direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey Sabje,

Bruin/roze afscheiding is gelukkig gestopt. Ik heb het donderdag, vrijdag en een klein beetje op zaterdag gehad. Het rare ook iedere keer pas aan het einde van de dag en ook maar een heel klein beetje. Eigenlijk alleen de eerste dag was het wat meer. Heb nog wel ff gegoogled (ja ja, dat wat je dus eigenlijk niet moet doen) en het zou iets van een ovulatiebloeding geweest kunnen zijn. Heb het nog nooit eerder gehad hoor, maar mijn lichaam heeft natuurlijk best wat te verstouwen gehad de laatste tijd. Ik ga er dus vanuit dat ik ergens rond de 21e ongi moet worden.
    Dus zo'n beetje gelijk met jou!!!
    Ik heb er ook wel weer zin in! Jij ook?

Liefs Sikki

2. Ikke1980

Ikke1980 Niet meer actief

Heey hallo allemaal. het is lang geleden dat ik hier geweest ben. Helaas nog niet veel nieuws bij ons. Alleen dat ik dus in mei geen 9,5 maar 12,5 week zwanger was. mijn man en ik zijn nu weer echt begonnen met klussen na een flinke pitstop sinds 2 okt ben ik ook weer aan het tempen en dat geeft me wel weer goede hoop.

Hoe is het hier allemaal?

3. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    #1363 Sikki, 12 okt 2009
    Laatst bewerkt: 12 okt 2009
    Loesie: Direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 1e poging cryo tp gestaakt-> tp van 2 cryo's mislukt -> 2e icsi 26/10 start Deca
    Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e ivf mislukt, geen bevruchting -> anti-stoffen onderzoek volgt -> sept start 1e icsi -> 4/10 tp 1 embryo
    Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi sept '08 gestaakt, geen levende zaadcellen door koorts-> febr. '09 2e x 1e icsi gestaakt, overstimulatie -> 3e poging 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi tp 2 embryo´s -> ZWANGER!! -> 5/11 1e echo
    Zoe: 23 juli '07 spiraal verwijderd -> 1e icsi febr. '09 negatief -> 9 cryo's in vriezer -> april 1e cryo tp negatief, mei 2e cryo tp negatief -> 9/7 3e en laatste cryo tp -> ZWANGER!! -> echo 10/8 hartje klopt -> 2e echo 24/08 alles goed, heerlijk! -> 3e echo alles prima -> 26/10 verloskundige
    Saffie: 3x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> 2e icsi 7/10 start Deca -> 19/10 start Puregon -> 26/10 1e FM
    Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> 1e ICSI -> ZWANGER!! -> echo 25/06 hartje klopt -> 17/7 2e echo -> alles goed -> 24/10 controle verloskundige
    Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6/5 intake icsi -> 1e icsi: ZWANGER!! -> + nog 4 cryo's -> echo 6/08 hartje klopt -> 1/09 2e echo -> 17/11 afspraak verloskundige
    Sikki: Icsi ivm slechte zwemmers en vervroegde overgang -> 1e icsi mei '09 eitjes voor punctie gesprongen -> 2e x 1e icsi juli '09, 1 eitje, tp van 1 embryo mislukt -> 2e icsi sept '09, 4 eitjes, tp van 2 emmy's mislukt, 1 cryo -> rond 21/10 ongi, echo CD12 voor tp cryo
    Meis: 2x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi mislukt, 2 cryo's
    Sinja: Jan. '08 pil gestopt -> mmm Jan. '09, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 29/10 evaluatiegesprek
    Calani: Mei '08 pil gestopt -> mmm -> slecht zaad -> direct icsi -> start 1e icsi 18 juni '09 mislukt -> nog 5 cryo's -> 1e cryo poging mislukt -> 2e cryo poging tp 2 emmy's -> ZWANGER!!
    Bright: icsi ivm verklevingen en mindere 'zwemmers' -> ICSI 1: geen 'verse' TP, wegens overstimulatie -> 6 toppertjes in de vriezer -> 1e cryo poging tp 2 emmy's -> ZWANGER!!
    Muppet80: Sinds september 2008 bezig met kinderwens -> Sinds Juni 2009 in de MMM -> Geen enkele zaadcel gevonden -> In onderzoek -> TESE-ICSI blijkt enige kans -> 30/11 uitslag chromosomenonderzoek
    Annerie: Kinderwens vanaf begin 2006 -> slechte zwemmers, meteen icsi -> 1e icsi aug. 2008 zwanger, mk 9 wkn -> 2e icsi mrt 2009 mislukt -> 3e icsi juli 2009 mislukt -> 7/10 afspraak uroloog
    Ikke1980 (Deeske): Bezig sinds okt 06. zaad onderzoek 1 zwemmers 14mil zeeeeer slecht bewegend; onderzoek 2 zwemmers 19 mil beweegd matig; onderzoek 3 zwemmers 24 mil helft dood helft bewegend maar op plaats en te weinig vocht in sperma conclusie icsi. meer keer 'zwanger' geweest laatste keer mk 12,5 week op 14 mei. -> sinds 2/10 tempen

