Oh wat goed Calani, gefeliciteerd met je 2 beebjes! En wat fijn dat je zo vol goede hoop bent! Dat klinkt goed! Hebben ze nog wat gezegd over de kwaliteit van de cryo's? En of ze nog doorgedeeld zijn? En hierna nog 2 cryootjes, heerlijk hoor! Je bent nog wel een tijdje onder de pannen! Maar hopelijk is dat de komende jaren nog niet nodig! Deze poging moet gewoon lukken! Liefs
Sikki... weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Wat ontzettend verdrietig.... Waarom mocht het dit keer niet zo zijn... We hadden hier denk ik allemaal supergoede hoop voor jullie..... Heel heel veel sterkte. Hopelijk kun je daar met je mannetje een beetje dit slechte nieuws verwerken. Sterkte en dikke knuffel! Calani voor jou dan weer ontzettend goed nieuws. 2 toppertjes nog wel en ook nog 2 in de vriezer! Heerlijk zeg!!! Gefeliciteerd! Moet vast een heerlijk gevoel zijn! Ik ben nu 1 week samen met Emmy. Voel me echt super erg ongesteld.... Vriend en ik hebben ook maar besloten een weekend weg te gaan. Morgen uit t werk vertrekken we, kom maandag vlak voor mijn werk weer terug. Kan hier waarschijnlijk dus pas maandagavond bijlezen (hoewel... vriend moet helaas nog wel iets heel belangrijks voor zijn werk afronden, dus heeeeeel misschien moet de laptop mee en kom ik hier ff spieken...) Majo hoe is het met je? En je emmies? Loesie jij gaat dus waarchijnlijk acupunctuur doen? Ik zit er ook over te denken als het nu niet lukt. Ben heel benieuws hoe je het vindt! En hoe is t met de rest?
hoi calina super! dat de tp goed gegaan is en nog wel 2blijf positief en laat je lekker verwennen! Sikki!! wat vreselijk!! sterkte meid!
Lees nu dat t radboud weer de award van freya heeft gewonnen. Ben het er echt helemaal mee eens. Is echt zo'n super ziekenhuis! Radboud ontvangt opnieuw ivf-prijs (21-09) Voor de vierde keer op rij heeft het ivf-centrum van het UMC St Radboud de tweejaarlijkse Dutch Infertility Award in ontvangst mogen nemen. Deze prijs is bestemd voor het meest patiëntvriendelijke ivf-team van Nederland. In 2002 riep Freya, de patiëntenvereniging voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen, de prijs in het leven. De toekenning is gebaseerd op een enquête onder patiënten van de Nederlandse ivf-centra. Het Radboud scoort hoog op de digitale IVF-poli. Maar ook de warme en persoonlijke betrokkenheid van alle teamleden gooit hoge ogen; de patiënten voelen zich niet als nummer behandeld. De geënquêteerden waren daarnaast erg te spreken over de interactieve voorlichtingsavonden voor ivf-paren. Namens het hele team nam prof.dr. Jan Kremer, hoofd ivf-centrum, de prijs in ontvangst. Kremer: Al jaren is patiëntgerichtheid het speerpunt van ons beleid en het is dan ook erg leuk voor ons team als dat erkend wordt. Het is eigenlijk de mooiste prijs die je kunt krijgen. Het past ook in wat we eigenlijk met het hele Radboud willen bereiken.
Lieve Lieve Lieve Sikkie, Tante denkt aan je!!! Dikke knuffel Calani: Gefeliciteerd de Tp van 2 Emmy's erg spannende tijd nu.
Sikkie, wat erg meid Ik had ook zo'n goede hoop. Hopenlijk kunnen jullie nog wat genieten van de vakantie! Calani, gefeliciteerd met je 2 emmies!! Ik ga weer voor je duimen! En nu blijft er gewoon één zitten hoor! Of 2 natuurlijk Sinja, kun je het nog wat volhouden de ww? De laatste week is het moeilijkst hè. Mijn duimen draaien ook voor jou!!
