Hallo Allemaal, Morgen hebben wij het intake gesprek voor onze ICSI behandeling. Dan krijgen we te horen wanneer we naar het ziekenhuis moeten komen en krijgen we alle recepten. Ik zou graag met jullie mee willen kletsen aangezien jullie in hetzelfde schuitje zitten. Misschien even kort iets over mij: Wij wonen sinds oktober 2007 samen. Toen zijn we gestopt met anticonceptie. Wel hebben we tot januari 2008 nog voorzichtig aan gedaan rond om de eisprong. In oktober 2008 werden we en beetje onzeker omdat het nogsteeds niet gelukt was. Toen hebben we een zaad test laten doen en daar kwam uit 1 miljoen/ml. TOen zijn we doorgestuurd naar het ziekenhuis. Bij een tweede test kwamen we uit op 0.1 miljoen/ml. Onze enige mogelijkheid was direct beginnen met ICSI dus geen IUI of IVF want daar waren er te weinig zaadjes voor. Het hele traject van onderzoeken zit er op. Mijn vriend is ook helemaal door de molen geweest bij de uroloog maar ze konden niks vinden. En morgen gaat het dus echt gebeuren. Dus hopelijk is hier nog een plaatjes voor mij om mee te kletsen. groetjes Kleintjevoorons
Hallo Allemaal, Allereerst (helaas) welkom voor Jewel en Kleintjevoorons!! Tuurlijk mogen jullie hier meekletsen...gezellie!! Jij dus al begonnen met spuiten Jewel...spannend hoor!! Jij loopt denk ik voor op iedereen hier die nog moet gaan spuiten of al spuit (Zoe en Renata hebben het achter de rug en zijn met cryo tp's bezig). Enne...trouwens...op zich niet erg hoor dat je de dop niet op de spuiten hebt gedaan, afhankelijk van wat je met die spuiten hebt gedaan dan althans!! Heb je een naaldcontainer van je apotheek gekregen? (zo niet, kun je daar gewoon gratis ophalen hoor!!) En anders misschien in een glazen potje bewaard?? Als je ze maar niet in de prullenbak hebt gedaan : En jij...kleintjevoorons...morgen jullie intakegesprek!! Spannend... of niet??! Mari moet ook nog een intake gesprek krijgen (toch Mari??), zij heeft 'm in juni geloof ik. Loesie...fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad!! Jammer van die ondoordachte uitspraken van je schoonzusje... Jij wordt trouwens NIET ongi straks hoor als je met de pil gestopt bent!! Komt omdat je de decapeptyl al spuit, wat je eigen hormoonhuishouding plat legt. Dat scheelt dus weer met de echo volgende week, haha. Als het enigszins meezit allemaal ben je dus in april voor het laatst de komende 10 mnd ofzo ongi geweest. Althans, dat hoop ik voor je [-o< Het winkelen in Zwolle was op zich leuk...alleen niet geslaagd met jurkjes voor de 4!! bruiloften die ik in aug heb. Maar wel met een digitale spiegelreflex camera (voor mij, nog voor verjaardag vorig jaar en aankomende) en een home cinema set (voor manlief die volgende mnd jarig is). Denk dat ik met jurkjes goedkoper uit was geweest, . Oei!!! Maaike!!! Je vriend koorts?? Hoeveel graden koorts?? Ik wil jullie niet bang maken....maar ik zou het toch zéker even doorbellen bij de ivf kliniek of het ziekenhuis waar jullie bij zijn Is wel héél belangrijk hoor!! Kan namelijk van érge invloedt zijn op de zaadkwaliteit (we spreken helaas uit meerdere ervaringen !!) Mogelijk willen ze de zaadkwaliteit dan nog een keer testen in elk geval voordat je de puncte zou hebben!! Ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt!! Volgens mij is koorts vanaf 38 graden van invloedt?! Hoe is het met jullie, Ranata, Zoe, Mari en Saffie?? Hey Zoe.. Susan (v/h februari-topic is ook getrouwd he... afgelopen zaterdag 2 mei). Hier alles o.k. Slik de microgynon alweer 8 dgn! Gaat best snel. Morgen over 2 weken weer beginnen met de deca. Enige nadeel van de pil.... ik blijf (net als de vorige keer) steeds beetjes oud bloed verliezen, bah!! Nou ja.... is als het goed is over 2 weken weer over!! Hier vanavond nog een goeie daad verricht... vloog een jong musje tegen ons achterraam aan... nou...die vloog daarna dus niet meer. Zat helemaal stilletjes en beduust te zitten. Hééééél erg zielig!! En aangezien er veel katten lopen in de buurt, kon ik 'm niet zo laten zitten. Dus in een schoenendoos gedaan in afwachting van wat ie ging doen... Krabbelde niet echt op en aangezien wij zelf ook 3 katten hebben was binnenhouden ook geen optie!! Maar ja...wat doe je dan?? Heb dus de dierenambulance maar gebeld ( ...tsja...wist ook niet of zij er wat mee konden... ) of die een idee hadden... zij gaven me het nr. van een vogelopvang, daar dus heen gebeld en uiteindelijk het musje daar dus heen gebracht!! Kun je mooi druk mee zijn!! Was uiteindelijk anderhalf uur verder!! Nou... m'n hele schrijven is ook wel weer wat lang geworden zie ik nu....ik stop maar gauw XXX Majo!!
