is. We hebben altijd gedacht dat we een tweeling zouden krijgen. Al voordat we in de hele mmm terecht kwamen. Toen Henkie teruggeplaatst werd zeiden we ook, eigenlijk kan het niet, want we zouden een tweeling krijgen. Dat gevoel is altijd zo sterk geweest. Nu zou het dus wel kunnen............... Heb net in ieder geval alweer een nieuw pak inlegkruisjes gekocht. Dacht op een gegeven moment echt dat ik in m'n broek had gedaan Dit is echt nieuw voor me.
Hoi Sikki grappig ik heb ook altijd gedacht dat ik mama zou worden van een tweeling en dan kom je in deze mmm waar de kans groter is op een tweeling plaatsen ze maar elke keer 1 terug! maar ik hoop dat het raak is!!(lang die wacht dagen) Waarom in duitsland de behandeling? (is dat beter?) we hebben nog 3 cryo's uit de eerste poging.
Nog 3 cryo's! Super! Weet je hoe lang je moet wachten op de volgende cryo poging? Ons streekziekenhuis werkt samen met Zwolle of Dusseldorf. Er is geen wachtlijst in Dusseldorf, ze vriezen alle bevruchte eicellen in (dus niet wachten op celdeling, want dat is verboden in Duitsland), daar hebben ze dus veel ervaring in en 80-90% ontdooit goed, de punctie is onder narcose, je kunt zelf kiezen hoeveel emmy's je teruggeplaatst wilt hebben (1, 2 of 3), ik heb er veel goede verhalen over gehoord en het is voor ons net zo ver als het dichtsbijzijnde Nederlandse ziekenhuis. Vandaar Dusseldorf! De eerste 2 behandelingen hebben we icm gedaan met ons streekziekenhuis als transportkliniek, maar wel met de punctie in Dusseldorf. Aangezien ik erg ontevreden ben over ons streekziekenhuis heb ik er voor gekozen de derde poging in z'n geheel in Dusseldorf te doen. Momenteel zit ik te wachten of Betsy & Benny al dan niet van zich laten horen! Een tweeling zit er op dit moment nog steeds in!
Meiden, ben kapot en heb veel pijn door de reuma, maar wilde even van me laten horen! Ik denk aan jullie en hou jullie allemaal in de gaten! Liefs Loesie
owww Sikki ik vind het zo spannend voor jullie!!!! Ik hoop het echt zo!!!! En de tekenen zijn goed zo te horen! haha, dat tippexx.... inderdaad zeg... Heb ook last van tippexx, helaas niet van vocht Waar ga je nu precies naartoe op vakantie? Echt wellicht heb je het al 10x gemeld hier, maar mijn hoofd is momenteel een zeef... In ieder geval veel plezier! Ik hoop dat je ons iets kan laten weten! Sab welkom hier (helaas natuurlijk...) Wel fijn dat je zoveel cryo's hebt. Hopelijk gaat één (of twee) van hen zorgen voor een goede zwangerschap Calani je mag gaan aftellen! bijna de tp! En bright jij heb ook bijna de cryo tp van 2 eskimootjes toch?! Majo ben benieuwd morgen! Hoop dat het goede kwaliteit is! Hier alles okey... tis wel moeilijk om positief te blijven, gaat echt met ups en downs. Het is ook een stukje zelfbescherming natuurlijk, de kans is zo klein dat het nog gaat lukken... Het maakt me ergens ook wel bang. Had gelezen dat als je eenmaal een C kwaliteit hebt, je grote kans maakt bij een volgende poging op wederom een c kwaliteit. En aangezien t ligt aan de zwemmers kunnen we daar verder niets aan veranderen.. En als dat betekent dat de kans op zwangerschap áltijd klein is, gaat het ons dan wel lukken? Pfff ik maakte me er nooit zo druk om, maar de laatste paar dagen dus wel. Maar moet dat negatieve maar vergeten, tenslotte is het maar afwachten en wie weet hebben we een volgende poging ook wel toppertjes (en cryo's) erbij zitten. Of wie weet.... lukt het deze poging wel... Al durf ik daar bijna niet in te geloven... Heb constant ongesteldheidsbuikpijn. Eigenlijk al vanaf de terugplaatsing. Het is dus te vroeg (omdat ik het al vanaf donderdag heb) dat het echt kan betekenen dat ik ongi ga worden. Maar het voelt net alsof mijn lichaam gewoon zoiets heeft van: het moet eruit... Hopelijk is dat niet het geval... Naja, zoals jullie lezen nu weer ff in een 'onzekere' negatieve bui, kan over 1 minuut weer anders zijn hoor... tis echt voortdurend wisselend. Op mijn werk ben ik heel nuchter, heel stabiel. Maar thuis savonds moe en dan begint het getwijfel en onzekerheid.
*breekt even in* Sikki, ik ben ook zwanger geworden via ICSI (meteen 1e poging raak --> dus mazzel gehad) en had totaal geen klachten! 1e 2 dgn na de tp wat zeurderig gevoel, dat verdween daarna, ca 5e dag na tp weer 1 dag wat zeurderig gevoel (niet langer dus bedacht me later dat dat wellicht de innesteling was??) en verder totaal geen klachten dus! Niet misselijk, niet moe, wel gevoelige borsten maar dat kwam natuurlijk door de Pregnyl en is een bijwerking van de Utrogestan dus daar moet je geen conclusies uit trekken. Ik had trouwens al op dag 10 na de tp al een positieve urinetest dusssssssssssss.................. Majo, ik hoop op een mooie tp morgen en je snel te zien op het Verlengde Wachtbankje *breekt weer uit*