directe hereniging van moeder en baby na keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door conny75, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Vanmorgen hebben wij een docu gezien hier op de regionale zender. Ik werd er spontaan heel blij van.
    Ze hebben besloten hier in tilburg in het EZ (in meerdere ziekenhuizen is het al zo) dat moeder en baby gelijk herenigd worden na een keizersnede. Aangezien ik over 3,5 week een geplande keizersnede krijg ben ik hier heel erg blij mee.

Hier de link met het volledige artikel.

http://www.elisabeth.nl/algemene_onderd ... mIdt=77622

groetjes
    conny

2. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    :( Ik wou dat ze er in ons ziekenhuis ook zo over dachten! Over 2 weken hebben wij een geplande keizersnede en kreeg gelijk te horen dat het zodra de baby er is, het nog wel 2 tot 3 uur kon duren voordat we weer herenigd worden :confused: ! Vanwege logistieke problemen en het excuus dat de lampen op de recovery veel te fel zijn en er dan teveel hectiek is :( .
    Ik vind het echt belachelijk!

Ik ben blij te horen/lezen dat er ook ziekenhuizen zijn die het anders gaan aanpakken! Ik ga het volgende week nog maar eens aankaarten!

Groetjes Mus

3. lievebeestje

lievebeestje Actief lid

22 mei 2007
    483
    0
    16
    ik ben afgelopen maart bevallen in het kon. beatrix ziekenhuis in winterswijk.
    ik kreeg onverwacht een keizersnee, het is me ontzettend meegevallen en ook ik was heel snel weer samen met mijn zoontje en vriend.

volgens mij duurde het hechten maar 20 min , daarna even naar een aparte zaal naast de ok en binnen een half uur/ 3 kwartier lag mijn zoon aan de borst. en ook daar hoefde ik niet eens naar te vragen. ze vroegen zelf of ik dat al wilde. ik ben zelf kraamverz. en had mijn hoofd bij heeeeeeel wat anders op dat moment , maar gelukkig dachten de zusters er wel aan om dat zo snel mogelijk te doen!

ik ben heeeeeel tevreden over alles! en zo kan het dus ook !

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik kreeg Vigo (nadat hij was schoongemaakt en alles was nagekeken) gelijk bij me. Toen ik weer dichtgenaaid werd, heb ik heerlijk met mijn mannetje kennis mogen maken.
    Daarna heb ik ongeveer een half uur alleen gelegen in de recovery en ben ik opgehaald door Vigo en mijn vriend.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heb je wel geregeld dat je man zich direct over jullie kindje kan ontfermen? Want ik vind 2 a 3 uur wel schokkend lang zeg! Als dat zo is, lijkt het me heel belangrijk dat je man zeg maar jouw plek inneemt voor de hechting.

6. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik schrok ook toen ik het verhaal van een vriendin hoorde. Kleine was geboren, vader ging mee met de baby en zij lag daar alleen terwijl ze werd gehecht. Na het bijkomen van de ruggenprik mochtze naarde zaal en zag ze haar kleintje waar ze tijdens de bevaling even naarheeft mogen kijken. Ze hebben toen de kleine wel meteen weer uitgekleed en op haar blote buik gelegd maar toch...dan ben je net mama en lig je alleen op de operatietafel, zonder je man en je kind. Ik vind het een goede zaak dat ze daarwat aan gaan doen!

7. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Bij ons zoontje, nu 3,5 jaar geleden werd hij na de geboorte gelijk aan mijn man gegeven. Zij hebben toen nog even naast mij gezetten zodat ik hem goed kon bekijken en toen moesten zij naar de kraamafdeling. Ik kreeg een poloroid foto zodat ik hem wel kon zien maar die was niet zo duidelijk. Na het hechten werd ik naar de recovery gereden en daar moest ik nog een uur wachten voor ik naar de kraamafdeling werd gebracht.
    Toen ik eenmaal op de kamer was, na ongeveer anderhalf uur werd hij wel gelijk op mijn borst gelegd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet eens meer over na gedacht had. Ik dacht dat die kans voor mij over was maar toen ik hem op mijn borst kreeg was het geweldig.
    Daarom ben ik heel blij dat deze maatregel hier nu ingevoerd wordt en hoop dat ze het heel snel doorvoeren bij meerdere ziekenhuizen.

groetjes
    conny

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik ben in Januari gevallen in het AZU, nu ook wel WKZ genoemd. Toen was dit nog niet het geval. Hier heb ik echt moeite mee gehad en nog steeds wel. Gelukkig is daar nu verandering in gekomen.

ik heb 1,5 uur op de recovery gelegen, maar had na 30 min al op zaal gemogen. Er is 4 keer gebeld dat ik naar zaal mocht, maar niemand die mij kwam halen. Dit heeft mij best wel zeer gedaan!

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ollie kwam om 16:05 uur uit mijn buik, ik kreeg hem even te zien, daarna is papa er non-stop bij geweest toen ik werd gehecht. Ollie kwam toen nog even in een doek gewikkeld bij mij op de OK.

Tot zover heel goed, maar wat ontzettend jammer dat ik tot 18:30 uur op de Recovery lag en toen pas bij ons duimzuigende baby'tje kon komen!
    Meteen aangelegd dus.

Logistiek niet slim gedaan door het zkhs, maar daarna is het allemaal goed gekomen en heb ik een fijne paar dagen gehad.

Goed om dit te horen!

Deel Deze Pagina