direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    * Sikki negeert*

Saffie, morgen de punctie! Spannend!!!
    Ik ga ontzettend voor je duimen meid!
    Ik hoop dat we dan vanaf volgende week samen op het wachtbankje zitten en deze topic weer een mooie zwangerboost geven!!!

Muppet, eindelijk!!! Het aftellen is ook voor jou begonnen!
    Ik ga eens kijken naar dat boek!

Babii, wat een heftig verhaal!!!

Het gaat hier weer iets beter. Het blijft gewoon door m'n hoofd spoken dat de gyn heeft gezegd dat ik eventuele pogingen niet op de lange baan moet schuiven ivm mijn eicelvoorraad.
    Ben zo bang dat Bartje niet ontdooit en we dan weer 2 maanden verder zijn voordat er weer wat gebeurd. En dan...
    Ik lees verhalen van meiden met gelijke AMH waardes als ik die al niet meer reageren op de hormonen. Dat er dus de laatste keer 4 eicellen waren is bijzonder te noemen...
    Dus ik wordt nu weer ongeduldig voor maandag. Is het nog allemaal in orde daarbinnen :(
    Pffff, wachten duurt zooooo lang!

2. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Ik wil me nergens mee bemoeien hoor, maar bij 2 zwangerschappen heb ik de hartjes zien en horen kloppen bij de gynacoloog bij een zwangerschap van net 6 weken! Het kan dus heel goed!

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @kleintje; ja dat was bij ons, en als alles goed is wordt het mesa of pesa ICSI. Dat is nog even afwachten dus.. maar dat zullen we dan wel horen. Ik vind 12 weken ook heel lang.. en ik snap ook niet waarom ze mij hebben gechecked.. maargoed.

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ha lieverds!

Er komt hier geen negatieve sfeer, maar mocht toch wel even rustig uitleggen waarom ik niet meer op haar reageer?! Was helemaal niet om ruzie uit te lokken o.i.d, maar het doet gewoon pijn als mensen daarover gaan liegen...Vandaar...
    Maar genoeg daarover!

Saffie, spannend joh! Het komt nu allemaal heel dichtbij he?! Ik ga heel hard aan je denken en duimen voor een goeie score! Lekker kalmpjes aan doen, na de punctie he?!

Sikkie, ik snap het wel hoor...maar hebben ze geen spoedtraject voor vrouwen die niet langer kunnen wachten, bijv door een grote kans op vervroegde overgang? Als ik zo iemand voor zou kunnen laten gaan, om zelf een maandje langer te wachten, deed ik het! Ik zou het jammer vinden, maar ik heb alle tijd! (medisch gezien dan!)
    Backup Bartje gaat het gewoon heel goed doen hoor! Let maar op!

Jeetje Muppet!!! Wat fijn dat je in december al mag komen! Het komt nu heel dichtbij, ook voor jou! Spannend zeg! 2010 wordt gewoon ons jaar!!
    En duimen dat de uitslag goed is!

Tijgertje, een wondertje inderdaad, geniet ervan!

Kleintje, gaat het goed met afstuderen?!?!
    Ben je er al uit of je wil weten wat het wordt?!

Ik ga aan het werk, nog een troep in de klas!

Tot snel!
    Liefs Loesie

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Muppet: Super dat ook jullie eindelijk bericht hebben zeg!! Kunnen jullie ook eindelijk van start gaan. Hebben ze de chromosomenuitslag gewoon niet al 'stiekem'.... aangezien ze je al de datum voor intake hebben gegeven?!

@Sinja: Heel veel succes met het evaluatiegesprek morgen. En alles vragen wat julie willen weten he....!!

@Saffie: Héél veel succes met de punctie morgen. Lekker op tijd naar bed vanavond! Moet je al vroeg? Ik ga heel hard duimen voor een supermooie score!!

@Babii: Tjee zeg...das niet niks wat jij allemaal mee hebt gemaakt én om de beslissing al zo jong te moeten nemen je bm weg te laten halen. Ik hoop dat jullie ook snel jullie wondertje in jullie armen hebben (net als ik dat hier voor de rest hoop). Je eitjes groeien vast veel beter nu met de gonal-f. Een week moet je er wel voor uittrekken om de eerste groei goed te kunnen zien!!

