Dank jullie wel lieve meiden. Ik voel me vandaag alweer een stuk beter. Op zulke momenten kun je toch nergens beter terecht dan hier! Ook zijn de eerste roze spoortjes alweer in zicht! Dat betekent dat mijn lichaam zelfs na een mislukte poging de boel weer goed op de rit heeft. Morgen is het precies 28 dagen, als ik dan ongi word dan ben ik toch wel weer trots op m'n lijf En dan gaan we lekker Bartje ophalen!!! En dat betekent dus dat die ongikrampen en rode afscheiding 2 weken geleden echt een ovulatiebloeding was. Nooit eerder gehad. Toch wonderlijk!
Hey dames, ja eind oktober is al in zicht en dan is het aftellen geblazen.. pff begin het nu wel spannend te vinden.. Valt net de nieuwe LINDA. op de mat, wat denk je.. een paar gezinnen met 7,8,9,10 kinderen ' uit gods hand'. Ik quote: "Wij ontvangen kinderen uit Gods hand en wie ben ik om te bepalen dat ik er een tiende erbij niet aankan?' gatverdamme.. dus met andere woorden is onze MMM experience ook uit Gods hand (sorry voor degenen die wel geloven), maar het stuit mij even tegen de borst. En maar zwanger worden, en maar baren, tja want God wil het. Gelukkig heeft God ook mensen de wetenschap gegeven dat zij de PIL en CONDOOMS konden ontwerpen en ontwikkelen.. Sjasses.. werd er even onpasselijk van. Wij hebben er G&^%$#*&^&me nog niet eens 1! en wij hier allemaal zitten in de onzekerheid of we er uberhaupt ooit 1!!!!! Krijgen, en sommigen hebben er helemaal geen 1 en zullen er ook nooit 1 krijgen om welke reden dan ook. Is dat dan ook uit GODS hand of is dat dan gewoon hele domme pech? Sorry voor mijn frustratie. Ik wil niemand kwetsen met mijn frustratie. Ik respecteer het geloof (schoonfamilie is gelovig), maar ik kan dit soort dingen niet begrijpen (net als dat de paus het niet goed vind wanneer mensen geen condoom mogen geruiken.. ggrrrrrr.. Excuses
Sikki, Fijn dat je lichaam toch helemaal in zijn ritme zit na die 3 ICSI pogingen. En toch blijf ik het vaag vinden... en ovulatie bloeding. Ik had er werkelijk waar nog nooit van gehoord. Wanneer mag je beginnen met FM-en enzo? Begin alvast met duimen voor je!
@Muppet: Kan me helemaal voorstellen dat je er zo over denkt hoor!! Het is ook gewoon zóóó oneerlijk allemaal soms. @Sikki: Dus....de ongi doet z'n entree weer!! Idd zoals Keintje vraagt....wanneer dan beginnen met de FM's? Hier ook weer wat raars op het werk....een collega (weten niet dat ik zwanger ben nu, maar zeer zeker wél dat we in de mmm zitten) een hééél verhaal tegen me over haar zoon van begin 30 die ze de deur uit heeft gezet ivm véééél problemen n.a.v. drugsgebruik enzo (is ook heel vervelend natuurlijk). Maar dan zit ze te zeggen dat ze het dan soms lastig vindt dat wij zóveel doen om een kindje te krijgen....want je weet het van te voren allemaal niet en als zij toen (van te voren dus, wat je nooit kúnt weten) had geweten dat hij zo zou worden, zou ze nóóit zwanger geworden zijn!! Met andere woorden.....je kunt het beter allemaal niet doen?! OEH!!! Ik was vanbinnen toch echt zóóó hellig....maar ja....was op dat moment waarnemend leidinggevende en ze kwam min of meer haar hart bij mij uitstorten. Heb van binnen maar héééél langzaam tot 100 geteld en ben maar beetje in haar straatje gaan meepraten, want het is natuurlijk ook héél sneu allemaal, maar heb wel nogmaals gezegd dat je dat van te voren toch nóóit kunt weten. Zij hebben nota bene zelf nog 2 kinderen waar alles prima mee gaat!! Dit soort opmerkingen snap ik dan écht niet he....net alsof het ineens hééél verkeerd moest voelen dat ik zwanger ben.........pppfffff...........soms snap ik écht helemaal niets van andere mensen zeg!!
Majo wat een stomme collega, zo'n opmerking slaat echt wel op niets!! vervelend! Muppet, helemaal akkoord met je bericht over "gods hand", vervelend, zo'n mensen... Sikki, wat goed van je lichaam, waarsch mooi op 28d, indrukwekkend, en idd dus een ovulatiebloeding, gek, heb ik nooit gehad, we leren elke dag bij, EN bartje komt dichter!
