Direct zwanger worden na de bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missym, 8 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik zal me ook even ontopic houden

met me 24ste wilde we graag een kindje , en na 2 jaar was er nog geen kindje
    toen 3 a 4 jaar in de MMM gezeten en gestart met ivf raakte ik na een laproscopie spontaan zwanger

na een moeizame bevalling en een slechte start van onze zoon raakte ik na 2 1/2 maand wederom zwanger van onze dochter
    dit hadden wij niet verwacht laat staan dat we ervan uitgingen dat ik zo snel weer zwanger zou geraken

dus onze zoon was 11 1/2 maand oud toen onze dochter werdt geboren
    en 1 van julie zei dat een kind van die leeftijd geen jaloezie kent ben ik niet met haar eens

onze zoon merkte wel degelijk dat er iets was veranderd en reageerde daar dan ook op door een gedrag aan te nemen die erg vervelend was te noemen

gelukkig was onze dochter een erg makkelijk kindje die weinig extra aandacht vroeg zodat ik die aandacht aan onze zoon kon geven

de eerste 4 jaar waren erg zwaar lichamelijk en geestelijk maar ook erg mooi
    ze groeide idd op als een 2ling en vele dachten dat ook dat ze dat waren

soms heb ik wel eens gedacht wou dat er een langere tijd tussen hun zat :oops:
    want makkelijk was het niet die eerste 4 jaar

maar met de jaren werdt het gemakkelijker en dan kom je bij een periode aan dat ze gaan puberen :)
    en dan denk ik weer whaaaaaa wou dat er een paar jaar langer tussen ze zat

want je moeten verweren tegen 1 puber valt niet mee maar wat dachten jullie van 2 pubers en soms tegenlijk ;)

nu schilder ik het heel negatief af lees ik terug maar dat is natuurlijk niet zo :)

maar zwaar was /is het wel
    en de keuze of je snel weer zwanger wilt raken na je 1ste , dat is een keuze die jij en je man maken

kan een ander niet voor je maken

toch wil ik ook nog even van het hart dat je geen kinderen neemt maar krijgt en dat weet ik maar al te goed

raakte maar niet zwanger en zo raakte ik met een zuchtje wind zwanger :)
    helaas hebben we daar zelf niets over te zeggen
    en moeten we maar afwachten wat het leven ons brengt :)

2. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik ben de 1e x ook zwanger geworden via de MMM, ik heb clomid moeten slikken, en na een aantal maanden raakte ik zwanger! We hebben nu een pracht zoon Ewout, en we wilde ook heel snel weer voor de 2e gaan. We hadden ook na de geboorte ook zo iets van we zien wel waar het schip strand, en we hebben dus niets gebruikt. Ook dachten we dat het niet zo'n vaart zal lopen omdat we de eerste keer ook met kunst en vliegwerk zwanger zijn geworden. Ik heb 7 maanden bv gegeven, en toen ik aan het afbouwen was, ben ik spontaan zwanger geworden! Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

Wat ik er ook mee wil zeggen is, je kan wel vanalles willen plannen, maar moeder natuur doet het toch zoals zij het wil.
    Succes met deze zwanger schap!

3. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik zou er zelf niet voor kiezen om zo snel al voor een 2e kindje te gaan. Wat anderen ook al hebben aangegeven: Bekijk eerst eens hoe je deze zwangerschap en bevalling doorkomt en geniet dan van je 1e kindje. Ik merkte zelf na ongeveer een jaar dat ik weer de Andrea was, die ik voor m'n zwangerschap ook was.
    Ryan is nu 2,5 jaar en ik ben 3 weken voor z'n 3e verjaardag uitgerekend. We zullen het zwaar krijgen, want die leeftijd kunnen kindjes heel moeilijk doen, maar aan de andere kant is Ryan dan al een stuk zelfstandiger en kan hij, als hij dat wil, meehelpen met de verzorging van zijn broertje/zusje. Daarbij kan ik Ryan goed uitleggen dat mama een baby in de buik heeft en hij houdt daar rekening mee.
    Dit is mijn beleving, maar je moet vooral doen wat jullie willen! ;)

4. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ik zit er ook weleens aan te denken. DIt omdat het bij ons ook niet zo vlot ging (het zwanger worden). Heb nu de neiging om inderdaad gewoon te kijken waar het schip strand en hoe ik mij voel na de bevalling. Bij ons is het toch niet zo'n grote kans dat het vlot spontaan lukt (maar ja je weet het nooit natuurlijk). En dan speelt mijn leeftijd ook mee vind ik persoonlijk (al weet ik dat ik ook alle tijd nog heb hoor). Maar ik weet wel dat ik niet zo'n zin heb om de pil weer te gaan slikken etc.

5. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Hallo,

wij hebben nu een dochter van 4 jaar als de tweede komt dan zal zij bijna 5 zijn.Ik denk dat wat voor leeftijdsverschil je kinderen ook hebben er zen voor en nadelen aan zitten.Mijn oma (dan kan je wel zeggen dat is vroeger maar vroeger hadden ze het een stuk zwaarder)die heeft 16 kinderen en dat is geen uitzondering dus dat was echt de een erin en de ander eruit.Ik moet er niet aan denken maar ook dit heeft zijn voordelen.
    Wat ik zelf van het leeftijds verchil van mijn kinderen vind straks,ach ja ik wilde ook graag wel een tweede toen mijn dochter 2 was maar de twijfel was er en zolang die er was leek het ons niet verstandig om een tweede kindje te mogen krijgen.
    Ik denk als je er weinig leeftijd tussen zit je ook voordelen hebt je kijk ik moet nu weer in de luiers en dan zit je er nog midden in,mijn dochter gaat naar de bassischool dus ik heb alle tijd voor de tweede straks vind ik een voordeel,als je jong bent (vind mezelf ook nog wel jong :) )19 bijv. je kinderen zijn straks een jaar of 10 dan ben jij 30 ofzo lijkt me ook wel een voordeel.
    Maar ja helaas zoals hier al vele gezegt hebben je wilt meschien alles plannen maar je kunt helaas niet alles plannen,het is een godswonder dat je een kindje 9 maanden mag dragen en het dan kan gaan begeleiden in het leven,en alle liefde mag gaan geven.
    Verder meschien moeten jullie een speciaal topic openen om er over te discusieeren en discusieeren mag,maar houd het op een discussie en ieder heeft zijn of haar mening en daar hoeft niet iedereen mee eens te zijn maar respecteer elkaars mening en houd de eer aan jezelf.
    Groetjes jeslin

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    minimaal een jaar wachten wordt er altijd aangeraden. dan ben jezelf ook weer helemaal hersteld.

7. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Niemand is hetzelfde en kun je dus nooit plannen hoe kinderen op elkaar reageren. Misschien vliegen ze elkaar wel in de haren omdat ze zo dicht qua leeftijd op elkaar zitten en dus door dezelfde fases op bijna hetzelfde moment gaan of ze trekken juist bijzonder met elkaar op omdat ze zo weinig schelen. Wie weet ;) Veel succes met je beslissing.

Sorry hoor maar toch nog even off topic. Iemand wel es gehoord van de uitdrukking: "kinderen wensen", "kinderen hopen" etc. Nee? Dat komt doordat de uitdrukking is: "kinderen nemen". Je neemt kinderen en hoopt er het beste van en je wenst dat dit snel gebeurd. Je zegt dit niet om anderen te kwetsen die geen kinderen kunnen krijgen maar het is een "figure of speach".
    Sorry voor het stoken en ik zal er niet meer op terug komen
    ;)

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Wij willen ook niet teveel leeftijd tussen de kids hebben (als dat lukt natuurlijk), maar ik moet er niet aan denken om meteen weer voor de tweede te gaan. Ik wil mijn lichaam eerst even rust geven en daarbij ook nog graag weer even van een beetje figuur gaan genieten met 'normale' kleren en van ons kindje natuurlijk. Alle aandacht is eerst voor hem/haar.