@Tijgertje: Gefeliciteerd met je zwangerschap van dit wonder.

@Elif: Hoe is het met jou? Weet je al hoeveel eicellen er gevonden zijn? En hoe is het met de TESE afgelopen? Ik oop dat alles goed is!!

@Loesie: Ik snap je best wel hoor, dat je je er boos over maakt. Maarre nu geen woorden meer aan 'vuil' maken en lekker bljen schrijven met mensen die wel met je meeleven en weten wat het echt is allemaal in de mmm.

Fijne avond allemaal, ik moet straks weer naar de nachtdienst...

Lfs Majo

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Sinja, heel veel succes morgen! Ik hoop dat jullie een stuk wijzer worden en dat jullie er weer positief in staan!

Loesie, in DD is gelukkig geen wachtlijst, dus ik kan gelukkig zo weer door als ik wil!

7. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Sikki!!

Hoe is het nu met jou? Gaat het weer ietsjes beter met je? Ik hoop van wel!! Rustige aan en proberen weer een beetje posi te worden he...voor back-up Bartje!!

Knuffel Majo!!

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Lief van je Majo, dat je speciaal voor mij nog een berichtje achterlaat!

Het gaat wel weer iets beter. Ik word gewoon weer erg ongeduldig en bang nu Bartje dichterbij komt. Heb te veel verhalen gelezen en gehoord die op mijn verhaal lijken waardoor ik steeds nerveuzer word.
    Ik moet gewoon niet zoveel op het internet neuzen :)
    Maar ik ben gewoon heel erg bang dat bij een volgende stimulatie mijn eierstokken helemaal niet meer reageren. Ik lees verhalen van meiden die een iets lager AMH als die van mij hebben en waarbij het echt al opgehouden is. Dat er soms nog wel een follikels zit, maar dat ie dan leeg is. Ik ben gewoon bang dat de 4 eicellen van de laatste keer mijn topscore is geweest en dat het vanaf nu alleen maar slechter wordt.
    Ook denk ik wel eens, mocht het nu wel lukken, dan zal een tweede er ook nooit meer inzitten (wat klink ik nu inhalig he :)). Maar je gunt een kindje ook zo een broetje of zusje.
    Maar over een jaar of wat is het natuurlijk helemaal hopeloos gesteld met m'n eitjes.
    Maar goed, eerst maar eens richten op 1 en dan verder zien.

Gaat het met jou al iets beter? Kun je alweer een beetje genieten van eten? Petje af dat je nog nachtdiensten draait hoor!!!

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Sikkie, Wat moet het ontzettend rot voelen....ik leef zo met je mee!
    Jullie hebben het al wel over een eiceldonor gehad he? Daar staan jullie voor open of niet? En wil je dan persee familie (omdat je het toen over je zus had) of mag het ook anoniem, of een bekende??!!

Ik hoop echt dat bartje gewoon lekker bij je blijft meissie! Het is je (jullie) zo gegund!
    Misschien een domme vraag, maar als je zwanger raakt en je bent net bevallen (denk wel vooruit, sorry) zouden ze dan ook eitjes weer kunnen stimuleren en die alvast invriezen?
    Normaal zou je na je eerste kindje eerst even wachten op een tweede, maar omdat bij jou de tijd dringt, dat ze toch weer snel beginnen...
    Ik weet het niet hoor en misschien kan het helemaal niet, of is het niet haalbaar, maar dacht er zo even aan...

Majo, sterkte in de nachtdienst, zal best zwaar voor je zijn! Je collega's weten ook nog niet (allemaal) dat je zwanger bent?! Anders zouden ze je een beetje kunnen ontlasten!
    Succes!

Sinja, succes morgen!!! Laat je het snel weten?!

Elif heeft in het oktober/november geschreven dat er 15 eicellen gevonden waren, maar dat er geen zaadcellen gevonden zijn. Ook is haar man flauwgevallen en ze was even helemaal in paniek. De eitjes worden nu bevrucht met donorzaad.
    Ik vind echt dat zij en haar man er zooooo knap mee omgaan! Petje af! Ik hoop dat er heel veel eitjes bevrucht raken!!

