Hallo, Ik ben benieuwd hoe iedereen verder is gegaan in de mmm na miskraam. Is het beter om rust pauze te nemen of gelijk weer verder te gaan. Mijn gevoel zegt direct verder gaan, aangezien het gaat om cryo behandeling en deze niet super zwaar is. Mijn vriend sluit me bij mij aan. Maar emotioneel gezien zou misschien rustpauze beter zijn. Graag hoor ik de ervaringen
Panter1984; Hey wat naar een miskraam sterkte.. Ik heb er nu 3 gehad en na de 2e heb ik een pauze ingelast. Ik was van plan een pauze van een paar maanden te doen maar na een maand begon het toch echt weer te kriebelen waardoor we dus weer begonnen zijn. Ik denk dat je vooral goed na je lichaam moet luisteren. Ik zou dan als ik jou was in het nieuwe jaar weer beginnen maar dat is helemaal aan je zelf natuurlijk. Heftige en oneerlijke dingen die miskramen Kan er over meepraten helaas... Liefss
Dank je voor de reactie Ik ga denk ik eerst de komende dagen alles rustig op een rijtje zetten, ik ben nu nog te emotioneel om goede beslissing te nemen. Heb nog even voordat menstrutie is en dan zien we wel verder.
Als je weer verder gaat met behandelingen, moet je sowieso wachten totdat je controle-echo goed is. Je baarmoeder moet schoon zijn. Deze echo wordt een paar weken na de miskraam gemaakt. En het HCG-hormoon moet eerst uit je lichaam zijn. Anders slaat de hormoonmedicatie niet aan. Dat kan wel een week of 6 duren. Dus meteen door zal niet kunnen. Ik zou in ieder geval 1-2 maanden rust nemen. Sterkte!
Gewoon rust nemen en je lijf weer laten herstellen. Ik ben echt van mening dat dit belangrijker en stressvrijer is. Bij ons in het zh wilde ze trouwens ook dat wij gelijk verder gingen na de miskraam, maar emotioneel was dat gewoon geen optie. Ik kan wel zeggen wat je moet doen, maar het gaat om je eigen keuze en waar jij/jullie je goed bij voelen.
Ik kwam er in aug achter dat ik een missed abortion had, ik was toen 8w3d toen ik erachter kwam, was mis gegaan rond de 5 weken. Eind aug miskraam opgewekt met pillen, maand daarna nog een x curettage. Ik ben direct verder gegaan en zie mijn onderschrift. Dokter zei dat je lichaam het misschien weer sneller herkend omdat je netbzwanger bent geweest Ja dus
Dank je voor de reactie Ik en mijn vriend zijn er overuit we gaan direct door. Na goed gesprek met elkaar en alles even op rijtje gezet zijn we tot conclusie gekomen dat dit allemaal heel erg jammer en naar is wat er is gebeurd, maar we hebben wel in ieder geval 1 obstakel overwonnen. Ik was nog nooit in mijn leven zwanger geweest, maar nu weten we wel zeker dat ik zwanger kan raken. We proberen het positieve in te zien na deze nare ervaring en zijn ervan overtuigd dat het ooit goed moet komen. We gaan dit weekend een hang weekend van maken en maken ons daarna op voor de volgende ronde @jippie ik krijg geen extra onderzoek meer en ook geen uitgangsecho bij cryo tp. In het zh gaven ze aan dat ik direct weer kon beginnen met de progynova op de 1e dag van de menstruatie (moet wel goed doorzetten). Dezelfde dag kan ik dan bellen om afspraak te maken op rond dag 12 van de cyclus. Misschien komt het omdat ze geen helemaal geen vruchtzak hebben gevonden dus eingelijk is miskraam al geweest maar de progynova en utrogestan houd de bloeding tegen.
Bedoel je dan de eerste dag van je nieuwe menstruatie na de miskraam, dus na een aantal weken? Of mag je op de eerste dag van het bloedverlies van de miskraam weer met de medicijnen beginnen?
1e dag van bloedverlies van miskraam/menstruatie, maar wel de dag dat het echt goed doorzet, dat is vandaag zoals het nu lijkt dus vanavond begin ik dan met de progynova.