Muppet, ik begrijp je reactie maar al te goed hoor!!! Hier nog zo'n iemand die mensen van dichtbij kent met dezelfde gevleugelde uitspraken 'kinderen zijn een geschenk van God'. Misschien had ik dan toch maar vaker in de kerk moeten zitten Ik had ook nog nooit gehoord van een ovulatiebloeding maar toen ik twee weken geleden best veel rode afscheiding had ben ik eens gaan zoeken wat het mogelijk kon zijn en toen kwam ik het fenomeen ovulatiebloeding tegen. Dus het gelijk maar bij mij zo bestempeld Tis toch altijd fijner als er een naamkaartje aanhangt Rood/roze afscheiding wordt langzaam iets meer. Ik hoop maar dat het morgen doorzet. Dan kan ik Dusseldorf weer bellen!!! Bartje gaat dan volledig in de natuurlijke cyclus (vind ik wel enorm eng!!!). Op CD12 moet ik komen voor een echo, dan op zoek naar het ei met ovulatietesten en bij een positieve test een afspraak maken voor het ontdooien en de hopelijke tp. Majo, zit je ook echt op te wachten ja. Op die verhalen van, ja kinderen zijn niet altijd leuk, soms kun je ze echt achter het behang plakken, geniet er maar van zo lekker rustig. Jaah, sommige mensen weten echt precies wat ze moeten zeggen. NOT!!!
whaaaa muppet inderdaad. mijn nekharen gaan er direct weer van recht overeind staan!!!!!! Ik woon in een redelijk gelovige plaats en dat is echt een drama. Hier wonen heel veel mensen die zo denken (ook inclusief deel van mijn schoonfamilie...grrrrrrr) en heb dat ook al paar keer gehoord. Kan er echt zo boos om worden. (zo boos zelfs dat ik in staat ben een reactie te sturen naar de linda ) En majo, ook die opmerking is er echt een om te gillen... Mijn zwager zegt ook heel vaak als mijn neefjes vervelend zijn: nou, kinderen krijgen is ook niet alles. whaaaa vind dat echt zo idioot om dat dan op die manier tegen ons te zeggen... Hou wijselijk mijn mond want heb de afgelopen maanden niet meer de energie om daar een discussie over te beginnen. En mijn schoonmoeder zei toen het mislukt was direct dat we meer moesten bidden aan de telefoon tegen mijn vriend. Nou hij spatte zowat uit zijn vel. En kwam op mijn werk een tante van mijn vriend tegen, die zei: je moet vragen aan god of hij jullie berusting wil geven. AHHHHHH berusting??? wellicht na 4 pogingen, maar nu kan ik echt nog geen berusting vragen/vinden. ik was op mijn werk op dat moment, dus heb netjes gedag gezegt dat ik direct terug naar mijn werkplek moest en ben weggelopen. Maar goed, sorry als ik gelovige mensen hier tegen het hoofd stoot maar wij denken daar gewoon anders over. Wij respecteren hun geloof, maar hun dringen het wel altijd naar ons op... hihi, wat een frustraties weer. Zo die zijn eruit We kunnen wel een 'open zenuw deel 2' gaan schrijven (voor wie dat boek kent weet wel waar ik het over heb ) Sikki wat goed zou dat zijn als je lichaam nog steeds precies na 28 dagen ongi wordt! heb ook nog nooit van een ovulatiebloeding gehoord! Wanneer mag je Bartje gaan ophalen dan? Moet je dan ook vaak naar het ziekenhuis voor echo's? En krijg je dan ook hormonen? Weet helemaal niet hoe zoiets gaat. En bij jullie wellicht weer anders doordat er eerst nog een zwemmertje bij moet?
hahaha jeetje we maken met zijn allen wel weer het nodige mee. Ik had ook al het idee om een reactie te sturen naar de LINDA. Kunnen we wel doen onder de naam; forummers zwangerschapspagina.nl die in de MMM zitten ofzo. Iemand een idee wat we in kunnen gaan sturen? Dan ga ik het regelen. Ik ben van mening dat kinderen allemaal goed en neutraal ter wereld komen, hoe zij zich ontwikkelen hangt van heel veel factoren af, ook van erfelijkheidsfactoren en gezinssituatie. Als een jongen dus ontspoort is moet die vrouw zich afvragen wat er dan in het leven van die jongen gebeurd is; werkeloos, teleurgesteld, ouders gescheiden en geeft hij zichzelf de schuld etc. Praat zij wel met haar zoon of leven ze langs elkaar heen? (ben maatschappelijk werkster) Kan zo slecht tegen mensen die dan zeggen; kinderen hebben is niet alles.. pff.. je mag je handen dichtknijpen denk ik dan. Ze weten niet wat voor mazzel ze hebben gehad. Ik hoor jullie reactie wel even op een stukje in de LINDA van ons gezamenlijk.. Lijkt me vet.
nee klopt, maar kan wel pijnlijk zijn voor mensen die er zoveel moeite voor moeten doen als ons.. kan me zo boos maken dan.. grr.
