Sinds dag 1 ging de borstvoeding bij mijn meisje super en ze groeide ook heel goed. Totdat ik weer aan het werk moest....Mijn melkproductie ging achteruit en ze was minder aangekomen. Volgens mij is mijn melkproductie ook achteruit gegaan doordat het CB zei dat ik om de vier uur moest gaan voeden :x. Ook had ik gedoe op mijn werk, dat spanningen opleverden. En er is geen goede kolfruimte op mijn werk (wordt nu wel aan gewerkt eindelijk), waardoor ik er met kolven niets meer uit kreeg. Ik moet steeds uit een vergadering stappen (ja, ik weet dat ik er niets van aan moet trekken, maar fijn is het niet). Bovendien mag ik nu minder thuiswerken dan voorheen. Daarnaast was ik ook oververmoeid, en dacht dat het flesje het makkelijker zou maken. Dit heeft er toe geleid dat ik de overstap ben gaan maken naar flesvoeding. Maar wat een drama is dit. Ze drinkt niet goed...hapt af en toe nog steeds naar mijn borst, waar ik het vooral moeilijk mee heb. En dan begint ze ook nog te huilen bij het flesje. Ik vind het zo zielig. Ze drinkt nu een week volledig flesvoeding. Ik heb er bijna spijt van dat ik gestopt ben met bv. Soms trek ik het echt niet meer, als ik mijn dochtertje dan zo zie huilen doet het me zo'n verdriet.... En ik moet zeggen ik mis de bv best wel.....het intieme contact met je baby. Dan kroelt ze zo lekker aan als ze gedronken heeft... Misschien gaat het over een weekje wel beter met het flesje, maar ik het er gewoon nu erg moeilijk mee....
He meis, Jeetje, wat een verdrietig verhaal zo zeg! Als het zo blijft, fv, hoop ik dat je er gauw vrede mee hebt, en je meisje ook. Een weekje gestopt zeg je...heel soms....krijgen vrouwen het volgens mij alsnog voor elkaar om de bv weer op te pakken? Misschien kan je een lactatiekundige raadplegen? Knuffel in elk geval!! Elmo
Jeetje, wat een verhaal meis! Stomme cb's ook met hun ondeskundige adviezen. En dan zo'n lekkere baas die het niet voor elkaar heeft Wat Elmo al zegt: soms kun je met relactatie je kindje toch weer aan de borst krijgen, dus je zou eens met een lactatiekundige kunnen overleggen of je dat voor elkaar zou kunnen krijgen? Iig om eens advies in te winnen en te kijken of de moeite die het je zou kosten, je dat waard is? Misschien is het evt afscheid dan ook wat gemakkelijker?
He, wat sneu!! Bah....cb's weten weinig van borstvoeding af. Bij mijn laatste bezoek zeiden ze dat ik van 7 naar 6 voedingen moest gaan. Ik werd daar heel onzekere door maar las hier op de site dat er genoeg vrouwen zijn die 7 of 8 voedingen geef. Echt heel jammer voor je.
Volgens mij zit ik bij één van de weinige CB's waar ze juist wel veel weten over borstvoeding. Al zit ik soms op 10 voedingen ze vinden juist dat je gewoon moet doorzetten. Ze raden bijvoeden of flesvoeding af (als je de borst geeft) etc. Maar wel kreeg ik er één domme domme tip: Een wijntje voor het slapen gaan drinken zodat mijn zoontje de nacht doorslaapt als ik het niet meer trek. Daar worden ze namelijk suffig van begreep ik. Omdat hij best vaak nog wakker werd de afgelopen periode. Maar goed. Dit staat los van TS. Ik vind het heel jammer dat je er eigenlijk nog niet klaar voor was om ermee te stoppen en min of meer door de omstandigheden gedwongen bent. Relactatie vind ik een goede tip. Misschien lukt het nog en wil je ervoor gaan?
Joh, als het niet lekker loopt, waarom modder je dan door met die flesjes? Even een weekje afstand van het werk (door teveel gezeur kunnen ze je ziek maken hoor, let goed op jezelf!), even de telefoon een week van de haak, een weekje lang een mama-en-Robijn-tijd, lekker bij elkaar op bed en in bad, veel huid-op-huidcontact, veel aanbieden, zonder dwingen.