Direct zwanger worden na de bevalling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by missym, May 8, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babytje

babytje Bekend lid

Jan 9, 2007
    926
    0
    16
    ik scheel met mijn broer en zus twee jaar en mij jongere broertje en ik schelen 4 jaar, niks geen last van gehad! Ik ben nu zwanger van de tweede en mijn dochter is vijf jaar als haar broertje of zusje geboren wordt. Ik vind het heerlijk zo! Kon niet anders, maar dat wilde ik ook niet. Maar iedereen moet zijn eigen gevoel en mogelijkheden volgen. Maar ze adviseren wel wat langer te wachten tot je lichaam wat is hersteld!

2. Lenthe

Lenthe Bekend lid

Mar 2, 2007
    631
    0
    0
    Zwolle
    Ben ik het mee eens.

Ik had het eerder ook over kindjes 'nemen' en in mijn geval was dat ook zo. Ik ben twee keer in één ronde zwanger geraakt. Zo werkt het toevallig bij mij, daar kan ik niets aan doen, dat is fijn voor mij. Maakt dat het dan automatisch vervelend voor mensen bij wie het niet zo is? Ik heb het idee dat ik het afgelopen jaar vaker aangepakt ben door vrouwen die lang(er) op een zwangerschap moeten wachten (over werkelijk van alles, sommige vrouwen in mijn omgeving zijn sinds ongeveer een jaar bijzonder intolerant tegenover mij) en eerlijk gezegd verdenk ik vrouwen die hier zo over vallen van afgunst. Maar ik wil absoluut geen mensen kwetsen, dus inmiddels heb ik het ook over kindjes 'krijgen' (hoewel dit voor mij een religieuze bijklank heeft en ik ben niet religieus; ideaal zou eigenlijk zijn om te zeggen 'proberen een kindje te krijgen'). Om rekening te houden met anderen gebruik ik dus toch het woord 'krijgen'.

Mijn situatie is dat ik makkelijk zwanger word, ik had er niet bij stilgestaan hoe het anders is. Ik denk dat veel mensen bij wie het moeilijk gaat niet stilstaan bij het feit dat vrouwen zoals ik óók vanuit ons eigen perspectief praten; wij weten niet beter dan dat het gemakkelijk gaat. Dat maakt ons niet onmiddellijk asociaal.

MissyM, ik schreef je al een pb, maar mijn kindjes schelen straks 14 maanden. Vlak na Sofia's geboorte kon ik me niet voorstellen snel weer een kindje te willen, maar ik herstelde heel erg snel, voelde me na een paar maandjes weer super, met de baby ging het geweldig en toen werd ik weer zwanger! Het lijkt me heel zwaar maar ook heel leuk. Ik heb ook een egoistische reden om dit zo te willen: ik wil straks (over een paar jaar) graag voor mezelf beginnen en echt gaan doen wat ik graag doe (op het vlak van maatschappelijke carriere). Dan is het handig als ik beide kindjes al op school heb zitten. Ik zou dan waarschijnlijk niet graag weer helemaal van voor af aan beginnen. Ik doe nu een paar jaar rustig aan; ik werk drie dagen per week en ik heb een prima baan, maar het is niet waar mijn hart ligt. Prima voor een tijdelijk iets.

Ik ben stapelgek op mijn meisje, en ik doe alles voor haar, maar ik zal eerlijk gezegd wel een beetje blij zijn als het 'baby-gedoe' voorbij is, dat ligt me niet zo.

Missym, ik vind het echt heel normaal dat je hier nu al over nadenkt, want ik wist ook al jaren geleden wat voor mij een 'ideale' gezinssituatie zou zijn. Maar het ligt er wel heel erg aan hoe je je straks voelt als je baby er is. Geloof me, daar kun je je nu nog niets bij voorstellen.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    jeetje wat een discussie op een normale vraag.
    Ik ga alleen reageren op wat de vraag is, daar was deze topic voor bedoeld.
    Of ik direct of snel een 2de kindje zou willen.
    Nee ik denk het niet. Ik wil eerst de tijd nemen voor onze eerste kindje en mn mannetje wil eigelijk geen 2de kindje. Maar hij riep altijd dat hij geen kinderen wilde, kijk nu hij is zo trots als een pauw en straalt, we hebben we wel samen voor gekozen om voor een kindje te gaan, laat ik dat even voorop stellen.
    Dus eerst ons eerste kindje en dan zien we wel weer verder.

4. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    @wannabe, ik voel me inderdaad ook echt aangevallen om het feit dat ik er makkelijk over denk weer zwanger te worden. Dit is mijn ervaring, mijn beleving. Ik vind het heel jammer dat het moet uitlopen tot zo een discussie.

