direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Majo! GEFELICITEERD!!!!!

En Loesie en Sinja, Jullie tijd komt ook.

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Heel lief van jullie meiden en ik snap echt dat jullie het goed bedoelen, maar als ik het er met iemand over heb en hoe mensen soms reageren, dan zeg ik ook altijd dat een vriendin tegen mij zei: jouw tijd komt nog...en dat ik dat zo belachelijk vond...

Ben echt niet boos hoor, maar mijn tijd is er allang...had allang zwanger moeten zijn...alleen het loopt niet zo helaas.

Ik krabbel weer op, morgen maar eens bellen met IVF-verpleegkundige wat ik er nou mee moet! Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs Loesie

3. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    thns lieve meiden... maar wat loesie zegt..
    En bovendien: niemand kan garanderen dat dat zo is.. dat we écht een kindje krijgen.Want als dat zo is zou ik ook niet zo verdrietig zijn. Het feit blijft dat na vruchtbaarheidsbehandelingen 50% met lege handen staat. dus dat kan ik ook heel goed zijn. Nu zit ik wel even in een verdrietige bui (ben erg moe, op mijn werk veel rotdingen) Morgen zie ik het hopelijk weer wat zonniger in.

Ik las nog meer goed nieuws in een ander topic:) Gefeliciteerd allemaal zwangeren!

4. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sinja en Loesie, zit wel waarheid in wat jullie zeggen. Maar vergeet niet dat die 50% gebaseerd is op alle vrouwen die IVF doen. Dus ook die van 40 die normaal gesproken ook minder kans hebben om zwanger te worden vergeleken met iemand van 26.

5. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, MAAAAAAAAAJOOOOOOOOOOOOOO, wat een GEWELDIG nieuws! Gefeliciteerd!!!
    Ik krijg er kippenvel en tranen van!
    Pffff, wat heb jij ons in spanning laten zitten.

Echt niet normaal, wat een vruchtbare week hier!

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Loesie & Sinja, ik heb het ook wel een beetje hoor! En ik heb zelfs al 3 pogingen achter de rug.
    Ik snap ook niet waarom het onze tijd nog niet is.
    We hebben een stabiele relatie, allebei een goede baan, een mooi groot huis, enz, enz. Ik denk dat we een kindje zoveel te bieden hebben!
    Maar voorlopig wordt onze relatie en geduld alleen maar meer op de proef gesteld.

Zwangere meiden, kunnen jullie een beetje hcg strooien hier?
    Als het goed is heb ik gisteren of vandaag m'n eisprong gehad...
    Ik wil ook wel een wondertje :)

7. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    *breekt in*
    Majo gefeliciteerd meid!!!
    Loesie en Sinja dikke knuffel
    Sikki thanx voor je lieve berichtje in het andere topic
    *breekt uit*

8. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcghcg[color=magenta]hcghcg[color=magenta]hcghcg[color=magenta]hcghcg[color=magenta]hcghcg[color=magenta]hcghcg[color=magenta]hcghcg[color=magenta]hcghcg[color=magenta]hcghcg[color=magenta]hcghcg[color=magenta]hcghcg[color=magenta]hcg[/color][/color][/color][/color][/color][/color][/color][/color][/color][/color][/color]

9. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    :D:D:D:D:D:D Thanx Calani :D:D:D:D:D:D

10. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    :) :) :)
    benut die eisprong maar goed ;)

11. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Haha, gaat een beetje moeilijk want m'n mannetje is vandaag en morgen niet thuis :(

Maar des te beter hebben we het zondag en maandag benut. Op een gegeven moment deed het zelfs pijn. Toen zei m'n mannetje, tis voor het goede doel enne bij dr. S doet het ook pijn :D:D:D

Heb geen idee wanneer m'n eisprong is, maar aan het slijm te zien heb ik het idee dat het ergens zondag of maandag was. Maar ik wilde bewust niet in de weer met ovulatietesten.

12. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    hihi Sikki :p Die opmerking van je mannetje :D

Thnx Calani voor het strooien, je weet maar nooit natuurlijk ;)

13. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Oja, moeten denk ik binnekort ons overzicht maar eens updaten. Met alle eerste echo's etc. etc. erbij :) Ziet het er weer wat hoopvoller uit :D

14. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland

He Sabje,

Sorry had nog helemaal niet op je gereageerd! Leuk dat je hier meeschrijft. Hoeveel pogingen heb jij er opzitten? Fijn dat je nog cryo's hebt!

Wij hebben een evaluatiegesprek aangevraagd omdat ze na de punctie bij mijn vriend in eerste instantie geen zaadcellen vonden. Na 1,5 uur zoeken uiteindelijk toch 'een paar goede' gevonden, maar achteraf bleek er maar 1 (slechte) bevruchting. De ivf-arts dacht dat t toch aan de zwemmers lag... Hij had nog nooit zo'n slechte zwemmers gehad, terwijl hij juist zo supergezond leeft het afgelopen jaar, en het lijkt wel steeds slechter te worden. We willen dit natuurlijk een volgende poging niet weer zo hebben. Mijn vriend maakt zich er nu al hartstikke druk om. Dus hopelijk willen ze misschien iets invriezen ofzo, dat we in ieder geval iets achter de hand hebben mochten ze weer niets vinden. Geen idee of ze daaraan willen meewerken, zou voor mijn vriend zoveel stress minder zijn. Vandaar dat we dus een gesprek hebben aangevraagd!