Calani, wat geweldig dat ze het allebei overleefd hebben. Zeker naar al doe gedoe en gezoek naar jou ei. En ook nog allebei van goede kwaliteit. Hopen dat het goed afloopt. Sinja, Groot gelijk dat jullie er even tussen uit gaan. Houdt je het wachten nog wel een beetje vol? Sikki, Hopelijk geniet je een beetje van je vakantie ondanks het slechte nieuws. Tante Mars, Lekker aan het genieten van je zwangerschap?
dag lieve meiden bedankt voor de lieve reacties!! ben inderdaad heel blij!! sinja, geniet van je weekendje uit!! en bij jou komt het nu al dichter hé, D-day kleintje, waw al 14 weken, wat vliegt de tijd toch, en ja ben heel blij, na al dat gedoe om mijn eisprong te vinden... jewel, één of twee, het zou inderdaad schitterend zijn!!!! loesie, waw jij start morgen alweer met spuiten, gaat ook lekker vlot bij jou! en ivm kwaliteit, ze zeiden me gewoon dat ze van goede kwaliteit waren en helemaal intact..., en ja dus nog 2 cryootjes in de vriezer...
Calani, Wat goed dat ze nog helemaal in tact zijn, zijn vast toppertjes! En ik moet nog een maandje wachten hoor! Het is nu 26-9 en mag 26-10 weer beginnen. Volgende week za/zo moet ik ongesteld worden en dan mag ik weer fijn aan de pil! Maar dat is een stap in de goede richting, dus dan zijn we weer back on track! Mijn zus belde, had gister wat gelezen over kinderasprines 1 x per dag , start 1 dag voor de terugplaatsing tot de test of ongsteldheid...zou wat met de innesteling doen, ofzo, omdat het bloed dan iets dunner werd en daardoor de baarmoeder meer doorbloedt! Heb even gegoogled...staan wisselende berichten op. Maar je moet het in ieder geval niet doen, zonder goedkeuring van je gyn! Meiden, ik ga even met vriendje de stad in! Hij stelde het zowaar zelf voor! Vanavond komen vrienden uit Scheveningen, lekker spelletjes doen en een drankje drinken! Ze blijven ook slapen, dus heb er zin in! Fijn weekend! Liefs Loesie
dag loesie, leuk hoor, je plannen sorry dat ik even mis zat voor de datum, had ook wel iets te snel geweest mss, maar goed wat je zegt, je mag toch al snel weer aan de pil en dan ben je al goed bezig, maar dan moet je eerst nog ongi worden hé, you never know en hmmm kinderaspirines, ga het eens vragen voor een eventuele volgende poging, weet het ons te zeggen als jij jouw arts er eerder uitleg over vraagt...
Hallo lieve meiden, Allereerst sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen...En sorry Loesie, ik zag vandaag pas dat ik 2 berichtjes (van jou) in mijn mailbox had, ik kijk daar echt nooit naar was eigenlijk ook vergeten dat die optie bestond... Ten tweede: Sikki, wat onwijs balen dat jullie poging mislukt is, het is altijd weer zo'n teleurstelling, en ik kan je boosheid zo goed begrijpen. Heel veel sterkte voor jou en je man... Verder zijn er een hoop meiden aan het broeden (even oneerbiedig) Calani, jij twee, Majo heeft er twee, Sinja jij 1 toch?? Meiden wat spannend zeg ik hoop zo dat al jullie emmies een fijn plekje vinden heel veel succes met wachten... Loesie jij moet nog even wachten voordat je weer mag, hoe gek het ook klinkt probeer ook te genieten van de tijd tussen door, is iets wat ik echt te weinig gedaan heb... Andere meiden die hier net zijn aangemeld, heel veel succes het valt allemaal niet mee, maar hou hoop, het kan echt... Kleintje met jou alles goed, we schelen maar een paar dagen hè...leuk Ik heb wel meegelezen met jullie als ik tijd en zin had, maar idd niet gereageerd. Op één of andere manier heb ik het ff erg zwaar met mezelf gehad. Eerste 12 weken sowieso goed misselijk en moe geweest waardoor ik meestal na het eten direct naar bed ging. Maar gelukkig is dat voorbij en voel ik me lichaamlijk stukken beter...Maar in het koppie is het af en toe een zooitje. Als ik nu ook kijk denk ik dat alles van de afgelopen 2 jaar nu op me af komt. Ik ben als een dolle door de mmm gerend en achter elkaar doorgegaan. Een maand niet behandelen vond ik zonde van de tijd. En nu denk ik had misschien even wat meer aan jezelf gedacht, heb me ook al die tijd onwijs groot gehouden terwijl de mmm gewoon echt zwaar klote is... Vandaar dat ik niet kon reageren af en toe, als ik zie waar jullie allemaal nog midden inzitten is dat zo confronterend. Kan het moeilijk uitleggen, maar ik vind het echt zo erg voor jullie allemaal... Maar goed het gaat sinds ik me lichaamlijk beter voel in het koppie ook een stuk beter en kan nu ook echt genieten van mijn zwangerschap. Het buikje begint een klein beetje te komen, en 's avonds vind ik m zelfs erg flink... Dus nogmaals sorry dat ik zolang niets van me heb laten horen, vind het onwijs lief dat jullie me niet vergeten zijn. Hele dikke kussen voor jullie allemaal XXXX
He zoe, geeft niet hoor dat je niets van je liet horen! (maar we maakten ons wel een klein beetje zorgen). Je moet wel goed op jezelf passen he! Zwanger zijn neemt die moeilijke, zware tijd die er aan vooraf is gegaan niet opeens weg natuurlijk. Gelukkig gaat het nu wel weer wat beter met je!
