direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    sjit sinja! balen meid!!!!!

(wat houd de winterstop in)

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    van 30 oktober tot 20 november kunnen we ons niet aanmelden ivm dat ze rond kerst dicht zijn (19 december tot 4 januari) Wordt waarschijnlijk begin november ongesteld. Dus dat kan dan niet. Dus dan wordt het begin december aanmelden> maar dan is het extra druk, dus is het ook weer afwachten of je wel mee mag die ronde.
    Dus op zijn vroegst rond kerst weer starten met de volgende poging. maar ook kans dat t pas eind januari gaat worden...:(
    Ik duim nu heeeeel hard dat mijn cyclus voor 1 keertje meewerkt en ik opeens een korte cyclus heb < 29 dagen zodat ik nog voor de winterstop mee mag doen...........

Pfff heftig hoor zo'n mislukte poging... Vriend is nog op zijn werk, die heb ik t goede nieuws per email meegedeeld en daarna kort even gebeld....

Hadden jullie dat ook dat je daarna niemand wilde spreken. Bijv. mijn buurvrouwen/vriendinnen (waarvan 1 hoogzwanger) wil ik nu écht niet spreken. Maar die vragen iedere dag wel hoe t gaat.... en zodra ze er lucht van krijgen zitten ze hier uitgebreid om me te troosten. Superlief maar heb er zooooo geen behoefte aan nu. Wil nu een vriendelijk smsje sturen dat t mislukt is maar dat we geen behoefte hebben even aan contact. Maar komt gelijk weer zo bod over...

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Verder vraag ik mij af of er meer mensen zijn die net als ons soms wel wat zorgen hebben over de effecten van ICSI op het toekomstige kindje.. gezien er geen natuurlijke selectie plaatsvind..[/QUOTE]

meis dit stond toevallig gisteren in de metro meen ik.
    Dat er in engeland lang onderzoek naar was gedaan maar er zijn geen verschillen tussen de ivf/icsi kindjes en "normale "kindjes;)

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey lieverds...

He Sinja...wat verschrikkelijk kl*ten!!! Vind het echt zo rot voor jullie!!! Het is gewoon niet eerlijk! Heel veel sterkte meis en lekker uithuilen en van je afpraten hier! We zijn er voor je!
    En wat rot dat je dan misschien ook nog moet wachten!

Sikkie, goh...wat een voorspellende droom. Toch gefeliciteerd met de zwangerschap van je zus, je wordt toch tante...maar ik snap je gevoel zoooooooooo goed.
    Jij was er al aan toe, dus dan is het rot dat er toch iemand voor je is!
    Ik ben de jongste, mijn oudste zus heeft 3 meiden, de middelste zus heeft net sinds maart weer een nieuwe vriend, dus die zijn er nog niet mee bezig.
    Ik snap wel dat je BB nog even in de vriezer laat...als jullie die rust even nodig hebben, dan moet je dat lekker doen!

Muppet, mijn vriend heeft dat ook wel een beetje. Bij naaste familie of vrienden niet, maar met wat minder goede vrienden houden we het gewoon in het midden. We zijn er wel heel open over, niet precies wanneer we een terugplaatsing hebben gehad (wel bij familie) maar wel dat het zonder hulp niet lukt.
    Over de toekomst van onze kids: Afgelopen week was op het rtl 4 nieuws dat een IVF/ICSI kindje zich net zo ontwikkelde als een kindje uit een spontane zwangerschap! Heb vriendje er nog bij geroepen!

Zoë, wat fijn dat je terug bent en super dat de zwangerschap goed verloopt! Ik kan me heel goed voorstellen dat het toch heel moeilijk kan zijn als je dan ineens zwanger bent.
    Ik geloof ook echt dat wij toch heel wat meer levenservaring hierdoor gekregen hebben. Je moet zorgen dat je relatie goed blijft, je moet met teleurstellingen en verdriet kunnen omgaan, met hoop en vrees, vol goede moed en heel negatief!
    Je voelt zoveel, dat als je zwanger bent, je misschien helemaal in de war bent!
    Kom gewoon lekker langs als je zin hebt en geniet van je zwangerschap!

Calani, Hoe gaat het daar?! Hou je het nog vol? Altijd spannend weer he?!

Saffie, over een week mag je weer spuiten! Dan gaat het weer beginnen!

Ik had de recepten van alle medicijnen in mijn portemonne gedaan, maar had vanmiddag cursus, ben ze vergeten op te halen. Moet dit weekend ongesteld worden en moet dan wel de pil hebben! Morgen dan maar even!
    De buikpijn komt alweer, dus het zal wel niet lang duren! En dan gaan we weer aan de pil!
    Mijn zwangere collegaatje gaat over 2,5 week met zwangerschapsverlof. Vind het wel fijn, want het is wel erg confronterend steeds!

