Oh Saffie, wat vreselijk! Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Kun je ergens lekker je hart luchten? Even lekker alles en iedereen van je afklagen! Het verandert er niet van maar kan wel lekker opluchten! En anders moet je het maar hier doen hoor!!!
Ah nee...Saffie! Wat ontzettend kl*ten voor jullie!!! Het is gewoon echt niet eerlijk. En ik kan me heel goed voorstellen dat je niet blij kon zijn! Het lijkt net of dat altijd op het verkeerde moment komt he?! En nu op naar de cryo's he... Maar eerst heel veel sterkte meis! Sikkie, hoe is het bij jou?!?!Las iets over wat je man geschreven had...erg goed gedaan hoor. Las het vanmiddag op het werk, dus even snel, zal het zo weer even doorlezen. Hij kan het goed verwoorden! Hoop dat ze nu stoppen met moeilijk doen! Je hebt het al moeilijk genoeg! Sinja, stom natuurlijk, Het schoot me inderdaad weer te binnen dat ze het zaad van mannetje in gaan vriezen. Wel fijn dat je dan zeker wat achter de hand hebt. Hoop dat je snel weer kan beginnen. Majo, hou je het nog steeds vol om het niemand in de fam te vertellen!!? Vind het zoooooooo knap van je! Ga je nu steeds meer genieten?! Hoe is het op je werk, nog steeds zo zwaar? Kleintje, heb je al een eindgesprek gepland? Wat zou dat fijn zijn he?! Weer een zorg minder. Is alles geregeld op je nieuwe werk? Jewel, hoe is het met jou?! Jij gaat echt hard! Al een beetje nieuwsgierig wat het gaat worden? En alles al zo'n beetje binnen? Calani, wat fijn dat alles nog steeds goed gaat! jullie 2 ukkies doen het super bij je! Heerlijk! Ook al mensen op de hoogte gesteld?! Ben altijd dol op die verhalen... Zoe, hoe is het daar?! Gaat alles nog steeds goed? Zag dat jullie een jongetje gaan krijgen! Super zeg, van harte! Ik zag net nog iemand langskomen...ik weet de naam niet meer. Heb het verhaal niet heel goed gelezen, was op mijn werk... Heb best wel het idee dat er niet zo heel veel meer zijn die onder behandeling zijn. Klopt dat of zie ik er gewoon wat over het hoofd! Hier gaat alles goed, morgen mijn 1ste fm! Spannend hoor. Heb aardig veel last van mijn buik hoor! Maar ik vind dat een goed teken. Het is niet echt heel pijnlijk, maar het lijkt wat opgeblazen. Moet er om 9.38 zijn! Oh majo, had nog een vraag voor jou. Moet het ook maar even teruglezen, maar jij hebt dus de 2e poging in Zwolle 2 emmy's terug gekregen?! Want ik wil er eigenlijk ook wel 2 terug nu... En de vorige keer deden ze dat niet, omdat de kwaliteit goed was en het de 1ste poging was. Maar wil er dus wel graag 2. Weet dat jij er ook 2 had, maar moet dus even teruglezen of dat kwam omdat het de 2e poging was, of omdat de kwaliteit niet zo goed was... En heb je dat trouwens met meppel geregeld of in zwolle zelf?! zal het eens opzoeken. Heb toch lekker niks vanavond! He meiden, sorry als ik iemand vergeten ben! Liefs
saffie, spijtig meid, maar cryo's kunnen het heel goed doen, ik duim voor jou op een vlotte cryo tp die dan ook innesteld!!!! loesie, heel goed teken idd, dat je je buik voelt, betekent dat er waarsch heel wat follikels groeien!!! ik duim voor een mooie echo!! en ivm inlichten, de dichte familie weet het al even, voor de rest van de familie en de vrienden wachten we tot 12w... en dat is nog een tweetal weken...
Hi loesie1982 succes met je 1e fm duim voor je dat alles er goed uit mag zin!!!!! Sikki volgende week dinsdag weer je 1e afspraak ik hoop dat je gauw mag beginnen!! Saffie bahbahbah meid sterkt! met de andere zwangere ladys gaat het ook nog steeds goed super super!!! liefs sabje
Loesie, inderdaad erg rustig hier. Dat was net voor en na de zomer wel ff anders! Er zijn er gelukkig al een boel zwanger en wij lopen verder allemaal best ver uit elkaar met de pogingen. Saffie net een negatieve uitslag Jij nu aan het spuiten Sinja wachten tot januari En ik hoop eind volgende week weer te mogen beginnen Sabje, hoe voelt het met je cryo? Morgen alweer een week voorbij...