He allemaal, wij zijn ook weer terug van een paar daagjes weg. Op zich wel lekker, alleen het wachten is zooo spannend, dan maakt t niet uit waar je bent. Denk er echt de hele dag aan... Zoe wat leuk om iets van je te horen. Logisch dat je hier dan even minder komt. lijkt me ook heel heftig, opeens ben je dan écht zwanger na al die maanden/jaren... Maar fijn dat je je nu weer wat beter voelt!!!! Loessie hoe was het met je vrienden? Gezellig weekend gehad? En Calani hoe voel jij je? Ik vind het nu wel echt heel spannend worden... Heb nog steeds echt zo'n ongi gevoel, al sinds de terugplaatsing... ergens krijg ik weer een klein beetje hoop, maar wíl geen hoop houden. Tenslotte is de kans klein... Vriend heeft t er ook behoorlijk moeilijk mee. Hoop zo dat emmy de komende 8 maanden blijft zitten....
sinja, wat goed dat je nog steeds niet ongi bent; spannend hoor, en een ongi gevoel, wil helemaal niets zeggen hé zoe leuk dat je nog eens langskomt, ik begrijp wel wat je wil zeggen, maar kom toch maar gerust langs want jij bent een van ons en dan lezen we ook graag eens een succesverhaal! remember, jij had dat vast ook! ik, ik voel nog niets, is ook wat vroeg, zit dag 3 na tp...
Sinja, Fijn dat je nog niet ongi geworden bent. Hoeveel dagen na de TP mogen jullie testen? Hoop zo voor je dat je mij mag gaan volgen! Iedereen trouwens. Calani, Voordat je het weet is het 9 oktober! Ik voelde eigenlijk ook niet veel voor de positieve test.
Hey meiden, Daar ben ik weer! Terug van een paar dagen weg. Toch fijn om samen te zijn na een negatieve uitslag. Ondanks dat het constant ergens in je hoofd zweeft toch een paar fijne dagen gehad. Ook grapjes gemaakt als we stellen met kinderen zagen (leid jij de moeder af, dan grijp ik de kinderen ) en ff moeilijk wanneer ik stellen met een baby zag die zo gelukkig en verliefd naar elkaar een hun kleine keken. Wel raar om weer thuis te komen. Ineens is het hele ICSI gebeuren weer meer aanwezig. Je gaat weg met hoop en komt terug met niets... Maar aan de andere kant heb ik ook wel weer zin om door te gaan. Back-up Bartje wacht immers nog op ons in de vriezer. We hebben besloten om te kijken of hij de volgende cyclus teruggeplaatst kan worden. Morgen ff bellen met de kliniek en overleggen hoe een tp van een cryo bij hun gaat. Ik heb namelijk niet zoveel zin om weer voor iedere echo op en neer te klepperen. Even kijken of het met ovulatietesten kan. Wel grappig meiden, dat jullie allemaal zo'n goed gevoel hadden. Maar ja, dat zegt dus allemaal helemaal niets! Alle emmy's waren van klasse 1 en tot nu toe heeft ons dat dus helemaal niets gebracht! Wel geeft het me moed om door te gaan. Dus dat is in ieder geval wel iets. Majo, 2 emmy's!!! En lekker naar Turkije geweest. Ben je al terug?!?! Ik ben zo benieuwd hoe het met je is. Enne kijk naar mij, de kwaliteit van de emmy's zegt echt helemaal niets. Sinja, nog 4 dagen wachten. Spannend!!! En ook voor jou, kwaliteit zegt niets!!! En je gaat in ieder geval lekker. Ooh, het zou echt geweldig voor jullie zijn! Calani, ook 2 emmy's!!! Spannend meid! Allebei de dooi overleeft, nog 2 in de vriezer (voor over een paar jaar voor een brusje ) en nu dus geduldig wachten... Kleintje, wat leuk dat je een kinderwagen hebt! En van normale mensen Tuurlijk jammer