Hallo allemaal, Ik zit me suf te googlen maar ik vind niet echt iets specifieks.. Ik heb op 19-5 een positieve test gehad. 21-5 een donkerdere positieve test en die namiddag tijdens de hond uitlaten ineens uit het niets, flats (sorry voor de uitleg) bloed en stolsels. Best veel, door inlegkruisje heen broek vies.. De rest van de avond niks, maar wel behoorlijke buikpijn met vlagen. Vanochtend met opstaan voelde ik het weer lopen. De rest van de dag alleen met na de toilet gaan. Lijkt wel alsof het zich steeds verzameld en dan ineens komt.. Nu heb ik de vk gebeld (ik had me net 1 uur terug bij de vk aangemeld voor ik met de hond ging wandelen) Afwachten is de boodschap. en maandag nog eens testen en bellen. Nu ga ik ervan uit dat ik een miskraam heb gehad. Maar mijn vraag is, aangezien ik al ff zit te googlen. Krijg ik dan nog een controlle of alles weg is of is het, omdat nog zo kort is gewoon van volgende keer beter en succes..? Ik zou graag willen weten of alles goed is binnen in mij en of er misschien niet iets is wat de mk heeft veroorzaakt? Wie weet hoe dit proces in zn werking gaat. ?
Wat jammer voor je dat je wss net een mk hebt gehad. Normaal zullen ze je sowieso nakijken want mss is het van een tweeling en zit er nog een vruchtje? Dat weet je niet op voorhand... Ik hoop voor jou dat er toch nog eentje zit! Sterkte x
Hoi Pluisje, Rot dat je een miskraam hebt gehad. Sterkte. Onderzoek n.a.v. miskramen doen ze pas na herhaalde miskramen. De oorzaak zul je dus niet te weten komen. Vaak is er iets niet goed met het vruchtje als het vroeg misgaat. Ik denk dat veel mensen geen echo krijgen na een vroege miskraam, maar als ik jou was zou ik de vraag bij mijn huisarts neerleggen.
hier doen ze standaard niets aan controle achteraf (dus of alles schoon is zeg maar) wel zeiden ze bij mijn ma's (bij mn vmk had ik me nog niet aangemeld bij de vk) dat als ik vond dat ik lang en veel bleef bloeden dat ik dan mocht bellen en dan zou er een controle-echo gemaakt worden. dit heb ik alleen bij de eerste keer nodig gevonden... toen heb ik gebeld na 5 dagen dat ik nog steeds veel bloedverlies had, en ik kon 45 min later in het z'huis terecht. daar bleek dat ik helemaal leeg was en dat het afwachten was wanneer het vloeien zou stoppen. een dag of 3 daarna werd het snel minder. en inderdaad de oorzaak wordt vaak pas onderzocht na meerdere mk's... dus daar kan je niet zomaar achter komen. sterkte!
Bedankt voor de reacties. Ik kan er wel wat mee. Ik ben namelijk aan het twijfelen. Normaal, zodra ik ongesteld wordt pak ik een ibuprofen en dan hobbel ik aan. Maar nu kon ik dat dus niet omdat ik niet wist of het een mk was of nog een heftige innesteling. Maar ik had me toch een partijtje last met het naar de toiler gaan. Met druk zetten pijn onder mn stuitje en aan beide zijden van mn schaambeen. Normaal heb ik dat ook wel maar minder door de ibuprofen. ook na toilet bezoek als ik wilde gaan zitten deed pijn.. Nu was ik gaan googlen en ik kwam uit op endometriose.. ?? Ik ben nu best ongerust.. Zou ik dat bij de vk kunnen aangeven als ik haar moet bellen volgende week? Of huisarts?
tuurlijk, vragen kan altijd toch! wie weet weten ze er iets van en kunnen ze je meer vertellen of juist geruststellen, zo niet, dan kunnen ze mssn doorverwijzen? dus ik zou het zeker aangeven dat dat je zorgen zijn! sterkte nogmaals!
hier was er wel standaard controle of alles schoon is. Ik was wel al bijna 9 weken, dus weet niet of dat verschil maakt??
ik heb maandag bij de huisarts een bloedonderzoek gehad en dat was positief maar dinsdag morgen kreeg ik krampen en bloedingen. dit was nog voor mijn eerste echo zou het beter zijn toch een afspraak te maken of niet? het bloeden is al heel erg verminderd is dat normaal?