Heey meiden! vandaag 20 weken echo gehad en alles was goed! We weten ook allebei wat het gaat worden. Moet nog ff nadenk of ik het hier ga vertellen omdat we eigenlijk afgesproken hebben het voor ons zelf te houden. Vandaag laatste dagje op de universiteit en de eindpresentatie gaat waarschijnlijk de eerste week van december zijn. Straks verslag printen en inbinden.
Kleintje, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu kun je echt helemaal los gaan he! Dus jullie weten toch allebei wat het wordt?!?!?! Je vriend wilde dit toch eigenlijk niet weten? Maar natuurlijk ga jij hier wel vertellen wat het wordt Aan wie moeten wij het nou doorvertellen Ik gok een meisje En dus vandaag de laatste dag op de uni en het verslag af! *APPLAUSE* Jullie kunnen je geluk niet op denk! Nu dan nog een giga presentatie en is alles stress voorbij.
Hij wilde het inderdaad niet weten. maar gisteren toen hij thuis kwam was hij allemaal geheimzinnig aan het doen over of hij het nou wel of niet wou weten en dat hij het dan vandaag zou zeggen.... Nou toen wist ik al dat hij het toch wou weten. Heb hem verder helemaal niet gepushed ofzo. Had gisteren zelf nog wel overwogen om het niet te weten voor hem. Maar gelukkig heb k dat niet gezegd. maar toch gek dat we het nu weten.
Hallo allemaal, Kleintje, wat goed zeg, gezellig dat jullie het alle2 weten! En natuurlijk ga je het hier vertellen! Als ik dan tegen mijn mannetje zeg, kleintje krijgt een jongen/meisje, zou hij denken...euh...wie?!?!?!haha! Wij zijn niet nieuwsgierig! Sikkie, we liggen inderdaad ver uit elkaar...en als je nog lang moet wachten of je hebt zoals saffie, net een mislukte poging achter de rug, heb je ook niet zoveel zin om hier te komen... Ik ga ook voor je duimen dat je eind volg week weer mag beginnen! Sabje, jij op het wachtbankje...zit je lekker?!?! Blijf rustig zitten en ga over op het verlengde wachtbankje! Hier een beetje een tegenstrijdig gevoel. Vanmorgen 1ste fm gehad...8 a 9 eitjes...en ik weet dat het goed is, helemaal als ik aan Sikkie denk, maar toch viel het een beetje tegen...De vorige keer hadden we er 16, waren er 14 geschikt, 8 bevrucht en uiteindelijk hielden we er 3 over! Dus de aantallen zakken zo snel terug! En daar komt nog bij dat ze in Zwolle alleen invriezen als ze voor 90% zeker zijn dat hij goed ontdooid, dus heel streng! Ben zo bang dat we niks overhouden...tot een tp zal het hopelijk wel komen, maar dan komen we alweer bij poging 3 aan als die mislukt! Was vanmorgen even helemaal over de toeren. Was echt even flink teleurgesteld. De vorige telden ze er 12 en bleken het er 16 te zijn, dus ik hoop dat zich er nu ook nog een paar verstopt hadden. Ze waren 13/14 mm... Maandag terug en hij dacht woensdag nog een keer terug en dan vrijdag punctie, maar de vorige keer had ik een dag later de fm en toen waren ze rond de 14/15 mm en had ik ook wel die woensdag de punctie. Dus ik hou nog even een slag om de arm. Zelfs de kleuters hadden door dat ik verdrietig was...andere juf had het even van me overgenomen... Toen ik terugkwam, een jongetje uit mijn groep: "juf, ik vind dat heel zielig voor jou dat je verdrietig bent" aaaah, toen kon ik bijna weer janken! Weet ook wel dat ik niet mag klagen hoor...gaat nu ook wel weer goed met me, zal wel spanning geweest zijn. Je kunt beter de eerste poging minder hebben en de tweede poging meer, dan andersom...nu had je al zo'n verwachting en dan is het altijd kl*ten dat het er minder zijn! Maar we gaan lekker weekend vieren en maandag vol goede moed weer terug! Sikkie, jij zult wel denken, waar zeurt ze over...en dat kan ik me heel goed voorstellen! Ik ga nu ook blij zijn! Knuffel voor jullie!