Gaan jullie deze ronde voor een cryo terugplaatsing? Spannend en veel succes!

15. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    sinja graag gedaan :)

sikki, stoute man seg, maar wel heel goed dat jullie de momenten goed benut hebben!!

16. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Gefeliciteerd Majo! Je hebt mij ook weer wat hoop gebracht (zelfde situatie waarin jullie zaten!) Ik weet zo even niet wat voor behandeling jullie hebben gehad (tese/mesa of pesa?).
    Geniet ervan meid!!!!

Loessie; kan me voorstellen dat je heel verdrietig bent dat het nog niet is gelukt. Jou tijd komt nog wel. Niet bij de pakken neer gaan zitten oke? Tuurlijk bestaat de kans dat het misschien nooit gaat lukken, maar daar moeten we niet vanuit gaan! Sterk zijn, vertrouwen en hoop blijven houden.... Dikke knuffel van mij.

Calani: volgens mij had ik je al gefeliciteerd?! Ik weet het niet meer; dus; gefeliciteerd!

Goed te lezen dat er steeds meer zwangeren bij komen!

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie felicitaties!! Snap dat het voor degene bij wie het nog niet gelukt is hoop geeft, maar ook héééél erg moeilijk en confronterend is, want waarom bij jullie nog niet...? Ik wilde dat ik er iets aan kon veranderen. Ook ik dacht net als jullie dat het nooit zou lukken, maar de wonderen zijn echt de wereld nog niet uit. En hopelijk ook niet voor jullie. Toen ik in het febr. topic meeschreef waren Zoe en ik de enige van veel die niet zwanger werden. Later Zoe hier wel en dacht echt...dan zal ik het als enige wel niet worden.... Hoop zo dat het bij iedereen hier ook gaat lukken!! Dikke knuffel voor jullie allemaal!! Ik kan helaas ook geen tips geven waardoor je kans verbeterd......want we hebben het zelf niet in de hand. Wat ik wel bij deze poging anders deed was......veel meer rust genomen (hadden natuurlijk vakantie). Iedere keer bij de progesteroncapsules ben ik minstens een half uur blijven liggen. Behalve 2e week 's middags tijdens werk. Geen idee of dat van invloed is geweest hoor.......

@Loesie: Jammer zeg van die test. Maar je bent ondertussen dus ook nog niet ongi? Lichaam helemaal van slag even door alle hormonen.....balen zeg!! Het schema zal nu ook wel aangepast moeten worden denk ik? Hoe was je intake bij de accupuncturist?

@Jessy: Helaas voor jou ook welkom hier. Voor jullie de eerste icsi dus. Wanneer krijg je de uitslagen? Hopelij kunnen jullie dan ook gauw beginnen.

@Sabje: Dus voor jullie toch een cryo tp deze maand? Spannend weer hoor!! 'k Ga voor je duimen Meid!!

@Tante Mars: Bedankt voor je Felicitaties!!

@Susan en Jewel: Bedankt voor jullie uitnodiging om bij de verlengde wachtbank mee te kletsen. Maar vind dit toch nog wat voorbarig. Voel me namelijk niet zwanger en het kan natuurlijk alle kanten nog op. Eerst maar ff wennen aan het idee denk ik. Eerste echo is pas 6 november (dag voor m'n verjaardag, dus nu maar hopen dat er dan wel een kloppend hartje te zien is, anders wordt het een lange/zware verjaardag).

@Sinja: Wij hebben het deze keer aan niemand verteld dat we bezig waren in tegenstelling tot de vorige keer toen iedereen het wist. Op zich best raar ook dat niemand nu weet dat ik een posi test heb. Had wel erg sterk de neiging om het iedere collega te vertellen, of gisteren die vriendin van de kraamvisite...maar...we hopen het vol te houden tot over de 12 wkn. Iedereen denkt nog dat we in januari voor de 2e poging gaan. Misschien dat we het alleen m'n oma van 97 jaar gaan vertellen..voor het geval haar eerder iets overkomt....
    Ik zat trouwens te denken he...kunnen jullie niet vragen of ze tussendoor een extra zaadanalyse doen om te kijken hoe het nu is? Werd bij ons ook gedaan nadat we vorig jaar september helemaal geen zaadcellen hadden. Misschien heeft je vriend wel wat koorts gehad afgelopen 3 mnd? Vanaf 38 is het al van invloed....en dat merk je niet altijd....38 graden... Invriezen v/h zaad wilden ze bij ons niet doen omdat het al zo slecht was en dat de kwaliteit ookniet ten goede komt, maar eerder verminderd.

@Calani: Sauna zit er idd niet in, volgens mij raden ze dat de eerste 3 mnd sowieso af. Vind het ook wel jammer, maar heb het er zeer zeker voor over. Weet nu al dat ik ook smoesen moet gaan verzinnen. 'k Ga namelijk geregeld met vriendinnen naar de sauna..... Jij dus nog wachtende op de bloedtest. Dat wordt bij ons helemaal niet gedaan..., gewoon zelf testen...Morgen weet je het dan dubbel zeker!!

