Jou schema....

Discussion in 'Borstvoeding' started by 894hi, Mar 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

Wat is jou schema en wat is de leeftijd van je kindje:)

mijn dochtertje is 8,5 maanden

tussen 7 en 10 word ze wakker en krijgt ze alleen BV
    dan 10:00 Fruit
    12:00 brood + BV
    15:00 tussedoortje + vaak BV
    17:00 Groente + BV
    21:00 BV en slapen

verder krijgt ze als mama er is en ze vraagt er om de borst en afentoe krijgt ze ook gewoon water tussendoor omdat ze het lekker vind

dus hoe vaak krijgt jou kindje de borst?

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mijn zoontje is ruim 4 maanden en drinkt overdag 6 x en 's nachts 1x aan de borst (sinds een week, eerst dronk hij nog 2 x 's nachts).

De tijden zijn erg wisselend, zo ongeveer:
    - tussen 7.00 en 8.00
    - rond 11.00
    - tussen 14.00 en 15.00
    - rond 17.30
    - bij het naar bed gaan om 19.30
    - tussen 22.30 en 23.30

's nachts zo rond 3.00u

Ik ga met 6 maanden beginnen met groenten, ik denk dat ik dat zo rond 17.00u ga proberen.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Onze dochter is bijna 12 maanden, haar schema is op het moment (sinds ongeveer 2 weken - tot die tijd 8 voedingen per 24 uur) het volgende, tijden willen nog weleens wat schuiven overigens ->

06.00 Borstvoeding.
    09.00 - 10.00 Vers fruit.
    11.30 - 12.30 Boterham met boter (paar hapjes) + Borstvoeding erna.
    16.00 Borstvoeding.
    18.00 Verse groenten met rijst of pasta + toetjesborst.
    23.30 Gekolfde borstvoeding (100cc-130cc) of evt kunstvoeding (90cc water/3schepjes poeder)
    03.00 Borstvoeding.

Liefs, Hanneke!

4. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    hier met 7 maand:

6:00/7:00 bv
    10:00 vers fruit + (tuit)beker bv of diksap (drinkt paar slokjes)
    12:00 (half) broodje + bv
    15:00/16:00 (tuit)beker bv/diksap en ligatje of nog wat fruit oid
    18:00 groente/aardappels+ bv
    22:00 bv

Ik ben met 6 maanden begonnen met de bijvoeding en met het broodje ben ik pas net begonnen.
    Mijn zoontje wil niet goed uit de fles drinken, vandaar het bekertje

5. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

zoon is 9 maanden:

ontbijt tussen 7 en 8 uur: bv + boterham
    tussendoor 10 uur: fruit
    lunch tussen 12 - 13 uur bv + 1 a 2 boterhammen.
    tussendoor bv (niet altijd)
    avondeten rond 17 uur
    19 uur bv en slapen.
    23 uur bv

meestal 4 voedingen per dag, soms 5, soms 3.
    Hanneke, hoeveel brood krijgt jouw uk?
    het cb vertelde me dat ik sochtends ook een boterham moest geven omdat hij geen pap krijgt, maar ik vind het zoveel gedoe gelijk bij het wakker worden.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ze krijgt alleen smiddags, dus tussen de middag 1 boterham en eet daar een paar hapjes van. Ene keer is zeker de helft op, andere keer is 2 hapjes voldoende ;)!

Smorgens brood geven hebben wij helemaal geen zin in, na die eerste voeding slaapt ze namelijk gewoon weer rustig verder tot een uur of 8.00/8.30. Dan aankleden enzo, even spelen, en dan is het alweer fruit eet tijd. Kan daar echt (nog) geen brood bij gepropt krijgen. Hier dus ook smorgens geen brood. Maar bij de oudste hebben we denk ik te lang gewacht met smorgens brood aanbieden en die weigeren dat dus nog altijd. Die krijgen sinds ze een maand of 15 zijn smorgens een fles met bambix 'pap' erdoor als vervanging voor een boterham. Bij Benthe hadden we eigenlijk volgende week smorgens willen beginnen met een boterhem, ivm dat misschien te lang gewacht hebben met de andere twee, maar ik zie dat dus echt nog helemaal niet zitten omdat ze smorgens nog zo lang slaapt ;)!

