Jammer..........lezen is heel moeilijk.................... En nu stop ik hiermee want volkomen zinloos.....
Nee dat is niet moeilijk maar jouw uitspraak is voor mij nogal pijnlijk dus hoe graag ik ook zou willen kan hem niet respecteren.......
kinderachtig... sorry als het je pijn doet... maar er zijn ook zat uitspraken die mij pijn doen maar ik respecteer wel ieder zijn/haar mening
jazeker.... en iemands mening respecteren is ook moeilijk he ...... Meid houd jij het nu maar op een kindje nemen, ik zie het ook anders, als ik er 1 zou nemen denk ik dat ik er nu allang 1 zou hebben. Jij hebt een kindje genomen, nu bij ons blijft dat, dat je een kindje mag krijggen. Ik hoop dat het voor ons is weggelegd om een kindje te krijggen. Groetjes
sjonge sjonge vraag me af wie hier nu echt kinderachtig is en dat is NIET hannah. maar neem jij maar hoor
Pfff dit was niet de reden dat ik dit topic heb gestart. De een noemt het een kindje nemen, de ander een kindje krijgen. Ik vind het heel mooi gezegd dat je een kindje krijgt, maar ik vind wel dat ik er bewust een neem, en ik heb geluk gehad dat het zo snel is gegaan. Maar volgens mij is het noch mijn bedoeling noch die van Chantal om door te zeggen dat je een kind neemt iemand hier te kwetsen. Ik heb dit topic ook bewust neer gezet bij zwangerschap, omdat het heel makkelijk is voor mij om te zeggen zal ik zo snel een 2de nemen omdat ik niet het probleem heb om niet makkelijk zwanger te raken. Ik vind het dan wel een hele nare opmerking als iemand zegt dat het "schandalig" is om zoiets te zeggen als een kindje neem je of "dan weet je zeker niet wat elke maand een teleurstelling krijgen is". Ik heb ook vaak genoeg een teleurstelling gehad, en dat had helemaal niets te maken met dit topic. Mijn vraag was meer, weer aan de pil na de bevalling of door voor een 2de wat is jullie mening? Tuurlijk het is altijd afwachten of het wil lukken of dat ik ook 6 jaar moet wachten of dat het er misschien zelfs helemaal niet meer in zit. Maar ik vind het wel "schandalig" dat iemand dan zegt misschien kan je helemaal geen kinderen meer krijgen hoe kan je zoiets zeggen. Laten we allemaal van het beste uitgaan, het is nu net alsof een 2e kindje je misgunt word omdat een ander moeilijker zwanger word. Ik zal heus goed voor mijn kindje zorgen, dus de opmerkng "zorg nou maar eerst voor deze" vind ik ook nogal ongepast. Maar goed, mijn mening en ik hoop dat iedereen die kan respecteren zonder nog verdere discussies aan te gaan.
pffff dat is wel heel snel hoor om nu al te zeggen. .. Je weet nog niet hoe deze zwangerschap en bevalling zal gaan. Misschien vind je het wel heel zwaar die eerste tijd met kindje.. Of verloopt deze zwangerschap niet als zou moeten en heb je heel wat tijd nodig om te herstellen. Ik had (net als nu) een hele goede zwangerschap en een bevalling uit het boekje, maar ik vond de 1e maanden met Merijn best heftig. Je moet zo wennen. En daarbij ging merijn na 4 maanden spoken 's nachts en dat heeft geduurd tot hij 14 maanden was.. Dus ik had er echt niet aan moeten denken om al meteen na de bevalling zwanger te moeten raken
@ Missym Ik zie dat je nu 12 weken zwanger bent. Wat ik dan niet helemaal kan begrijpen is dat je er nu al mee bezig ben om snel een tweede te krijgen. Ik zou zeggen wacht eerst deze zwangerschap en bevalling eens af en kijk wat voor een kindje je straks hebt. Willen jullie dan straks alsnog heel vlot voor een tweede gaan....dan is dat zeker een eigen keus. P.s in één van je voorgaande berichten las ik het volgende: "Ik heb dit topic ook bewust neer gezet bij zwangerschap, omdat het heel makkelijk is voor mij om te zeggen zal ik zo snel een 2de nemen omdat ik niet het probleem heb om niet makkelijk zwanger te raken. " Maar hoe weet je nou of je bij een eventueel volgende keer weer snel zwanger word? Er bestaan genoeg voorbeelden van mensen die de eerste keer door de pil heen zwanger zijn geraakt en waarbij het vervolgens niet meer gelukt is. webbel
@ kwebbeltje; ik twijfelde al of ik zou reageren op hetgeen dat jij ook citeerde, maar ik ben het volledig met je eens. Die opmerking is echt not done. mss bedoeld ze het niet zo, maar ik vind het zelfs arrogant overkomen en denk dat ze mensen hier behoorlijk mee kan kwetsen.