Go Muppet, Go muppet! *Loesie doet een dansje!* Goed gedaan meid, dat laten we niet zomaar op ons zitten! Ik ben van huis uit katholiek, maar op een leuke ongedwongen manier! Dit slaat echt alles natuurlijk! Hopelijk doen ze er wat mee, net zoals kleintje zegt! Kleintje, het is maar goed dat ik fan ben van het verlengde wachtbankje, anders had ik dit nooit geweten! VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!! Al lekker verwend?! En hoe jong ben je geworden? hhhmmm...ben nu al kwijt wat er allemaal nog meer geschreven is! In ieder geval een hele rare (understatement) reactie van een collega, dacht ik, van Majo! Die lui weten echt niet waar ze over praten joh! Eigenlijk zou iedereen eens moeten kunnen voelen (en dan niet eens echt meemaken, dat zou heel zielig zijn) hoe het is om hiermee om te moeten gaan! Wat leuk dat jullie geheim hebben gehouden dat je overgestapt bent!!!!! Dan is de verrassing extra groot. Wachten jullie tot de 1ste echo, of tot de 12-weken grens? Knap dat je het voor je kan houden! Jewel, ook bij jou las ik op het vw (verlengde wachtbankje) dat je zit te wachten op je kinderwagen en badset! Leuk joh! Zijn ze ondertussen al geweest!?!? Sikkie, hoe is het met jou meid? Kun je het allemaal nog aan? Heeft het nog doorgezet? Zou mooi zijn meisje, dan kun je ze gaan bellen!!!! Saffie, hoe bevalt het spuiten weer?! Moet je ook nog voor een uitgangsecho? Sabje, welke dag van je cyclus zit je nu? Wordt het alweer aftellen naar je eerste fm?! Calani *zwaai, zwaai* aftellen naar de 1ste echo! En voor bright ook natuurlijk! Ik ben vanmorgen naar Curves geweest! ERG LEUK! Heel intensief en heb na een half uur echt het gevoel dat je alles gehad hebt! De muziek is erg opzwepend en je telt steeds na een ronde ongeveer, je hartslag voor 10 seconden. Bij mijn leeftijd hoort ie dan tussen de 20 en 25 te zitten...dan verbrand je het meeste vet! (en daar doen we het voor!) Ze zijn heel aardig daar en ik heb er echt een fijn gevoel aan overgehouden! Vrijdag weer! Iemand vroeg over de acpunctuur. Ik heb dat toen af moeten zeggen, omdat ik nog niet ongesteld was, maar heb nu een afspraak staan voor 29 oktober! Ben er wel positief over! Meiden, ik ga even janken bij Ghost...heb deze middag even lekker niks te doen, dus even met de voetjes hoog! Mag ook weleens in de vakantie! Voor degene die ik vergeten ben! Een dikke knuffel! Liefs
Loesie, ik heb mijn behandeling ook gedaan met acupunctuur. Geloofde er absoluut niet in trouwens en voelde me ook niet anders. Heb toen wel weinig last gehad van al die hormonen dus miss dat de acu daar goed voor was. Enne, het resultaat weet je!! Hopelijk krijg jij hetzelfde mooi positieve resultaat en zie ik je lekker snel bij het vw-topic.
