direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Loesie1982, Feb 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sikki, Ik zou je werkbezoek gewoon afzeggen. Dat scheelt jou nu een hoop stress. En stress helpt ook niet echt met zwanger worden. Je baas moet dat dan maar begrijpen toch?

2. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Sikkie, wat vervelend dat je nog geen positieve ovutest hebt...Hopelijk lukt het allemaal nog wel voor je weggaat naar Parijs. Ik ga ook héél hard voor je duimen!!!!!

Saffie, super zeg! Een terugplaatsing en nog 2 cryo's ook!!! Geweldig. Nu maar weer afwachten.....Ik ga voor je duimen!!!!!!
    Nog wat leuks gepland in de ww?

Loesie, wat vervelend dat die naalden zo bot zijn. Gelukkig gaat het spuiten verder wel goed. Je went er zeker weer snel aan of niet? Wanneer heb je je eerste fm?
    En hoe gaat het met de voorbereidingen voor jullie trouwerij? Moet je nog veel regelen?

Sinja, ben jij nog onig geworden voor of op de 30e? Ik hoop het wel voor je! Is er geen mogelijkheid voor jullie om over te stappen naar een ander zkh i.v.m. de wachttijden? Of hebben ze overal een winterstop?

Calani, fijn dat alles goed gaat met de beebies! En over 10 dagen alweer een echo...dat is wel fijn!!

Majo, jij dus nog even wachten op de echo....Ben wel benieuwd of jij nou 1 of 2 hebt....

Hier is verder alles goed. We gaan van de week even kijken voor geboortekaartjes...dat moet nou ook maar eens gebeuren... En zo zijn er nog meer dingen die we nog moeten doen. Ik ben helaas niet iemand die alles al heel vroeg klaar heeft ;) hihi...maar gaat vast helemaal goedkomen! :)

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Even heel snel,

Vanmorgen uitgangsecho gehad, alles was goed, we mogen door. Vrijdag beginnen met puregon, volgende week vrijdag (de 13e, whaaaaaaaa) 1ste fm!

Sikkie, dikke knuffel, hoop dat je eruit komt!

Saffie, hoe voel je je?!

Jewel, leuk geboortekaartjes uitzoeken, spannend zeg!

Kleintje, hoe gaat het afstuderen?!?

Majo, lekker uit de nachtdienst?

Calani, super zeg, dat jullie ukkies het zo goed doen! Gefeliciteerd!

Sinja, denk aan je! Hopelijk mag je ook door!

Muppet, hoe was de uitslag?!

Euh euh euh...zoe, hoe is het met jou?!?

Sorry voor degene die ik vergeten ben, mea culpa!

Ben aant werk, groep 6, inval, heb barstende koppijn! BAH!

Dikke knuffel!

4. kleintjevoorons

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Loesie, Goed zo! dat alles goed was met de uitgangsecho! En de eerste FM meting op vrijdag de 13e :S. Wij hebben onze 20 weken echo op vrijdag de 13e :S. Misschien brengt het wel extra geluk! maar iig fijn dat jullie nu weer volop bezig zijn met de 2e ICSI!

Met afstuderen gaat het nu wel ok. Mijn laatste hoofdstuk is in de maak. dan nog alles samenvoegen en ik ben klaar. Maar denk dat ik daar deze week nog wel voor nodig heb.

5. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    JOEHOE!!!
    ff ego
    Heb een positieve ovulatietest!

Vrijdag wordt ie ontdooit en dan zaterdag de transfer.
    Moet 's ochtends nog wel eerst ff bellen of ie wel verder is gaan delen.
    Heb er zin in!!!

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    SIKKIE!!!! YOEHOE!!!!
    Wat fijn zeg, het is je zoooooooo gegund! En nu ga ik duimen voor backup-bartje! Hij doet het vast heel goed!!!!

Kleintje, fijn dat het opschiet! Las in het vw dat je een collega had met mexicaanse griep! bbrrrr...oppassen hoor! Misschien sowieso eigen huisarts bellen om te vragen wat je het beste kan doen!

Hoe is het met de rest?!?!

Liefs

7. kleintjevoorons

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sikkie, JOEPIE!!!!!! Nu maar hopen dat Bartje lekker gaat delen!

Loesie, Ben er inderdaad niet gerust op. Een collega van mij heeft hem er al op aangesproken dat hij misschien te vroeg weer aan het werk gegaan is. maar zelf vind hij dat onzin. Begin wel allemaal symptomen in mijn hoofd te halen en ben ook wel een beetje bang. Maar aan de andere kant hij het is al een week geleden dat hij ziek geworden was. En op de dag dat hij ziek naar huis ging zat hij ook hier, en ik ben nog niet ziek. Ik kan toch niks aan de situatie veranderen. Maar begin nu wel steeds meer na te denken over die vaccinatie. Met jou verder alles goed? Gaat het spuiten je goed af? Want de deca viel toch een beetje tegen?

8. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Sikki, wat fijn!!! Ik ga ook voor je duimen, dat alles helemaal goed zal gaan met Bartje!

Loesie, bij jou schiet het dus ook al lekker op!

Jewel, succes met het uitzoeken van de kaartjes! Lijkt me best lastig, er is zoveel keus. Vond het uitzoeken van de trouwkaarten al zo'n ramp.

Kleintje, doe je wel voorzichtig?! Mexicaanse griep kun je nu niet gebruiken!

Hoe is het met de anderen?

Hier gaat t wel goed, nog een beetje last van mn buik.

9. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wat een positieve berichten hier!!!

Saffie gefeliciteerd met je emmie! En ook nog cryo's! Wat heerlijk voor jullie! Hoe gaan de wachtweken?

SIKKI: wat suppppppppper! Wat fijn dat t nog is gelukt voor Frankrijk! Weer een zorg minder! Nu duimen dat Bartje mooi ontdooit! :D

Calani wat fijn dat het goed gaat!! En pak goed je rust! :)

Majo wat een gedoe op je werk met de mexicaanse griep! Heb je het je directe collega's verteld? En hoe reageerden ze?

Kleintje bj jou iets minder positief nieuws op je werk! Bah die griep is ook nix net nú! Ik hoop maar dat het ons ook bespaard blijft. Op mijn werk krijgen we langzaam wel iets meer 'verdenkingen' (qua spoed opnames) maar het valt nog mee gelukkig!

Hier een dubbel gevoel. Vandaag te horen gekregen dat ze denken dat er een reeele kans is dat er in de toekomst bij de punctie geen zaad van vriend vinden. Daarom mogen we het zaad laten invriezen. Helaas zitten daar wel kosten aan verbonden, 380 euro voor 1e keer invriezen en daarna jaarlijks 38 euro. Vriend is heel blij dat de mogelijkheid er is, nu dus afspraken maken voor de productie ;)
    Ook wel dubbel want de verzekering vergoedt dit niet. En dan heb je toch gelijk een dubbel gevoel als je dan vriendinnen hoort praten dat t allemaal zo duur is (kamertje etc.) Wat zouden wij ook graag (dure) babyspulletjes willen kopen. maar in plaats daarvan ben je al geld kwijt om uberhaupt zwanger te worden (inclusief nog alle benzine, parkeerkosten, ovulatietesten in t verleden etc. etc.) en dan heb je nog niets. Ach ja, heb gewoon mijn dag niet vandaag ;) Ben nog steeeeeeds niet ongi en dat schiet dus ook niet op. Kan niet meer meedoen voor de winterstop en baal gewoon van alles.
    Oja, na 3 pogingen gaan we ook naar de uroloog als het dan niet is gelukt. De gyn. zei nu al dat ze waarschijnlijk een operatie bij vriend gaan doen omdat ie superduidelijke spataderen heeft en dat misschien heeeeeeeeel ieniemieniepietsje kan helpen. Helaas kost dat maanden van onderzoek, wachtlijsten, operatie en herstelperiode dus daar kiezen we nu nog niet direct voor...(dat was ook niet iets wat zij ons nu direct aanraadde) aangezien de onzekerheid dat het ook maar ietsjes helpt.

Nu afspraken maken voor de productie van de zwemmers. Hij moet nu sowieso 3x komen en kijken of ze 3 rietjes kunnen invriezen. Dan wordt er nog een proefontdooiing gedaan en krijgen we telefonisch de uitslag. Maar goed, zit niet superlekker in mijn vel, ben best verdrietig om alles. (ben ook moe en heb te weinig gegeten.. dus dat helpt vast ook niet mee nu... :p) ga eerst maar even wat eten en lekker op bank nixen!

10. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Hallodie Allemaal!!

Sikki: Goed nieuws!! Posi ovu test!! Super zeg!! Ook fijn te lezen dat je er weer zin in hebt. En Parijs kan nu ook nog mooi eens doorgaan!! Enne...zaterdag de 7e komt vast helemaal goed!! Mooie dag!! (wordt ik nml alweer 31!! pfff...best oud!!)
    Spannende dag dus vrijdag!! Duimen draaien hier alweer volop!!

@Calani: Fijn zeg, dat je 2e echo ook goed was. En over 10 dgn alweer. Doe maar mooi rustig aan dan!! Hoe komt dat bloed trouwens in de baarmoeder eigenlijk? En als het voor de tweeling niet echt kwaad kan, is het voor jouw zelf dan 'schadelijk'? Enne....een dag na elkaar dus ingenesteld....wat grappig zeg!! Dat kan dus blijkbaar ook nog!!