dat jij nooit een foto van je emmy hebt gehad, maar ik had liever een echo gehad zoals jij 'm heb Loesie, dus je wil acupunctuur proberen. Ben benieuwd of je het wat vind. Ik heb het bij de eerste 2 pogingen gedaan, maar ik werd er juist onrustiger van. Raar verhaal trouwens van die kinderasperine. Ik zou het toch niet zo snel durven. Ben wel benieuwd wat jouw gyn er van zegt! Zoe, gelukkig! Je bent er nog, zwanger en wel! Ik kan me voorstellen dat de klap nu een beetje komt. Ik hoop niet dat dat bij mij ook nog komt. Ik ben nu ook aan het rennen (geen tijd te verliezen!!!) en wil ook alleen maar door. Eerst hadden we gezegd dat we na deze poging in ieder geval tot januari rust wilden, maar daar kom ik nu al van terug. Ook omdat we dit keer Back-up Bartje hebben en omdat ik gewoon geen kostbare tijd wil verliezen! Maar je verhaal raakt me wel... Ik hoop dat je nu echt kunt gaan genieten van je zwangerschap. Saffie, jij over een week ook weer beginnen met spuiten! Ben je er weer klaar voor?
Hallodie Allemaal!! @Sikki: Jeetje Meid, wat verschrikkelijk jammer zeg!! Had gehoopt hier nu goed nieuws te lezen!! Fijn dat jullie toch nog wel hebben genoten van jullie vakantie!! Enne....morgen dus alweer bellen voor (hahaha) back-up Bartje!! Van het wachten tot dec/jan zijn jullie ook alweer teruggekomen?! Lekker herkenbaar @Zoe: Hoera!! Je bent er weer, gelukkig zwanger en wel!! Maakte me echt zorgen....dacht echt...dát is mis daar. Maar gelukkig zit alles nog prima op z'n plek. Snap heel goed wat je schrijft hoor!! Is ook érg herkenbaar allemaal en héél begrijpelijk!! En je bent alweer 14 weken!! Wat lijkt de tijd bij uullie zwangeren toch snel te gaan zeg!! En afspraak bij vk staat ook al gepland!! Leuk hoor!! Al dingen aangeschaft voor de baby?! Willen jullie ook weten wat het is? Volgens mij ben ik nu de enige nog van het (oude) februari topic die niet zwanger is? Hoop dat ik gauw volg met alle andere wachtende hier. @Calani: Hoera!! 2 cryo's aan boord bij jou!! Gelukkig is het dus tóch nog allemaal goed gekomen met je ei. En nu maar flink broeden de komende 2 weken. Ja mag 3 dgn na mij testen. Succes he!! @Loesie: En jij hebt je schema ook alweer gekregen. Super!! Heb je wat om naar toe te leven!! En accupunctuur dus....nog meer naalden Ben benieuwd hoe je dat gaat ervaren. Leest er soms goede verhalen van. Maar of het nou wat voor mij zou zijn.......ik weet het niet... @Jewel: Succes morgen bij de verloskundige!! Hartje luisteren zeker? Leuk leuk!! @Kleinje: Dus.....de kinderwagen is er!! Leuk hoor!! En de prijs ging dit keer niet ineens omhoog ?! @Saffie: Jij begint volgende week ook alweer met de deca. Schiet nou weer op he?! @Annerie: Hey...jou hadden we ook even niet gezien. Alles goed? Manlief wordt dus toch nog onderzocht door de uroloog? Ook weer spannend of daar wel/niet wat uitkomt! @Muppet: Bij jullie alle onderzoeken dus goed. En nu is de volgende stap, wachten op de uitslagen van het chromosomenonderzoek in november? @Sabje: Jullie kiezen dus even voor rust!! Knap dat je dat kunt. Ik wil het liefst gewoon door en weten waar ik aan toe ben. Cryo tp wordt dus maandje later?! @Sinja: Leuk dat jullie nog een weekendje zijn weggeweest. En een ongi gevoel dus.....bah.....jammer dat het toch zo onzeker is