Calani, meissie! Moet zoveel aan je denken! Een tweeling, zoooooooooo speciaal! En nu goed aan jezelf denken he?!?!

Saffie, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes morgen! (nog een keer) ik ga voor je duimen! Hopelijk kom je snel met goed nieuws!

Ik kwam er vandaag achter dat als je de vacinatie van de mexicaanse griep gehaald hebt, of gaat halen, je 2 maand niet zwanger mag worden! Ik heb die oproep dus gehad (astma) maar had voor mezelf al besloten dat ik het niet ging halen, omdat ik niet wist wat ik ingespoten krijg en dan die hormonen erbij...

Had ik het wel gedaan, dan had ik gewoon deze poging kunnen staken!!!! Het is toch belachelijk dat mijn huisarts, die mij notabene door heeft gestuurd en ECHT WEL weten dat wij met ICSI bezig zijn, mij daar niet voor heeft gewaarschuwd!
    En wij wonen hier nog niet zolang dat als ik daar binnen was gekomen, dat hij had gezegd, oh mevrouw........., hoever bent u met ICSI, want zus en zo....
    Ga morgen wel even bellen hoor, want vind dit echt belachelijk!

Gelukkig kan ik wel door...

Ik denk aan jullie allemaal! Slaap lekker!

Liefs Loesie

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Majo; tja dat zou zomaar kunnen.. er zaten ook folders bij over mesa en pesa.. tocg durf ik niet te informeren.. moeten wachten tot de 31e..

Loessie, tuurlijk mag je uitleggen hoe of wat, maar wanneer iedereen zich er in gaat mengen en er mensen op af komen om alleen maar daar op te reageren wordt het een beetje too much.. dan heeft aandachttrekker haar zin.. ik bedoelde het niet raar richting jou..

11. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Saffie, hoe is het gegaan?!?!?!?!?!

Sinja, heb je een goed gesprek gehad? Zijn jullie heel wat wijzer geworden. Kunnen jullie misschien toch nog eerder starten?

Loesie, eiceldonatie is voor ons zeker een goede optie.
    Ik zou geen moment hoeven na te denken om eicellen van mijn zus te krijgen (zij gelukkig ook niet om ze aan mij te doneren :)). Dat is zo eigen en ze lijkt zo veel op mij.
    Eiceldonatie van een ander heb ik toch iets meer moeite mee. Maar mijn mannetje totaal niet (had ie trouwens ook niet met een zaaddonor toen dat in het begin ter sprake kwam, maar daar had ik wel moeite mee). Maar ik heb wel goede verhalen gehoord over eiceldonatie in Spanje en dat is wel een mogelijkheid die steeds meer naar voren komt. Ik zou het gek genoeg niet zo snel van een vriendin willen. Maar ja, wellicht denk ik daar weer heel anders over als de keuze echt gemaakt moet worden.

Mijn zus smste net. Ze heeft net de eerste echo van haar kindje gehad (ze is nu bijna 12 weken) en alles was goed! Het was een heel druk kindje. Dus precies de vader smste ik terug :p
    Vind het wel dubbel hoor. Het gaat nu echt leven bij haar. Dus wij gaan er ook meer mee geconfronteerd worden. Ik hoop maar dat ik het allemaal goed trek!

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden (Loesie) omdat je vroeg of ik je ff op de hoogte wil houden,

Ben bij de gyn geweest en op CD10 zit er 1 eitje van al 20 MM :D. Het andere eitje was 12 MM (te klein om goed ontwikkeld te zijn) dus helaas zal er deze ronde maar 1 eitje springen.

Vanavond moet ik mijn injectie zetten om de eitjes te laten springen. Vanavond en morgen klussen (en neem de dag erna ook mee, als het me mannetje nog lukt)!

Hoop dat het klussen vanavond lukt (en dat meneer zich niet weer rot gaat voelen en niet kan presteren). Overigens heb ik dit ook onwijs erg (het moeten IS NIET LEUK) zeker als je tijdstippen opgegeven krijgt ;).

Moet vanavond om 19.00 uur de injectie zetten. Moet ik dan vanavond en morgen avond klussen?

PS wat is me cyclus nu dan (vandaag CD10).