Oudste twee krijgen overigens nu met 2.5 jaar ook 'maar' 1 boterham per dag, die sinds kort helemaal op gaat.

7. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Mijn meiske krijgt nog maar 3 x BV (meer wil ze ook niet)
    07.00 BV
    tussen 10 en 11.30 fruit met beetje water/thee/sap
    13.00 boterham (ong 1/2) en BV
    16.00 liga/soepstengel met beetje water/thee/sap
    16.45 warm eten met yoghurt
    19.30 BV

8. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Mika is 6,5 maand nu. Zijn schema:

7.30 BV
    tussen 11.30 en 12 uur BV
    15.30 BV
    17 uur warme hap + toetje
    19.30 BV

Fruit wanneer het uitkomt, de ene keer is dat 's ochtends, de andere keer 's middags en soms als toetje.

En tussendoor ook soms diksap en soepstengel

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij 8 maanden en ook nu bij 11 maanden 4x per dag.
    Soms 3, maar soms ook 5. Op verzoek dus.

10. Madelon84

hier ook op verzoek hoor, maar meestal wel rond dezelfde tijden.
    ik maak hem savonds ook niet wakker voor de late avondvoeding. als hij die wil wordt hij zelf wel wakker en anders slaapt ie door. of niet;) en dan moet ik snachts een voeding geven. maar dat is nu al ruim 2 weken geleden:)

hanneke, wat weinig zeg! tegen mij is gezegd dat het belangrijk is dat ze genoeg granen krijgen, en dus 2 broodvoedingen of 1 brood en 1 papvoeding.
    maar eerlijk gezegd vind ik brood sochtends geven maar niks. Hij eet het wel hoor, meestal 3 kwart boterham.
    maar hier ook, als hij 7 uur wakker wordt wil hij bv, en daarna kan ik hem weer in bed leggen en slaapt ie tot half 9. om dan nog brood te geven zit dat weer zo dicht op het fruithapje. dus dan staan we vaak maar op om 7 uur maar dan kan ik meteen naar beneden boterham smeren, in kleine stukjes snijden en vervolgens geven.
    pfff sorry hoor, maar sochtends vroeg vind ik dat al veel gedoe. vooral omdat het toch wel een half uurtje duurt voordat hij hem op heeft.

11. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,961
    0
    36
    dat lijkt mij ook erg veel gedoe zo s'ochtends vroeg!

mijn zoontje slaapt nog tot 8 uur na de eerste voeding om een uur of 6/7. Ik slaap dan ook nog graag een uurtje ;)

12. 894hi

894hi Niet meer actief

ben jaloers op jou.. aangezien ik straks wil werken:p maar mevrouw vertikt het om mee te werken en blijft voeding vragen

13. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Voor de mensen waarbij het 's ochtends zo'n gedoe is met brood en fruit en BV enzo, waarom schuif je het fruithapje niet op naar een ander tijdstip? 's Middags ofzo? Ik herken het helemaal hoor. Bij mijn oudste had ik toen ook het gevoel dat ik de hele ochtend eten erin aan het proppen was...

14. Madelon84

waar ben je jaloers op? vraagt ze veel meer voeding dan?

ik heb idd soms het gevoel de hele dag met voeding bezig te zijn en vooral sochtends.
    het is helemaal niet zo'n gek idee om het fruit naar 3 uur te verplaatsen.
    het zit er bij mij zo in (ook door het cb hoor) dat fruit sochtends tussendoor "moet"..;) maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet!

15. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Hier is het schema nu:
    tussen 6 en 6.30 uur alleen bv.
    Tussen 9.30 en 10 fruit, meestal zo'n 1 tot 1 1/2 stuk.
    Tussen 13 en 14 u fv met rijstebloem maar gaan binnenkort naar granenpapje. (Overdag bv afgebouwd na de 6 maanden omdat ik toen niet meer de energie had om te kolven en kreeg het nog nauwelijks bij elkaar)
    Rond 17.30 groeten met erachteraan nog bv.
    Rond 22 bv en in de nacht meestal ook nog een keertje bv.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja ach, ik kan het er niet in proppen denk ik dan altijd maar. Daarbij krijgt ze pas brood sinds ze 10 maanden is, dus vind ook dat je na zo een korte tijd niet kan verwachten dat ze zo veel brood eet. Verder kreeg ze tot voorkort ook nog gewoon 8 voedingen per dag wat mi belangrijker is dan brood ;).

