Ontbijt/lunch variaties

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Shaana, 10 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

7 apr 2014
    886
    23
    18
    Hallo allemaal,

Titel zegt het al, tekort aan ideeën en inspiraties!
    Hier wordt voornamelijk met brood en fruit ontbeten. Af en toe lauwe thee.
    Maar haar voorkeur gaat vaak toch gewoon naar water.
    Ik merk de laatste paar dagen dat ze wat 'uitgekeken' is op brood en het dus niet of nauwelijks meer wilt eten.
    Ze krijgt op brood jam, pindakaas, chocoladepasta, humus en appelstroop. Kaas vind ze alleen lekker als het een tosti is.
    Ze drinkt allang geen melk meer, vind het niet eens lekker.
    Maar ook geen vergelijkbare dingen, denk aan yoghurt, kwark, toetjes.
    Wil toch wel proberen om iets van havermout met melk/yoghurt en wat fruit er doorheen te geven ofzo.
    Voor haar middagslaapje is het weer brood en wat fruit. Heel soms een wafel, maar dat vult niet echt vind ik zelf.

Wat geven jullie je kleintje(s) zoal? Dank jullie wel!

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Als ontbijt bijna altijd Brinta. Soms wil hij een broodje maar dat kiest hij eigenlijk zelden. Als lunch meestal brood met iets erbij. Als we verse soep hebben gemaakt de dag ervoor eten we dat vaak ook bij de lunch. Onze zoon is gek op soep. In de zomer lunchen we ook wel eens met huzarensalade met wat rauwkost (snoep- of cherrytomaatjes, worteltjes en komkommer) Af en toe een plak peperkoek bij de boterham (wel die met minder suiker) en verder soms een tosti of als we meer tijd hebben een omelet. O ja, en heel soms in het weekend een worstenbroodje. We blijven toch Brabanders, hè?:D

3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Mijn kinderen willen boterham, melkbroodjes of beschuit als ontbijt hebben. Daar gaat af en toe chocopasta, Calvé pindakaas (geen suiker vandaar dit merk), af en toe hagelslag, jam zonder suiker van de ekoplaza, smeerleverworst, salade of kaas op. Ook eten ze graag vleeswaren dus dat krijgen ze ook als ze dat willen of zalm.

De jongste eet af en toe wat havermout mee als ze dat wil maar een kom eet ze niet leeg. Een sausijzen broodje, chocoladebroodje, krentenbroodje of kaasbroodje vinden ze ook erg lekker en krijgen ze heel af en toe.

4. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Een afbakbroodje
    Plak ontbijtkoek
    Gekookt eitje
    Alle soorten crackers
    Tosti
    Soep
    Rijstwafels met kaas, kipfilet of appelstroop

Maar meestal brood. Het is een echte broodeter. Gek genoeg het liefst de korstjes. Als hij dat eens niet wil of minder, dan maak ik bovengenoemde dingen wel eens.

5. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Hier wordt ontbeten met brood, crackers of yoghurt met (suikervrije) muesli. Lastig dat ze niet van zuivel houdt, want dan zijn er dus best wat dingen die afvallen, zoals muesli, havermout, overnight oats.

Misschien kan je nog rijstwafels of tafel zetten (alhoewel ik die niet zo voedzaam vind) of beschuit.

Tussen de middag eten mijn kinderen op school, maar eten ze eigenlijk altijd 2 boterhammen en wat rauwkost, paprika of tomaat voor dochter en komkommer of worteltjes voor zoon. Eén keer in de week op vrijdag krijgen ze een klein krentenbolletje mee.

Je zou ook nog kunnen denken aan een keer een gekookt eitje, of roerei. Of bijv. een handje nootjes.

Of bananenpannekoekjes (https://chickslovefood.com/recept/skinny-bananenpannenkoekjes/)

Houdt ze van salades? Ik heb een tijd voor mezelf salade gemaakt tussen de middag, met bulgur, couscous of quinoa als basis. Mijn zoon vindt dat ook lekker en at dan daarvan mee.

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.686
    113
    Momenteel met ontbijt yohurtmet brinta. Ze is gek op toetjes en zo denkt ze dat ze alleen een toetje krijgt. Dit kan ze ook zelf eten zonder geknoei dus ideaal met ontbijt.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.686
    113
    Tussen de middag vaak toch brood. Soms soep.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hier was het op die leeftijd ongeveer hetzelfde als nu.
    Ontbijt met brood/muesli/crackers.
    Lunch kan van alles zijn: brood, crackers, eitje, roerei, gevulde omelet, banaan/ei of havermoutpannenkoekjes. Ook fruit of rauwkost bij de lunch. Voor lunch op school krijgen ze bento's mee.

9. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Dit eten wij wel eens als lunch of ontbijt: Wentelteefjes, volkoren wafels (vers gebakken in wafelijzer), omelet, soep (met broodje om te dippen), rijstpannenkoek (restje gekookte rijst met ei, melk, meel/bloem, rozijntjes en kaneel en dan als dikke pannenkoek langzaam bakken in koekenpan), afgekoelde (leftover) volkoren pannenkoeken met jam of chocopasta, brinta papmet geraspte appel en wat kaneel..

Deel Deze Pagina