baby van 10 weken, hoe doen jullie dat s'avonds?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, ik heb een babietje van 10 weken oud. Voor mijn gevoel is het niet zo hele goede slaper, ze slaapt overdag zo'n 3 kwartier tot een uurtje en slaapt met moeite in. Als ik weg ga dan valt ze gelijk in de maxi cosi in slaap, maar in haar eigen bedje is dat wat moeilijker. Nu heb ik eigenlijk een vraagje, wat doen jullie met de late voeding? We geven haar de fles tussen 22.00 a 23.30 uur, soms wordt ze zelf wakker, maar als er langer dan 4 uur (soms 4 en half) tussen zit maken we haar wakker voor de fles en gaan daarna slapen.
    Maken jullie je kindje wakker voor de late fles? Of laten jullie je kindje dan gewoon slapen?
    Ik moet er wel bij zeggen dat ons meisje s'nachts nog wakker wordt voor een fles (3.00) en ik ben bang als ik haar laat slapen (en niet wakker maak) voor de fles van 23.00 dat er dan geen ritme in komt. S'nachts slaapt ze erg onrustig en overdag kan ze gemakkelijk 4 uur tussen de voedingen laten zitten, maar s'nachts is het meestal tussen de 3 a 3 en half uur.
    Ik ben dus erg benieuwd of jullie je kindje door laten slapen tot ze vanzelf wakker worden voor de fles....(voor de fles van 23.00)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij maakten ons jochie tot 4 maanden wel wakker voor die late fles.

Ik zou trouwens proberen overdag toch wat meer een max van 4 uur aan te houden. Dan kan ze misschien 's nachts wat langer er tussen laten..

3. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Mijn zoontje is nu 7 weken en ik doe het alsvolgt:
    00.00 uur fles (ik maak m wakker als hij niet zelf wakker wordt)
    06.00 uur fles
    09.00 uur fles
    13.00 uur fles
    17.00 uur fles
    Overdag geef ik m om de 4 uur maar soms wil hij nog weleens om 16.00 uur en dan om 18 uur nog een klein flesje.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb het er toevallig vorige week met CB over gehad. Ons meisje moeten wij ook bijna altijd wakker maken voor de laatste fles.

Ze raadde ons aan om dit wel te doen en haar niet door te laten slapen. Ze zal dan in de nacht toch komen voor een voeding en daarmee geef je eigenlijk aan dat het oké is dat ze 's nachts een voeding krijgt en zal ze de nachtvoeding niet snel laten vallen en dus een verkeerd ritme krijgen..

Als ons meisje om 12 uur dus nog niet wakker is, maken we haar wakker voor de fles..

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Hier was het met 10 weken

07.00
    10.30
    14.30
    18.00
    21.30

Nu is het de laatste 3 nachten dat ze om 20.00 uur de fles al wil en dan de nacht in gaat, dus de laatste dagen is het :

06.00
    09.30
    13.00
    16.00/16.30
    20.00/20.30

Wij doen niet aan wakker maken, een kind bepaald zijn eigen ritme, wanneer er honger is melden ze zich wel.

( volgens het cb is het trouwens verstandig niet na 22.00 uur de late fles te geven omdat ze rond 22.00/22.30 in hun diepe slaap komen en als ze daaruit gehaald worden word het lastig voor ze om de nacht door te komen omdat ze hun diepe slaap al gehad hebben )

6. Popkoorn

Raar....Hier zeggen ze juist niet wakker maken, als en kind 8 weken geweest is hoef je je ook niet meer zorgen te maken om de suikerspiegel die te hard kan dalen... en dus gewoon laten slapen is wat het cb hier zegt, als ze overdag maar voldoende krijgen.