Maar jullie moeten natuurlijk helemaal zelf beslissen wat jullie doen.
    Als jij je er prettig bij voelt moet je het zeker doen.

9. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Die heb ik dus al die tijd niet geslikt. ;) Heb een jaar borstvoeding gegeven en wilde daarna niet aan de pil, dus al die tijd condooms gebruikt. Vond ik zelf fijner voor mijn lichaam.

10. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik denk dat niemand echt een goed antwoord kan geven op je vraag, het hangt denk ik van een hoop factoren af of je straks snel weer voor een 2e kan of wil gaan.

Toen Danique geboren werd wist ik meteen dat het niet lang zou duren voordat ik weer voor een 2e wilde gaan, ik had een super zwangerschap en "makkelijke" bevalling achter de rug en daarbij kwam ook nog dat gevoel wat ik had, die iedere maand weer sterker werd.

Mijn lichaam herstelde snel en mijn man was niet moeilijk te overtuigen dus toen Danique 4 maanden was werd ik weer zwanger, het was meteen de 1e ronde raak!
    Ook nu heb ik een heerlijke zwangerschap, praktisch geen kwaaltjes en ik kan dus ook nog heerlijk genieten van Danique.

Wacht deze zwangerschap lekker af en kijk hoe het straks gaat, je gevoel geeft zelf wel aan of je er aan toe bent of niet.

11. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wij wilden ook heel snel een tweede kindje...

Maar toen kreeg ik HELLP, ben ik zes weken te vroeg bevallen, lag mijn kindje in de couveuse en heb ik zelf veel tijd nodig gehad om te herstellen. Daar bovenop is Kaylee een huilbaby geweest die de eerste 4 mnd 16u/dag huilde en daarna nog een uur of 7 a 8 , met uitschieters tot weer 16u, tot ze bijna 13 mnd was. Neuh ik had er niet aan moeten denken om dat eerste jaar zwanger te moeten zijn zeg...

Nu is Kaylee 16 mnd en zijn we bezig voor een tweede (het viel me op hoe snel je kan vergeten hoe zwaar het is geweest...), maar ik hoop uit de grond van mijn hart dat de tweede niet is zoals Kaylee was, want ik weet eigenlijk niet hoe ik dat dan moet redden met twee... Maar goed dat zien we dan wel weer. Als ik iets heb geleerd is het wel dat mensen meer kunnen dan ze van zichzelf vooraf verwachten, dus als de tweede weer een huilbaby is dan komt dat uiteindelijk ook wel weer goed ;)

Succes met je keuze, wacht je zwangerschap en je bevalling af... en de eerste tijd met je kindje ;)

12. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hi,

wij wilde ook snel een 2e... we gingen er wep pas na 4 maanden voor want je moet zelf ook herstellen.. je baarmoeder moet terug naar waar die geweest was enzo. toen alleslichamelijk goed zat zijn we bezig gegaan.. en was zwanger geworden in dec maar dat is helaas mis gegaan we gaan nu weer beginnen na deze cyclus we willer erg graag een 2e kindje en door omstandigheden kunnen we ook niet te lang wachten en we willen er 3 meer :confused:
    maar ik denk ook dat het aan je kindje is hoe die is en hoe je lichamelijk zelf bent.... wat mijn gyn wel zei is dat je meer ans zou hebben als je gelijk zwanger wordt binnen 6 maande ofzo op een miskraam gene idee waarom...

13. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Sorry hoor mensen ik had me voorgenomen om niet meer te reageren maar ik kan het gewoon niet laten ik zit me zo op te vreten aan sommige mensen hier op het forum....

Als TS nou gewoon na haar bevalling gelijk aan een tweede wil beginnen laat haar dan noem haar niet associaal of dat het raar is....

