direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    hey Loesie,

Tja zo vreem he dat de ziekenhuizen allemaal anders werken. Ik spuit vanaf dg 2 deca en vanaf dg 3 deca en puregon. Volgens mijn zkh spuit je ongeveer 12 dg puregon. Mijn punctie staat in wk 21 gepland, kan ook wk 22 worden. Dat zitten we toch ongeveer gelijk.
    Nou meis het komt helemaal goed met ons hoor, niet druk maken hoor!
    Heb gister nog een naaldencontainertje gehaald met de apotheek.....gratis en voor nikx.

Ga even bij een vriendinnetje een bakkie doen.

dikke knuf van mij

2. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hallo Allemaal...

Hier dan ook EINDELIJK weer begonnen!! Vannacht tijdens m'n nachtdienst was het érg rustig, even flink aan de poets geweest, heeft w.s. geholpen, want kreeg prompt buikkrampen en daar was dan éindelijk m'n ongi. Hoe blij kun je daarmee zijn...:) !!
    Vanmorgen toen ik thuiskwam dus direct de microgynon geslikt.
    Nu ik die weer innam en las dat jullie (Maaike en Loesie) wel klachten hebben van de pil, bedacht ik me ineens dat ik de eerste 2 weken van de microgynon de vorige keer steeds wat bloed bleef verliezen. Had dus wel klachten ervan toen, had het even verdrongen denk ik ;) . Baalde wel een klein beetje toen ik belde vanmorgen met de ivf-kliniek voor het schema. De secretaresse zei dat ik ivm hun planning (is vrij druk nu) langer de pil moest doorslikken....normaal 3 weken en ik nu 24 dagen voordat ik met de deca begin...viel dus achteraf gelukkig nog mee.

Wat zijn jouw zussen al veel afgevallen Loesie... hopelijk gaat het bij jou ook zo goed en ga je ze snel achterna met vele kilo's lichter!! Heel veel succes!!
    Wat bedoelde je trouwens met dat je gek wordt van alle verschillende spuiten en op verschillende dgn enzo? Je hebt toch alleen de deca en straks de puregon?
    Ik moet de deca 12 dgn spuiten voordat ik de uitgangsecho heb. De microgynon moet ik 3 dgn nadat ik met de deca ben begonnen stoppen, zelfde als vorige keer. Leuk gehad in de dierentuin?

Gek he, Maaike...dat iedereen weer een heel ander schema volgt met andere hormonen enzo. Jij was toch ook met de pil begonnen? Moet jij dan eerst weer stoppen daarmee en ongi worden en dan op dag 2 met deca beginnen? Of begrijp ik dat nu verkeerd?!
    Enne...je bent dan trouwens niet het enige 'oude wijf' hier :) :) Zoe is namelijk even oud als jij!! Ik heb zoals je vroeg idd vaker langere cyclussen gehad. Ook wel van 69 dgn (dat was de langste).

Jullie dus het gesprek gehad Renata...hopelijk ontdooien de cryo's idd goed. Je mag ze, begrijp ik, dus allebei terug laten plaatsen? Spannend dan weer he...
    Gisteren lekker geshopt trouwens?? Heerlijk he...ff verstand op nul en niet bezig zijn met het ivf wereldje.

Nou...ik stop nu...ben al zeker anderhalf uur met dit berichtje bezig...zijn film aan het kijken en iedere keer in de reclame typ ik verder :)

Hoe is het met jou Mari? Nog een maandje...kunnen jullie voor jullie intake toch? Hadden jullie al een datum? Weet ik ff niet meer.

Zoe...lekker vakantie nu??

Fijne avond,
    xxx Majo

3. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Loesie: Direct icsi -> 1e poging -> 16/4 pil gestart -> 4/5 start decapeptyl -> 7/5 stop pil -> 12/5 uitgangsecho
    Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e icsi 16/4 pil gestart
    Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07 -> direct icsi -> 1e icsi febr. '09 gestaakt ivm overstimulatie -> 29/4 start 2e icsi microgynon -> 22/5 decapeptyl -> 2/6 startecho.
    Mari: 19/4 TESE -> 4 strootjes -> 1e icsi wanneer beginnen?
    Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp
    Zoe: Bezig sinds juli '07 -> 1e icsi febr. '09 mislukt -> 9 cryo's in vriezer -> 13/4 1e cryo tp -> mislukt, nog 8 cryo's in vriezer -> in mei weer cryo tp

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

Goh, wat een drama in Apeldoorn zeg...heb net beelden gezien, gadverdamme, allemaal mensen op de grond, geschreeuw, reanimeren :cry: ...las net al dat er ook een zwangere vrouw is overleden...het zal je vrouw maar zijn! Soms denk ik echt, de wereld is kapot, hoeveel akelige dingen je wel niet hoort! Sommige mensen zijn echt GEK! :evil:
    Zo, moest er even uit!