Loesie: Direct icsi -> 1e poging -> 16/4 pil gestart -> 4/5 start decapeptyl -> 7/5 stop pil -> 12/5 uitgangsecho Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e icsi -> 16/4 pil gestart -> stop pil 2/5 -> decapeptyl 6/5 -> puregon 07/5 Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07 -> direct icsi -> 1e icsi febr. '09 gestaakt overstimulatie -> 29/4 start 2e x 1e icsi microgynon -> 22/5 decapeptyl -> 2/6 startecho. Mari: 19/4 TESE -> 4 strootjes -> 1e icsi wanneer beginnen? Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp Zoe: Bezig sinds juli '07 -> 1e icsi febr. '09 mislukt nog 9 cryo's in vriezer -> 13/4 1e cryo tp mislukt, nog 8 cryo's in vriezer -> in mei weer cryo tp Saffie: 3x iui mislukt -> Nu pil slikken 1e icsi -> 6/5 decapeptyl -> 18/5 Puregon Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> nu 1e ICSI -> 18/4 lucrin -> 30/4 puregon -> 7/5 eerste fm Kleintjevoorons: Okt '07 pil gestopt -> Okt '08 mmm -> 6 mei intake icsi Heb 'm weer even aangepast.....ps....tip: als je iets typt en je hebt bevestigd, kun je dit binnen een uur nog wijzigen met de 'knop' wijzig bij je bericht... hoef je 'm niet steeds opnieuw te doen
hey meiden, Zit even flink in de rats.......man had vanmorgen 38.6 koorts.........straks het zkh bellen en vragen wat te doen. Hopelijk kan alles doorgaan. xxx verdrietige maaike
Goedemorgen, Maaike, jakkes wat vervelend. Ik hoop voor jullie dat alles door kan gaan! Loesie, dom is het verkeerde woord, maar toen ik las dat jullie de dopjes erop deden ging ik er vanuit dat dat moest. En dat heb ik nou juist niet gedaan....maar gelukkig hoeft dat niet persé. Ik heb een naaldencontainer en daar doe ik ze braaf elke keer weer in... Dacht dat ik het helemaal verkeerd deed, zullen de hormonen wel zijn ha ha Heb je een erge vorm van fibromyalgie? Mijn schoonzusje heeft het ook, maar daar gaat het nu wel beter mee. Alleen na haar bevalling heeft ze wel nog een jaar fysiotherapie gehad, maar ze had ook een hele zware bevalling gehad dus dat speelde ook mee. En idd soms moet je dingen afzeggen voor jezelf. Majo, ga jij nu voor de 2e ICSI? Vervelend dat bruinverlies zeg. Ik had het een week voordat ik moest stoppen met de pil ook, maar ik heb de pil ook 6 weken achter elkaar aan geslikt. Was ook niet fijn, was blij dat ik weer mocht stoppen. Hoe bedoel je dat je niet ongesteld wordt na het stoppen van de pil? Ik spoot ook al 3 dagen lucrin en werd gewoon ongesteld toen ik stopte, nou ja gewoon, onttrekkingsbloeding noemen ze dat toch? Alleen doen ze bij ons geen uitgangsecho, waarom weet ik ook niet. Wat lief van je dat je dat musje naar de opvang gebracht hebt! Zulke mensen zie je niet veel. Kleintjevoorons, zo ging het bij ons ook. IUI was eigenlijk gelijk al van de baan -al had ik mij daar eerst wel op voorbereid- en bij de laatste spermatest kwam uit dat het definitief ICSI werd. Gelukkig hebben jullie alle onderzoeken achter de rug. Vandaag de intake! Spannend weer! En gewoon alles vragen wat je op je hart hebt hoor! Saffie, jij hebt vandaag de eerste spuit? Spannend! Of heb je hem nog niet gezet? Veel succes iig!! Zoe, jij hebt bijna een cryo terugplaatsing. Dat kun je gewoon in je eigen cyclus doen toch? Gelukkig heb je er nog een paar in de vriezer is wel een fijn gevoel of niet? Ik hoop dat wij ook cryo's over houden... Kanjer, ook voor jou al bijna weer een tp. Weet je al ongeveer wanneer? Even een vraagje in het algemeen: Op welk tijdstip moeten jullie spuiten? ik moet in de ochtend spuiten, maar de meesten moeten 's avonds lees ik hier vaak. Nu zal dat wel niets uitmaken, maar was even benieuwd Hier gaat het ook goed met het spuiten, sinds gisteravond voel ik mijn eierstok rechts wel een beetje. Ben ik enigzins wel blij om, want dan ik heb ik tenminste het gevoel dat er wat gebeurt. Ben benieuwd morgen hoe het eruit ziet! Fijne dag nog allemaal! X Jewel
hey meiden, Heb net het zkh gebeld. Gelukkig gaat alles gewoon door.....koorts was niet te hoog naar haar mening en in principe heeft de koorts pas over 3 mnd invloed op het zaad. Ben helemaal blij.....ik had al zitten googelen en werd best onzeker. Maarja alles goed dus, en vanavond de spuit erin. Ik moet tussen 16.00 en 20.00 uur spuiten Jewel, raar dat het zo verschillend is in ieder zkh. Mijn vriendin (is nu zwanger van twins dmv ICSI) moest om 20.00 uur spuiten en we lopen in het zelfde zkh. Saffie, jij vandaag je eerste deca.....succes, hoe laat zet jij em? Kleintjevoorons, welkom meid.....succes met je intake, hopelijk kunnen jullie ook snel starten. Majo, wat vervelend dat bruinverlies........nog even volhouden, wat ben je toch een nobel mens......ik hoop dat ze nog wat voor het vogeltje kunnen doen. Maar inderdaad zielig als het door de katten wordt gegrepen. Loesie, wat houd fibromyalgie precies in, heb je er veel last van en neem je ook medicijnen?.....aan jezelf denken hoor. Ben net pas aangekleed.....dat heb je met dit weer hahaha. Hopelijk wordt het deze week nog wat beter en kan ik nog ff in het zonnetje zitten. Weten jullie of de deca bijwerkingen geeft, ben gewoon benieuwd. xxx een vrolijke maaike
