direct beginnen met ICSI...zullen we elkaar steunen?!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Loesie1982, 19 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellas

Nellas Lid

13 apr 2007
    82
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Zuid-Limburg
    Loesie: Direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 2 cryo's in vriezer -> 1e poging cryo tp gestaakt-> tp van 2 cryo's mislukt -> 2e icsi 22/11 tp 2 8-cellige embryo's, testen: 6/12
    Majo: Febr. '06 pil gestopt -> mmm nov. '07, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi sept '08 gestaakt, geen levende zaadcellen door koorts-> febr. '09 2e x 1e icsi gestaakt, overstimulatie -> 3e poging 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi tp 2 matige embryo´s -> 6/10 testen: ZWANGER!! 6/11 1e echo hartje klopt, 12/11 vk echo hartje klopt
    Zoe: 23 juli '07 spiraal verwijderd -> 1e icsi febr. '09 negatief -> 9 cryo's in vriezer -> april 1e cryo tp negatief, mei 2e cryo tp negatief -> 9/7 3e en laatste cryo tp -> ZWANGER!! -> echo 10/8 hartje klopt -> 2e echo 24/08 alles goed, heerlijk! -> 3e echo alles prima -> 26/10 verloskundige
    Saffie: 3x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> 2e icsi 7/10 start Deca -> 19/10 start Puregon -> 26/10 1e FM
    Jewel: Dec. '06 pil gestopt -> juni '08 mmm -> 1e ICSI -> ZWANGER!! -> echo 25/06 hartje klopt -> 17/7 2e echo -> alles goed -> 24/10 controle verloskundige
    Kleintjevoorons: Jan '08 serieus begonnen -> Jan '09 mmm -> 6/5 intake icsi -> 1e icsi: ZWANGER!! -> + nog 4 cryo's -> echo 6/08 hartje klopt -> 1/09 2e echo -> 17/11 afspraak verloskundige
    Sikki: Icsi ivm slechte zwemmers en vervroegde overgang -> 1e icsi mei '09 eitjes voor punctie gesprongen -> 2e x 1e icsi juli '09, 1 eitje, tp van Henkie mislukt -> 2e icsi sept '09, 4 eitjes, tp van Betsy en Bennie mislukt, 1 cryo: Back-up Bartje, ontdooien mislukt -> 3e icsi nov. '09: 21/11 start Menopur 375 EH, 26/11 1e FM
    Meis: 2x iui mislukt -> 1e icsi mislukt -> geen cryo's -> 2e icsi mislukt, 2 cryo's
    Sinja: Jan. '08 pil gestopt -> mmm Jan. '09, slecht zaad -> direct icsi -> 1e icsi mislukt -> 29/10 evaluatiegesprek -> zaad proberen in te vriezen -> wachtlijst 2e icsi dec/jan
    Calani: Mei '08 pil gestopt -> mmm -> slecht zaad -> direct icsi -> start 1e icsi 18 juni '09 mislukt -> nog 5 cryo's -> 1e cryo poging mislukt -> 2e cryo poging tp 2 emmy's -> ZWANGER TWEELING!!
    Bright: icsi ivm verklevingen en mindere 'zwemmers' -> ICSI 1: geen 'verse' TP, wegens overstimulatie -> 6 toppertjes in de vriezer -> 1e cryo poging tp 2 emmy's -> ZWANGER!!
    Muppet80: Sinds september 2008 bezig met kinderwens -> Sinds Juni 2009 in de MMM -> Geen enkele zaadcel gevonden -> In onderzoek -> TESE-ICSI blijkt enige kans -> 30/11 uitslag chromosomenonderzoek -> 16/12 intake icsi
    Sabje79: Sinds '06 bezig voor een wondertje -> 3e icsi poging ZWANGER!! 2 cryo's over
    Nellas:Kinderwens sinds 2005, MMM sinds begin 2006, verminderde zaadkwaliteit, 6XIUI mislukt, 1ste ICSI 1 embryo, geen cryo's, MK met 5w5d, 2de ICSI TP 2 embryo's, geen cryo's, 8-12 testen.

Hoop dat het gelukt is zo, heb m maar gekopieerd (ben niet zo'n technisch genie;))

En weer een dagje voorbij..... Het gaat best, al gaat het langzaam.