En als IK nou denk dat je kinderen NEEMT ipv krijgt respecteer dan gewoon mijn mening ik heb al eerder gezegd dat ik echt niemand met mijn uitspraak pijn wil doen maar ik denk er gewoon anders over dan jullie ik snap gewoon niet waarom niemand die mening respecteert je hoort mij toch ook niet zeuren dat jullie er anders over denken dan ik ik respecteer het gewoon dat jullie het zien als een kindje KRIJGEN en niet als NEMEN is het dan zoveel gevraagd om dan mijn mening ook te respecteren? Nogmaals sorry als ik er mensen mee pijn doen maar er zijn zat andere uitspraken waar ik het persoonlijk niet mee eens ben en die mij pijn doen maar ik respecteer wel die gene de mening omdat iedereen over alles anders denkt...

En als er nu nog mensen zijn die zich aangevallen voelen dan weet ik het ook niet meer hoor...

Sorry moest het ff kwijt...

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :rolleyes:
    moet er dan toch alsnog een slotje op? aangezien mensen niet kunnen laten door te blijven gaan?

Niemand zegt hier een ander niet respecteren. Ik respecteer iedereens mening, mag er uiteraard niet mee eens zijn.
    Ik gun iedereen een kindje, of dat nou snel of niet snel gaat.
    Ik haat al helemaal geen vrouwen die snel zwanger zijn.

allemachtig zeg.

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Gooi er dan zeker maar een slotje op want er is wel duidelijk gezegd dat ze mijn mening niet respecteren en dat ze het schandelijk vonden dat ik er zo over dacht nou sorry hoor dat is dus niet mijn mening respecteren en dan kan jij het wel respecteren maar er zijn mensen die dat niet doen maar ja die zullen wel last hebben van de hormoontjes :x

16. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    ik snap dat af en toe niet.Het is nu wel duidelijk hoe ieder er over denkt dus laat het rusten en open anders een ander topic.Het schiet niet op om er telkens maar op terug te komen.
    volgens mij was dat ook niet de bedoeling van dit topic iedereen denkt hier anders over.
    In nederland mag je je mening uiten,maar dit word niet altijd op prijs gesteld denk maar eens aan de mensen die dat hebben gedaan en er niet zo goed mee weg zijn gekomen,nu is dit wel weer wat anders maar waar stopt het ,denk daar maar eens aan.
    groetjes jeslin

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Voor zowel moeder als voor het 2e kindje is het gezonder om er meer tijd tussen te laten zitten. Als de kindjes heel dicht op elkaar zitten, heeft het 2e kindje meer kans op een laag geboortegewicht. Bepaalde stoffen die het kindje normaal uit jouw lichaam opneemt (cervonvetzuren) zijn vaak uitgeput na een zwangerschap. Het is beter om die eerst weer aan te vullen (vette vis eten en/of omega3vetzuren of visolie slikken). Anders kan het 2e kindje tekorten oplopen. Voor de moeder zelf is het ook niet goed. De neefjes van mijn vriend schelen 2 1/2 jaar, maar ze spelen heel leuk samen. Als je twijfelt, zou ik overleggen met je VK of HA of gyn.

18. Mars

Mars Actief lid

11 feb 2007
    160
    0
    0
    pfffff sommige mensen spóren echt niet hoor. Enneh, over hormoontjes gesproken, volgens mij zijn jouw hormonen nog steeds je lijf niet uit zeg, jeetje, miss op haar teentjes getrapt. Ik mag voor jou (chantal dus) alleen maar HOPEN dat je ooit nog eens een kindje mag nemen zoals jij dat zo graag blijft roepen. Het zal een hard gelach worden als je er weer één wil némen en je KRIJGT er geen een :evil:

Sorry hoor dat ik dit zeg, maar dit is hierbij even MIJN mening pffff :evil:

19. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Mods dit is dus iemands mening niet respecteren maar iemand gewoon simpelweg iets vreselijks toewensen......'het zal een hard gelach worden als je er weer een wilt nemen en je krijgt er geen....'
    Gooi hier maar een slot op, dit is pas kwetsend iemand zoiets toewensen.
    Bah wat triest.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als het dan toch niet ophoudt....
    Heel jammer!

Deel Deze Pagina