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey meissies,

Er is zoveel mooi nieuws hier geweest dat ik het wel tijd vond voor een update.
    Heb er wat mooi roze tussengezet!

Liefs Sikki

5. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Mooie lijst zo Sikki!!!

LIefs

6. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Mooi overzicht Sikki! Fijn dat die nu zo mooi bijgewerkt is! Werd wel eens tijd :D

Ik ben even een paar dagen niet zoveel geweest. Vond het erg moeilijk dat iedereen ná mij zwanger bleek te zijn. In het aug/sep topic echt de één na de ander, en ook op de digipoli allemaal zwangeren. Forum heb ik veel steun aan, maar op het moment dat het bij iedereen in dezelfde week lijkt te lukken en bij jezelf niet, is het juist even geen steun. Dan heb je echt het gevoel dat je strax alleen achterblijft... vooral omdat we nu weer moeten wachten ivm die winterstop etc. Maar kan er nu weer tegen dus ben er weer:) Voel me stukje beter, zie er ook weer beter uit. Iedereen vraagt of ik ben afgevallen (heb trouwens een heel normaal postuur) dus die hormonen zullen daar wellicht aan mee hebben gewerkt. Voelde me ook echt opgeblazen en nu niet meer. Ben wel heel heftig ongesteld geweest maar dat is ook weer achter de rug!

Hoe is het met iedereen? Hoe voelen de zwangeren zich?

7. sabje79

sabje79 Actief lid

17 sep 2009
    298
    0
    0
    Hoi Sikki heb er nog nooit van gehoord! maar af en toe is het wel handig om te google dan in onzekerheid zitten.wel fijn dat je er van af bent! Ik heb er ook zin in!!!:)Heb nu af en toe ongi pijn dus dan wordt het volgende week! laat maar lekker komen vindt je ook niet:)

liefs sabje

8. sabje79

sabje79 Actief lid

17 sep 2009
    298
    0
    0
    Hoi sinja

Je hebt volkomen gelijk dat je aan je zelf denkt op dat moment en ff afstand neemt begrijp het helemaal! het zijn de andere dames ook zeker gegunt:) Je gunt je zelf natuurlijk ook! Dat is minder de winterstop dan kan je pas in jan.. weer beginnen toch? ik denk niet dat je hier alleen achterblijft meid! We blijven elkaar steunen hier zwanger of niet zwanger toch! Veel leuke dingen doen dan hoop ik dat het jaar zo voor je voorbij vliegt!!:)

veel liefs sabje,

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Sikki: ovulatiebloeding? Ook nog nooit van gehoord! En nu dus op naar de back-up Bartje TP!! En mooi dat bijgewerkte roze in het schema. Maar vind het eigenlijk nog lááááááng niet genoeg roze!! Kan nog véééééél meer bij!!

@Sinja: Héél logisch hoor...die gevoelens van jou!! Dat begrijpt echt iedereen hier wel!!

@Ikke: Welkom terug hier. Mk bij 12,5 week dus....pfff denk je dat je de 'gevarenzone' uit bent...... Heftig hoor!! Maar nu weer de draad v/d mmm aan het oppakken dus. Gaan jullie dan ook binnenkort beginnen met icsi?

Hier vandaag nogmaals een test gedaan :) had er nog eentje over en aangezien ik me totaal niet zwanger voel......maar hij was nog steeds positief ;) Heb ook geen flauw idee hoe lang ik zwanger ben. Denk zelf 5 wkn en 3 dgn, maar volgens ass. van zkh zou het nu 4 wkn en 6 dgn moeten zijn. Maar volgens mij heeft ze niet goed gerekend. Heb ook pas met 9 weken (als mijn berekening klopt) de eerste echo... Nou ja...maakt ook niet uit...we zien het allemaal wel hoe het gaat lopen.....

Met de rest alles goed???