he!! Nou...nog ff doorzetten Meid...Nog maar 4 dgn!! En zolang die ongi er nog niet echt is?! Wij zijn trouwens in Bitez geweest in Turkijke, 8 km bij Bodrum vandaan. Leuk (rustig) plaatsje. Wij zijn zaterdagavond dus teruggekomen vanuit Turkije. Uiteindelijk waren we er maar 3,5 dag, maar hebben het érg leuk gehad. Het voelde alsof we wel een week weg waren. Gisteren weer volop verjaardagen en vandaag weer gewerkt. Érg druk...alweer bijna toe aan vakantie . Opende gisteren m'n werkmail even thuis, eerste mail die ik zie.....van een leerling die even niet goed in haar vel zit omdat haar zusje onverwacht zwanger is, en het veel spanningen geeft thuis. Vind dat toch zóó oneerlijk, even een vlugge traan gelaten van boosheid. Bah! Lief dat jullie allemaal zeggen dat kwaliteit niet uitmaakt...dat toppers ook vaak niet blijven zitten. Weet ik ook wel, maar met een topper voelt het voor mij wel alsof je een echte kans hebt. Nu 2x tp van 2 embryo's gehad, beiden keren matige kwaliteit. Dat voelt helaas voor mij toch niet alsof ik al een echte kans heb gehad. Ben eigenlijk wel benieuwd waardoor ze denken dat het komt. Zal 't eens aankaarten in gesprek van 15 oktober met de gyn. 'K ga weer....komt zo visite aan.... Toedels!!!
Majo; ik snap heel goed hoe je je voelt, want zo dacht ik namelijk ook. Bij die laatste cryo had ik van te voren ook geen goed gevoel, maar ze moeten op voordat je weer opnieuw begint met een punctie. En de laatste cryo was echt de "slechtste"!!! Maar uiteindelijk was het bij ons wel de slimste.... Begrijp je volkomen, maar het kan echt met "mindere"kwaliteit cryo's.... Houdt moet, ( ik weet het het klinkt makkelijk uit de mond van een zwangere..) Ik wil graag weten wat het word, maar mijn man niet...ach we hebben nog 6 weken voordat het zover is. We hebben zaterdag de wagen gekocht bij Prenatal, 25% korting is de moeite waard, hoewel ik het eigenlijk nog veel te vroeg vond..Maar hij mag terug mocht er nog iets fout gaan. Met de rest van de uitzet wachten we tot na de 20 weken echo, eerst maar genieten van het nu... Meiden succes met alles, duimen draaien hier op volle toeren... XX
He meiden, Sikki fijn dat je het toch nog leuk hebt gehad met je man... Lijkt me vreselijk want had ook echt een goed gevoel bij jullie.. Ben benieuwd wanneer je voor je cryo kunt en hoe dat gaat! Majo jij ook weer terug en ook heerlijk gehad. Ik snap dat van die kansen wel.. Deze poging voelt al bijna als 'verloren' en vind het echt jammer... En ben bang dat we volgende keer weer zo weinig bevruchtingen hebben doordat t waarschijnlijk aan de zaadkwaliteit lag (denken ze.... maar goed, zeker weten doen ze t niet) en daar kunnen we nix aan veranderen. Dus dat maakt me ook weer bang dat we altijd weinig kans hebben.... Hier gaat alles goed, nog steeds een enorm ongi gevoel. Wij zijn ook paar dagen weg geweest maar heb er constant aan moeten denken en t niet echt even van me af kunnen zetten. Vind het vandaag wel heel heel spannend worden omdat t vandaag 14 dagen na de punctie is.... Ik mag vrijdag dus testen, 15 dagen na tp. Hoe zat dat bij jullie? En hebben jullie ook wel eens eerder getest? Probeer t maar af te wachten tot vrijdag.. Zoe leuk dat je een kinderwagen hebt gekocht! Zulke dingen lijken me echt heerlijk om uit te zoeken