Ik ga ook niet aan die asprines zonder dat de gyn het goed vindt! En denk dat ik het sowieso niet doe! Ga naar accupunctuur en dat schijnt je baarmoeder ook beter doorbloedt te maken, dus komt vast goed!

Weersveranderingen brengen veel pijn mee, dus als ik hier een poosje niet ben, dan weten jullie hoe en wat!

Fijne avond!
    Liefs Loesie

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goh, Elif, jij hebt het daar gelezen en ik zag het op het nieuws!
    Toevallig! En fijn dat je het ook even komt zeggen hier,
    dan weten ze in ieder geval dat ik niet zomaar wat uit mijn duim zuig! haha!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    hahaha jaaaaaaaa het is echt zo!
    We hoeven ons dus niet druk te maken.
    Daarnet belde het ziekenhuis mijn bloeduitslag was goed, dus beginnen met suprefact ( was al begonnen want dat had ze toen gezegd!)
    Dit is net zoiets als deca, maar dan in verstuivervorm.
    Nu moet ik volgende week woensdag weer een bloedproef en de week erna waarschijnlijk de 14e voor een bloedproef en een echo??
    Daar had ik nog nooit iets van gehoord hebben jullie dat ook een echo tijdens de deca?
    xx

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi Elif,

Fijn dat het bloed goed was! En super dat het nu weer gaat beginnen!
    Wij hebben ook een echo tijdens deca, een uitgangsecho, dan kijken ze of alles rustig is en of er geen cystes o.i.d zitten.
    Ik mocht de vorige keer 3 dagen na die echo beginnen met de puregon. Dus heel normaal!

Fijne aaf!

8. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Oh nee toch Sinja....Wat verschrikkelijk balen zeg!! Vind het echt héél erg rot voor jullie. Kan ook niets zeggen helaas om het beter te maken. kan me goed voorstellen dat je het saampies wilt verwerken en even geen behoefte hebt aan anderen. Dat is ook een reden dat wij komend wekn weinig tot niets gepland hebben. Enne...als je je 'ei' kwijt wilt/moet....schrijf het hier dan maar lekker van je af. Dikke knuffel!!

@Sikki: Tsja...weet niet zo goed wat ik moet zeggen....gefeliciteerd, maar aan de andere kant ook weer zóó dubbel die nzwangerschap van je zus! Kan me wel voorstellen dat het voor je zus ook erg moeilijk was om het te vertellen. Lijkt mij wel als ik in haar schoenen stond. Goed dat jullie even rust nemen. Probeer dingen een plekje te geven en dan vol goede moed naar de volgende maand.

@Muppet: Mijn man heeft er in het begin ook wel even wat moeite mee gehad. Toen hij hoorde dat ik w.s. ook niet iedere mnd een eisprong heb, scheelde dat voor hem iets. Het is niet verder onderszocht want dat was toch niet van toepassing omdat het al direct icsi moest worden. Iedereen weet het bij ons en niemand doet er raar over. Scheelt ook wel dat je in wachtkamers andere mannen ziet bij wie het ook niet altijd goed is. En of ze nu dik zijn of dun, lang of kort, knap of lelijk, het maakt niet uit. Je kunt er gewoon weg helemaal niks aan doen zelf.

@Loesie: Vervelend dat je zo last van je reuma hebt door het weer. Geeft niks hoor dat je er dan even niet bent. Doe maar rustig aan. Enne...dus de accupunctuur gaat door!! Spannend. Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen.

@Annerie: Het geeft helamaal niks hoor dat je niet heel vaak mee schrijft. We denken aan iedereen die hier meeschrijft of het nu vaak is of wat minder. Je moet doen wat voor jou goed voelt.

@Zoe: De kinderwagen is dus 'binnen'. Leuk hoor. Kan me ook wel voorstellen dat je met de rest wacht tot na de 20 weken echo. Voor je het weet is het zover!! Ben benieuwd f je uiteindelijk nou zult gaan weten wat het wordt of niet.

Moet gaan, mocht ik iemand vergeten zijn, sorry....maar hebben gereserveerd in de bios, film begint al over 20 min. Snel snel dus!!

Doegie!!!

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey Majo!

Leuk dat je even langs kwam!
    8 dagen na terugplaatsing, spannend hoor, de 2e week wachten is al begonnen!
    Ik ga heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je duimen!

Veel plezier bij de bios, welke film ga je zien/heb je gezien?