@Loesie: Jij je uitgangsecho dus gehad gisteren!! En je mag door!! Vrijdag de puregon en volgende week alweer 1e FM. Super zeg!! Ik duim voor eengoed verloop met een zeer goed resultaat!!

@Saffie: Hopelijk zijn je laatste buiklachten ook gauw weg en voel je je weer op en top. Lukt het je wat voldoende afleiding te vinden?

@Sinja: Niet echt leuk om te horen allemaal zeg!! Kan me voorstellen dat je er weer even wat doorheen zit!! Maar wél goed nieuws dat ze zaad willen en kunnen invriezen. Spannend als ze gaan kijken hoe de dooi ervan is. Zijn ze van plan dit allemaal snel te doen? Jammer dat je niet ongi bent en nu dus de winter moet wachten. Wanneer beginnen jullie dan weer? In januari? Zijn jullie trouwens eerder nooit naar een uroloog doorverwezen dan? Jammer dat daar ook zo'n tijd overheen gaat, anders zou je er misschien eerer voor kiezen eerst zo'n spatader operatie te doen. Ook al is het maar een kleine kans dat het iets helpt.... Knuffel voor jullie!!

@Kleintje: Zal me o m die collega niet teveel zorgen maken hoor!! Ben hier helemaal 'in to de Mexicaanse griep' nu!! Veel gesprekken gevoerd laatste dagen op het werk met bijv. zkh hygieniste en apotheker en speciaal opgezet griepteam.
    De incubatietijd (besmettingstijd) is namelijk 1-7 dgn. DUs na 7 dgn kan je i.p. niet meer besmet worden. Tnt is er bij besmetting het overgrootte deel dat na 1-2 dgn zelf al ziek wordt, maar goed....theoretisch kan het tot 7 dgn. (mits de klachten minder worden/weggaan). Dus als die collega week thuis is geweest.....valt het w.s. allemaal erg mee.

Hier gisteren m'n leidinggevende op hoogte gesteld en de zkh hygienist. Heb (gelukkig nu) ook astmatische bronchitis waardoor ik tot een risicogroep hoor voor besmetting met mex. griep. Mag dus om diereden sowieso al niet bij de grieppatienten ingepland staan. Kan het naar de overige collega's dus nu nog mooi daar op gooien. Rest dus nog niets verteld. Pas als je als risicogroep ingeent bent mag je bij die ptnten staan. Maar ja...over paar weken als ze die prikken gegeven hebben (niet aan mij, want dat mag helaas niet in deze periode v/d zwangerschap) ben ik hopelijk de 12 wkn grens voorbij en kan ik het ook aan de rest vertellen.... Hebben nu wel de eerste positieve mex griep patient opgenomen, ook al heel veel met verdenking, maar hadden het niet.

Sorry....heel verhaal geworden..... nog 2 nachtjes en dan hebben ook wij eindelijk de echo.....ben benieuwd...

Liefs Majo

11. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    sikki, PROFICIAT, wat een goed nieuws!!!!!!
    nu binnen een paar dagen nog eens goed nieuws he, en dan nog eens 2 weken later!!!

Majo, wel dat bloed is een kleine loslatingsbloeding, krijg eigenlijk al angst gewoon van het te typen, maar gezien de bloeding zo klein was moeten we ons geen zorgen maken, voor mij is het zeker niet gevaarlijk hoor, vooral voor de babies, maar voorlopig niet verontrustend (volgens de gyn, voor mij wel) maar daarom wel zo snel opnieuw een echo...

loesie, wat goed dat je uitgangsecho in orde was!

sinja, ik dacht er soms ook aan, aan al wat het al kost gewoon al proberen, vond dat ook vervelend maar langs de andere kant, het is het waard hoor!!! jouw moment komt nog! sterkte!!

kleintje, ik ging net hetzelfde als majo posten, voor die collega van jou moet je niets vrezen, die is niet meer besmettelijk!

12. kleintjevoorons

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ladies,

Bedankt voor de bezorgdheid voor de griep en jullie realistische kijk er op. Dat geeft me weer zelf vertrouwen!

Sinja, Wat een gedoe allemaal. Maar toch wel fijn dat ze zaad kunnen invriezen. Wat waren de zaad aantallen van jou vriend eigenlijk als ik vragen mag? VIn dhet eigenlijk best vreemd dat ze hem niet metteen naar de uroloog hebben gestuurd. Dan hadden ze er misschien al iets aan kunnen doen. En logisch dat je je kut voelt. Maar hier kan je je ei kwijt en veel knuffelen met je vriend!

Calani, Klinkt wel een beetje eng een loslatingsbloeding. Hopelijk is de echo de 10e weer goed!

13. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

Pffff, heb al ongikramp! Heb ik altijd een week voor mn ongi!
    GRRRR...

14. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Sinja ik heb wel hele goede dingen gelezen over de verbetering van het zaad na het opereren van de spataders..

sorry heb geen tijd om op iedereen te reageren..

Liefs

15. kleintjevoorons

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Saffie, krampen kunnen wijzen op innestelling he! Ik had ook krampen na de terugplaatsing, vooral rond mijn NOD (voor hoever je die hebt na ICSI) en een positieve test. Dus zegt nog niks.

16. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Lieve Sinja, ik kan me heel goed voorstellen dat je zo verdrietig bent meid. En dat moet je ook gewoon allemaal maar lekker laten komen, want het moet er toch een keer uit! Ik weet er onderhand alles van!
    Ontzettend balen dat je ongi er nog niet is en je nu echt de winterstop uit moet zitten. En dan alle extra toestanden van het zaad er bij. Is dit dan wel iets wat jullie in de tijd van de winterstop kunnen doen? Dan hoef je daar niet meer op te wachten.
    Dikke knuffel meid!

Saffie, verschrikkelijk he, die wachtweken!!! Ieder krampje. Brrrrr
    Maar ik heb mij 2 tp nu heel verschillende 'symptomen' gehad, dus het zegt allemaal niets. Niets voelen kan goed of slecht zijn en wel wat voelen net zo goed ;)

Majo, wat een gedoe met die mex. griep. Dus zo onderhand weten toch een boel mensen van jullie zwangerschap! Nu hopen op een mooie echo morgen!!! En gaan jullie dan de ouders al inlichten of toch nog wachten tot de 12 weken?

Kleintje, dus zelfs al mex. griep bij jou! Wel eng hoor, zo dichtbij. Kan me voorstellen dat je een beetje ongerust bent. Maar gelukkig zitten hier een boel experts die je van goede raad hebben voorzien.

Calani, lekker zo rustig mogelijk aandoen meid! Er zijn er nu maar 3 belangrijk :D (jij & de beebs)

Loesie, lekker aan het spuiten? Nog een week en dan gaat het circus weer van start!

Ik ben de dagen aan het aftellen. Ik hoop dat Bartje goed ontdooit!!!
    Enne, ondertussen hebben we zelf ook nog maar even een poging gedaan :p

17. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    hihi sikki, goed dat jullie het ook op de natuurlijke weg hebben benut!!
    ik duim voor een flink bartje nu!
    en wat lief dat enkel wij drie nu belangrijk zijn, mijn man is ook heel zorgzaam nu hihi best raar

saffie, die krampen betekenen niets hoor!

18. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    @Saffie: Oh nee...het zal toch niet? Laten we maar even uitgaan van wat Kleintje zegt....dat vind ik nog even vééééél beter klinken!! Enne....je hoort het vaker hoor. Het hoeft allemaal niks te zeggen.....volgens mij kun je namelijk vanalles voelen en niet voelen in de wachtweken.... Duim duim duim duim etc etc etc

@Sikki: Hahaha...goed zo!! Ook zelf gewoon blijven dooroefenen!! Bijna niemand weet het nog bij ons hoor....1 collega, leidinggevende en ziekenhuishygienist (maar die zie/spreek ik i.p. bijna nooit, alleen nu even veel ivm mex griep gedoe), verder niemand. Hoefde dus nog niets te vertellen verder op het werk. Kan het nu nog gooien op m'n astmatische bronchitis allemaal. Ouders gaan we denk ik nog niet inlichten als morgen alles goed s. Wil eigenljk wachten tot 12 wkn en misschien zelfs 13. Dan is het namelijk sinterklaas en leek het ons leuk dan iets te doen met een gedichtje/surprise oid.... Kijken of we dat zo lang volhouden (denk het wel....kan ik héél goed als het moet/ik het wil).
    Morgen is de dooi voor back-up Bartje toch? Spannend Meid!!

Lfs Majo

19. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    jaaaaaaaaa majo, eindelijk echo, SPANNEND, ben zo benieuwd of jij ook een tweeling verwacht!!!???

sikki succes vandaag! ik stuur positieve vibes naar jou

20. calani

calani Fanatiek lid

Jul 31, 2008
    1,347
    0
    0
    België
    heb vannacht de ene na de andere nachtmerrie gehad, telkens hetzelfde onderwerp met wat variatie op, mijn tweeling was dood, ben nu helemaal in de war vandaag, twaren om precies te zijn 4 nachtmerries, ben telkens erna wakker geworden klaar om te huilen, nu ben ik bang dat mijn lichaam mij wil waarschuwen, bah leuk is het toch niet

Share This Page