Hallo Allemaal, Wat een warm welkom. VInd het wel fijn om van jullie allemaal te lezen hoe het jullie af gaat. Vandaag dus de intake. We mogen gelukkig metteen beginnen. Eerst moet ik wachten totdat ik ongesteld ben (NOD is 22 mei) dan op cd3 met de pil beginnen en cd17 met decapeptyl. In ons ziekenhuis werken ze dus met decapeptyl/Gonal-F/Ovitrelle. Heb alle recepten ook al binnen dus moet alleen nog naar de apotheek om alles op te halen. En ik heb al gezien dat ik ook voor een naaldencontaintertje moet vragen! Ik vind het allemaal wel spannend omdat we nu eindelijk echt gaan beginnen. Laat die ongi maar komen!!!!!! (ook voor het eerst dat ik dat denk!) @ Maakiexxx: Vervelend dat je vriend/man koorts heeft. Een paracetamolletje om de koorts te drukken mag altijd he. Hebben ze ons vanmorgen verteld groetjes kleintje
Loesie: Direct icsi -> 1e poging -> 16/4 pil gestart -> 4/5 start decapeptyl -> 7/5 stop pil -> 12/5 uitgangsecho Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e icsi -> 16/4 pil gestart -> stop pil 2/5 -> decapeptyl 6/5 -> puregon 07/5 Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07 -> direct icsi -> 1e icsi febr. '09 gestaakt overstimulatie -> 29/4 start 2e x 1e icsi microgynon -> 22/5 decapeptyl -> 2/6 startecho. Mari: 19/4 TESE -> 4 strootjes -> 1e icsi wanneer beginnen? Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp Zoe: Bezig sinds juli '07 -> 1e icsi febr. '09 mislukt nog 9 cryo's in vriezer -> 13/4 1e cryo tp mislukt, nog 8 cryo's in vriezer -> in mei weer cryo tp Saffie: 3x iui mislukt -> Nu pil slikken 1e icsi -> 6/5 decapeptyl -> 18/5 Puregon Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> nu 1e ICSI -> 18/4 lucrin -> 30/4 puregon -> 7/5 eerste fm Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6 mei intake icsi, wachten tot ongi en dan beginnen!! Heb hem even aangepast omdat er het een en ander niet helemaal klopte. Was niet aan de pil namelijk En hou vaak januari 2008 aan als "start" datum
@ Maaike...Gelukkig dat jullie arts jullie gerust kon stellen wat betreft de koorts, maar tóch vind ik het wat vreemd.....het is namelijk zo dat ná koorts het zaad 3 mnd nodig heeft om te herstellen en niét dat het pas 3 mnd na de koorts van invloedt kan zijn. (dat vertellen ze in 'onze' kliniek) Vond het dus wel vreemd toen ik dat las. Ik wil je dan ook absolúút niét [-X onzeker maken of bang, maar we hebben het zelf 2x meegemaakt namelijk dat manlief hoge koorts kreeg. 1e x: in sept '08 zouden we beginnen, ik was al met de microgynon begonnen en kreeg hij in aug. koorts. Zaad laten testen bleek dat hij wel zaadcellen had, maar helemaal geen levenden, moesten 3 mnd wachten op herstel. 10 dec. '08 moesten we dus opnieuw testen, kreeg hij 6 dec. wéér koorts, eerst 37,9 's avonds 38,9. 10 dec. de test door laten gaan, gelukkig vonden ze toen wel levende zaadcellen (0,1 miljoen) ->->-> dus het kàn wél goed gaan ondanks de koorts!! 7 januari '09 voor zekerheid wéér getest met SOT (semen opwerktest) na week uitslag en helaas wéér géén levende zaadcellen aanwezig. Getwijfeld over wel/niet doorgaan (door de arts) met de behandeling want ondertussen zou ik 15 jan. met de deca beginnen. Bleek nu de onthoudingstermijn te lang te zijn (5 dgn). Dag later dus wéér een sneltest laten doen (na onthouding van 1 dag) en hierin werden sporadisch levende zaadcellen gevonden, dus toen toch doorgegaan met de behandeling. Ik dacht ik typ onze ervaring hier toch maar even neer....bij ons zijn ze dus in de ivf kliniek (zwolle) érg alert bij koorts vanwege de grote invloed ervan op de zaadkwaliteit. Bij ons doen ze dus gauw even een test ter controle, wat ik persoonlijk érg prettig vind (dit kan zowel met een SOT of een sneltest) om de onzekerheid misschien wat weg te nemen. Ik zou de koorts maar goed in de gaten houden en idd gewoon 4x dgs 2 paracetamol standaard nemen tot het over is. (4x dgs klinkt veel, maar krijgen patienten bij ons in het zkh ook altijd). Hebben wij laatste keer wel gedaan om de koorts te 'drukken'. Advies van onze ivf arts was dus daarna toch....iedere 2-3 dgn een zaadlozing te hebben voor een zo optimaal mogelijke zaadkwaliteit, dat doen we dus al trouw de afgelopen 4 mnd. En verder manlief dus na 1e koorts in aug. aan de vitamine-c en zinktabletten voor de zekerheid. Sorry dat het zo'n lang verhaal geworden is en wil je (nogmaals) écht niet [-X bang praten, maar zou het zo jammer vinden voor jullie als het tóch van invloedt blijkt te zijn geweest... Heel veel sterkte ermee, hopelijk is de koorts gauw weer op z'n retour en zet het in elk geval niet door!! Hele dikke knuffel Majo