Prettig weekend allemaal!!

2. sabje79

sabje79 Actief lid

17 sep 2009
    298
    0
    0
    Hi sinja moeilijke keus! wachten of door gaan! Als jullie er zelf maar achter staan is het belangrijkste!Wel goed dat als jullie van plan zijn om door te gaan een extra zaad onderzoek laten doen dan kan je altijd van daaruit kijken of jullie verder gaan!Heel veel sterkte met het nemen van jullie besluit meid denk aan je!knuffel

Hier gaat het goed kijk uit naar de 1e echo!

liefs sabje

3. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Wat grappig kleintje voor ons.. Ik weet ook niet wat de normale aantal % zijn. Maar wel leuk dat het bij julie in een x is gelukt.
    Ik moet zodraik ongesteld word beginnen me de pil. Heel dubbel gevoel natuurlijk nu ik er al best lang vanaf ben.
    Maar met goede moed beginnen.
    Ik vind het leuk om te lezen hoe andere meiden het beleven.
    hier gaat het meestal goed. mar donderdag weer even een zwaar moment. mijn beset vriendin is in spetember begonnen n ja hoor nu alweer 6 weken zwanger!
    verdikkeme hoop dat onze tijd ook komt. Net als voor de rest van de meiden hier.... want wij krijgen het niet voor niets...
    het is hard werken!

4. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Jessy, De normale percentages liggen lager. Maar daar zitten natuurlijk ook alle vrouwen tussen die de 36 al voorbij zijn. Of al een langer traject doorlopen zijn. Ik denk vooral omdat ze bij jou niks hebben kunnen vinden en je jong bent (neem aan dat je geboorte jaar 1983 is :p) je een hoger kans hebt. Want normaal is 25 % of zo per poging.

5. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Hai meiden

Even snel hier want we gaan (onverwachts) naar scheveningen. Gister maar geboekt en heb er zin in!

Jessy ons gaven ze 48% kans voordat de poging ging starten. En ze dachten dat we 51% kans hadden op het moment van terugplaatsen. (Radboud specificeert dat op de digipoli) Helaas na poging 1 moeten ze dit nu heel heel erg bijstellen.... maar goed, hopelijk bij jullie niet en is het ook in 1x raak! Succes!!!

Sikki hoe ging je 2e fm? Maandag de punctie? Veel succes!

Nellas en Loessie houden jullie het een beetje vol?! Nellas balen van dat er geen cryo's zijn. Maar dit zjn gewoon je toppertjes en hiermee moet het gewoon goedkomen! Ik duim voor jullie!

Meiden tot over paar daagjes!

x

6. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Sinja, fijn weekend! geniet er van meid. Jullie hebben het verdiend!

Jessy, ik hoop voor je dat het gaat zoals bij Kleintje. Zoals Sinja het al zegt, soms kan het gedurende een behandeling zo ineens een andere wending krijgen. Zo ook bij ons.

Saffie, geeft niets hoor meid! Neem je tijd, we denken aan je!!!

Sabje, wat een heerlijk vooruitzicht!

Nellas, nog ff volhouden meid!

Zojuist weer terug uit DD van de 2e FM.
    Helaas ziet het er nu nog minder mooi uit. Rechts zat 1 hele grote follikel (23mm) en 3 kleintjes van rond de 15mm. Links zat 1 van 14mm en een stuk of 4 kleintjes onder de 10mm. Kortom, niet echt geweldig (helemaal niet zelfs). De dokter wist volgens mij ook niet zo goed wat ie er mee moest. Mogelijk is die grote ook een cyste. Moet nu vandaag nog door blijven spuiten en dan morgenavond de Pregnyl, zodat dinsdagochtend de punctie is. Hij heeft nog bloed afgenomen, omdat ik mogelijk na de punctie geen tp heb
    Omdat die ene zo groot is, mijn bms nu goed is (8mm), maar we toch door stimuleren kan het blijkbaar zijn dat mijn progestron gehalte straks niet goed is voor een embryo. Afhankelijk van de waarden gaan ze dus of de vriezer in of een tp. Dat hoor ik dan dinsdag. Vind het wel goed dat hij er zo serieus mee omgaat. Ben nu helemaal blij dat ik in DD loop. Ik heb dit namelijk bij mijn tweede poging ook gehad (follies van 26, 23 en 22mm!!!), maar toen liep ik in ons streekziekenhuis voor de stimulatie. Niets geen bloedprikken, gewoon doorsturen voor een punctie en tp. Als je niet een standaard geval bent, dan kunnen ze daar gewoon niets mee. Ik denk dat Henkie nooit kans van slagen heeft gehad.