female, daar kan ze geen mensen mee kwetsen, dat heeft ze helaas al gedaan onbewust waarschijnlijk, maar komt erg hard over
Tijdens mijn zwangerschap (boordevol kwalen en ziek thuis zitten) heb ik vaak gezegd: 1 keer en nooit weer. Afgelopen maand zijn we 1 keer vergeten een condoom te gebruiken. Zo gewend het zonder te doen (inmiddels al zo'n 2 jaar) dat we er beiden niet aan dachten. Ik betrap me er nu op dat ik a.s vrijdag (mn NOD) toch spannend vind en stiekum best teleurgesteld zal zijn als het niet raak is. Stomme is dat vorige maand precies hetzelfde is gebeurd alleen toen hoopte ik niet dat het raak zou zijn. Nu eigenlijk wel. Als we het kunnen plannen (en dat kon in het verleden niet, zijn voor Jarissa ook een flinke tijd aan het klussen geweest), zouden we graag ergens rond september los gaan voor nr. 2. Vrij snel dus. Voor ons met de reden dat ik er niet jonger op word, we misschien wel weer een jaar of nog langer moeten klussen (als het al lukt natuurlijk) en mijn vriend moet medicijnen gaan gebruiken voor zijn Hep. C. Dan mag hij 18 maanden geen kids verwekken. Als dit allemaal niet had gespeeld, zouden we denk ik langer wachten.
Voor mijn dochter geboren is riep ik dat ik gelijk door wilde gaan voor nummer 2. Maar dochterlief is na een week opgenomen in het ziekenhuis en ik vond het oneerlijk voor haar en nr 2 om zwanger te worden/zijn. Inmiddels is ons meisje 'gezond' verklaard en toen ze één werdt hebben we de pil weer de deur uit gedaan. Tot onze verbazing werd ik snel zwanger en bleef ik zwanger (zie banner). Als het mee zit is mijn dochter 2 als nr 2 wordt geboren! Ieder z'n meug, ieder z'n eigen keus. Wil je gelijk doorgaan? Moet je zelf weten. Ik weet alleen wel dat 't zwaar is met een kleintje erbij! Gelukkig kan ze lopen...
Zou het trouwens ook wel een stunt vinden om na je verlof weer zwanger aan het werk te gaan. Poeh, lijkt me een lastig gesprek worden!
Goed als je me iets beter had gekend, had je geweten dat dit niet me eerste zwangerschap was en dat ik niet door de pil heen zwanger ben geraakt. Ik heb dit topic gestart om te kijken hoe jullie er tegen over staan om meteen verder te gaan voor een tweede, vind het eigenlijk wel heel lullig dat er meteen zo vel gereageerd word en je meteen de grond in getrapt word met misschien word je wel niet meer zwanger. Bovendien heeft het feit dat ik nu "pas" 12 weken zwanger ben naar mijn mening er niks mee te maken. Het is gewoon een kwestie van wat wil je en mijn vraag was hoe jullie er tegen over stonden. Tuurlijk is de kans groot dat ik er na deze zwangerschap heel anders tegenover kijk maar om meteen te reageren dat ik mensen kwets omdat ik het gevoel heb, de hoop nog heb, na deze nog steeds even vruchtbaar te zijn. Ik voel me echt een btje aangevallen. Ik hoop voor iedereen dat ze heel snel kindjes kunnen krijgen en het is helemaal niet zo dat ik mensen met dit topic heb willen kwetsen.
