Direct gaan voor een tweede?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dotjes, 10 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Haha ja, ik denk er sowieso over na, vandaar mijn topic.
    Het lijkt mij namelijk erg leuk omdat ze dan meer aan elkaar hebben etc. maar idd qua drukte heb ik wel mijn twijfels.

Maarre., 12-16 uur krijsen, oh wat erg! Onze meid wordt nu iets rustiger maar had het de eerste weken standaard van 16.00-21.00 (dat zijn er 'maar' 5) draagdoek is hier ook DE uitvinding!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, KMA en reflux en bij de jongste kwam er ook nog eens een hartritmestoornis bij, waarvoor meerdere ziekenhuisopnames. Niet grappig, maar leeftijdsverschil maakt dan weinig uit en is dan mogelijk bij een jonger kindje juist gemakkelijker. Onze oudste heeft het toen echt zwaar gehad :(

3. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    .. En jullie zelf ook lijkt me! Idd geen leuke grapjes!

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze kinderen schelen 2jaar en 2maanden, zou ze niet dichter op elkaar willen hebben hoor! Zowel eerste als tweede zwangeschap goed verlopen. Maar was bij de tweede zwangerschap wel veeeel sneller vermoeid en werken, huishouden en onze zoon kostten een hoop energie toen. Lag elke avond om 20uur in bed echt helemaal knock-out.

Eerst bevalling was echt drama drama drama. Drie weken later curretage ivm placentaresten en bloedtransfusie. Vier maanden later aan de anti depressive vanwge pnd. Tweede bevalling alles ging super goed en vlot en op weer placentaresten na (die gelukkig meteen na bevalling geconstateerd werden) ging alles lekker.

Dochter was alleen heel huilerig, wilde alleen bij mij zijn en nergens anders. De eerste 4maamdem van dr leventje woonde ze in de draagzak of bij op schoot/arm/buik. Dochter heeft tot 10maanden lopen spoken 's nachts, zoon is vroege vogel en is elke dag tusen 6 en 7 wakker. Dat vond ik vrij heftig.

En had in het begin heel erg het idee dat ik alleen maar aan het eten was hele dag met de kinderen. Fles dochter, ontbijt zoon, fles dochter, fruit zoon, fles dochter, lumch zoon, fles, koekje zoon, ergens avond eten, fles, naar bed en dan nog eens fles dochter en dan de nachtelijke flessen en de volgende dag weer hetzelfde en dag begon dan dus om 6uur vaak al.

En de dutjes waren ook nooit hetzelfde.... ging dochter slapen was zoon wakker of andersom. Heb in het begin wel even moeite gehad om een eigen momentje te zoeken.

Ik ben nu blij dat zoon zindelijk is. Elke keer ook nog eens hem verschonen enzovoort vond ik ook best vermoeiend.

Als ik het zo teruglees lijkt het alsof het allemaal heel erg vervelend is, zo bedoel ik het niet ik geniet/genoot er ook van en ben blij dat ik fulltime thuismama ben maar de periode dat onze dochter baby was vond ik in combi met onze zoon best pittig. Denk dat als je twee "baby's" hebt en je tweede kindje wat moeilijker zou zijn, je aardig bij moet benen overdag.

Overigens is onze dochter (evenals zoon) nu supermakkelijk. Je zet haar ergens neer en ze gaat haar gang wel, rommelt en doet en je hoort haar niet.

5. gusto

gusto Niet meer actief

Ik ben nu 38 weken zwanger en mijn dochter is bijna 14 maanden. Was dus na 5 maanden al weer zwanger.

Ik moet zeggen dat ik twee droomzwangerschappen heb gehad. Geen ongemakken, niet misselijk, gewoon geen kwaaltjes. Het enige lastige is nu dat mijn dochter nog niet loopt, dus haar steeds optillen met die buik is niet heel handig. Ik vind deze tweede zwangerschap ook niet zwaarder dan de eerste.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn dochter een heel makkelijk kind is die nooit veel heeft gehuild en vanaf dag 1 goed geslapen heeft, dus mijn beeld is wel enigszins vertekend. Ben me er van bewust dat het volgende kindje waarschijnlijk niet zo makkelijk is, maar goed. Ik denk dat er ook heel veel voordelen zitten aan kindjes kort op elkaar. Het lijkt me prettig dat ze in dezelfde leeftijdsfase zitten, in 1 keer uit de luiers, en dat ze straks beiden op de basis- of middelbare school zitten. In 1 keer overal vanaf zeg maar.

Ben erg benieuwd hoe het zal gaan! Nog heel even wachten :)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, voor onszelf was het ook niet leuk. Maarja, wij zijn volwassen en kunnen al die dingen een plekje geven. Dat was voor onze dochter echt heel moeilijk. Toen het met de jongste rustiger werd, ging zij een periode moeilijk doen: even alles afreageren volgens mij...

7. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Straks bij mij 19 maanden verschil. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn. Maar onze dochter is en was niet de gemakkelijkste dus ik kan wel tegen een stootje denk ik

8. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hier precies 1,5 jaar verschil.
    En ondanks 2x pittige zwangerschapsmisselijkheid, beide kindjes zeker het eerste half jaar veel moeite hadden met wennen aan de grote
    boze wereld en helaas weinig mantelzorg, vind ik het goed te doen. Het voordeel is dat de oudste gedurende de zwangerschap en de eerste babytijd nog veel slaapt overdag. Het nadeel is dat je de oudste nog niet goed dingen kunt uitleggen en je dus naast het fysieke deel (heeeel veel luiers op een dag, eten, slaapjes, aankleden enz) ook geestelijk met 2 babies zit. Heel fijn bv ook wanneer ze beide tegelijk een sprongetje doormaken....;)
    Er zijn echt wel behoorlijk wat momenten geweest dat de veer strak gespannen stond bij mij hoor. Maar ik ben dan ook het type wat dingen moeilijk kan loslaten :). Maar nu na de magische half jaar grens, zou ik het er achteraf toch weer voor over hebben gehad.
    Hoewel ik voor een eventuele derde baby, mezelf nu wat meer adempauze ga geven! :)

Deel Deze Pagina