@Muppet: Wij hebben geen van de 3 gedaan (mesa/tese/pesa) wel een keer helemaal geen zaadcellen gehad en deze keer konden ze in eerste instantie ook niets vinden, na hééééél goed en lang zoeken vonden ze er wel: 8. Wanneer kunnen jullie eindelijk starten?

@Sikki: Jullie oefenen dus flink door!!! Heel goed!! Ook goed voor je relatie!! En deze maand dan nog back up Bartje ophalen? 'k ga héél hard voor jullie duimen!! Spannende tijd komt er dan weer aan.

Hier vanmorgen de 2e keer getest, gelukkig nog steeds positief (ik geloof het nog steeds niet zo, want voel me niet zwanger, niet dat ik weet hoe het zou moeten voelen....). Daarna zkh gebeld. Die stonden er gezien het verloop van de poging ook van te kijken. Hadden volgende week al evaluatiegesprek gepland staan vanwege eerst geen zaadcellen kunnen vinden en daarna maar 8! Die is nu dan afgezegd en we leven nu dus naar 6 nov. toe. Helaas lukt het nog niet zo om te genieten van de posi test. Hebben vanmiddag de dierenarts gebeld en morgenmiddag laten we mijn poes die ik al 18 jaar heb inslapen. Ben echt zóóó verschrikkelijk verdrietig. Helaas overheerst dat gevoel héél erg. Natuurlijk zijn we blij om de posi test, maar het voelt zo tegenstrijdig...wordt heen en weer geslingerd tussen blijheid en intens verdriet. Slaap hele week al slecht en loop om de haverklap te huilen. Bah bah bah!! Hoop ook niet dat dat van invloed is op de posi test....maar kan me voorstellen dat het beter is als ik gewoon relaxt en rustig ben, alleen lukt dan nu niet. Heb gewoon buikpijn van het huilen......tenminste...hoop en ga er maar vanuit dat het daar van is.

Liefs een blije maar ook o zo verdrietige Majo :)&:(

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ach gus, Majo, wat verschrikkelijk verdrietig!!! Kan me voorstellen dat je helemaal heen en weer geslingerd wordt! Heel veel sterkte meis en je beebje blijft vast lekker zitten, om jou weer op te vrolijken!!!
    Fijn dat jij nu ook zwanger bent geworden en je niet als enige achterbleef, het komt vast bij mij ook goed!

Haha, Muppet, jij hebt volgens mij mijn stukje gemist waarin ik aangeef dat ik: jouw tijd komt nog wel! Echt niet uit kan staan, hihi! Geeft niks!

Sikkie, jij herkent het dus ook wel...we blijven wel moed houden he?! Waar is je mannetje dan? Is het voor zijn werk? Goed dat je je ei goed benut hebt, je weet maar nooit!

Even ego, want moet zo weg!

JAAAAAAAAAAAAAAAA, IK BEN ONGESTELD!!!! Het is net of ik even weer met beide benen op de grond moest gaan staan! Werd het vanmorgen, dus kan vanavond met de 1ste pil beginnen! Precies 8 oktober, dus nu slik ik hem gewoon 3 weken! HOERA! Ben nog nooit zo blij geweest!

Sorry voor de meiden die ik niet genoemd heb: dikke knuffel!

Liefs Loesie

19. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    8) hihi sorry loessie.. ik lees op zoveel plekken mee dat ik dat allemaal niet kan onthouden. Ik hoop dat je mij vergeeft. ;)

20. sabje79

sabje79 Actief lid

17 sep 2009
    298
    0
    0
    hi majo: super gefeliciteerd! meid! lijkt me ook raar om van iets te kunnen genieten waar je zo lang op gewacht hebt dat je echt gewoon niet kan geloven dat het zover is gewoon lekker op jouw manier doen ;)ttoch maar wel een poging:) en wij wilden deze poging ook aan niemand wat vertelen omdat je zo moe wordt van de vragen hoe gaat wanneer mag je testen en als het mis is ook nog uitleggen hoe dat kan als je het antw zelf niet hebt geen zin in dit keer!zielig van je poesje moeilijk meid veel sterkte er mee!

hi loesie: Super dat je ongi bent geworden al hebben we dat liever niet! ik moet over 1 week ongi worden dan kunnen we mooi samen wachten :) ben er helemaal klaar voor en jij?

hi sinja: We hebben er 2 pogingen op zitten van de eerste punctie nu door naar de 2e cryo tp:)

jullie zitten dan echt in onzekerheid moet wel zwaar zijn voor je vriend! en voor jou! kunnen jullie er goed over praten met elkaar? raar dat het slechter wordt terwijl tie gezond leeft! dan zou ik ook alles uit willen zoeken en niet weer voor die verassing komen te staan goed dat jullie dan een gesprek aan!

hi calina:nog steeds lekker aan het genieten! morgen bloedtest spannend!

liefs sabje

Deel Deze Pagina