Dus het blijft allemaal verschrikkelijk spannend en onzeker!

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Goedemorgen meiden,

Hier ben ik weer, vroeg op de morgen! Kon niet meer slapen, nu lig ik lekker op de bank! Straks maar even een paar afleveringen prison break kijken! (wat ben ik blij dat ik die serie heb, heeft me al door heel wat verveel- en wachtmomenten heen geholpen!)
    1st ff reageren!

Saffie, heel begrijpelijk dat je verdrietig bent! Het is ook steeds niet niks, wat je doormaakt! Heb je al enig idee wanneer je met de cryo's ging starten? (heb je vast weleens verteld, maar ben het kwijt!) Knuffel meis!

Sikkie...zucht...het is het gewoon allemaal net niet he?! misschien ook nog een cyste!?! Sjonge jonge, het houdt ook niet op voor jullie! Vind het zo rot!
    En normaal is de arts degene die weet hoe en wat en als hij dan niet weet wat hij er mee aanmoet, geeft dat helemaal een rotgevoel!
    Ze gaan er inderdaad heel goed mee om daar, geen halve maatregelen super! En als je progesteronwaarde idd niet goed is, dan heeft Henkie echt geen kans gehad!
    Ik denk aan je hoor!

Sinja, geniet ervan!!!!!!!!!!! Heerlijk dat jullie er even uitgaan! Lekker uitwaaien op het strand! Hoop dat je een paar droge momenten hebt gehad, zodat je er wel even lekker uit kon!

Sabje, wat heerlijk dat je straks die 1ste echo hebt!!! Heb je nu niet soms de neiging om nog een keer te testen!? Ik zou het gewoon niet kunnen geloven en omdat de echo nog zolang lijkt te duren, haha!

Kleintje, aankomende week de presentatie toch?!?! Lukt het een beetje?!

Nellas, hoe gaat het daar?!?! Kun je het nog volhouden?

Jessy, helaas welkom hier! Ik kan me voorstellen dat het wel steekt als iemand in je buurt dan zo verschrikkelijk snel zwanger raakt!
    Wij hebben nooit percentages gehoord, maar volgens mij is de kans hier ook wel wat hoger, maar ben nog niet zwanger.
    Ik ben bijna 27 (7 december jarig!) en met mij is er niks aan de hand. Ook zijn we zoals het topic al zegt, direct begonnen met ICSI, hebben geen andere behandelingen ervoor gehad!

Calani, hoe is het met jou en je twee kleintjes!!!! Gaat het goed met je?!

Majo, hoe is het met de beroerdheid?! Lekker genoten van de vrije daagjes!?!

Hier gaat het nog steeds goed, maar begint toch wel steeds spannender te worden!
    Ik heb nu elke keer het gevoel dat het mis kan gaan! De vorige keer ging het op maandag mis, morgen dus, dus ben nu wel extra bang! Ik probeer ook positief te blijven hoor, maar soms benauwd het me weleens, die laatste week!

Ik voel van alles, maar goed, heb ik dat al niet veel vaker gehad!? Ik wil me daar niet meer aan vasthouden!
    Heb nu gewoon alles gedaan wat ik kan, qua acupunctuur, vitamines, rust, warmte enz enz...
    (he, gatver, ondek net dat er een koortsblaar in opkomst is...bleeh)

Ik laat het gewoon maar over me heen komen en duimen dat ik deze week ook goed doorkom! Geen cryo's dit keer, dus dan moeten we in januari alweer beginnen aan ICSI 3! whaaaa!
    Eerst dit maar even afwachten! Kan toch niks anders doen!
    Gister op kraamvisite geweest van vrienden van ons, ik heb baby op de arm, zegt vriendje tegen me...Loesie, dat staat je goed!