Ik ben hier ook wat minder de afgelopen week omdat wij inderdaad ook nog lang moeten wachten... dat is dan weer zo balen en wordt er zo verdrietig van. Saffie wat verdrietig dat het is mislukt Heel veel sterkte en een dikke knuffel... Kleintje wat super dat je weet wat het gaat worden! Je kunt ons ook allemaal een prive berichtje sturen met wat het gaat worden Wij houden onze mond wel, kennen je (vrienden en familie etc.) verder toch niet. hihi, ben ook niet nieuwsgierig ofzo Loesie ik snap je teleurstelling, dat zou ik ook hebben namelijk. Maar tis gewoon een supermooi aantal! En het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Want je kunt er wel heel veel hebben, gaat t misschien wel richting overstimulatie en hou je ook niets over. Bovendien kunnen t er misschien toch wel meer worden? Ik had bij poging 1 bij de 1e fm 25 follikels, maar 2 dagen later telde ze er meer dan 35! Wat een spannende tijd zeg! Ik heb net vriend moeten troosten, hij was helemaal over zijn toeren. Wordt daar zelf ook zo verdrietig van We mochten dus zaad laten invriezen en zijn vanochtend voor de 1e keer geweest (moeten 3x) en lezen nu de eerste resultaten op de digipoli.. De concentratie is nu het allerslechtste... Er staat nu < 0,1 Bij vorige zaadonderzoeken hadden we 0,2 - 0,3 en 0,1 en bij de laatste ICSI vonden ze dus in eerste instantie niets goeds bewegend. We weten nog niet hoeveel % bewegend en afwijkingen enzo hebben, dat staat er nog niet op. En of ze iets kunnen invriezen weten ze ook pas maandag... Maar dit ziet er dus heel slecht uit.. Want <0,1 kan zijn: 0,01 maar kan natuurlijk ook zijn 0,09. Maar die onzekerheid is K*t en vooral omdat ze bij de telefonische afspraak zeiden dat er een dalende lijn te zien was. Maar hoe komt die dalende lijn? Hoe kunnen we die laten stijgen? Kan dat uberhaupt?! Vriend is niet ziek, supergezond, sport voldoende (maar niet teveel), drinkt geen alcohol, etc. etc. Het maakt hem zo onzeker. Hij zei net ook: ik begin de hoop te verliezen... moest heel hard huilen (wat ie maar af en toe doet...) pfff vind het allemaal echt superk*t! Vandaag is vriendin bevallen van een meisje. En vanavond komt een andere zwangere (25 weken) vriendin op bezoek. BAH! Zie t allemaal gewoon even niet zo zitten.
Sinja, Jeetje wat naar. Kan me goed voorstellen dat je vriend behoorlijk overstuur was. Het is ook niet niks voor hem. Mijn vriend liet ook nooit veel merken maar naderhand kwam ik er achter dat het hem toch veel meer doet dan ik vantevoren had ingeschat. Ik hoop echt voor jullie dat het geen dalende lijn is want dat zou betekenen dat het alleen maar slechter wordt. Zou een operatie aan die spatader niet helpen?
Ze weten niet of dat uberhaupt ook maar iets helpt... En sowieso bij hem is alles slecht, hoeveelheid, beweegelijkheid en vorm. En bij die spataderoperatie kan alleen de kwaliteit iets verbeteren heb ik begrepen.... maar het is maar de vraag of het daaraan ligt/of dat zin heeft (omdat de rest ook slecht is) Als we dat zouden willen uitzoeken moeten we eerst op de wl voor een 1e gesprek bij de uroloog, dan nog op de wl voor alle onderzoeken en op de wl voor de operatie. En na de operatie maanden herstellen. Dus dan zijn we een jaar verder... De arts assistent achtte de kans dat het ook maar iets zou helpen klein dus adviseerde ons niet direct om daarheen te gaan (gezien onze grote wens en de frustratie van het wachten constant) Maar als we nu constant zulke slechte uitslagen krijgen hebben we misschien wel geen andere keus?! Bah, hoop maar dat ze toch iets kunnen invriezen en dat t dinsdag beter is......
Lieve Sinja, ik word er helemaal verdrietig van. Wat een verdriet en onzekerheid! Pfffff, jullie hebben het echt niet makkelijk nu. Gelukkig laat je vriend zijn verdriet wel zien en kunnen jullie het samen verwerken. Wat eng die dalende lijn! Kunnen ze niet onderzoeken waardoor het komt? Hebben jullie binnekort weer een afspraak om de uitslagen te bespreken? Ik kan me voorstellen dat je met zoveel vragen zit! En dan nog al die zwangeren om je heen. Ontzettend moeilijk! Meissie, klets hier lekker van je af! Ik vond dat wel heel fijn op de dipmomenten. Loesie, ik snap je onzekerheid en denk helemaal niet wat zeur je toch (nou ja, misschien een klein beetje ). Heel begrijpelijk! Ik hoop ook iedere keer weer op meer follikels en minder valt dan altijd tegen. Of je er nu 4, 8 of 16 hebt! Maar zeker is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit en ik hoor van veel mensen dat ze met meer eitjes/follikels minder kwaliteit hebben dan bij een lager aantal. Komt dus vast helemaal goed!!!