Liefs

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    dankje wel loesie:) nu ben ik wel gerustgesteld:)
    ben erg benieuwd hoe alles gaat lopen.

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    wat grappig dat het in het nieuws was geweest! ga binnenkort ff zoeken, wil het ook wel even zien.

12. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    sinja, neen, ok ik vrees ook dat het mislukt is maar toch zeggen ze altijd nog af te wachten zolang het geen rood bloed is... allessinds een dikke knuffel
    en ivm de nood aan alleen te zijn, ik heb precies hetzelfde en heb iedereen na de eerste mislukte poging duidelijk gemaakt dat ik er totaal NIET over wil spreken en dat ik dan gewoon voortdoe, heb letterlijk gezegd dat ik geen troostende woorden of dergelijke wou, ik merk dat mijn ma het er onder andere moeilijk mee heeft maar zo verwerk ik het het best dus iedereen accepteert het... wees gewoon bot! denk aan jezelf! knuff

sikki, lieve meid, slim dat je beseft dat je er niet klaar voor bent, idd dan wacht je beter even, en even erdoor zitten, ik ken dat, je komt er wel weer uit

muppet, ivm wat vertellen, wij vertelden initieel enkel dat wij als koppel een probleem hadden, omdat mijn man er ook moeite mee had dat het "zijn fout" was maar intussen weten onze ouders het.... maar je kan het dus wel vertellen zonder te zeggen aan wie het ligt, en het lucht toch wel op, ik werd zot van die irritante opmerkingen "wanneer beginnen jullie eindelijk aan kindjes" enz enz

en ik zit nu dag 6 na tp, soms wat steken, afwachten...

13. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Bedankt meiden voor jullie lieve berichtjes!
    Sinja, wat jij zegt herken ik heel erg.
    Ik heb ook weinig behoefte om er met iemand over te praten.
    Maar des te fijner vind ik het om op dit forum steun te zoeken én te krijgen! Op deze manier blijft het allemaal dicht bij me zonder dat ik het opkrop.

Gisteren eerst maar even flink gesport en daarna om negen uur al m'n bedje in gekropen. Ik was helemaal op.
    Vannacht alweer iets beter geslapen. Maar ik droom echt enorm veel iedere nacht. Blijkbaar moet ik 's nachts veel in m'n hoofd opruimen.
    Dinsdag m'n eerste yoga les. Ik ben benieuwd. Ook het sporten (Zumba & Bodystep) heb ik maar weer opgepakt. Na de punctie stop ik er altijd mee, onder het mom van je weet maar nooit. Maar dat doe ik de volgende keer ook niet meer. Het heeft me tot nu toe niets gebracht. En verder heb ik deze maand een boel etentjes en borreltjes gepland. Vandaag ook op mijn werk kwam mijn leidinggevende met nog wat nieuwe grote projecten. Maar ik heb aangeven dat ik die er nu niet bij kan gebruiken. Ik ben van 5 naar 4 dagen werken gegaan met dezelfde hoeveelheid werk. En nu nog meer erbij trek ik even niet. Ben helemaal trots dat ik nee heb gezegd (hoop alleen niet dat het terugkomt in m'n beoordelingsgesprek).
    Kortom, als ik aan het eind van deze maand niet weer ontspannen ben dan weet ik het niet meer ;)

Loesie, doe jij het maar rustig aan! Ook jij moet tip top de nieuwe poging in!

Majo, je zit alweer in week 2! Ik ben weer aan het duimen!!!

Calani, steekjes op dag 6...mmmmm...dat kán een goed voorteken zijn!

Muppet, het lijkt me wel heel moeilijk om er niets over te zeggen. Bij ons weten best veel mensen het en dat is echt wel fijn. Men weet het maar we hebben het er verder niet over. Af en toe een teken dat ze aan ons denken, maar verder geen ingewikkelde of vervelende gesprekken. Voor ons de beste manier!

14. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Sikki idd, heb net hetzelfde, steun en erover praten hier op het forum doet zoveel deugd, hier komen die troostende woorden goed aan omdat wij weten hoe het is
    de troost van je omgeving doet pijn, ze weten immers ook niet goed over wat ze het hebben...
    en wat een goede plannen heb jij allemaal, idd dat zal je deugd doen
    en goed van je dat je nee hebt kunnen zeggen, dat moet je nu en dan echt wel doen!!