Gek hé dat het per regio zo verschild aan adviesen op het cb

7. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Oke, ik vroeg het me namelijk af omdat mijn meisje s'avonds als we haar wakker maken voor haar flesje, eigenlijk slapend haar flesje drinkt. Maar ze wordt dan wakker omdat ze een boertje moet laten. Ze is er nog niet aan toe om door te slapen, dat is ook niet erg, maar soms wordt ze al om de 3 uur wakker, en dat is best vermoeiend, vooral omdat ze ook niet meteen wil gaan slapen na de ochtend voeding (6.00)
    by the way, kunnen jullie je kindje makkelijk naar bedje brengen s'avonds? We brengen haar tussen 20.00 en 21.00 naar boven, maar ze heeft meestal wel hulp nodig om dan in slaap te komen (wiegen en sussen) Ik kan haar niet zo in bed wegleggen jullie wel?

8. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Wij maken onze dochter om 21.30 wakker voor de laatste voeding. Ze slaapt daarna meestal van 22.15 tot 5.00/6.00:).
    Overdag komt ze om de 3 uur.

Onze meid is wel een makkelijke slaper. Als we haar wegleggen heeft ze meestal nog 1x een aai en een speentje nodig, maar dat wordt ook al minder. Als we een drukkere dag hebben gehad, bijvoorbeeld met visite, dan gaat het iets lastiger 's avonds. Na de laatste voeding valt ze altijd als een blok in slaap.

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ongeveer zo:
    6u00
    10u00/10u30
    14u30/15u00
    19u00
    23u30 (maken we haar voor wakker)

hmmm nu ik lees dat het niet verstandig is om na 22u00 wakker te maken ivm diepe slaap ga ik weer twijfelen over dit ritme....

oh ja en tussen 20u30-21u30 is haar moeilijkste uurtje van de dag, dus na de 19u00 fles slaapt ze een uurtje en daarna is ze een uurtje onrustig en moeten we continu naar boven om haar echt in slaap te krijgen.. :(

10. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Overdag slaapt mijn zoontje nu ook in zijn slaapzak omdat hij ook heel weinig sliep.
    Nu slaapt hij zo 2,5 a 3 uur achter elkaar door.
    Zonder slaapzak van dat ook maar 45 min.

Misschien eens proberen overdag.
    Zelfde ritme als 's nachts aanhouden.
    Gordijnen dicht evt. rolgordijn voor meer verduistering.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hoi bella,
    je schrijft dat ook als je haar wakker maakt je meisje alsnog om 3uur wakker wordt voor een fles? Dan is de kans groot dat als je haar niet wakker maakt, ze helemaal om een fles komt.
    De tijd dat ze gaat doorslapen komt vanzelf, ze is nog zo klein! Volgens mij ging bij ons de laatste fles er met 3 maanden vanaf, maar inmiddels zit ie er weer in omdat hij vanzelf wakker wordt middernacht omdat hij op de een of andere manier toch die fles weer wil. En je zou het ook gewoon 1 of 2 avonden kunnen proberen. Werkt het niet en wordt ze heel snel weer wakker, weet je dat ook weer.

Liefs

12. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    @ Sassie:
    Ze is ook nog zo klein en ik weet dat ze het nog niet in zich heeft om door te slapen. Dat is ook niet erg, (nou jaa het zou wel mooi zijn, hihi) Maar ik vroeg me gewoon af als ik haar niet om 23.00 uur zou wakker maken of ze dan wel de 4 tot 4 en half uur zou halen net zoals overdag. Ze komt namelijk s'nachts vaak om de 3 uur. Vannacht was het al om de 2 en half uur, en dat gaat je echt opbreken die korte slaapjes.
    Het gekke van alles is dat het qua voeding overdag heel goed loopt en redt ze het goed met 4 uurtjes ertussen... na 18.00 gaat ze spoken en krijgen we haar met moeite in slaap zo rond 20.30 en dan als ze eenmaal slaapt ik het zooo zonde vindt om haar wakker te maken, hihi.