@ Kleintje voor ons: Fijn dat jullie al zo snel mogen beginnen zeg !! Je gebruikt precies dezelfde medicijnen/hormonen als mij. Alleen begon ik met de pil op cd 1 en jij op 3. Maar ja....alle ziekenhuizen verschillen weer dus daar kijk ik ook niet meer van op. Gek idd he....dat je nu dan gewoon uitkijkt naar je ongi @ Maaike: Ik had persoonlijk de vorige keer helemaal geen last van de deca, alhoewel...ja toch wel...soms even wat pijn op de injectieplaats, gaf soms wat een branderig gevoel, maar niet altijd en was vaak zo weer over. Verdere bijwerkingen zijn het standaard riedeltje bij hormooninjecties... opvliegers, stemmingswisselingen, moeheid, hoofdpijn. Succes met je 1e deca spuit vanavond, w.s. heb je 'm al gezet bedenk ik net. (viel het mee? tegen?) Gaat het met je vriend nu weer wat beter : Ik hoop het wel [-o< @ Jewel: Wij gaan nu voor de 2e x voor de 1e icsi poging. De 1e x voor de 1e icsi is nèt voor de punctie afgebroken ivm overstimulatie. M'n eierstokken waren iets té actief, hahaha. Ik was net een legbatterij .... eierstokken stonden op knappen. Enkele grotere eicellen, maar téveel kleine eromheen waardoor voortzetten van de behandeling voor mijzelf te gevaarlijk was. Gelukkig zijn ze hier in Zwole erg strikt in. Had iets van 30 eicellen per eierstok... Was érg balen toen want moesten toen dus wéér 3 mnd wachten, blehhh.. Jéétje...heb jij de pil 6 wkn moeten slikken? Wat lang zeg!! Ik iets van 24 dgn vorige keer en op 21e dag met de deca toen begonnen. Toen de pil dus 24e dag gestopt en heb daarna idd géén menstruatie meer gehad, dus ging ik er éigenlijk vanuit dat Loesie dat ook niet zou hebben straks, vandaar mijn eerdere reactie. Maar als ik dat van jou lees, kan het misschien dus weer wél. Dacht bij mij dat het met de medicijnen te maken had, maar misschien verschilt dat dan ook wel weer per persoon. Hoe was dat toen bij jou Zoe...in febr? Kan ik me zo even niet herinneren... Ik moet trouwens alle spuiten (deca en straks ook de gonal-f) 's morgens vóór 12 uur zetten. Maakt niet uit of dit al om 6 uur 's morgens is wat ik (helaas) dan vaak heb. Maar idd de anderen hoor je vaak over 's avonds. Heeft bij 'onze' kliniek volgens mij te maken met de planning v/d echo's op de één of andere manier. @ Loesie: Nou....zoals je hierboven leest...misschien dat je dan toch wél een (korte?) ongi krijgt straks?? We horen het vast wel... @ Saffie: Hoe is je eerste spuit gegaan vandaag? Ik dacht net....jij en Maaike lopen mooi gelijk op, allebei de eerste deca vanavond, maar zag in het overzicht dat de datum van de puregon weer heel anders is.... het blijft (nogmaals) gek al die verschillende schema's. Heeft volgens mij echt met de planning en schema's van de klinieken/ziekenhuizen/artsen te maken!! Wij beginnen vandaag over 2 wkn dus weer met de deca...kan me niet snel genoeg gaan!! Ben nu lekker 4 daagjes vrij, hééééérlijk!! Ga lekker weinig doen heb ik mezelf voorgenomen, nu nog hopen dat dit ook eens een keertje lukt, hahaha. Even kort wat leuks om te lachen: Vandaag een grap samen met mijn collega's met onze leidinggevende uitgehaald....lagen hélémaal in een 'stuip'!! Ben vpk in een zkh...... een 1 pers.kr. is bij ons geblokkeerd voor het geval er iemand met (verdenking) varkens/mexicaansegriep wordt opgenomen.... Hebben we van de week een (fictief) patientendossier aangemaakt van een Mw. V. Arken (lees... Varken!!), Op ponsplaatje adres: Mexicolaan 3 in Zwijndrecht... Dus leidinggevende dacht dat in haar vrije dgn iemand (Mw. van Arken) met verdenking v/d griep was opgenomen. Met een smoes haar de kamer ingelokt omdat collega daar even hulp nodig had en de rest geen tijd had. Leidinggevende helemaal omgekleed (barriereverpleging, dus schort aan, handschoenen, mondkapje en muts)...zij naar binnen....lag er een andere collega half verstopt onder de dekens (doende alsof hij slapende was, of althans Mw. V. Arken) in een ........ let op!!.....varkenspak mét varkensmasker op!! Leiddingevende had niets gezien nog en met dat zij 'Mw. V. Arken' (zij dacht serieus Mw. van Arken) 'wakker' wilde maken maakt die collega knorrende geluiden en gaat in z'n varkenspak rechtop zitten. We hebben de leidinggevende nog niet eerder zo zien schrikken en daarna zó hard horen lachen!! Veel foto's gemaakt, echt waar...wát een lol hebben we gehad zeg!! =D> Weet niet of het als je het zo leest net zo leuk is, misschien had je erbij moeten zijn.... ze trapte er met open ogen in, Nou...genoeg gekkigheid maar weer even, 'k ga nog ff gezellie bij manlief zitten (voetbalwedstrijd is éindelijk afgelopen...) Liefs Majo!!