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hoi hoi,

@Loesie: Wij zijn gisteren naar de film Milennium (mannen die vrouwen haten) geweest. Door de titel dacht ik eerst....zal wel een achterlijke film zijn. Maar de omschrijving gelezen en leek toch wel leuk. Was (vonden wij) een érg goede film. Af en toe wel even heftig....verkrachtingscene enzo......bbrrr......Was ook knetterdruk in de bios....laatste dag albert-hein kaartjes....dat was dus te merken. En bij de film De Storm liep het écht storm...die was helemaal uitverkocht. Waren we vorige week al geweest. Gaat het een beetje met jou?? Hoe gaat het met voorbereidingen bruiloft?

@Sikki en Calani...kan me helemaal bij jullie aansluiten!! Hier je 'ei' kwijt kunnen is idd tóch net iets anders dan bij fam/vrienden. Jullie weten/voelen hetzelfde....zij leven weer vrolijk verder en jullie weten hoe het echt is.

@Calani: Steekjes op dag 6.....innestelingsteekjes:)??!!

@Sikki: Jéétje...jij bent goed bezig zeg!! Go Girl!!! Lekker aan jezelf denken en goed voor jezelf zorgen. Toppie!!

@Sinja: Hoe is het nu met je?

Hier alles o.k. De hele week al erg druk op het werk, dus afleiding genoeg. Heb wel vandaag af en toe beetje ongi achtig gevoel, alsof dat eraan zit te komen. Als het gaat als vorige keer, dan krijg ik morgen ongi gevoel, zaterdag bruinverlies en zondag ongi. Nou ja...we zullen wel zien. 'K ga toch al nergens vanuit. Morgen nog dagje werken en daarna afscheidsetentje collega en 25 jarig jubileum andere collega. Weekend lekker vrij en dus voor de zekerheid maar weinig gepland. 1 verjaardagsvisite van neefje die in onze vakantie jarig was.

Fijne avond allemaal,

Liefs Majo

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Vraagje nog aan allemaal....

Hebben jullie voor jezelf al een besluit genomen tot hoever je doorgaat met behandelingen? Vind het merk ik wel steeds lastiger worden. Had altijd heel sterk gevoel...ergens moet je een grens trekken. Dacht....3x via verzekering en nog z.n. 1x zelf betalen. Maar ja...stel dat deze poging ook mislukt, is er nog maar 1 via verzekring. Dan gaat het best hard ineens!! En kwaliteit is ook steeds matig....dus vraag me af....hoeveel 'zin' heeft het om dan wel steeds al die rotzooi in je lichaam te spuiten.... ;)

Heb aan ene kant zoiets van....het schiet zo ook niet op, dus misschien moeten we nog maar één poging doen hierna (mocht het nodig zijn) en dan als dat misgaat stoppen en proberen je leven weer op te pakken en (anders) in te gaan delen voor de toekomst (zonder kinderen). Maar aan de andere kant....wil hééééél graag een kindje om voor te zorgen, te zien opgroeien, normen en waarden bij brengen etc. Lijkt me zóóó bijzonder!! Maar ja....dan moeten we doorgaan....

Hoe lang...hoe lang...hoe lang.....lastig hoor!! Wil ook niet m'n grens blijven verleggen....dat heb ik al gedaan door in deze behandeling te stappen. Die keuze was in 1 seconde gemaakt toen!! Kan natuurlijk niet eindeloos doorgaan. Heb wel veel ideeen die ik wil doen mocht het niet lukken. Zijn ook leuk, maar vallen m.i. toch altijd in het niet vergeleken bij het krijgen van een kindje....

Weten jullie voor jullie zelf al tot hoe ver je gaat :(

17. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    thnx lieve meiden voor jullie lieve berichtjes! Echt jullie zijn een supersteun! Heel heel fijn om hier alles kwijt te kunnen. Kan t niet vaak genoeg zeggen!

Sikki had nog helemaal niet gereageerd op het nieuws van je zus... wat apart zeg dat je dat eerst droomt... heel bijzonder! Tja, gefeliciteerd... al zal het heel dubbel voelen lijkt me!
    In mijn familie en schoonfamilie zijn we aan beide kanten ingehaald door jongere broer/zusje. Die zijn stukken jonger maar de één was onverwachts zwanger. de ander 2x de 1e maand raak. Ik heb nog altijd een beetje t gevoel: wij waren eerst.. maar goed, dat moeten we naast ons neerleggen, tenslotte is het geen ramp... Maar nu in de mmm zo'n zwangerschap van heeeel dichtbij meemaken lijkt me echt pittig. Echt een dubbel gevoel, want een klein neefje of nichtje erbij is natuurljk ook wel weer heel speciaal en iets waar je (normaal gesproken zonder mmm) enorm van zou kunnen genieten. Maar in deze situatie is dat ook heel moeilijk. Dikke knuffel!