JA DAT WEET IK!!!!MAAR DAT IS OOK NIET DE REDEN DAT WE NOG NIET ZWANGER ZIJN, OMDAT HET ME EERST NIET GOED STOND!
    Heb dat niet gezegd hoor, maar dacht het wel! Niet gemeen naar hem toe, want ik zie het nooit dat het aan hem ligt, nee, wij kunnen niet spontaan zwanger raken!
    Maar denk wel dat hij het zo op had gevat, dus heb mijn mond maar gehouden en maar geknikt!

Ga even wat eten, heb wel trek!
    Meiden, fijne zondag!!!

Liefs Loesie

8. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    ooo Loesie hoe spannend!!! ik hoop zo hard dat jij ook zw bent, zou zo mooi zijn, bijna morgen dus, de beslissende dag
    ga jij wachten om te testen tot 14d na de tp, ik heb getest op dag 10 na tp en het was positief, ik zeg maar hé,
    heb een goed gevoel bij jou
    en tja de kraamvisite, dat bedoelde hij natuurlijk niet zo, zoals je zegt maar begrijp jouw reactie ook wel, verdorie hé

sikki, meid, mss een cyste, en niet zoveel respons, wel goed dat ze jou zo dicht opvolgen in DD, lijkt me wel een heel goede kliniek!

sabje, aftellend naar de echo, dat is best een spannend moment hé!

sinja, ik hoop dat je een heerlijk deugddoend weekend hebt!!!!!

en met mij en de twin gaat het vooralsnog goed :), heb volgende week de eerste trimester echo met nekplooimeting en dergelijke, kijk er ENORM naar uit! is zo leuk om de kleintjes te zien, ik hoop héél hard dat jullie binnenkort hetzelfde meemaken!!!! en ben sinds gisteren voorbij de 12w grens, volgend weekend ben ik drie maand ver en dan gaan we het aan iedereen vertellen :)

9. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey Calani,

Wat leuk dat je het volgend weekend gaat vertellen! Ben heel benieuwd naar de reacties! En ook nog een echo volgende week! Wanneer precies?! Leuk dat je er naar uitkijkt! De meeste vinden het weer ontzettend spannend, omdat ze bang zijn dat er wat mis is, maar vind het superpositief dat jij er gewoon zin aan hebt!
    En lekker die 12-wekengrens over! Ziet er goed uit meis!

Wat fijn dat je een goed gevoel bij me hebt! Dat geeft mij ook weer een goed gevoel! In principe willen we wachten tot zondag, de testdag dus. Jij had achteraf ook een tweeling, dus dan is het ook niet gek dat je op 10 dagen na tp al positief test!!!!!!Dubbel zoveel hcg!!! whoehoe!
    Ik durf nog niet goed te geloven dat mochten we 10 dagen na tp nog niet ongesteld zijn, dat we dan positief testen!
    Dan zullen de bolletjes het wel tegenhouden ofzo!

Maar we gaan een weekendje weg aankomend weekend, dus ik twijfel of we misschien vrijdagmorgen moeten testen...ik wil niet wachten tot die dinsdag erop, als we weer met z'n tweeën zijn. Kan ook zijn dat we dan gewoon heeeeeeeeeel vroeg in de ochtend testen, als iedereen nog slaapt! Ik zeg dan niet dat we een test mee hebben...
    Maar goed, eerst maar eens deze week weer overleven!

Hou dat goede gevoel vast!!!!

Liefs

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Sinja; ik heb wel eens ergens gelezen dat een spatader operatie juist heel goed kan uitvallen en er dus ook meer en betere zaadcellen worden gevonden. Ik denk dat jullie dat ook eens moeten gaan onderzoeken en er dingen over lezen. Ik weet niet waarom ze het in het ziekenhuis een risico vinden.. maar ik zou alles aangrijpen.. succes meid..

@all: Idd morgen de uitslag van de chromosomen.. ben best wel bang dat het mis is maar ergens heb ik ook wel weer vetrouwen. Heel dubbel allemaal. Hoop dat we vannacht goed kunnen slapen. Morgen 9.00 weten we meer.. ik kom me wel melden hiero.

Liefs

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Succes Muppet, ik zal voor je duimen!!! Ik heb er ook wel vertrouwen in!
    Ik zal dit topic in de gaten houden!!!

