Hallo, Vanmorgen ging in naar de wc zag wat bruinverlies met afvegen. naar me zelf onderzocht te hebben was het wel wat meer. maar het liep er niet uit! Nu is het wat rozig! maar voelde dat me baarmoedermond een beetje open staat.. heb toen straks de gyn gebeld en die zegt dat ik moet afwachten.. heb verder geen krampen Dit is geen goed teken of wel!
Hallo, Je kan niks anders doen dan afwachten. Bruinige afscheiding is niet erg in de zwangerschap, wordt het helder rood moet je contact opnemen met je verloskundige of gynaecoloog. Bruinige afscheiding is oud bloed en niet erg, dit kan komen door een vaatje wat kapot is gegaan in de baarmoedermond na bijvoorbeeld tillen, moeizame ontlasting, gemeenschap e.d. Dat rozige kan komen doordat je je zelf onderzocht hebt. Ook staat na een bevalling je baarmoedermond iets open, deze sluit nooit meer in zijn geheel na een bevalling maar is de rest gesloten (de tuut zeg maar), dus dat zegt ook niks. Groetjes Ineke
Hoi Ineke Hartelijk bedankt voor je reactie! Er zit inderdaad niets anders op dan afwachten. Ik weet dat een baarmoedermond niet helemaal maar sluit. Maar van de week was hij redelijk dicht (een sneetje) en nu echt een heel klein gaatje.