twijfels.. miskraam of niet?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nispie, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Ik word echt heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.
    Eind december bevallen van een gezonde dochter.
    In maart testte ik weer positief zwanger (niet gepland, wel heel welkom)
    Vorige week met 5+1 verloor ik wat bruin bloed, zette niet door en het was voornamelijk met afvegen en wat druppels op een inlegkruisje.
    De dag erna hetzelfde en afgelopen week heb ik het nog 2x gehad. Meestal bruin van kleur. Soms roze/rood maar het zet niet door. Wel veel buikpijn (maar dat had ik bij mijn 2 goede zwangerschappen ook in die eerste 3 mnd)
    Ik heb vrijdag een echo gepland staan, ben zo zenuwachtig. Bij eerdere miskramen zette het dezelfde dag gelijk flink door, vandaar nu mijn twijfels.
    Herkent iemand dit? Ik word er zo onzeker van.

2. Freubel40

Freubel40 Lid

25 mrt 2015
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Bij mij is het met roze begonnen, met een beetje krampjes.
    Nu een week later is het echt bloedverlies helaas.

Afgelopen woensdag bleek op de echo dat het vruchtje met 6 weken gestopt is met groeien.

Nu afwachten of het vanzelf los komt,

Ik hoop dat het goed zit bij jou meid.

Liefs freubel xx

3. Roosje000

Roosje000 Actief lid

11 mrt 2015
    224
    0
    16
    Gelderland
    Hoi,
    Ik zit in hetzelfde schuitje... Sinds woensdag bruinverlies en af en toe roze/rood bij afvegen. Sinds gisteravond enorme buikpijn maar het zet nog niet door. De onzekerheid is killing he. Ik kan accepteren als het misgaat maar dan wil ik het wel weten. Aan de ene kant vind ik het naïef van mezelf om te denken dat het nog goed kan komen, aan de andere kant blijft dat kleine beetje hoop er wel. Ik heb morgen telefonische afspraak met de vk staan. Ik twijfel of ik vandaag al zal bellen ivm de buikpijn die erbij is gekomen, maar ze kan toch niks doen eigenlijk...

@Freubel; ik had jouw hele topic gister al zitten lezen. Sterkte meid 😘

4. Lovela

Lovela Actief lid

7 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik sluit me aan.
    Ik dacht 6w4 te zijn op echo dag.
    Bruinverlies begon op paas maandag.
    Beetje bij afvegen.
    Dag erop meer ook in inlegkruisje. Toen naar de dokter gegaan in paniek.
    Die laten je lekker in onzekerheid en moest maar een week afwachten tot de echo bij de gyn.
    Die week was hell soms was t weer helder wit zoon dag of 2 en dan begon t weer.
    De dag voor de echo n stolsel en helderrood verloren. Dit werd vrij snel gestold en weer oud bruin. Dag vd echo was ik zo bang. Maar t vruchtje zat er gewoon in n stevige vruxhtzak netjes hoog. T vruchtje was wel wat klein voor 6w4 (2, 8 mm) dus terug gezet naar 6w. Geen hartje.
    Anderhalve dag later veeeel wee achtige krampen en echt serieus t bloed liep er uit. Ik was zo in paniek en mocht meteen komen.
    Gek genoeg zat t nog steeds op dezelfde plek. Geen bloed te bekennen in de bm. En t was 1, 3 mm gegroeid in anderhalve dag tijd. Helaas nog geen hartje.
    Ik wordt er ook gek van. Ik durf me niet zwanger te voelen of blij te zijn. Probeer mezelf te beschermen voor waar ik zo bang voor ben. .
    Woensdag echo..

Ik weet hoe je je voelt. De onzekerheid is nog erger dan t weten. . Dan kun je tenminste werken om t n plek te geven. Nu wordt je van hoop naar wanhoop gedreven en weer terug continue.. dit zijn vreselijke weken.

Maar volgens de gyn zag ede echo er prima uit.
    En ik had t al opgegeven.
    Blijkbaar komt zeker bruinverlies en wat rood (zonder kramp) vaak voor van week 5 tm 8..
    Daar moet je je aan vast houden hoe moeilijk ook.
    Die krampen op deze manier die ik had.. tja dat klonk niet best zei de gyn. Maar toch t zat nog muurvast en ze was tevreden over de echo

5. vosje30

vosje30 Lid

18 apr 2015
    11
    0
    0
    Rijswijk ZH
    Zo herkenbaar.. ik zit zelf ook in de situatie dat ik niet weet wat er gaat gebeuren. heb sinds afgelopen donderdag 2x een korte bloeding gehad. eerste keer duurde een halve dag en de tweede keer was na 2 uurtjes als gestopt. maar wel helder rood en heb zelf al een stolsel verloren. 2x een echo gehad en op de echo zagen we dat het vruchtzakje er nog zit alleen zagen we geen vruchtje er in. arts durfde niet te zeggen of het een miskraam werd of dat we net te vroeg in de zwangerschap zitten om iets te zien en zal moeten wachten tot 29 april.

ik ben gaan google en lees verschillende uiteenlopende verhalen. bij de 1 gaat het mis en bij de ander gaat goed. bloedingen kan ook zijn dat de baarmoedermond heel erg door bloed is en bij bukken of tillen al snel kan gaan bloeden. maar zo lang ik geen vruchtje zie en geen hartje hoor blijf ik bang.

sterkte in iedergeval

6. Lovela

Lovela Actief lid

7 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh vosje.. ik begrijp je helemaal! Veel sterkte.hoelang dacht jij dat je zwanger bent toen je de echo kreeg?
    Ja baarmoedermond... innesteling. . Door groei baarmoeder beetje bloeding placenta.. zijn tal redenen. Wordt je onzeker van!

7. Roosje000

Roosje000 Actief lid

11 mrt 2015
    224
    0
    16
    Gelderland
    Hoe gaat het vandaag Nispie?
    Hier nog hetzelfde...
    Lovela en Vosje, jullie ook sterkte!

8. Lovela

Lovela Actief lid

7 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel roosje. Jij ook veel sterkte. Had jij n eigen topic? Ik had de mijne bij echo en onderzoek gezet. Later zag ik deze onderwerpen lijst
    Ik ben er inmiddels zo aan toe dat ik bang ben n depressie te krijgen als t vruchtje t goes doet. . Waarom? Omdat ik zoooo blij was na een paar jaar eindelijk zwanger te zijn. Ik gelukkig was en nu van links naar rechta wordt gesmeten. Ik durf niet meer blij te zijn.. uit zelfbescherming.. :(

@nispie; Hopelijk laat je nog even van je horen! Denk aan jullie allemaal!

9. vosje30

vosje30 Lid

18 apr 2015
    11
    0
    0
    Rijswijk ZH
    Ik dacht ook rond die 6 weken te zitten. Ja je word enorm onzeker. Ieder dingetje wat ik nu voel denk ik oh oh zal het dan toch mis gaan. Zit gewoon mezelf helemaal gek te maken.

Sterkte iedereen!

Deel Deze Pagina