Greetz Majo

10. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    thnx lieve meiden! Moet nog alles teruglezen :) Dat komt hopelijk morgen (weer dagje vrij :)) Jullie zijn schatten! We zijn zo onzeker omdat er maar 1 bevruchting was. Zijn zooo bang voor de volgende poging. maar t blijft afwachten. hopelijk de 29e een fijn gesprek...

Morgen komt trouwens het radboud (over de digipoli volgens mij) bij Eén vandaag op ned.1 . Ben benieuwd.

majo vind het echt zo super voor je! Volgens mij moet je toch tellen dat je 2 weken na de punctie 4 weken zwanger bent? Weet het ook niet precies.

11. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey Majo,

Het is datum TP + 2 dagen en dan nog twee weken die je gratis en voor niks krijgt ;)

Liefs

12. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Sinja, niet zo onzeker zijn hoor!!!
    Ik had eerst ook maar 1 eitje. En dat is de tweede keer alweer een stuk beter gegaan met 4 eitjes. Het zegt niets 1 poging op zich!

Ik had ook nog nooit van een ovulatiebloeding gehoord, maar ik vond er best wel veel over op het Internet en het paste wel in m'n straatje :p
    Heb natuurlijk vrij kort op elkaar 2 puncties gehad, dus die follies zullen wel wat te lijden hebben gehad.
    Tja, je zoekt toch altijd een verklaring en om het nu op een innestelingsbloeding te gooien ;)

13. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    sikki, ovu bloeding, daar heb ik ook nog niet van gehoord, gek hoor, maar wel handig, zo weet je precies wanneer je nod valt
    en bedankt voor het updaten van de lijst :)

sinja, sorry meid, ben blij dat je je weer beter voelt

bright, ben het niet helemaal eens met jouw telling, het hangt nl af van de leeftijd van je emmy bij de tp
    bij mij is het 2 weken voor de eisprong wat hetzelfde is als 2w en 5d voor de tp gezien onze cryootjes 5 dagen oud waren

14. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sikki, bedankt voor het overzicht.

Bright, GEFELICITEERD. had nog niet gezien dat je zwanger bent.

Hier gaat het allemaal goed. Hoef gelukkig niet meer over te geven s ochtends. Mocht ook wel na 14 weken kotsen.

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Majo, voor jou is het als volgt: op de dag van de punctie ben je exact 2 wkn zwanger dus reken maar uit!!

16. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Dat dacht ik ook. Want je punctie is als ware je eisprong. En die is altijd 14 dagen na je eerde dag van menstruatie. Bij mij zei de verpleegkundige eerst ook een week korter dan ik zelf dacht. MAar de fertiliteitsarts vertelden me daarna dat het dus toch de dag van de punctie plus 2 weken was.

17. Ikke1980

nou moet eerst nog ongeveer 10kg afvallen

18. Ikke1980

En trouwens idd veel roze bij gekomen! op mijn ander forum waar ik klets ook al.

19. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Bright: Voor jou allereerst nog een dikke FELICITATIE !! Had ik volgens mij nog niet gedaan toch? (soms houd ik het ook niet meer bij hoor....)

@Zwangeren: Bedankt voor jullie uitleg van de telling....dan had ik het zelf dus tóch goed...2 weken voor de punctiedag, de eisprongdag (18 sept) gerekend kom ik dus idd vandaag op.... 5 wkn en 4 dgn. En volgens die 'troela' v/h zkh (die het eigenlijk zou moeten weten) zou het dus nu... 5wkn zijn. Straks dan toch maar eens een banner aanmaken.....

@Ikke: Dat je 10kg moet afvallen, heeft dat met je bmi te maken? Met je gewicht van nu mag je dan geen ivf/icsi doen ofzo? Vindt je het lastig om af te vallen? Of gaat het je (aardig) gemakkelijk af? Heel erg veel succes in elk geval ermee!! Hopelijk kunnen jullie ook gauw weer beginnen!!

@Calani: Over 3 dgn je laatste bloedtest.....vind je het spannend weer....of valt het mee?? Voel je je verder goed?

@Loesie: Hoe is 't met jou? Ongi alweer over?

Groets Majo

20. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey majo
    ik vind het enorm spannend, ben zo ongerust.... ik probeer heel hard om positief te denken, maar ben zo bang...
    heb schrik dat het alsnog fout gaat gaan, stom hé
    hoe gaat het met jou?

ikke veel succes met het afvallen!!

Deel Deze Pagina