Groeiecht teveel vocht in hersenen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Hevn, Jul 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hevn

Hevn Actief lid

May 22, 2011
    236
    1
    18
    #1 Hevn, Jul 11, 2013
    Last edited: Jul 11, 2013
    Hallo,

Nogal overstuur ben ik dit bericht aan het typen. We hebben 3 uur geleden een groeiecho gehad en ik weet totaal niet wat ik nu emotioneel met de informatie moet.
    Bij het meten van het hoofdje bleek deze 2 weken vooruit te lopen op de rest van de baby. Ik ben nu 31 weken zwanger en de rest is prima gemiddeld. Nu hebben ze een te grote vochtophoping gemeten. De rechter laterale ventrikel was 16,4mm waar hij maximaal 10mm hoort te zijn. Er is toen direct een afspraak gemaakt met het lumc om dit verder te onderzoeken. Na overleg met de arts in het lumc was er blijkbaar geen sprake van spoed en staat de afspraak voor volgende week woensdag nogsteeds.
    Mijn hoofd zit vol vragen. Onder andere vraag ik me af of de ophoping van het vocht uit zichzelf kleiner kan worden? En Hoe ernstig is de afwijking? Ik kan me voorstellen dat er gradaties in zijn, is 1,5 keer zo groot ernstig of zorgelijk? En is de afwijking veel voorkomend? Ik kan er heel weinig informatie over vinden.
    Wat kan ik het beste doen? Veel rust? Zorgen voor minder stress? Of "gewoon" verder gaan met werken enzo?
    En is het raar om te vragen of ik eerder behandeld kan worden? Ik heb de afgelopen 3 uur nonstop gehuild en me druk gemaakt en ik vraag me af hoe ik dit nog 5 dagen kan volhouden...
    Ik hoor het graag!

Liefs Hevn

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou even bellen met je eigen verloskundige of met de echoscopist.
    Als je zoveel vragen hebt, heb je recht op antwoorden, ook al kunnen ze misschien op dit moment niet veel duidelijkheid geven. Ik kan zo niet zeggen wat het betekent, maar als ze er geen spoedecho van maken, valt het over het algemeen mee.
    Rust in de zin van niet werken heeft hier geen invloed op, het is denk ik juist wel prettig om te werken en je gedachten even ergens anders op te richten.
    Ga niet teveel speuren op internet, dat maakt je vaak onnodig onzeker.

Succes en bel dus even met je eigen verloskundige of arts vandaag!

Mirjam

Share This Page