ik heb deze thee gekocht omdat het de weeen op zou wekken. Maar hoeveel kopjes van die thee moet je per dag drinken wil het enig effect hebben?
Wat ik heb gehoord is dat het niet de weeën opwekt, maar dat het je baarmoeder sterker zou maken. Weet niet wat er wel of niet van klopt. Ik heb ergens gelezen dat je max 2 of 3 kopjes per dag zou mogen drinken.
Volgens een kennis (werkt in een kruidenzaakje) heeft het wel effect op het weeen opwekken, maar ook om de bevalling te bevorderen. Zij zegt dat je 3 MAX 4 van mag drinken per dag. Laat je weten of het heeft geholpen uiteindelijk?! Succes Liefs Kim
Ik denk dat ik 6 weken lang die thee heb gedronken. 2 Kopjes op een dag. Snel is de bevalling wel gegaan maar ruim over tijd gelopen. Dus ik geloof er niet zo in dat het weeen op wekt. Weet ik natuurlijk ook wel dat de een de ander niet is maar heb nog nooit iemand gesproken die er weeen van kreeg.
okee dus je mag er geen hele potten per dag van drinken ofzo er staat wel op het pakje wat ik heb gekocht (bij de tuinen) dat je de thee niet mag drinken als je nog vroeg in de zwangerschap zit..dus vandaar dat ik ook dacht dat het weeen opwekte.. ik blijf het in ieder geval drinken en ben heel benieuwd of het gaat werken..
Waar ik het haalde werd me verteld dat je minimaal 3 koppen per dag moest drinken wilde het effect hebben, over een maximum heb ik ninks gehoord daar, dus ik drink braaf 3 koppen per dag Waarom zou je er trouwens niet meer van mogen? Ivm cafeïne ofzo?
Ik heb liters van die thee gedronken. Ben uiteindelijk nog 11 dagen over tijd gegaan na het strippen en mijn ontsluiting schoot niet op waardoor ik uiteindelijk alsnog naar het ziekenhuis moest. Ik geloof er dus niet in! Je kindje komt toch pas wanneer het er klaar voor is. Ananas is hetzelfde, je schiet er echt niks mee op. Laat jezelf niet gek maken meiden! Het komt er vanzelf uit!
Ik heb het ook gedronken, het is ook baarmoederversterkend. Dus mocht het niet wee opwekkend zijn, dan nog kan het wel erg nuttig zijn. Ik heb zelf een lange bevalling gehad, 18 uur, dus wat dat betreft heeft de thee niet geholpen. Maar ik had uiteindelijk amper bloedverlies (week 36 hb van 7.0 en de ochtend na de bevalling -41w3d- was m'n hb ook 7.0) en m'n baarmoederrand zakte opvallend snel. Dat wordt iedere dag gecontroleerd. Dus ik geloof wel dat het zin heeft gehad en ga het bij een volgende zwangerschap zeker weer drinken. Overigens had ik meegekregen MAX 3 kopjes per dag. Nu dronk ik mokken in plaats van kopjes... dus ik weet het ook niet echt. Er wordt nergens een hoeveelheid genoemt eigenlijk. owja; als je het vies mocht vinden -ik vond het niet lekker- een schepje honing erbij en het is ineens goed te drinken
wat een goede tip Athina van die honing! Dat ga ik vandaag meteen proberen want ik vind het inderdaad niet te zuipen haha
Je hebt anders ook pilletjes die je in 1 keer door kunt slikken. Proef je niets van hiihihi. (maar ja kan me voorstellen dat dat zonde is als je de thee al in huis hebt...)
jah dat zei mijn man idd ook al toen hij thuis kwam met die thee dat er ook pilletjes van waren... maar ja ik wist niet of die nou precies hetzelfde effect hadden..bij nader inzien waren die dan wel handiger geweest
Ik heb het ook gedronken, niet 3 koppen per dag, maar wel elke dag zeker een kopje. Ik heb in totaal 7,5 uur weeen gehad, waarvan 5,5 uur sterke weeen, en mijn baarmoeder kromp daarna ook heel erg snel, en dat zonder naweeen! Ik ga het een volgende keer ook weer drinken.
- Vanaf wanneer mag je dat drinken? - Zit dat in zakjes of zijn het echt theeblaadjes? Ik wil ook aan de framboosbladthee! Volgens mijn vk herstel je daarna weer snel na een bevalling.
week 36 of week 37, volgens mij vanaf week 37 , het zit niet in zakjes, het zijn 'blaadjes' . Dus even bij een natuurwinkel halen. Ik had 100 gram voor 1 euro ofzo. Nu verschillen de prijzen nogal,maar het is niet duur in elk geval.
ach, ik weet niet of je altijd goed drinkt, maar ik dus niet, en zo had ik toch weer zo'n 750 ml vocht binnen en dat is gezondere 'vocht' dan frisdrank ofzo (water geef ik niet zo veel om)
@Athina: ja dat is ook weer waar, ik zit nu constant aan de sinaasappelsap maar ik kan mezelf er niet goed toe zetten om er bijvoorbeeld 3 kopjes per dag van te drinken van die thee ben niet zo'n theedrinker haha De thee heb je trouwens ook gewoon in theezakjes. Tenminste die van mij zit in zakjes en die heeft mijn man gewoon van de Tuinen meegebracht
Ik heb het ook vanaf 35 weken gedroken. Ik heb het idee dat het wel geholpen heeft. Het heeft de weeen niet opgewekt (ik ben ingeleid bij 38 weken) maar de ontsluiting ging wel heel snel. Ik ben in 11 uurtjes bevallen, dat is voor een inleiding heel snel. Ik heb ik daarna bijna niet gevloeid, had aan een inlegkruisje genoeg. Framboosbladthee zou ook het bloeden na de bevalling verminderen. Dus ik denk dat het wel geholpen heeft.