Majo!!!!!!!!!!!! Wat fijn dat je ongesteld bent geworden, haha! :) Klinkt gek he?! Super dat je nu ook kunt beginnen!!!Kan me voorstellen dat je eerst baalde, maar ik moet ook 22 dagen slikken, dus 24 is nog niet zo heel veel langer gelukkig! Al duurt alles lang als je graag wil!
    Ik bedoelde dat je zoveel verschillende dingen hoort over dat spuiten enz. Die dag die, dat medicijn en een ander weer andere dagen andere medicijnen!
    Heb ook de IVF-verpleegkundige gevraagd hoe dat zat en ze volgden in Deventer nog het langere traject, eerst een week decapeptyl en dan de echo en dan pas puregon...Ze waren met een onderzoek bezig naar het snelle traject, maar het was niet zo dat de resultaten verschilden! [-X

Heb een naaldcontainertje opgehaald, errug handig! Maandag eerste spuit, ben benieuwd!
    Zussen zijn idd veel afgevallen, ben ook erg trots op ze! :) Dierentuin was leuk, vandaag de nieuwe vriend van mijn middelste zus ontmoet! (heb 2 oudere zussen) Ze heeft 10 jaar een relatie gehad, maar was eigenlijk nooit een volwaardige relatie...maar da's een lang verhaal. Is in mei vorig jaar uit gegaan en nu heeft ze sinds half maart een nieuwe vriend. Is helemaal goedgekeurd, haha...grapje, maar een leuke, gezellige jongen!

Meiden, ik ga een weekendje weg, dus ik ben pas maandagavond weer thuis! Niet over me roddelen he?! [-X En geen dingen doen die ik ook niet zou doen!!! :D
    Geniet van jullie weekend, het wordt mooi weer!

Liefs Loesie

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Ohhh...hééééérlijk een weekendje weg!! Tsja...mooi weer 8) ... helaas moet ik het hele weekend werken. Nou ja...geeft ook niet, vandaag nog lekker vrij. Strakjes met m'n beste vriendin naar Zwolle...winkelen (haha...ja álweer). Hou eigenlijk hélemaal niét van winkelen maar heb op de één of andere manier ineens de smaak te pakken :D

Idd héél erg wat er in Apeldoorn gebeurd is. Gekte alom over de wereld!!

Vindt je het erg spannend om maandag je eerste spuit te zetten Loesie? Ben benieuwd... Ik heb er de eerste keer 10 min :) overgedaan. (als vpk :) ) Dikke tegenvaller van mezelf ;) Ik 18 dgn later!! Ben al aan het aftellen....hunker bijna naar die spuiten :) :) :)

Fijne dag/weekend allemaal!!

Liefs Majo

6. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    hey girls,

Ja bah Loesie echt verschrikkelijk wat daar is gebeurd. Ik zag ook nog beelden van een kind wat op straat lag.......tranen sprongen in mijn ogen. Koninginnendag is voorgoed veranderd denk ik.

Fijn Majo zeg, eindelijk die ongi..........nog even geduld en dan weer lekker aan de spuiten!!
    Ik mag morgen mijn laatste pil......pffff gelukkig hoor. Kan niet wachten tot ik weer mag spuiten........voel de verslaving al weer komen. Ik moet inderdaad eerst deca spuiten en een dag later deca en puregon, dat heb je goed begrepen.
    Ik vond mijn eerste spuit ook niet fijn. Heb niet eens goede uitleg gekregen van het zkh, ze hebben me gewoon een cdrom meegegeven hahaha eigenlijk te gek voor woorden. Gelukkig viel het allemaal mee.

Ga even nog wat administratie doen........wij hebben een eigen bedrijf dus zit s'avond nog vaak achter de computer.