13. Popkoorn

Misschien is haar ritme wel 03.00 wakker worden

dus als jij om 22.00 de laatste fles geeft dat ze ook tot 03.00 slaapt,

je zou het kunnen proberen, lukt het niet dan lukt het niet,

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 10 weken zaten wij op dit schema:

8:00 opstaan + fles
    9:30 naar bedje toe en slapen tot 11:00
    daarna bad, aankleden en spelen
    12:00 fles
    13:00 naar bedje toe tot 15:30
    daarna spelen
    16:00 fles
    tussen 16:30 en 19:00 spelen en kort slaapje (45 min) in de box
    19:30 - 20:00 fles
    20:30 naar bedje toe
    23:00 - 23:30 fles in het halfdonker (weinig contact maken)

Wij hebben dochter (en zoon trouwens) ook altijd wakker gemaakt voor de fles en zij is met 7 gaan doorslapen van 00:00 tot 8:00 en met 18 weken van 20:00 tot 8:00. Het flesje was een stuk kleiner dan op de rest van de dag.
    Ik geloof er erg in dat je babies kan leren om 's nachts te slapen en overdag te eten. Dat leren kost natuurlijk de nodige tijd. Ik denk dat ik met 10 weken het gevoel had dat het ritme er aardig in zat. Daarvoor was het allemaal natuurlijk wat minder voorspelbaar maar in mijn beleving levert routine veel op. Mijn ervaring met mijn zoontje is ook heel goed.

15. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Hier zo;

3/4 uur
    7/8 uur
    11/12 uur
    15/16 uur
    19 uur

Ons meisje is ook een hele moeilijke slaper, maar na 19 uur gaat ze opeens wel slapen, dan ga ik haar niet meer wakker maken. Komt ze wel om 3/4 uur s nachts, ma ja so be it. Heb weleens geprobeerd haar nog een late voeding te geven, maar dan wordt ze ook om 3/4 uur wakker en wil ze ook echt de fles dus dat heeft geen zin. Dan beter vroeg naar bed ipv wachten op de late voeding (is de nacht helemaal zo kort met nog een nachtvoeding)!

Succes!!!

16. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik geef mijn zoontje rond half 11 de laatste fles.
    Ik maak hem daarvoor wel wakker. Soms slaapt hij de nacht door en soms komt hij om nog een klein flesje (60+2)
    Dat is ook voldoende en kan hij weer lekker slapen tot 7 uur/half 8.

Er zit niet echt een ritme in, omdat hij de ene keer om de 3 1/2 uur komt en de andere keer er 4 uur tussen laat.

De laatste dagen gaat het heel goed en laat hij er 4 uur tussen. Maar ik zorg er altijd voor dat hij de laatste fles om half 11 krijgt.

17. fafje

fafje Niet meer actief

ik geef bv maar mijn zoontje zit op 6 voedingen en die van 2130u is de 6e....dus ALS ie slaapt, maak ik em max 23u wakker...wnat hij eet zo:

0500
    1000
    1300
    1600
    1900
    2130

dus hij slaapt in principe van 2200-1000 (alleen eventjes paar slokken om 5u...dus hij moet wel wakker gemaakt worden...alleen dat komt nooti voor haha

18. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Hier gaat het momenteel zo met onze 10 weken oude baby:

07.30 fles
    11.30 fles
    15.00 fles
    18.30 fles
    22.00 fles.
    De flessen wisselen momenteel van 150cc tot 180cc

19. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik geef niet echt op vaste tijden de voeding, gewoon als ze er om vraagt eigenlijk.
    ze gaat hier tussen 19.00 en 19.30 naar bed en krijgt dan 150cc met rijstebloem en als ik zelf naar bed ga krijgt ze nog wat waarvan ze ong 80 opdrinkt (in haar slaap want zodra het op is of ze geen zin meer heeft slaapt ze gewoon verder)
    en dan komt ze meestal tussen 7 en 8 smorgens weer.
    nu is het de afgelopen dagen dat ze ff wakker word tegen 4 uur maar een aai over dr bolletje en ze slaapt weer verder.
    dit ritme hebben we eigenlijk al heel lang, wij zijn gezegent met een kindje die slapen snachts heel fijn vind volgens mij sliep ze met 8 weken door snachts.
    als ze dalijk 5 maanden is gaan we kijken of de fles laat in de avond er af kan maar dat hoeft van mij nu nog niet

Deel Deze Pagina