@Lenthe, ook ik ben nog van mening dat ik een kindje neem, omdat ik bewust stop met de pil en daardoor een kindje krijg. Maar goed krijgen/nemen, het zijn maar woorden denk ik dan, de een kan zich beter verwoorden dan de ander. Ook ik zeg nu maar, om mensen niet te kwetsen, dat je een kindje krijgt. Alhoewel ik, in real life, erover praat wij gewoon een kindje nemen en als mensen het vragen vragen ze ook wanneer neem jij een kindje.
    Ik heb gewoon een bepaald beeld bij het krijgen van een gezinnetje, ook net als jouw wil ik na het krijgen van me kindjes een goeie carriere gaan beginnen (ben al aardig op weg) wil graag een hbo gaan doen nog en me volledig op me carriere richten (vandaar ook de keus om nu al te beginnen). Ook zodat ik nog voor me kindjes kan zorgen en ook omdat ik blij ben als dat babygedoe voorbij is en je regelmaat heb door ze naar school te brengen. Misschien als ik bevallen ben wil ik helemaal geen tweede meer, maar zo als ik er nu over denk wil ik ze gewoon snel achter elkaar en wilde daar de mening van andere over hebben (en alleen daarover, niet over hoe je het zegt dat je kinderen krijgt of over het feit dat ik misschien wel geen kinderen meer kan krijgen).

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik dacht ik ga eens even neuzen op dit onderdeel van het forum. En omdat de titel mij aansprak, ben ik gaan lezen.
    Helaas is het mij nog niet gegund om een kindje te mogen krijgen, en ik zeg regelmatig tegen mijn vriend, dat mocht ik ooit zwanger raken, dat ik dan direct na de bevalling wel weer wil beginnen met klussen. Omdat ik weet dat het bij ons erg lang kan gaan duren.

Ik schrok toen ik dit topci las. Ik had er totaal wat anders van gedacht. Ik vind het fijn voor iedereen dat ze zo snel zwanger zijn geraakt, maar vind dat een aantal niet in de gaten hebben hoe bijzonder zwanger worden is. Jammer en ik hoop dat ze nooit in een soortgelijke situatie komen, maar anders hadden ze echt wel anders geredeneerd.

Ik vind het getuigen van een gebrek aan respect en hersens. Ook ik ben gekwetst door dit topic!

6. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    9 van de 10 reacties zijn van meiden die gewoon normaal zwanger worden hoor.

En missym, niet jou vraag heeft deze discussie op gang gebracht hoor. Daar heb ik ook normaal antwoord op gegeven.

7. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    maar wat kwetst je dan? Ik begrijp het gewoon niet helemaal...

kwetst het omdat mensen zeggen een kindje nemen? Of omdat , degene die snel een kindje hebben gekregen, zo makkelijk erover praten om nog een keer zwanger te raken?

Nogmaals, nooit me bedoeling geweest om mensen te kwetsen, maar word heel erg aangevallen en dat kwetst ook kan ik zeggen!

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zie mijn berichtje hierboven. voor mij had dit niks met jou en je vraag te maken.

9. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Euh.....dit bijvoorbeeld!

10. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    En dit......

11. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik vind het niet verkeerd wat wannabe heeft geschreven omdat ik ook het gevoel heb heel erg aangevallen te worden.

Het is niet leuk om te horen misschien kan je wel geen kinderen meer krijgen of je bent toch pas 12 weken dat je daar al mee bezig bent.

12. Female

Female Niet meer actief

@ missym Vind het erg vreemd dat jij reacties van pb's in het topic plaatst. Dat is volgens mij juist niet de bedoeling van een persoonlijk bericht.

Als je niet verder in wilt gaan op iemand zijn/ haar pb, bericht dit dan ook aan diegene via pb.

Lijkt me wel zo netjes...

13. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Maar dat is gewoon de manier waarop je aangeeft dat je kindjes krijgt/neemt/wilt/hebt. Ik bedoel de een noemt het zo de ander anders. Tuurlijk is het heeeel bijzonder om een kindje te krijgen (en vooral als het een gezond kindje is), maar om nou gekwetst te zijn omdat een ander het anders formuleert... :(

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

woorden schieten tekort...

15. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Dit heb ik pas gedaan nadat ik aangevallen werd omdat ik aangaf niet verder in discussie te willen gaan.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

En laat dat nou de vrijbrief zijn... 8)

17. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    :confused: Echt niet! Onbegrijpelijk dan!

18. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dan nog doe je dat niet.
    Maar zoals ik al zei denk niet dat het veel met jouw topic en vraag te maken had.

19. Joaney

Joaney Actief lid

Aug 15, 2006
    455
    0
    0
    Om es terug te komen op je vraag, zelf heb ik er geen ervaring mee, ik praat dus voor mijn schoonmoeder, zij heeft de eerste twee kort op elkaar gekregen, schelen elkaar net 1 jaar.

Zij vertelt me dat ze van haar tweede kindje niet zo heeft kunnen genieten. Het 2e was geboren en ze vond er niks aan. Het ging haar veels te druk en ze had ook hulp nodig in de huishouding.

Het is jouw keus natuurlijk, maar ik zou idd eerst 9 maand ontzwangeren en dan weer aan een tweede proberen te beginnen. Ik denk dat het beter is voor je lichaam en geest, zo blijft alles in balans.

Liefs, Jo.

20. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    als je een kindje krijgt..
    is het altijd nog de vraag of je die dan ook nemen wil!

als je besluit kinderen te nemen..
    dan is het nog maar afwachten of je ze krijgt..

Share This Page