Nouja en ik weiger dus echt gewoon om smorgens te gaan kolven en haar dan pap te gaan geven. Of die voeding te stoppen en kunstvoeding te gaan geven. Laat haar gewoon lekker slapen wanneer ze wil en ga haar niet terwijl ze eigenlijk wil slapen brood zitten beneden.

Moet overigens zeggen dat wij geen voedingsadvies (en wat voor advies dan ook) van het cb te horen willen krijgen als we daar zijn ;)! En dat weten ze daar ook heeeeeel erg goed :p! Haha! Wij doen dus gewoon wat onze kindjes aangeven. Gaat ze straks na haar eerste voeding niet meer slapen, dan kan er ruimte komen voor een boterham, zien we dan wel weer ;)! En de oudste twee, die zitten gewoon tjok vol wanneer ze 1 boterham op hebben, ik vind het prima zo.

Liefs, Hanneke!

17. Madelon84

vind ik ook hoor. maar ik wil niet dat ik hem een granen-tekort ofzo aandoe.
    ik weet dat cb een hoop onzin uitkraamt over voeding.
    de laatste keer vertelde ze mij dat ik hem maar een bak vla na het eten moest geven zodat hij voller zou zitten en dan niet meer snachts wakker zou worden;)
    nou dat advies heb ik niet opgevolgd hoor. en nu slaapt hij ook weer door.
    is er geen minimum voor brood/pap?
    ps ik ga ook echt niet kolven om er pap van te maken.
    bovendien lust hij geen pap;)

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmm tja vla, echt een cb advies :p. Achja vooruit, er zijn natuurlijk genoeg mensen die dat wel geven, maar om voller te zitten geven wij liever wat meer groenten of gewoon lekker een slokje borst (of gekolfde melk of evt kunstvoeding).

Ik heb geen idee of er een minimale hoeveelheid brood is die er gegeten moet worden of pap die er gegeten moet worden. Sorry. Weet alleen wel dat ik het er niet in kan proppen, dus al is bijv 2 boterhammen met 2 jaar het minimale, ze eten er maar 1 dus meer gaat het niet worden, dan maar wat minder dan het minimale ;)!

Las dat jouw ventje smorgens 1 boterham krijgt en smiddags 1-2, lijkt mij echt prima hoor. Volgens mij word 1 - 3 boterhammen per dag geadviseerd.

19. 894hi

894hi Niet meer actief

nou als het aan mevrouw lag dan hing ze heel de dag aan mn borst...
    en vanaf vrijdag ga ik tijdelijk weer lekker werken MAAR het is zo moeilijk om haar nu al aan te leren dat ze niet heel de dag bij mama kan blijven drinken...
    als ik haar vast heb trekt ze zowat mn shirt naar benede... haha en kreeg dus echt altijd op verzoek alleen nu ik wil gaan werken moet ik dat een beetje om zien te gooien .. maar dat wil nog niet echt... en dat is ook mijn schuld hoor...

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Brood met daarna borst of gekolfde melk met papgranen maakt niks uit, graan is graan.
    Ik weet niet wat het minimum is. Mijn zoontje eet 's middags 1 boterham. Eentje maar? Ja, een en wat voor een, zo'n zelfgesneden plak van 2,5 cm. dik biologisch spelt/kamut/boekweit-brood oid. Dat brood weegt een kilo.
    We moesten een keer "gewoon" brood halen bij de super en daar het "zwaarste" brood meegenomen en dat bliefde meneer echt niet!
    Je kan ook granen geven in de vorm van volkorenpasta of zilvervliesrijst.
    En als je nog veel bv geeft, hoef je je al helemaal geen zorgen te maken, dan komen ze niet gauw iets tekort!;)

Share This Page