hsg onderzoek..

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by liekie, Sep 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liekie

liekie Actief lid

Sep 3, 2007
    333
    0
    0
    ik weet niet of deze vraag hier hoort
    maar weet iemand wat voor onderzoek volgt op een hsg onderzoek?
    ik mag weer terug naar het ziekenhuis maar weet niet wat het vervolg is..

ik hoop dat iemand mij hier antwoord kan geven:(

xxx

2. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Hoe bedoel je? Volgens mij is er op zich geen standaardonderzoek na een HSG, maar ik begrijp je vraag geloof ik niet zo goed?!

3. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Na het hsg onderzoek volgt er óf behandeling óf thuis nog even door klussen.

4. liekie

liekie Actief lid

Sep 3, 2007
    333
    0
    0
    wat ze na een hsg onderzoek doen..
    we moesten over een half jaar weer terug komen als het nog niet gelukt was..

die halfjaar is nu voorbij en ik moet maandag weer bellen voor een afspraak maar was benieuwd wat ze nu gaan doen..

(snap je nu wel wat ik bedoel??;))
    xxxxxxxx

5. Martini

Martini Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,109
    622
    113
    Hoi Liekie,
    Ik heb ook een HSG gehad, daarna halfjaar zelf moeten proberen. Daarna zijn we gestart met IUI zonder hormonen.
    Na 3x IUI negatief kreeg ik een kijkoperatie, daarna 4x IUI met hormonen.
    Dus als het zaad van je man/vriend goed genoeg is zul je denk ik ook met IUI gaan beginnen.

Succes meid!
    Martini

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Na het onderzoek kreeg ik hormonen mee om zwanger te worden. Wij mochten daar direct mee beginnen en hoefde niet te wachten

7. liekie

liekie Actief lid

Sep 3, 2007
    333
    0
    0
    wat houdt een IUI in dan? waar dient die hormonen voor??
    misschien een stomme vraag..:(

bij mijn man was alles goed bij mij kunnen ze ook niks vinden daarom vind ik het zo vreemd..

xxxxxxx

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Grote kans dat je (als je start met IUI) Puregon meekrijgt om te spuiten, of Clomid om te slikken. Steeds meer ziekenhuizen stappen vanwege de betere resultaten over op Puregon.
    Je dient jezelf dan dagelijks kleine hoeveelheden hormonen toe om er voor te zorgen dat je een hele gelijkmatige rijping hebt van 1 of 2 eicellen. De rijping en groei hiervan wordt in de gaten gehouden middels inwendige echo's. Als je eicel groot genoeg is (rond de 20mm) moet je op een precies opgegeven tijdstip Pregnyl spuiten. Dit is om je eisrong precies te timen. Ook krijg je dan een tijd mee waarop je je in het ziekenhuis moet melden voor de inseminatie van het bewerkte sperma van je partner. Dit is 's ochtends vroeg door hem ingeleverd bij het lab.
    Dan volgen twee weken wachten waarvan de laatste errug lang duurt. Je mag dan of thuis testen met een reguliere urinetest of je mag bloedprikken om je hcg-gehalte te bepalen.
    Meer info kan je vinden op de site van de nvog.
    www.nvog.nl
    klik naar patientenvoorlichting - voortplantingsgeneeskunde - IUI
    Dit is de site waar veel gyns naar verwijzen en waar vaak ook de informatiefolders op gebaseerd zijn. (ook geadviseerd door mijn eigen gyn, dus betrouwbaar)

Share This Page