Liefs

13. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

hallo ladies!

Punctie ging goed vanmorgen! Wel weer pijnlijk maar toch goed te doen. Was deze keer ook bijna niet nerveus ofzo. Er waren 7 eicellen (vorige keer ook). Zaterdag worden we gebeld voor de eventuele terugplaatsing.

14. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    mooi aantal saffie! ik duim voor jullie dat er een aantal hele goede tussen zitten voor de tp!!!

15. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Mooi aantal Saffie! Dus nu hopen op mooie bevruchting!

Wat heftig van Elif dat er geen zaadjes waren gevonden! Maar ze hadden dus al donorzaad begrijp ik? Wellicht komt ze hier snel vertellen hoe het is gegaan. Echt heftig allemaal! Sterkte Elif als je dit leest!

Babbi is je spuit goed gegaan? Succes met klussen! Ook een heftig verhaal van jouw kant zeg! Vooral als je zo jong bent! Gelukkig heb je het gen niet!

Sikki fijn dat je je iets beter voelt.. tis ook allemaal niet nix. Merk dat zoveel mensen zeggen: ow dan doe je 'toch even' ivf. Terwijl het allemaal zo heftig is, lichamelijk en geestelijk. Volgende week komt Bartje bij jullie toch? Spannend!

Muppet wat fijn dat je in december mag komen! Schiet al op zeg! Voor je het weet is het zover!

Loessie wat stom van die vaccinatie!!!!!! Gelukkig had het Radboud het op de digipoli heel duidelijk gezet, dus ik ben op de hoogte. Zou em ivm mijn werk moeten halen, mijn leidinggevende dringt er nogal op aan. Maar ik mág hem niet, dus er is verder bij mij gelukkig geen discussie.

Hoe is het met de zwangeren onder ons? Groeien jullie buikjes? Hoe is het met de misselijkheid en hebben jullie al spulletjes aangeschaft?

Gister is mijn buurmeisje geboren. Ik had op mijn werk de primeur, ze mochten direct naar huis en kwamen haar even showen. Echt zo geweldig lief en klein. We zijn supergoed bevriend met onze buren dus dit kindje is voor ons ook heel speciaal. Op haar grote zus moet ik regelmatig passen en is ook al zo lief. Nu dus wel iedere keer de confrontatie met al die roze slingers en blije gezichten. Maar gelukkig voel ik me weer wat beter en vind ik het alleen maar geweldig voor ze. Hopelijk blijf ik nog even in die stemming ;)

Nou vandaag dus het evaluatiegesprek gehad. Was een fijn gesprek, zijn echt 50 minuten binnen geweest (en volgens mij staat er maar 10 minuten ofzo voor zo'n gesprek ingeroosterd :) :D) Het begon al goed: ik met een vuurrood hoofd, tranen in mijn ogen én trilstem praten over die wachtlijst. Dat ik er zo verdrietig van ben dat we niet weten wanneer we mogen starten. Naja, ze hoopt dat ik dit weekend nog ongesteld wordt. Dan mag ik namelijk tóch nog bellen en misschien op de reservelijst voor december. En anders is het afwachten. Verder hadden we een lijst met vragen gemaakt en die zijn allemaal aan bod gekomen. Over het invriezen van het zaad gaat ze overleggen met de gyn en de urologen en dat horen we volgende week (via telefonische afspraak) Maar het was wel fijn om er even te zijn en mijn hart te luchten. Wilde perse niet huilen omdat dan echt het einde zoek zou zijn, en dat is gelukt (hoewel ik er vast wel uitzag als iemand die heel hard moest huilen) ;) Heb dus alles goed kunnen vragen maar was achteraf wel helemaal op en leeg.

En nu dus maar wachten op de ongi. Hopelijk heeeeel snel! Oja, mag dan aan de pil, zodat ik na 3 weken weer ongi wordt... en dan weer mag aanmelden! In plaats van mijn eigen cyclus af te wachten, scheelt toch weer 1 of 2 weken! :D (alle beetjes helpen ;))

16. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    sinja wat een goed nieuws!! nu snel ongi worden!! ik voelde me ook altijd wat beter na een gesprek bij de fert arts

babii, na de spuit springen je eitjes ongeveer 36u later dus enkel morgenavond klussen zou prima zijn volgens mij

saffi, proficiat met je 7 eitjes, nu goed rusten hé!!!

en sikki, wat "leuk" dat je zo nodig je zus der eicellen mag gebruiken, is dan toch veel meer je eigen kind dan van een vreemde!! ik kan je hier helemaal in volgen!! wel een toffe zus dat je hebt, ik denk niet dat alle zussen dit zouden willen!

17. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Saffie, gefeliciteerd je 7 eitjes. Nu maar hopen dat ze mooi bevrucht worden! hebben jullie ook iets gehoord over het aantal zaadjes?

Sinja, Ik denk dat het heel goed is dat je je emoties hebt laten gaan bij de gyn. Daar zijn ze ook voor he om je te helpen bij het met de ICSI omgaan. merkte ik erg bij onze arts. Die nam echt de tijd en trok alles uit je. Maar iig fijn dat je iets meer speling hebt en misschien op de reservelijst mag. En ook fijn dat je zoiezo met de pil mag beginnen. ZIjn ze jullie toch iets te gemoet gekomen. Wanneer denk je ongi te worden? en gefeliciteerd met je buurmeisje. Ook daar moet je lekker van mee genieten! kom bij jou ook.

calani, Hoe gaat het met jou?

Sikki, Inderdaad fijn dat je zus zich heeft aangeboden. Mochten jullie het nodig hebben is het wel fijn dat je er niet zelf naar moet gaan vragen. Mijn zus had ook al metteen gezegd dat ze als het nodig mocht zijn dat ze ook wel wou doneren. maar dat was dus niet aan de orde. Ik denk dat ik het ook metteen zou doen voor een van mijn zussen. maar voor een "vreemde" is toch weer anders. maar hopelijk is het niet nodig voor jullie en gaat bartje straks goed delen en innestellen.

18. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Saffie, 7 eicellen! Fantastisch goed nieuws! Ik ga heel hard voor je duimen dat er mooie bevruchtingen ontstaan.

Sinja, wat fijn te horen dat je gesprek gisteren zo goed is verlopen! Goed dat ze de tijd hebben genomen en je alle vragen hebt kunnen stellen (en wat goed dat je alles hebt opgeschreven!).
    Lieverd, ik ga heeeeel hard duimen dat je dit weekend ongesteld wordt!

M’n zus stelde zelfs voor om nu al een parallel traject op te starten met haar eitjes (omdat ze al 37 is). Dan zouden we de vriezer alvast vol kunnen gooien met embryootjes met haar eicellen. Maar dat gaat me een beetje te ver.

Mijn andere zus had dus gisteren haar echo. Er was al een heel beebje te zien. Nu werkt mijn zwanger bij mijn man in de zaak en had daar getrakteerd en trots met z’n echo gelopen. Gisteravond vertelde m’n mannetje dat hij snel was weggelopen (hij moest toch naar een afspraak) en hij had in de auto wel een traan gelaten. Hij wil ook zo graag zo trots rondlopen met een echo van zijn beebje!!!

Dit weekend beginnen met ovutesten en dan maandag naar Düsseldorf. Ik kan niet wachten!!! Ik hoop op een snelle, maar goede eisprong!

Zwangere meisjes, alles goed met jullie???

19. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sikki, hier alles goed hoor. Ben alleen enorm aan het stressen voor mijn afstuderen. Mijn deadline schuift alleen maar op en begin 16 november met mijn baan :S. Maar het komt goed.

20. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey
    met mij alles ok, loop de hele dag met een misselijk en oververhit gevoel, net of ik elk moment ziek ga worden, of net alsof ik teveel gedronken heb de dag ervoor, maar goed de babies mogen me zo doen voelen, zo weet ik dat ze er zijn, bijna mijn 2e echo! kijk ernaar uit!

sikki, wat spannend, maandag al naar DD, goed hoor!!
    en wat triest voor je mannetje, kan me inbeelden dat dat zijn hartje pijn deed, hoop dat bartje jullie hartjes binnenkort vult met zijn hartje

kleintje, meid dat komt goed, niet teveel stressen, denk aan je beebje!
    knuff

Deel Deze Pagina