Hoewel ik ook van mening ben dat je kinderen niet 'neemt', vind ik deze discussie volledig uit zijn verband getrokken! Een wens voor een 2e kindje kan altijd aanwezig zijn, of je nou 12 weken zwanger bent of je 1e al wat ouder is, dat is toch helemaal niet relevant? Tijdens mijn zwangerschap van Lotte heb ik ook gezegd, eens en nooit meer! Toch begon het weer te kriebelen toen Lotte een maand of 10 oud was. Ik ben 'gelukkig' iemand die makkelijk zwanger wordt, heb er nooit langer dan 2 rondes over gedaan. Daarentegen heb ik wel 2 miskramen gehad en ervaar ik het zwanger zijn als niet prettig. Uit ervaring (maar elke ervaring is natuurlijk weer anders) vind ik deze zwangerschap nog zwaarder dan de 1e. Ik merk dat Lotte er minder aandacht door krijgt en daar baal ik van. Lichamelijk gezien zou het voor mij ook beter zijn geweest als we nog een poos hadden gewacht.. Maar ja die wens he! @MissyM, doe wat je gevoel je ingeeft!
Het was voor mij ook niet de bedoeling om over het zwanger worden en hoe moeizaam dat voor sommige is te praten. Het ging er meer om, wacht je nog 1/2 jaar voor een 2de of ga je meteen verder voor een 2de? en waarom het een en waarom het ander? Vind wel dat je echt aangevallen word omdat je er vanuit gaat (en volgens mij iedereen in het begin) snel weer zwanger te kunnen raken. Bij allebei mijn zwangerschappen heeft het 3 maanden geduurd voor ik zwanger was. Ik ga er dus "vanuit" dat ik er bij een 2de kindje ook vlot zal gaan, maar natuurlijk is dat altijd afwachten! Heb wel begrepen dat je na de bevalling extra vruchtbaar bent.
missym: Ik heb ook altijd gedacht dat ik snel daarna een 2e wilt nemen... krijgen, kiezen.. Oftewel ik zou graag een 2e snel willen krijgen. Maar mijn gedachtes zijn toch veranderd. Het lijkt me inderdaad erg zwaar en optimaal van je kleine genieten lukt volgens mij niet als je zwanger bent. Daarom wil ik liever 2 jaartjes wachten misschien 3 als de ene alvast paar dagen naar de peuterschool gaat zodat je volop tijd heb voor de ander.. Ik ben ook een planner, en dat wilt niet zeggen dat het zo zal gaan verlopen want nogmaals we kunnen niet in de toekomst kijken. Maar uiteindelijk moeten we eerst afwachten hoe we ons straks voelen. Maar om een topic hierover te starten vind ik niet raar. En soms vind ik het een beetje overdreven hoe hier gereageerd word. Ik begrijp dat sommige uitspraken pijnlijk zijn, maar ik denk niet dat het allemaal zo bedoeld is. En mijn mening is. Je neemt de keuze om kinderen te maken, en of je ze krijgt is maar de vraag.