Hallo Meiden! Eerste FM zit erop: Het zag er allemaal goed uit, alleen waren de follikels nog klein. Links kon ze 3 zien, die ong 8-10 mm waren en nog wat kleintjes, maar die kon ze nog niet meten. Rechts zag ze 6 follikels, ong ook 8-10mm en volgens mij nog een paar kleintjes. Maandag moet ik weer terugkomen en ik moet mijn dosis Puregon verhogen van 125 naar 150 eenheden. En waarschijnlijk heb ik eind volgende week de punctie....spannend!! Ik heb er ook gewoon zin in. Voel mij tegenwoordig ook heel goed, en zit lekker in mijn vel! Het is mij tot nu toe meegevallen en ik hoop dat dat zo blijft! Maaik, gelukkig lijkt het in eerste instantie mee te vallen, maar het is wel apart dat het ene zkh weer wat anders zegt dan de andere. Maar ja dat zal ook wel zo blijven. Majo, goh...jullie hebben ook al heel wat meegemaakt met koorts e.d ! Gelukkig ben je geen poging kwijt. Heeft het zkh het zo geregeld of telt bij jullie verzekering een poging pas als de tp geweest is? Heb idd lang aan de pil gezeten. Als ik ongesteld werd tussen 28feb en 31mrt moest ik beginnen met de pil. Ik werd 3 mrt ongesteld, dus toen moest op cyclusdag 3 beginnen met slikken. Gelukkig ben ik er van af En wil hem liever ook nooit weer slikken Ik moet ong elke morgen op het zelfde tijdstip spuiten, er mag wel een uurtje tussen zitten, maar mocht niet veel langer. Best wel apart dat het overal weer anders is ja. Ach...zolang de medicijnen hun werk doen is er niets aan de hand Wat een leuke grap zeg! Ik zie het al helemaal voor me, hahaha, wat zal die geschrokken zijn ja! Kleintjevoorons, raar hè, dat je nu ongestild wíl worden! Wel fijn dat jullie meteen mogen beginnen. Wij hadden een wachtlijst van een half jaar Spannende tijd breekt aan voor jullie! Het viel mij heel erg mee, maar het kan alle kanten op natuurlijk...Als je vragen hebt, brand maar los! Hoe is het met de rest? Ging het spuiten goed, voor diegenen die spuiten moesten? Fijne dag nog allemaal! x Jewel
color=#FF00FF]Loesie:[/color] Direct icsi -> 1e poging -> 16/4 pil gestart -> 4/5 start decapeptyl -> 7/5 stop pil -> 12/5 uitgangsecho Maaikiexxx (Maaike): 6x iui mislukt -> 1e icsi -> 16/4 pil gestart -> stop pil 2/5 -> decapeptyl 6/5 -> puregon 07/5 Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07 -> direct icsi -> 1e icsi febr. '09 gestaakt overstimulatie -> 29/4 start 2e x 1e icsi microgynon -> 22/5 decapeptyl -> 2/6 startecho. Mari: 19/4 TESE -> 4 strootjes -> 1e icsi wanneer beginnen? Kanjer (Renata): 1e icsi april '09 mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 27/4 gesprek: ongi afwachten, dag 8/9 eitje volgen voor tp Zoe: Bezig sinds juli '07 -> 1e icsi febr. '09 mislukt nog 9 cryo's in vriezer -> 13/4 1e cryo tp mislukt, nog 8 cryo's in vriezer -> in mei weer cryo tp Saffie: 3x iui mislukt -> Nu pil slikken 1e icsi -> 6/5 decapeptyl -> 18/5 Puregon Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> nu 1e ICSI -> 18/4 lucrin -> 30/4 puregon -> 7/5 eerste fm -> 11/5 2e FM Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6 mei intake icsi, wachten tot ongi en dan beginnen!!
