Merijn is precies 2 als ik uitgerekend ben, tenminste op 1 dag na dan. Ik ben me er van bewust dat het best zwaar zal zijn. Maar ik heb een aantal voorbeelden om me heen waar het allemaal reuze meevalt, waar de oudste ook net 2 was toen 2e geboren werd. Als je direcht na je bevalling weer zwanger wordt, is je oudste nog aaltijd minstens 9 a 10 maanden oud als de jongste geboren wordt en op die leeftijd zat Merijn echt niet meer in de wipstoel of box. Hij wilde alles onderzoeken, kroop overal rond en was echt een handenbindertje al, op die leeftijd. Dus ik vind jouw verhaal niet helemaal opgaan eerlijk gezegd..
Tussen mijn eerste twee kinderen zit 1,5 jaar. Ik vond het fysiek en mentaal erg zwaar. Mentaal omdat ik me ook altijd schuldig heb gevoeld omdat ik beide kinderen niet de aandacht kon geven die ik zou willen. Vaak was ik zo moe en geirriteerd... Voordeel is de band die ze met elkaar hebben, maar dit is tevens (bij ons op dit moment) een nadeel. De tweede richt zich wel erg op de eerste en wil/durft niets zonder haar broertje. Geen groot probleem, maar behoeft aandacht. Ik durfde zelf niet eerder dan nu aan een derde 'te beginnen' (fysiek en mentaal). De tweede is nu net 4 jaar. Ook ik heb me druk gemaakt om het leeftijdsverschil (hebben ze wel wat aan elkaar?), maar zie nu gelukkig ook erg veel voordelen van enige tijd tussen de kinderen! De kinderen zijn bv. zo enorm (bewust) betrokken en ik ben uitgerust en helemaal voor ze allemaal daar! Daarnaast denk ik dat het ook voor een deel met het karakter te maken heeft of kinderen iets aan elkaar hebben. Een klein leeftijdsverschil is geen garantie. Een vriendin van mij heeft er ruim een jaar tussen zitten, maar die kinderen hebben werkelijk niets met elkaar... Tja, er zitten dus vele kanten aan... zoals aan alles. Succes!
Het is een persoonlijke keuze. Je zou naar ervaringen kunnen vragen maar that´s it! Wat als je een 2ling krijgt. Je hebt niks te zeggen... Dan moet je het ook ineens met 2 doen wat ook erg zwaar is toch. Je hebt tijd zat om er over na te denken meid. Succes!
ik persoonlijk zou er ook even mee wachten,t'is toch fijner als je de komende periode echt alle aandacht hebt voor alleen je kindje lijkt mij. En het ontzwangeren,je moet ook denken aan je eigen lichaam. Mijn zusje en ik verschillen 19 maanden,da's vind ik persoonlijk een leuk leeftijdsverschil,wij hebben vroeger altijd erg veel gespeeld samen en ook veel aan elkaar gehad.
Misschien niet voor jou, ik heb ook erin gezet dat het bij iedereen anders kan zijn, maar dit is wat ik hier om mij heen meemaak! en dan gaat het er vooral om de jaloezie..een kindje van 9/10 maanden kent nog niet echt jaloezie en kruip misschien wel rond, ik had het ook niet over een wipstoel, maar een loopstoel...en op die leeftijd slapen ze nog regelmatig, vanaf 2 jaar wordt dat minder in mijn ervaring! maar alsnog ik ben me ervan bewust dat het bij iedereen anders is...ben ook begonnen in de eerste regel met MIJN MENING...ik denk ook bijvoorbeeld dat mijn dochter wel heel lief zal zijn geweest als ik toen zij 2 was een kindje erbij had gekregen, maar goed....dit is wat ik zie in mijn vrienden en familiekring!
Gelukkig ben ik er 1 van een tweeling, want mijn broer en zus zijn 10 en 7 jaar ouder. Dat was wel saai geweest als ik een eenling was geweest. Mijn vriend en zijn broertje schelen 6 jaar en dat was in zijn herinnering ook wel te veel. Ik hoop dat we nog een kindje mogen krijgen als dit kindje tussen de 2 en 3 jaar is. Dat lijkt me ideaal. Maar eerst eens deze afmaken!
