Hallo, Inmiddels zijn wij een half jaartje aan het proberen om zwanger te worden. Ruim 2 maanden geleden was het raak maar helaas na 5 weken een miskraam (wist net 3 dagen dat ik zwanger was en toen werd de blijdschap weer van ons afgenomen). Gelukkig was mijn cyclus meteen weer normaal. Ik heb nu mijn eisprong waarschijnlijk op 30-31 dec gehad en zou op 13 januari ongesteld moeten worden. Ik heb nu een vroegtijdige zwangerschapstest van Zwanger&Kids liggen. Die kun je vanaf 6 dagen voor de NOD gebruiken. Ik wil graag morgenochtend gaan testen (dus 5 dagen voor NOD). Maar wat zijn jullie ervaringen met vroegtijdige zwangerschapstesten? Zit er zo vroeg al echt genoeg hcg in je urine? Ik lees graag jullie reacties!! Groetjes Sandra
Hoi hoi, Je kan deze vraag beter hier stellen Ovulatie en zwangerschapstesten - Zwangerschapspagina Dat is namelijk een topic over testen
ik zou echt even wachten, ik heb ook een paar keer 5 dagen voor mijn NOD getest, was dan met predictor... maar ik kreeg gewoon altijd een streepje met die vroege test, en werd netjes ongesteld..... of je moet tegen teleurstelling kunnen, wat je wel kunt doen is elke dag testen, als je morgen een streepje hebt, moet ie 2 dagen daarna een stuk donkerder zijn..... succes in ieder geval!
Het is niet zo'n leuk avies, maar ik zou wachten tot je NOD. Daarnaast heb ik persoonlijk een slechte ervaring met de vroege test van Z&K: die bleef negatief terwijl de Kruidvattest allang positief aangaf (12 dpo, en voordat mensen zeggen dat ik zelf dus ook voor de NOD test, ik heb een luteale fase van 11-12 dagen dus dat was mijn NOD ).
Hier goede ervaringen maar ligt er wel sterk aan welke je gebruikt. Ik had die van etos en dat werkte prima.
Hoi meid, Wij hebben ook een miskraam gehad met 5 weken. Wat verdrietig he? Wat fijn dat je cyclus gelijk weer regelmatig was. Hier was dat absoluut niet zo jammer genoeg. In de 5e ronde na de mk was het dan ook pas weer gelukt. Ik heb die ronde met ovulatietesten gewerkt. 5 dagen voor mijn nod heb ik een kruidvatest gekocht (2v5) en ik testte al positief. Het bleef zitten het kindje en ik ben nu 8 weken zwanger. Het kan dus wel. Ik weet wel dat het beter is om te wachten tot je nod omdat je dan zeker wat moet zien, maar ik kon gewoon niet wachten!
Ik heb er wel een goede ervaring mee. Ik gebruikte de midstream van Z&K (uiterst gevoelig) en testte er 5 dagen voor nod positief mee.
Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb besloten om morgenochtend (5 dagen voor NOD) te gaan testen. Ik heb gewoon geen geduld meer. Ik ben al 2 dagen misselijk in de ochtend. Was vandaag in de supermarkt en werd misselijk van de broodlucht en ook bij de afdeling Vlees van luchtjes. Ik vind dit zelf erg vroeg en vraag me af of ik het me niet gewoon inbeeld. Hopelijk wordt het morgen duidelijk...
ik heb er geen goede ervaringen mee. bij deze zwangerschap waren ze nog niet positief toen de rest kruidvat enzo het al wel was. ook nu kruidvat echt knalt zie je het streepje op die vroegtijdige amper.
Kan heel goed hoor, het schijnt dat je na de bevruchting al last kan krijgen, twee voorbeelden van twee dinnies van me.... Enige nadeel van een vroegtijdige test is dat het dan nog heel vaak mis kan gaan......zoek maar eens naar percentages hoeveel er nog voor NOD mis gaat....moeder natuur.
Hallo, Ik heb zojuist de vroegtijdige test van Zwanger&Kids gedaan maar helaas helemaal geen 2de streepje te zien... Ik ga me er nu maar mentaal op voorbereiden dat ik a.s. vrijdag toch gewoon ongesteld ga worden. Dan komt de klap vrijdag niet zo hard aan. Merk dat ik toch elke keer weer een grote dip krijg als het bevestigd wordt dat het niet is gelukt. Misschien donderdagochtend nog een keer een testje herhalen? Dat is 1 dag voor NOD. Wat is jullie advies?
Ik denk dat je misschien te vroeg hebt getest. Wie weet is er na de NOD wel genoeg HCG om een teststreepje te geven. Hoe moeilijk ook wachten op je NOD. Succes.
@Newf Vandaag is echt te vroeg! Maar 10% van de vrouwen krijgt 4-5 dgn voor Nod een postive uitslag. Dat betenkt dat de rest een fals negatief krijgt. Ik zou de hoop nog niet opgeven
Ik krijg de indruk uit de reacties dat die gratis dipsticks van Zwanger&Kids helemaal niet zo gevoelig zijn als dat ze omschreven worden. Dus inderdaad wie weet. Heb ook nog een casette van 123ovulatietest liggen. Die ga ik vrijdag gebruiken mits ik nog niet ongesteld ben geworden. Thanks voor de reacties en jullie ook allemaal veel succes met afwachten of met de zwangerschap.
Gisteren (dus 1 dag voor NOD) een positieve test gedaan!! Het was nog een redelijk licht streepje maar het was er duidelijk één. Ik ben dus ZWANGER!! Joepie!!
Gefeliciteerd !!!! Ik heb vandaag een heeeel licht streepje met de kv 2v5 terwijl de z&k nog wit blijft!
die van z&k ook de zogenaamd gevoelige vind ik helemaal niet zo gevoelig, heb er mee getest deze ronde omdat ik wist dat ik zwanger was (voelde het gewoon) en niks hoor. Gewone z&k test kleurt ook pas sinds gister terwijl ik toen al een positieve kruitvat had. Ik zou gewoon met de 2v5 van kruidvat testen als je het snel wil weten, maar ik zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd!
Ik teste met de ultra gevoelige van zwanger en kids op 9 dpo positief dat is 5 dagen voor NOD bij een LF van 14, mijn LF is altijd maar 11 dagen dus eigenlijk zat ik maar 2 dagen voor mijn NOD.