Ach lieve Sinja...ik huil zo met jullie mee...wat ontzettend rot voor jullie en zeker voor je vriend! Het is toch ook niet te begrijpen dat het dan zo slecht is! En die onzekerheid is ook killing he! En als je vriend dan zegt dat hij de hoop begint te verliezen is het voor jou ook extra moeilijk om nog hoop te houden! Mannen zijn toch vaak wat sterker en die beuren je op als het minder gaat...en dat het dan nu andersom is, maakt het ook moeilijk! Van de ene kant lijkt me die digipoli een handig iets, maar het kan je volgens mij ook heel onzeker maken of niet?! Want nu weet je eigenlijk nog niet veel en moet je maar weer afwachten. (zoals gewoonlijk!) Ik ga heel hard voor jullie duimen meisje...Het is jullie zo gegund! Ik ga stoppen met jammeren over mijn 8/9 eitjes...ik mag van geluk spreken...sorry voor mijn negatieve berichtje hiervoor. Er zijn ergere dingen! En als het er meer zijn maandag, helemaal super en anders komt het vast ook wel goed! Knuffel voor jou!
Meiden jullie zijn zo lief! Thnx! Fijn om hier even mijn ei kwijt te kunnen! Loesie je zeurt niet hoor! Tis hartstikke te begrijpen! Zal me wellicht ook zo voelen als wij bij de 2e icsi dat aantal hebben. En dit forum is er niet voor niets! Knuffel voor jullie allemaal!
Sinja, jij bent ook lief!!! Enne Loesie, je zeurt echt niet hoor! Word ik net gebeld door m'n pa (terwijl ik nog op het werk zit). Blijkt de vent van m'n zus al 5 dagen ziek in huis te liggen met hoge koorts en enorm hoesten. Is hij helemaal pissig dat ze zo onverantwoord zijn om niet naar de dokter te gaan terwijl ze 12 weken zwanger is. Terwijl hij echt symptomen van de mex. griep heeft. Van de week was haar hondje (jonge pup) ook bijna de pijp uit omdat ze zijn wormenkuur in 1 keer had gegevens ipv 8 keer. Toen waren ze nog wel zo slim om snel naar de dierenarts te gaan zodat ie het net heeft gehaald. Bel m'n pa dus net omdat ie ff z'n ei bij mij kwijt moet. Terwijl ik daar helemaal niet op zit te wachten omdat ik zelf denk hoe is het mogelijk dat onverantwoorde mensen (zelfs al is 't m'n zus) wel zwanger raken en ik niet!!! Dus ik weer helemaal pissig op m'n pa. Gezellig...NOT
Lieve Sinja, Ik kan wel meehuilen als ik je berichtje lees, ik kan het me gewoon zo goed voorstellen. Mijn vriend heeft ook slecht zaad en hij vindt het ook hartstikke moeilijk. Afgelopen 3 maanden heeft hij geen alcohol gedronken, geen koffie, geen chocolade, gezond geleefd, gesport....zaadtest laten doen... wat denk je.... nog slechter dan voorheen..... dus die flessen rose en chocoladeletters hebben we gewoon weer uit de kast gehaald!!! Het helpt toch allemaal niet!! Nu leven we nog steeds wel gezond, maar we genieten ook! Ik heb trouwens al vaker goede verhalen gehoord over pillen die het zaad zouden verbeteren, ze heten.... Treasure pills... heb al gegoogled maar kan er niet veel over vinden. Mijn vriend gaat nu wel pilletjes proberen van mijn acupuncturist, wellicht zijn het dezelfde en hebben we er baat bij. Baat het niet dan schaadt het ook niet, denken we maar! Hey meissie, kop op he, ik weet het is keimoeilijk af en toe, maar ook uit dit dalletje komen jullie wel weer! En als je even van je af wilt praten, zeuren, klagen of wat dan ook, dan zijn wij er hier voor je!!! Liefs Linda
sinja, meid hoe treurig, ik leef met je mee, ocharme je man ook, verdorie, zo oneerlijk, mijn man heeft toch ook flixar geslikt, mss eens proberen, kan sowieso geen kwaad! spijtig genoeg kan je verder niet veel doen gezien hij al zo gezond leeft... sterkte!!! loesie, je was niet aan het zeuren, een mens wordt nu eenmaal onzeker van heel die mmm maar ik vind 8 eitjes van 13mm een heel mooie score!! en er kunnen er nog bijkomen toch? de moed niet opgeven hoor!! kleintje, leuk dat alles in orde was!! en tuurlijk vertel je hier wat het geslacht van je beebje is, ik ben zooooooooo nieuwsgierig wij gaan het ook aan niemand vertellen maar op het forum ben ik wel van plan om het te vertellen, al doe jij mij een beetje twijfelen...
Calani wees niet bang. Bedacht met toch dat ik jullie het geslacht niet kan achterhouden. Nou daar komt ie......... het is een JONGEN!!!!! Toen ze het vertelden werd ik helemaal emo en moest ik een traantje laten. Ik en mijn vriend moeten wel nog even aan het idee wennen. Zo gek want we weten de naam al.