Wakker maken voor voeding ivm harde borsten?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Chicken1975, Jun 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Hoi,

Mijn zoontje is nu ruim 4,5 maand. Hij slaapt sinds een aantal weken door vanaf zijn laatste voeding van 23:00 tot zo'n 7:00 's ochtends. Hij krijgt dan na z'n badje tussen 19:00 en 20:00 een voeding en dan haal ik hem als ik naar bed ga tussen 23:00 en 24:00 uit z'n bedje voor de laatste voeding.

Twee weken geleden waren wij wat later thuis en kreeg hij om 21:00 zijn voeding van 19:00. Omdat er toen maar twee uurtjes tussen zaten heb ik hem niet meer uit zijn bedje gehaald. Hij sliep toen ook door tot 7:00. De nacht erna dacht ik het eens te proberen om zijn laatste voeding tussen 19:00 en 20:00 te geven. Ook dat ging goed, hij slaapt nu dus van 20:00 tot 7:00. Het probleem is echter dat ik om 5:00 wakker wordt van pijnlijke harde borsten. Mijn zoontje red het dus wel, maar ik niet.

Ik heb nu twee vragen. Is hij wel al oud genoeg om de laatste voeding weg te laten? Is het toch verstandiger voor mijn borsten om hem er nog uit te halen om 23:00 of is het voor mijn borsten gewoon wennen?

Bedankt alvast voor je antwoord.

Groetjes,
    Annette

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als jouw kindje uit zichzelf doorslaapt, dan is hij daar blijkbaar aan toe. Als hij verder goed groeit en voldoende plast en poept en tevreden is, is er geen reden om hem extra uit zijn bed te halen voor een voeding. Jouw borsten hebben wel even tijd nodig om hieraan te wennen. Als je het prettig vindt kun je hem of toch nog pakken en laten drinken. ( maar je zult merken dat hij steeds dieper gaat slapen en minder wil drinken als jij hem pakt). Of je kolft een keer de spanning eraf als je wakker wordt van pijn in je borsten. Meestal is dit gedurende ongeveer een week nodig, dan zijn je borsten er wel aan gewend. Het is van belang om niet te veel en te lang te kolven, maar net zoveel dat het weer comfortabel voelt voor jou en je nog even kunt liggen tot hij zich meldt voor zijn ochtendvoeding. Het is dus even raar, maar als je kind dit nieuwe ritme zelf aangeeft, wen jij er ook wel aan.

Mirjam

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Bedankt voor je antwoord! Ik merkte vanochtend al dat borsten nog wel erg vol zijn, maar niet meer zo pijnlijk. En m'n binkie is echt het vrolijkste mannetje ter wereld, dus gaat helemaal goedkomen!

Share This Page