Muppet, ik ben benieuwd of je een reactie terug krijgt. Je houdt ons toch wel op de hoogte he! Loesie, pas maar op met het fanatieke curven! Straks pas je niet meer in je droomjurk O ja, en niet om de moed te laten zakken, maar ik heb mijn eerste 2 pogingen ook met acupunctuur gedaan. Mij heeft het toen dus niets gebracht... Maar als je je er goed bij voelt moet je het vooral niet laten! Sinja, ik hoef echt alleen maar 1x er naar toe voor een echo op CD12 en dan voor de tp. De rest gaat met ovu-testen. En het zwemmertje zit er al bij hoor! De bevruchte eicel is de vriezer in gegaan. Kleintje, 26 jaar........ik wou dat ik de klok terug kon draaien Ik begin nu toch wel een beetje ongeduldig te worden. De ongi zet maar niet door. Ik heb wel een zeurende buik maar nog steeds niet meer dan af en toe wat roze/oranje in de afscheiding. Het probleem is, als het nog een paar dagen langer duurt dan kom ik weer in de knel met m'n werk. Ik moet op 9 en 10 november voor mijn werk naar Parijs. Zul je net zien dat dan de tp is Ongi op 22/10 is echo op 2/11, is waarschijnlijk eisprong op 4-5/11 is za 7/11 tp. Als is dan een dag later ongi wordt dan komen we al snel uit op ma 9/11 of di 10/11. En we hebben de trip al eens verzet omdat ik toen ook met de vorige tp zat, dus ik kan het nu echt niet weer afzeggen! Pffff, waar je allemaal wel niet stress om kunt krijgen...
hey meiden! sikki, ik hoop dat je snel helder bloed hebt, en ivm de tp in natuurl cyclus, mijn eerste cryo was met pregnyl, de tweede zonder pregnyl en je weet welke van de twee succesvol was, dus hartstikke goed nieuws dat je bartje zo gaat ontvangen, en ik hoop voor je dat het goed uitkomt met mijn werk, bij mij kwam het deze keer ook slecht uit, heb ook moet schuiven en er een draai aan gegeven... Muppet, wat goed van je reactie! Kleintje, hoe leuk, ik word morgen 26! hihi En ik ben ENORM aan het aftellen naar de 26e maar ben intussen wel duidelijk geconstipeerder dus dat zie ik dan ook maar als een goed teken
Sikki ik hoop dat je snel ongi wordt en dat het allemaal goed valt ivm je werk. Wat vervelend dat dat nu ook weer net zo uitkomt!! Hopelijk is de stress niet nodig en komt het allemaal goed! Dus het was wel een bevruchte emmy die is ingevroren? En is er ook al celdeling? (aangezien ze geen cryo's mochten invriezen?) Kleintje gefeliciteerd!!!!! En Calani, jij alvast voor morgen ook gefeliciteerd!!!! 26 is een mooie leeftijd! (ik ben het nu bijna 6 maanden ) Ben je flink verwend? En Calani krijg jij veel bezoek op je verjaardag? Fijne dag in ieder geval!!! Loesie wat knap dat je echt de stap naar curves hebt gezet! Fijn dat het zo goed beviel! Ben benieuwd of je al snel resultaat ziet! Ghost vind ik echt zoooo'n jankfilm. Begin er tegenwoordig maar niet meer aan, dan kan ik echt niet meer stoppen met huilen Muppet echt supergoed die reactie!!! Hier verder geen nieuwtjes... gewoon druk ah werk. Verder veel verjaardagen en verplichtingen. En zaterdag stappen!
Hoi meiden!! muppet goed van je om er op te reageren you go girl!!!!!!!!!!! Soms kunnen mensen gewoon niet nadenken met hun stom/onnodig opmerkingen:x Zo kreeg ik vaak van een goede vriendin te horen die in 1 keer zwanger was dat ik haar kind wel kon overnemen als het niet zou lukken want ze was er klaar mee met dat gejank snappen jullie dat? daar doe je mensen toch pijn mee of niet maar na de derde keer was ik er gelijk klaar mee regel het maar zei ik zwart op wit wil ik het hebben! en je hebt er geen recht meer op:xwas echt boos! daarna nooit meer wat over gehoord!! Hebben jullie ook commentaar gehad omdat het schijnt dat icsibaby's ook grote kans hebben op onvruchtbaarheid omdat het doorgegeven wordt of dat niet een beetje egoisties is om je kind dat ook aan te doen:x net of je nu al kan weten dat ons kind later kinderen wil misschien is hij/zij wel gay en als het helaas wel zo is dan heeft hij/zij ouders met ervaring en dan helpen we ze er wel door heen toch!! wat kunnen mensen toch krom denken!! Maar genoeg boosheid kunnen we nu niet gebruiken! Hoe is het hier met de zwangere meiden!! Sinja nog een week voor je gesprek nu lekker genieten loesie ik zit op dag 3 van mijn cyclus volgende week donderdag eerste echodan denk ik rond 5 nov tp liefs,
sabje af en toe kun je de mensen echt de nek omdraaien. Moet soms echt opletten dat ik niet uitflip nu helemaal met de hormonen! hihih ach ja dat blijkt de altijd zo vriendelijke Elif ( wat mensen altijd tegen me zeggen) toch niet altijd zo vriendelijk. hihih