Hallo allemaal! Jeetje wat schrijven jullie allemaal lange verhalen! Wel een erg goeie grap Majo Ik vind het ook wat vreemd, al die verschillende schema's! Het spuiten gaat in ieder geval goed, mijn mannetje doet het altijd! Ik vind het niet erg prettig om te doen, hij doet het met liefde Word wel een beetje raar in mn hoofd van de deca, en buikpijn enzo...Maar ben blij dat ik zaterdag met de pil mag stoppen! Waar las ik nou net van die 30 eicellen per stok? Jeetje zeg dat was vast pijnlijk. Maaike ik hoop van harte dat die koorts niet te veel schade toe brengt [-o< Is er iemand die weet hoelang je ongeveer puregon moet spuiten? Gaat het sneller dan bij IUI of net zo lang? of langer? Liefs Saffie
he meiden, Man is nog steeds niet lekker, geen hoge koorts meer gelukkig. Maak me erg veel zorgen, ik weet wel dat ik het aan moet nemen van het zkh maar toch voelt het niet goed. In ons zkh zeggen ze dat zaad er 3 mnd over doet om zich ter hernieuwen, dus pas over 3 mnd merk je verschil in het semen. Nu heeft mijn man gelukkig prima zaad, de reden dat wij met IVF bezig zijn is omdat het tot nu toe nog niet heeft kunnen lukken, ze hebben bij ons beide niets kunnen vinden. Ik hoop echt dat het over 2 weken nog niet te merken is aan zijn zaad!! Bedankt hoor Majo voor je uitleg, ben blij dat je er eerlijk over bent! Het zal voor jullie wel erg frusterend zijn geweest dat je 2 x hebben moeten cancellen. Zit er een beetje doorheen eerlijk gezegd.........heb ook nog het zoontje van een vriendin van me vandaag over de vloer en het is met die 2 mannen erg vermoeiend. Ik probeer maar vertrouwen in het zkh te hebben, en hoop op een goede afloop......ik heb er eigenlijk een hard hoofd in. Ga me weer even bezighouden met de jongens. xxxx en tot later xxxxx
Ha meiden, Jewel, wat fijn dat de fm goed was! 9 eitjes gevonden, mooie score hoor!!! =D> En dan ook misschien nog wat kleintjes, klinkt goed!! Fijn dat ze de eenheden verhoogd hebben, dan groeien ze vast wel sneller! En dan eind volgende week al de punctie en terugplaatsing een paar dagen later, spannend hoor! Fijn dat je je goed voelt en lekker in je vel zit, misschien helpt dat wel! Dan denkt de emmy, oh dit is een lieve vrolijke mama, hier wil ik blijven!! Klinkt goed he?! Maaike, meis, ik zou iets willen zeggen waardoor je je beter voelt, maar ik snap je zorgen eerlijk gezegd hartstikke goed! Maar het scheelt wel dat je man goed zaad heeft, want als het al slecht was, dan zou je helemaal bang zijn dat er niks over blijft! Voor IVF heb je er een stuk minder nodig, dus het zal vast door kunnen gaan! Daar reken ik gewoon op! [-o< Het zou oneerlijk zijn om alles weer op te moeten schuiven...je hebt ook al 6x IUI gehad, dus dan heb je al zolang moeten wachten! Saffie, type erg graag, haha! Heb een typediploma, dus het gaat lekker snel! Ik weet niet hoelang je puregon spuit als je IUI doet, maar ik moet de 15e beginnen met spuiten en in de week van 25 mei heb ik de punctie...dat is dus 10 dagen of iets meer...Weet niet of dat overal zo is, want zolas je leest verschilt het nogal per ziekenhuis! #-o Wat goed van je vriendje dat hij de spuiten zet! Die van mij valt languit als hij dat zou moeten doen, haha! Gelukkig vind ik het zelf niet erg, dus ik doe het met 'plezier!' Majo, wat een grap zeg! Lach helemaal in een deuk, dus wat moet het wel niet geweest zijn als je erbij was geweest! haha! Zag het zo voor me, geweldig! Schiet nu alweer in de lach! Fijn dat je over 2 weken al mag beginnen met de decapeptyl! Het schiet echt mooi op he, we gaan allemaal een spannende periode in! Het wordt echt tijd voor supernieuws hier! [-o< Kleintje, wat fijn dat jullie ook direct mogen beginnen! Hopen dat je mooi op tijd ongesteld wordt, dan kun je lekker snel door! Maak de koelkast maar vast leeg, want het wordt een pakket hoor, wat je krijgt, haha! Zoe en Renata, ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat! : Maaike, jij vroeg wat fibromyalgie inhoudt...Dat is een weke-delenreuma (al is niet iedereen het daar mee eens, haha) een ontsteking van de aanhechting van de spier op het bot. En dan in alle gewrichten. Houdt in dat ik bij kou en nat weer meer pijn heb. Over het algemeen gaat het best goed, soms mijn dipjes ...moet erg op mezelf letten, want omdat ik nog jong ben, voel ik me gauw bezwaard als ik iets niet doe (helpen tillen met banken met gym, of lang op school blijven als de kinderen vrij zijn, om