Het moet ook maar lukken om nog eens zo snel zwanger te raken. Ik slik vanaf dat kaye geboren is al geen pil meer met het idee als het raak is dan is het raak. Nou 8 maanden verder nog niks. Vind wel jammer want we willen heel graag een tweede kindje er achteraan
In België zeggen ze dat je een kindje hebt gekocht Als er een dame bevallen is dan zeggen onze Belgische collega's die heeft een kindje gekocht. Overal waar je komt hoor je dingen die je misschien liever niet wilt horen. Maar dan kun je beter binnen blijven. Er zijn zoveel erg dingen in de wereld om je nou druk te maken over de manier waarop iemand iets noemt. Zonde van het topic voor MissyM what's in a name dames
Sorry maar ik ga de discussie niet voort zetten via een pbtje over wat jij heb gezegd en over wat ik heb gezegd. Vind het ook een btje raar dat ik daar een pbtje over krijg. Nogmaals, deze topic heb ik niet gestart voor een discussie!
....even tot tien tellen. Jammer van jouw reactie. In mijn Pb staan totaal geen discussiepunten! Ik zeg hierover nog één ding......Lezen. Erg jammer. Kwebbel
Misschien moet jij kwebbel dan terug pben en niet haar pb (persoonlijk bericht) in he ttopic zetten. Je creeert nu zelf een vervelende situatie.
nee ik wilde er gewoon niet op reageren en als er dan vijandig word gezegd (alsof ik een kind van 5 ben) dat ik moet lezen ja hallo heej sjonge ik vraag gewoon hoe mensen denken aan snel een 2de? heeft voor mij er niks mee te maken hoe snel een ander zwanger kan worden. Ik wou gewoon weten zou je ervoor kiezen.
Als je er niet op wil reageren prima toch? maar plaats haar bericht dan niet hier. Ze bedoelde te zeggen dat je iets beter aan bericht moest lezen. Ze bedoelde het anders dan jij las.
Kan hier geen slotje op? Het gaat absoluut niet meer over de vraag van TS en het niveau van de discussie neemt ook niet echt volwassen vormen aan op deze manier.
Zoals ik er nu over denk, zouden wij ook meteen willen beginnen aan een 2e, omdat je na een bevalling vaak vuchtbaarder bent als je pco hebt (en dus geen eisprong uit jezelf). Dus onbeschermd vrijen en hopen dat er dan toch een ei voorbij komt... Maar ik denk dat ik daar na de bevalling heel anders over denk... Liefs, Snoopy
Door omstandigheden gaat er bij mij 11 jaar tussen zitten, ook dat heeft voordelen. ( oppas .... grapje uiteraard, ze is hele erg betrokken,maakt het zeer bewust mee, is bezorgd, enthousiast, geniet van het meemaken van de zwangerschap) Het is denk ik gewoon waar je zin in hebt. Alles kan. ik heb een broertje die drie jaar jonger is en 1 die 9 jaar jonger is. Met beide een leuke band en veel contact. Maar als je goed door je zwangerschap heenkomt en snel hersteld bent, waarom niet. Twee kleintjes kan harstikke leuk zijn. ( persoonlijk zou ik niet weten waar ik de kinderopvang etc van zou moeten betalen , dat is zometeen met 400 euro pm voor 3 dagen al een behoorlijk bedrag ) en verder ,wat een discussie zeg. Ik zie ook niet in wat de TS fout heeft gedaan, maar zie wel vaker dit soort reacties van een aantal dames die lastiger zwanger worden. Dat is verdrietig voor hun, maar ik vind het wel overdreven. Ik ga toch ook niet boos en gekwetst zijn omdat jullie het allemaal maar vanzelfsprekend vinden dat je kan ademhalen ...... dat is voor 90% van iedereen iets waar je niet bij na hoeft te denken. en zo is het ook met zwanger worden. Als het je zoveel doet dat je niet meer op een normale manier met mensen om kan gaan die wel makkelijk zwanger worden, kom dan niet in dit forumonderdeel, maar pleeg geen aanvallen op mensen door over hun woorden te vallen. In het specifieke forum onderdeel, is het uiteraard wel zo beleefd en netjes om je daar gepast te gedragen. Net zoals je in een persoonlijk gesprek je best doet om iemand niet te kwetsen. Maar overal je woorden 100x wegen omdat er wellicht iemand om één of andere reden aanstoot aan zou kunnen nemen, dat gaat voor een groot algemeen forum gewoon te ver.