mijn mening is dat als je graag snel weer zwanger zou willen zijn, dat je dat beter vrij snel kan doen na je zwangerschap dan wanneer een kindje 1 of 2 is...tuurlijk is het zwaar, maar ik heb al in mijn omgeving gezien dat bij degene die een 2e kindje hebben gekregen toen hun eerste kindje al 2 was of net 2,5 dat het extra zwaar is, dat eerste kindje zit dan in de uitprobeerfase en is nog net te klein om te begrijpen dat hij/zij bepaalde dingen wel of niet mag doen..degene die snel weer een wondertje mochten krijgen (binnen een half jaar/jaar na de bevalling zwanger) het lichamenlijk misschien wel wat zwaar hadden (maar dat viel ook reuze mee) maar het met de kids toch echt wel veel makkelijker hadden, omdat het eerste kindje nog niet constant dingen uitprobeert, nog regelmatig in de box of in een loopstoel zit...en nog heel veel slaapt...het kan natuurlijk bij iedereen anders zijn, alleen van deze voorbeelden heb ik er van elk 3 in de familie/vriendenkring... mijn schoonzus en mijn zus hebben allebei hun 2e kindje mogen krijgen toen hun eerste kindje 2 was (bij de geboorte van de 2e) en die hebben het wel zo onnoemenlijk zwaar gehad..1e kindje dook constant op het 2e kindje...slaan met spullen, jaloers gedrag enz enz...heel logisch van zon eerste kindje, een jonger kindje begrijpt die dingentjes nog niet zo goed en is niet met jaloezie bezig..zo is gebleken bij andere familieleden met 2 kindjes heel snel op elkaar! het is natuurlijk altijd afwachten of je snel zwanger wordt, maar als je het lichamenlijk en mentaal aankan straks, dan kun je er toch voor gaan en dan zie je wel of je nog weer snel een mooi wondertje mag krijgen! en dat het lichamenlijk slecht is dat valt ook wel mee, is ook wel voor iedereen anders...ik heb hier uitgebreide gesprekken over gehad met docter, gyn en verlosk...en ja ik had misschien geen kindje meer om voor te zorgen, maar mentaal en lichamenlijk heb ik wel een grotere klap gehad dan veel mensen die na hun bevalling kunnen genieten van hun kraamweek..ik heb niet tot nauwelijks kunnen rusten en bijkomen in die week omdat er veel geregeld moest worden...dacht dus ook dat het wel slecht zou zijn voor mijnlichaam om er snel weer voor te gaan, maar het tegendeel is mij toen verteld...alle gyn's ,onze docter en verlos hebben gezegt dat een mensenlichaam dat makkelijk aankan, mits je jezelf er niet goed bij voelt! Ik hoefde niet eens een eerste menstruatie af te wachten..dus wij zijn er ook gelijk voor gegaan...na 3 mnd was ik zwanger, helaas een vroege mk, 3 mnd later was en bleef ik weer zwanger..dus een half jaar na Kylian...kheb nog steeds mijn dochter om voor te zorgen maar het gaat prima, voel me lichamenlijk zelfs beter dan bij de zwangerschap van kyl, terwijl dat 3 jaar na mijn eerste kindje was! hoop dat je hier wat mee kan...ga gewoon op je gevoel af! liefs Pjetje
@missym: mijn opmerkingen zijn zeker niet bedoeld om je een rottig gevoel te bezorgen. Het is gewoon zo dat als je zelf of direct in je omgeving hebt meegemaakt dat het niet altijd zo makkelijk gaat, sommige dingen die je zegt je in het verkeerde keelgat kunnen schieten. Sorry als ik je op een of andere manier beledigd heb, maar het is meer bedoeld om je te laten zien de volgende keer iets voorzichtiger je woorden te kiezen, omdat je er mensen mee kunt kwetsen (ook al bedoel je dat helemaal niet zo). On topic: als je graag direct hierna weer zwanger wilt worden en je denkt er na de bevalling nog zo over, moet je dat vooral doen denk ik. Ik hoop voor je dat het zo makkelijk blijft gaan en wat dit soort dingen betreft denk ik echt dat je je gevoel moet volgen en als jullie je daar straks gelukkig bij voelen zou ik er gewoon voor gaan. groetjes suus