andere dingen te doen)zodat ik die dingen maar wel doe met de gevolgen dat ik aan het eind van de week kapot ben! Moet nog een beetje leren om voor mezelf op te komen! [-X Begin het trouwens te merken hoor, de decapeptyl. Kan echt zo weinig van de kinderen hebben. Heb zelf groep 4 en daar zitten ze nog net in die fase dat ze zelfstandig werken nog heel moeilijk vinden. En ze komen voor elk wisse wasje bij je! En ik ben dan zo ZAT he?!?! Dat gedram de hele dag! Als je dan pauze hebt gehad en je haalt ze op van buiten, komen er direct alweer bij je...JUF...DIE DOET DIT...JUUUUUUF...DIE ZEI DAT.... GGGGGGRRRRRRRRRRRRR HOU OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sorry hoor, moest het even kwijt! Probeer het aan de kinderen zo min mogelijk te laten merken, want ga echt niet uitleggen waardoor het komt! haha! Maar ik word er zo moe van! Vroeg me echt af waarom ik ook alweer juf was geworden...en heb net vakantie gehad... erg he?!?!?! Zo, dit ben ik even weer kwijt! Een fijne aaf meiden, ik ga lekker de bank op, niks doen! Liefs Loesie
Saffie, je spuit ongeveer 10 dagen de Puregon, ik spuit het nu 8 dagen en iig moet ik tot maandag door spuiten. Lief dat je man de spuiten bij je zet! En als je stopt met de pil, verdwijnen vaak ook wel wat bijwerkingen, tenminste dat was bij mij zo. Maaik, het scheelt wel dat zijn zaadkwaliteit goed is. Bij ons was het anders geweest denk ik. Er staat mij ook iets bij van dat 3 maand na de koorts de zaadkwaliteit dan slechter is, maar ik ben natuulijk geen arts.. Ik duim iig voor jullie dat het goed is! Loesie, haha...klinkt idd goed!! Hopenlijk dringt het goed tot ze door Kan mij voorstellen dat je soms gek van die kids wordt. Op die leeftijd kunnen ze wel vervelend zijn ja. Gelukkig kan je hier lekker klagen Fijne avond nog!
@ Jewel: Mooie score hoor tijdens je eerste fm. En dan maandag de 2e fm. Hopelijk zijn ze allemaal mooi doorgegroeid!! Onze verzekering rekent een poging pas als de punctie geweest is gelukkig voor ons dus net voor die tijd behandeling afgebroken en niet daarna!!! @ Saffie: Wat leuk zeg dat jouw man de injecties geeft. Zo doe je het ook écht samen. Mijn man kan/durft het ook wel, alleen dan zou hij ook 6 uur 's morgens moeten opstaan en anders pas om 7.30 uur. En wat betreft de lange verhalen... ... soms wel, soms niet. Wel komen er hier steeds meer dames bij, dus wordt het automatisch ook langer @ Maaike: Gelukkig voelt je man zich weer wat beter. Ik wilde je écht niet ongerust/bang maken hoor, eerder alleen 'waarschuwen' voor wat er kàn gebeuren. Zou zo jammer zijn als je bijv. verder zou gaan en een behandeling kwijt zou zijn hierdoor. Dat was mijn angst voor jou/jullie erachter!! Vandaar onze ervaring met koorts. Maar...gelukkig is het zaad van jouw man normaal gesproken goed !! Dan kan het m.i.. nóóit zo slecht worden als het bij ons is geweest. Dat lijkt me toch wel een geruststelling. Enne...als je je nou tóch nog heel twijfelachtig voelt en zekerheid wilt, kun je toch vragen of ze toch niet een extra check v/h zaad kunnen doen?? (desnoods via je huisarts??) Kop op he....probeer tóch positief te blijven en je niet laten kisten!! (door mijn ervaring??) Wat betreft het wachten bij ons steeds...tsja...in begin even érg vervelend, maar je 'wend' er op de één of andere manier ook wel aan en gaat weer door. Achteraf gezien gaat de tijd toch altijd best wel snel. @ Loesie: Jammer dat je toch wat bijwerkingen van de deca lijkt te krijgen. Klaag maar raak hier hoor!! Dat mag!! Zijn wij ook voor!! Lucht lekker op!! Kan me vorostellen dat je het 'gezeur' van de kinderen op school dan even niet kan hebben en je en geel ergert Jij bent nu lekker van de pil af. Nog 4 daagjes en dan je uitgangsecho.... spannend he?! Kom nu 'schot' in!! @ Kleintjevoorons: Wanneer verwacht jij je NOD? Dan kunnen jullie ook starten toch?! @ Zoe en Renata: Wanneer verwachten jullie je NOD? Dan vanaf dag 8 à 9 eitje volgen en dan weer een tp toch? @ Mari: Jullie wachten toch nog op jullie intake-gesprek? Juni toch? Wanneer precies in juni? Toedels Allemaal!!! Liefs Majo