Liefs Loesie

12. sabje79

sabje79 Actief lid

17 sep 2009
    298
    0
    0
    Hi loesie die neiging heb ik wel omdat ik soms gewoon bang ben dat het er niet meer is maar gelukkig kreeg ik zaterdag mvm hen die heeft ook weer een test gedaan en ook weer gelijk een 2e dikke streep!ben ff weer gerustgesteld:)

Sikki duurt wel lang hoor het wachten!!! weet dat ik niet mag klagen:)maar we willen het zo graag zien en horen!!

calani echt spannend eerst die energie vretende wachtweken door komen en dan moet je weer weken wachten voor je het mag zien en horen! zie dat jullie al de 4e echo krijgen fijn is dat zoveel echo's:) voel je je goed??

Sinja groot gelijk!!! heerlijk weekend gehad meid??

muppet succes morgen!!!

knuffel!!

13. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Muppet: Heel veel succes morgen. Hopelijk wordt het lange wachten beloond met een positieve uitslag!!!

Sabje, Je ben ZWANGER!!!!! En laat jezelf niet gek maken want die baby verdwijnt niet zomaar he.

14. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    En de Pregnyl zit er weer in!
    Nog 35 uur te gaan...

15. Meriam22

Meriam22 Bekend lid

5 feb 2008
    790
    0
    0
    hey sikki ik ook nog 35 uur te gaan hebben we op dezelfde dag de punctie heel veel succes in ieder geval dinsdag

16. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    jeetje wel spannend allemaal bij iedereen.
    Ik hoop sat alles goed gaat voor iedereen. het is denk ik wel zo mooi z'n kleintje!!!!

wat ik me afvroeg. als een poging niet lukt hoelang wachten ze voor e met de volgende poging beginnen?

liefs

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi meiden,

Hier is het weer over en uit! Het eerste bruinverlies heeft zich alweer gemeld! Nu maar wachten tot het doorzet!

We zijn erg verdrietig, maar we hebben geen keus, we moeten gewoon door! Ws in januari weer starten met de pil! Dat hoop ik tenminste! Nu even rust!
    De laatste vergoede poging komt angstvallig dichtbij!

Ik hou jullie in de gaten, maar ben denk ik zelf wat minder aanwezig!

Ik duim voor jullie!

Liefs Loesie

18. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Loesie.....neeee wat erg :( Het is gewoon zo oneerlijk.....Heel veel sterkte meid! Dikke knuffel van mij!

19. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Sinja, hopelijk heb je een fijn weekend gehad, en hebben jullie wat rust kunnen vinden. Het is ook niet makkelijk wat jullie de laatste week/weken te horen hebben gekregen. Succes met jullie beslissing!

Sikkie, och meid, het zit jou nu ook niet mee. Gelukkig dat ze id DD er zo bovenop zitten en alles doen wat mogelijk is!!! Ik denk idd dat veel zkh-en in NL het zo niet zouden doen. Misschien gaat het nog wel goed komen met deze poging en anders hopen dat ze ze kunnen invriezen! Voor jou ook een dikke knuffel!

Calani, fijn dat alles goed gaat meid!!! En van de week jullie twins weer bewonderen....
    En straks het iedereen vertellen...zo leuk is dat!

Saffie, meid heel veel succes met je cryo's straks. Dat die jou meer geluk mogen brengen!

Muppet, spannend vandaag de uitslag van de chromosonen....Ik duim voor je!!

Hier is alles goed. Ik post hier niet zoveel meer omdat ik het toch ook wel moeilijk vind. Ik leef wel met jullie mee hoor, en ik ben jullie echt niet vergeten! maar ik reageer niet altijd meer.
    Maar denk wel aan jullie hoor!

Liefs Jewel

20. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey dames! Alles hier goed! De hormonen waren super goed en de chromosomen ook, er is dus niks aan de hand.. de 16e intake voor ICSI dus ik hoop dat we dan meer weten hoe of wat. Natuurlijk is het nog steeds zo dat het zo kan zijn dat ze niks zullen vinden, maar als er geen zaad in de ballen werd aangemaakt zou dat eigenlijk wel in de hormonen te zien moeten zijn.. en dat is dus niet zo. Dusss.. we zijn nu even heeeeeel blij :)

Loessie.. wat vreselijk weer.. :( bah.. knuffel voor jou..

De andere meiden veel succes met de puncties en zwangerschappen!

Deel Deze Pagina