Fijne weekend en tot snel maar weer.

kus Maaike

7. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Hallo,

is het goed dat ik hier ook af en toe kom kletsen? Begin nu namelijk wel zenuwachtig te worden voor de icsi. woensdag kan ik met de deca beginnen en 18 mei met puregon.

liefs saffie

8. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    He Saffie,

Welkom hier, natuurlijk mag je meekletsen.
    Ik begin ook volgende week met de deca, zodra ik ongi wordt en een dag later komt de puregon erbij.
    Spannend hoor, ik begin het nu ook wel spannend te vinden.

Liefs Maaike

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hallo Saffie..

Helaas welkom hier ;) Tuurlijk mag je met ons meeschrijven!!
    Voor jou dus ook de eerste icsi. Spannend hoor!!
    Ik zet je op de overzichtslijst erbij wie wat doet/heeft gedaan en waar staat in de icsi.
    Is makkelijk voor iedereen, hoef je ook niet álles terug te lezen om te weten hoe het er bij iedereen die hier meeschrijft voorstaat. Eventueel kun je 'm kopieren en plakken als je wat wilt veranderen of toevoegen.

Gr. Majo

10. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Loesie: Direct icsi -> 1e poging -> 16/4 pil gestart -> 4/5 start decapeptyl -> 7/5 stop pil -> 12/5 uitgangsecho
    Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e icsi -> 16/4 pil gestart
    Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07 -> direct icsi -> 1e icsi febr. '09 gestaakt overstimulatie -> 29/4 start 2e x 1e icsi microgynon -> 22/5 decapeptyl -> 2/6 startecho.
    Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp
    Zoe: Bezig sinds juli '07 -> 1e icsi febr. '09 mislukt -> 9 cryo's in vriezer -> 13/4 1e cryo tp -> mislukt, nog 8 cryo's in vriezer -> in mei weer cryo tp
    Saffie: 3x iui mislukt -> Nu pil slikken 1e icsi -> 6/5 decapeptyl -> 18/5 Puregon

11. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    he meiden,

Loesie, heb je je eerste spuit gezet? Alles goed gegaan? Hopelijk viel het mee.

Hier is afwachting van ongi, ik hoop dat ie snel komt......voel me een beetje down.......zal wel door die rotpil komen, of misschien een naderende ongi.

Ik hoop dat alles goed is met jullie.

Liefs Maaike

12. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    En loesie?? Gelukt de eerste spuit van je nieuwste verslaving ;) ??
    Viel het je mee of tegen?? Leuk weekendje weg gehad?

Zoe alweer terug van vakantie? Wanneer hebben jullie weer een cryo tp?

Maaike...jij dus nu wachtende? Pil dan nu gestopt neem ik aan? Meestal dan toch na 3 dgn ongi? Nog even en dan zit jij ook aan de spuiten. Moest je met iui eigenlijk ook spuiten? Ik heb geen idee, zit daar niet zo in omdat we die hele handel al direct konden overslaan.

Hoe is 't met de rest??

Groets Majo

13. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hallo meiden!

Is het goed dat ik ook even meeklets?
    Wij gaan ook meteen voor ICSI. Op 18 april ben ik begonnen met spuiten en donderdag heb ik de 1e FM. Ik begin het nu steeds spannender te vinden. Het spuiten valt mij heel erg mee, tot nu toe nergens last van, dus ik hoop dat het met de punctie ook zo gaat...

Ik weet nog niet hoe het hier iedereen vergaat, maar ga snel aan het lezen ;)

X Jewel

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey dames,

DAAR WAS IK WEER!!!!
    Het was erg gezellig, maar ben toch altijd weer blij om thuis te zijn...zwager en schoonzus hebben 21 februari hun 2e kindje gekregen en het was soms wel moeilijk om dat te zien...
    Schoonzus is ook af en toe een beetje ongevoelig...werden gebeld door een vriend en vriendin van ze zaterdag, dat vriendin ook zwanger was, helemaal blij en er over ratelen enz! Had niet door dat ik wat rustiger reageerde...gisteravond had ik het echt even heel moeilijk en de kleine lag te huilen in de slaapkamer, dus ik er even naartoe, de speen erin doen, zat hij me zo mooi aan te kijken...bleef ik even zitten kijken en wiegen, ondertussen kwamen de traantjes wel en toen had ze door dat ik daar zat, roept ze vanuit dat keukentje, blijf maar niet zitten, want straks kunnen wij elke avond blijven zitten, omdat je hem zo verwend! Nou ja zeg...sorry hoor!!! Jij hebt tenminste kinderen die je kunt verwennen! Dus toen kwam er wel een huilbui...ben even onze slaapkamer in gevlucht.
    Vriendje kwam me later wel zoeken heeft me wel even getroost!!