he meiden, Hoe is het met jullie? Majo: thankx voor je opbeurende berichtje. Ik probeer me er nu maar niet al te veel zorgen om te maken, heeft totaal geen zin. Ik ga er maar gewoon vanuit dat het zkh het wel weet, we wachten het maar af, en laat het op me afkomen. Heb jij een paar fijne vrije dagen? Geniet ervan meid! Wat een grap zeg op je werk, een vriendin van me werkt ook in de zorg (psychiatrie), en daar halen ze ook altijd van dat soort grappen uit........moet ook altijd zo om haar verhalen lachen. Nog eventjes en jij mag ook aan de deca......wat een rotnaalden zeg, krijg ze bijna niet in mijn buik geprikt....bah. Jewel: mooie score hoor, ik kan me voorstellen dat je er zin in hebt......we wachten ook zo lang op dit moment. Andere mensen hebben iedere maand kans, maar bij ons is het altijd maar wachten, wachten, wachten. Ga voor je duimen meid, wanneer heb je nu je 2e FM? Saffie: ik voel me ook een beetje raar van de deca.....tenminste ik denk dat het daardoor komt. Ben erg moe en hoofdpijn. Gelukkig maar dat de pil binnenkort de deur uit mag........die slikken we liever niet toch!!! Loesie: Ik snap goed dat de kids je zo nu en dan kunnen irriteren. Komt ook door de deca denk ik, ik heb ook z'on kort lontje. Gisteren een vriendje van luca gehad heel de dag, ze waren kei lastig aan het doen en ik stond ook echt op ontploffen. Welke groep heb je? Sterkte meid, wanneer mag jij ook alweer aan de puregon? Moet je eerste de uitgangsecho afwachten, ga voor je duimen dinsdag!! Ik heb gisteren echt gebaald. Mijn puregonspuit ging kapot, misschien teveel gebruikt. Toen ik de spuit indrukte sloeg ie een stuk over, dus heb niet het goede dosis gespoten. Meteen het zkh gebeld en nieuwe spuit gehaald.......ik baalde wel zeg. Dat mens van de receptie ging ook nog eens in discussie met me........was helemaal over de zeik (die rothormonen ook). Ga alvast eten koken. Liefs Maaike
@\majo: Ik verwacht 22 mei mijn ongesteldheid. Hopelijk komt het eerder @Maaikie: Jeetje wat vervelend dat die spuit kapot ging. Hopelijk heeft het niet te veel invoed op de behandeling..
Hey dames, WEEKEND!!! Oh heerlijk, wat was ik daar aan toe! ff reageren: Maaike, wat rot dat die spuit kapot ging zeg! Daar word je ook zo onzeker van, straks is het dan niet goed gedaan! Belachelijk dat die vrouw met je in discussie gaat!!! Ligt niet altijd aan die hormonen hoor, want sommige lui kunnen echt zoooooooo bot zijn! Ik snap niet dat die in de zorg zijn gegaan als ze nog niet eens fatsoenlijk met mensen om kunnen gaan! Hopelijk ben je weer wat rustiger en vertrouw er maar op dat 1x een beetje een andere dosis niet zoveel uitmaakt! Ik moet eerst dinsdag afwachten en volgens mij ga ik dan 15 mei beginnen...in de week van 25 mei de punctie, dat is dus ongeveer 10 dagen...klopt he?! Heb gisteravond mijn laatste pil gehad, heerlijk! Ik heb groep 4...en dan zijn ze nog net niet helemaal zelfstandig en dat wekt soms mijn irritatie! Volgend jaar krijg ik groep 2...hoop dat ik dan al zwanger ben, arme kindjes, haha! Kindjes kunnen ook ontzettend druk zijn ja! Balen he?! Fijn dat het nu rustig is! Majo, vind het inderdaad erg spannend. Had gisteravond en vanavond toch wel een beetje buikpijn, ben dan direct bezorgd dat het niet helemaal goed zit! Zou zoooooooo balen als ik niet verder mag! Wat gebeurt er eigenlijk als je cystes blijkt te hebben? Moet je dan weer aan de pil ofzo?! 22 mei schiet ook al mooi op he?! Wat heerlijk dat je nu toch eindelijk weer gaat beginnen! Je hebt lang genoeg gewacht! Hopelijk is er dit keer geen reden om het af te breken en gaat het lekker door! Jewel, jij bent onze voorloper! maandag al de 2e fm! Spannend hoor, ik hoop dat die andere eitjes ook goed zijn gegroeid! Ik duim alvast! Meiden, had het laatst toch over die paranormale genezer?! We mogen er as donderdagavond weer naar toe! Er had iemand de afspraak verplaatst waardoor er een gaatje vrij kwam. We zijn meteen gebeld! Erg fijn, ben zo benieuwd! Volgens mij kan hij ook wat bij mij doen, met de innesteling enz, even vragen donderdag! Renata en Zoe, waar zijn jullie?! Ik heb vanavond al even mogen proeven van het gezinsleven. Mijn nichtje en neefje werden hier gebracht tegen 17.30...Nichtje heeft patatjes mee gegeten en heb neefje de fles gegeven, lekker gespeeld en voorgelezen. Nu liggen ze alle-2 heerlijk te slapen! Was heerlijk druk en rommelig, maar genoot er erg van! Als ik zo van kindjes van anderen kan houden, hoeveel houd ik dan wel niet van mijn eigen kinderen straks!?!? Dat moet goed komen hoor! Vriendje zei al: Je hebt het echt in de vingers, je bent vast een hele goede moeder! Ik zei ook, voel me ook al moeder, ik mis alleen nog een kindje! Ik ga even lekker verder snuffelen hier! Tot snel! Liefs Loesie