Majo wat spannend zeg. Ik duim zo zo zo ontzettend voor je!!! Ik dacht van de week nog: eigenlijk heb ik nog geen 'recht' zwanger te worden of zo enorm zielig te gaan doen, dit was pas mijn 1e poging. En hier zijn al meiden voor hun 2e of 3e poging bezig. Ik gun het jullie zo enorm!!!!!!

Wat betreft t doorgaan... nu heb ik nog zoiets van: we gaan door.. al moeten we 1 of 2 behandelingen zelf betalen. Denk zelf dat we voor een 4e poging zouden gaan. Maar heb pas 1 poging erop zitten. Weet niet hoe ik erover denk als we volgende keer weer geen cryo's hebben, weer slechte bevruchtingen etc. Heb 1 (ex)collega die heeft 2 geadopteerde meisjes uit China aangezien haar ivf nooit is gelukt. Als ik hun samen zie en zie hoe gelukkig ze zijn, ze is echt mamma, dan denk ik dat wij ook adoptie zouden gaan. Natuurlijk ben je dan weer jaren verder (en moet je voor china bijv. minimaal 2 jaar getrouwd zijn, minimaal 30 jaar zijn beiden etc) maar ik zou niet kunnen leven met het idee kinderloos te blijven. Donorzaad zou ook nog een optie zijn, maar op dit moment ziet mijn vriend dat nog niet zo zitten... Daarentegen maak je dan (hopelijk) wel een zwangerschap mee en alles vanaf het begin. Ach ja, wij hebben t er nog weinig over. Maar voorlopig gaan we nog door.

Heb vandaag het radboud gebeld. Als ik voor 30/10 ongesteld wordt mag ik me weer aanmelden. Is het na 30/10 moet ik wachten tot december en dan weer aanmelden en hopen dat er dan plaats is. dus aanmelden op 29/10 of 30/10 kan zo 2 maanden langer wachten betekenen :$ Ga ovulatietesten gebruiken deze maand dan weet ik tenminste over 2 weken al of ik het ga redden of niet en hoef ik niet de hele maand lang te stressen en uiteindelijk eind oktober super verdrietig te zijn... Hebben 29/10 nog een evaluatiegesprek. Wil toch nog weten hoe t zit met de zwemmers en of ze niet iets kunnen invriezen ofzo voor het geval ze de volgende keer weer eigenlijk niets vinden...

Meiden, thnx.... jullie zijn schatten!

18. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    owja, nog even dit.. ik las dinsdag in de flair mijn horoscoop. Meestal lees ik t even snel door. Maar nu dacht ik: huh... hij zou op de situatie kunnen slaan. (gewoon toeval natuurlijk.. maar toch :p)

Dit staat er namelijk:
    'Soms moet je meerdere pogingen wagen om succes te hebben. Laat je niet uit het veld slaan als het tegenzit. Er komt iets beters op je pad als de tijd daar rijp voor is.'

Ik vond em wel toepasselijk. Ook omdat we stiekum al ah dromen waren (ja, heel stom ja...:)) lang geleden dat t misschien ook wel een tweeling kon worden. Dus nu dachten we dat dat 'beters' misschien wel een tweeling kan zijn een volgende poging ofzo..
    Ja ja, dream on... maar goed, we mogen blijven dromen toch..;) houdt ons nu een beetje op de been ;);)

19. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Sinja....niet van die gekke dingen meer schrijven hoor!!!
    Túúúúúrlijk hebben ook jullie het 'recht' om zwanger te worden!! Niet pas bij een tweede of derde poging, maar deze poging had je ook zeker het 'recht'!! Wat mij betreft heeft iedereen in de mmm het 'recht' om de allereerste poging zwanger te worden!! Wat zou d't toch mooi zijn!! Maarja....we weten het....zo werkt het helaas allemaal niet!! Wel toevallig idd die horoscoop. Ik geloof er niet zo in, maarre...leuk om te lezen is het natuurlijk wel...en wie weet.....;)

20. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Het klinkt misschien beetje stom, maar ik weet wel dat ik ook recht heb.. Maar heb zoiets van: ik zit zo zielig te doen terwijl hier meiden dat al meerdere malen hebbben moeten meemaken. Snap je....;) Ja, weet wel dat ik ook zielig mag doen... maar goed, wellicht snap je me ;)

Ik geloof ook niet zo in horoscopen, lees ze alleen snel even (als mijn oog erop valt) Maar vond deze wel toevallig en hij klinkt wel goed. Dus voor 1 xtje geloof ik er wel in.. hihi... :D8)

Deel Deze Pagina