Over het spuiten, ging heel goed, vond het niet eng en het deed ook niet zeer. Had hem er zo in! Wel een blauwe plek nu! Heb mezelf ook in de duim geprikt daarna! DOM HE?! Wilde na het spuiten het dopje erop doen, maar ging zo strak, dus ik hard drukken, knalt dat naaldje door de zijkant zo mijn duim in! Het is maar goed dat ik mezelf geen aids kan bezorgen! ppfff...wat een leek!

Nieuwe meiden, welkom, helaas...zoals gezegd! Spannende tijd ook voor jullie! Vind het hartstikke gezellig dat jullie mee komen kletsen! Zou het wel leuk vinden als we af en toe wat van jullie horen...sommige komen 1x en verdwijnen dan weer en dat vind ik wel eens jammer! Betekent niet dat je elke dag wat moet typen hoor, soms heb je gewoon even geen tijd/zin!

Majo!! haha, smachten naar de spuiten, we lijken we verslaafden! Kan me voorstellen dat je lekker snel wilt beginnen!
    Nog wat gekocht in Zwolle?! Ben er 1x wezen winkelen, maar dat is al weer zolang geleden dat ik niet meer weet hoe Zwolle eruit ziet!
    Straks kunnen wij lekker voor andere dingen shoppen...liep laatst ook met mijn zus door de miss etam en toen zei ik ook, over een poosje winkel ik daar en toen wees ik naar de positiemode!

Maaike, je bent lekker klaar met de pil! Fijn he?! ook al weet je dat nu ook alles via de hormonen gaat, toch is de pil heel onnatuurlijk als je zwanger wilt worden! Hoop dat je snel ongesteld wordt!
    Ik zat te denken vandaag, ik moet donderdagavond mijn laatste pil slikken en dan ongesteld worden...heb volg week dinsdag een echo om te kijken of alles rustig is...dan ben ik waarschijnlijk nog ongesteld he?! Ik weet dat ze daar niks op uit doen, maar vind het zelf niet zo prettig! Bleeeh!

En hoe is het met de rest van de dames...Zoe, hoe was het?!?! Lekker bijgekomen?!
    Renata, hoe is het met jou! Kunnen we het allemaal nog een beetje aan?!

Had het met vriendje over de wandelwagen van mijn schoonzus en zwager, dat ik die heel mooi vond en toen zei mijn schoonvader, want die stond erbij, nou als het zover is, dan moeten jullie maar een keer met ons mee!!! Want jullie krijgen een wandelwagen van ons!
    Joepie! Hij zei zelfs...zo'n wagen kost wel €1200 dus dat is wel fijn dat je zoiets cadeau krijgt! Sodeju! Dan kunnen we een beste kinderwagen uitzoeken!!!!

Dames, ik ga lekker mijn boekje uitlezen! Heb 3 nachten op de grond geslapen, met een matrasje, want wij hadden een stapelbed en dat vonden we niet prettig, dus sliepen we in de kamer! Dus ben kapot, morgen nog lekker een dagje vrij en woensdag weer beginnen!

Fijne avond en slaap lekker!

Liefs Loesie

15. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    He bah Loesie, wat ongevoelig toch zeg.......sommige mensen snappen het ook niet goed, kunnen zich niet indenken wat het is om die grote wens te hebben en het verdriet wat erbij komt kijken. Ik snap het best meid dat je daar verdrietig van wordt. Dikke knuf.
    Een uitgangsecho is volgens mij wel vaak tijdens de ongi..........niet fijn he.

Fijn dat het spuiten meeviel. Ik heb ook een keer de naald in mijn duim gehad hahaha die ging toe ook door het dopje heen.

Hier nog steeds geen ongi, volgens mij duurt het ongeveer 3 dagen toch Majo! Zit me nu eigenlijk al druk te maken dat ie dadelijk om de een of andere reden niet komt.
    Ik heb bij mijn IUI's ook puregon gespoten, maar 50 E.

