direct verschonen na poepbroek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debby82, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als mijn dochter heeft gepoept en ik ruik het dan verschoon ik dat altijd direct. Ik vind dat ook heel normaal, ik vind het zielig om haar dan te laten lopen.
    Nou ben ik nu al 2 keer bij vrienden op visite geweest die ook een kind hebben en dan zit je daar op visite en dan zegt er 1 "o hij heeft gepoept" om vervolgens gewoon door te gaan met de activitieiten/het gesprek.
    Het kind wordt dan pas een half uur/uur later verschoont!
    Is dat hoe jullie dat ook doen? Want mijn man en ik waren 2 keer erg verbaasd...

2. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    wij doen het net als jullie. Direct verschonen. Ik zou het zelf ook niet lekker vinden om lekker in een poepbroek te lopen/liggen. Daarbij kunnen ze er alleen maar uitslag van krijgen dus nee hier ook direct.

3. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Elle is dan al zindelijk maar hier verschonen we gelijk als we het door hebben ... Dat andere wacht maar even

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja natuurlijk direct verschonen....niet meer dan normaal, lijkt mij

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja dus toch... het waren overigens 2 verschillende vrienden...

6. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Hier niet direct. Meestal wacht ik even omdat hij nog niet alles in 1x uitpoept. Dus als hij gepoept heeft wacht ik meestal nog 5 tot 10 minuten en dan poept hij nog een keer en dan ga ik verschonen anders blijf ik bezig.
    Maar nee ik zou hem zeker niet zo lang laten liggen.

Maar hoe doen jullie dat dan als hij/zij slaapt? Maken jullie hem/haar wakker om of tijdens het verschonen of laten jullie hem/haar doorslapen?

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Jah ik wacht soms ook nog wel even om te kijken of ze nog meer poept maar meestal verschoon ik het gelijk... behalve als ze slaapt in haar bedje maar dan zit ik beneden dus heb ik ook niet in de gaten dat ze poept ;) maar als ze er dan last van heeft wordt ze wakker en laat ze het wel weten...

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik wacht meestal ook tot dochter zelf zegt dat ze een schone luier wil. Het is al zooo vaak gebeurd dat ze tijdens het verschonen verder poept of als ze net een schone luier aan heeft ;).

Voordat ze kon praten verschoonde ik haar wel zodra ik het rook.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn kinderen poepen niet in hun slaap, dus daar heb ik mazzel mee denk ik...

10. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier wacht ik ook meestal even totdat hij uitgepoept is, zeg maar. meestal meldt hij het dan ook zelf. 'Lucas luiereschonen'!

Heb een keer kraamvisite gehad van een vriendin met een zoon van bijna 4 die nog niet zindelijk was. Toen ze er net waren, had hij al gepoept, maar hij hield zelf vol van niet. Toen heeft ze hem zelf gewoon 1,5 à 2uur laten lopen totdat het hem hoog op zijn rug zat :(

Echt fris ruikt dat ook niet kan ik je vertellen... en zeker als je op bezoek bent! ;)

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik wacht bij mijn zoontje alijd even ivm verder poepen maar hooguit 10 minuten langer dan dat houden we het toch niet uit in die stank van hem hahahahaha! Mijn dochtertje altijd gelijk zij kruipt en poept vaak zitend, dan zit haar hele rug eronder voor ik het weet.
    Ik vind een half uur tot uur erg lang, niet fijn voor het kindje maar ook niet voor jezelf lijkt me? ken geenenkel kind waarvan de poepluiers naar bloemetjes ruiken namelijk... :s

12. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ja hier verschoon ik gelijk zodra ik het ruik.. zelf zegt ze dan bah en dan weet ik het ook.. ik vind het vies om haar te laten lopen.. zelf vind je het ook niet prettig om met een broek vol met vieze dingen te lopen..

13. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Tijdens het slapen maak ik de jongste niet wakker, die wordt er meestal zelf wakker van en anders vind ik het niet zo'n probleem. Dan meteen bij wakker worden.

De oudste wordt er overdag zelf wakker van. Als wij 's avonds nog even bij hem kijken voor we zelf naar bed gaan en hij heeft gepoept, dan maken we hem wakker om te verschonen.

14. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hier ook meteen verschonen. Andere mensen hoeven niet in de stank van onze dochters te zitten en daarbij heb ik liever geen billeninfectie of zo die ik moet verzorgen.

15. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    ik doe de luier direct verschonen, af en toe zo snel daarna dat als we onder komen de rest er 10 minuten later uitkomt:) Ze rent ook altijd weg als ik haar wil pakken om te verschonen, alsof ze wilt zeggen '''mam ik ben nog niet klaaaaaaaar'':p dus nu wacht ik paar minuten zodat ze ook lekker uitgepoept is haha:D

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik verschoon de luier ook direct als ik doorheb dat er gepoept is. Voor ik 's avonds naar bed ga kijk ik altijd nog even bij mijn dochter en als ik dan denk te ruiken dat ze gepoept heeft check ik het even door haar slaapzak open te ritsen en in de luier te spieken. Als ze dan idd gepoept heeft verschoon ik haar. Ik vind het niks om haar nog heel de nacht met die vieze luier om te laten liggen en ze wordt er ook niet echt wakker van en gaat gewoon weer lekker verder slapen als ik haar terug in bed leg.

17. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik verschoonde eerst direct, maar ik had al een paar keer meegemaakt dat ik 3 keer een nieuwe broek om moest doen, omdat hij hem meteen weer vol poepte. ik wacht nu 5 minuten maar ook echt niet langer. dat vind ik niet fris

18. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    toen jamie nog kleiner was wachtte ik ook altijd ongeveer 10 minuten omdat hij soms ook in 2x poepte:p
    maar een half uur of een uur vind ik wel erg lang hoor! zou het zelf nooit doen, alhoewel we in het ziekenhuis van een zuster de opmerking kregen: 'ik heb nog nooit van een baby gehoord die kwam te overlijden omdat ie langer dan 10min. in zn poepluier had gelegen.' daar had ze toen ook wel weer gelijk in maar was in een situatie waarbij we toen zoonlief even niet zo snel konden verschonen ivm onderzoeken en pijn....

19. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik verschoon óf meteen, of als ik bezig ben met iets, binnen 5 minuten. Ik laat niet alles uit mn handen vallen om meteen naar de commode te rennen hoor. Een half uur wachten is natuurlijk weer een ander verhaal...

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    vaak wacht ik nog even 10 minuutjes als ik zie en hoor hahaha dat Evan ligt te poepen...
    anders blijf ik aan het verschonen!! ;)

Deel Deze Pagina