Jewel, welkom hier en veel succes met de ICSI. Alweer bijna je eerste FM, spannend hoor.

Zoe is er al bekend wanneer je je cryo terugplaatsing hebt.....duim voor je meid.

Man ligt ziek op bed met koorts.......hopelijk heeft het niet al te veel invloed op de zaadkwaliteit.

Ga maar even wat eten.

x Maaike

16. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hey Meiden,

Bedankt voor het welkom :)

Loesie, ik zal proberen het niet bij 1keer te houden ;) Nee hoor, ik snap je wel..:) Maar ik denk dat ik wel wat vaker schrijf, moet toch ergens mijn ei kwijt? :D
    Jij bent ook net begonnen met spuiten? Ik vond het ook meevallen, ik had hem er ook zo maar in. Maar nu ik de Puregon er ook bij spuit, is het soms wel eens zoeken naar een goed plekje...
    Nu ik dat lees over die dopjes op de naald weer terugzetten: dat heb ik niet gedaan...wist ik niet...maakt het wat uit? Voel mij nou best wel een beetje dom....

Maaike, jij bent nu begonnen met de pil. Ik vond het een raar idee om weer met de pil te beginnen, en ben blij dat ik weer vanaf ben. Wanneer moet jij beginnen met het spuiten?
    Vervelend dat je man ziek is. Ik hoop ook voor jullie dat de koorts geen invloed op de kwaliteit heeft, anders kun je misschien altijd even met het ziekenhuis bellen?

Ik zal mij nog even inlezen op de rest, maar vind het leuk dat ik mee mag kletsen :) Het is fijn om het met mensen te delen die het zelf ook meegemaakt hebben of net begonnen zijn.

Fijne dag nog!!
    X Jewel

17. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e icsi -> 16/4 pil gestart -> stop pil 2/5 -> decapeptyl 6/5 -> puregon 07/5
    Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07 -> direct icsi -> 1e icsi febr. '09 gestaakt overstimulatie -> 29/4 start 2e x 1e icsi microgynon -> 22/5 decapeptyl -> 2/6 startecho.
    Saffie: 3x iui mislukt -> Nu pil slikken 1e icsi -> 6/5 decapeptyl -> 18/5 Puregon
    Jewel: 1e ICSI -> 18/4 puregon

Ik hoop dat ik het goed doe......even een update

xxx

18. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey...

Maaike, lees ik nu net op je eigen topic dat je ongesteld bent geworden?!?! Wat super zeg, het gaat nu dus echt beginnen!!! Spannend hoor! Zet hem op!

Jewel, waarom voel je je dom?! Ik voelde me juist dom dat ik dat dopje er weer persee om moest hebben! Helemaal omdat ik ook nog een naaldcontainertje thuis heb, dus dat dopje was niet echt nodig! Haha!
    Fijn dat jij er ook niet zoveel van voelt, dat maakt het toch een stuk makkelijker he?!
    Leuk dat je lekker blijft kletsen hier!

Het lijstje klopt niet helemaal, want Jewel staat er verkeerd in...zal eens kijken of het me lukt om het aan te passen!

Ik heb vanavond verjaardag, dus ben er niet! Drukke week deze week! Morgenavond naar mijn schoonvader, die wordt morgen geopereerd aan een goedaardige cyste in zijn speekselklier (of zoiets) donderdag had ik eigenlijk ook wat, maar heb ik afgezegd, vrijdag oppassen op de kindjes van schoonzus en zwager en zaterdag oppassen op kindjes van zus en zwager...I.v.m met mijn reuma (fibromyalgie) moet ik af en toe dingen afzeggen, anders komt het niet goed! Je kan niet overal onderuit, maar moet echt af en toe even aan mezelf denken!

Een fijne avond allemaal!

Liefs Loesie

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e icsi -> 16/4 pil gestart -> stop pil 2/5 -> decapeptyl 6/5 -> puregon 07/5
    Jewel: 1e ICSI -> 18/4 decapeptyl -> 7/5 1ste fm

20. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Jewel: 1e ICSI -> 18/4 lucrin -> 30/4 puregon -> 7/5 eerste fm

Zo...nu is het hopelijk goed, haha!!

3x is scheepsrecht!

Deel Deze Pagina