Beetje vreemde titel maar ik wil graag hetvolgende vragen: Sinds vorige week heb ik af en aan zwaar bloedverlies. Voordat men al gaat roepen: dat had ik ook! bedoel ik: dat het echt met stroompjes uit je vagina loopt en dat je ervoor opgenomen moest worden in het ZH, zo erg bedoel ik... Dit heb ik nu in de afgelopen 10 dagen 3x gehad, mijn bloeddruk ligt nu op 100/60 en ik heb het de hele dag koud. Mijn kindje leeft (nog), maar er zit een bloeding van bijna 4x4 bij 1.5cm naast de vruchtzak en dit loopt in een tornadotuit uit naar mijn BMM, waar ik dus het bloed door verlies. De artsen weten niet precies hoe dit komt (misschien een tweeling waarvan er eentje het niet heeft overleefd of een bloeding van de placenta) en ze kunnen me ook niet vertellen hoe dit verder gaat verlopen. Ik ben nu bijna 12 weken zwanger en mijn gyn zei gisteren dat ik het toch tot 28weken moest rekken, omdat anders het kindje niet levensvatbaar is. Om zoveel mogelijk kansen te houden voor mijn kindje, mag ik nu absoluut niet tillen, rennen, rekken en vooral veel rusten. Wij hebben ook nog een zoontje van bijna 20maanden, die nu erg van slag af is, omdat mama hem niet meer kan verzorgen. Voor het hele gezin is dit een nare en bezorgde tijd en ik zou graag met andere moeders hierover willen praten. Hoe is het bij hen gegaan en wat voor tips en aanbevelingen hebben zij?
Jee, klinkt niet fijn Piet. Ik hoop dat hier vandaag nog wat reacties voor je komen van vrouwen die zoiets hebben meegemaakt. Ik ben iig blij dat je kindje leeft. (ik weet het, mijn bericht voegt niets toe, maar ik vind het niet leuk als er geen reacties komen, terwijl je wel iets heel engs meemaakt, sterkte)
Jee, wat een verhaal Piet! Ik wens je veel sterkte meis'. Helaas kan ik je niet helpen, ben namelijk nog nooit zwanger geweest. Kan me voorstellen dat dit een moeilijke, onzekere periode is voor jou en je gezin. Ik hoop dat er snel duidelijkheid mag komen en dat je het kindje in je buik kunt voldragen. Liefs, Indigo
hoi hoi, wat rot voor je meis, maar ik weet niet of ik je kan helpen. ik heb wel rond 11 weken een erge bloeding gehad, zo erg in ieder geval dat ik met maandverband liep en dat het bleef stromen.... moest ook met spoed naar het ziekenhuis....daar aangekomen bleek op de echo dat allebei mijn kleintjes lhet goed deden, wat ee opluchting ik heb ook allerlei onderzoeken gehad maar er is tot nu toe nog geen verklaring gevonden waarom ik zo heb gevloeid... het bloeden is met een paar dagen vanzelf gestopt en tot op heden heb ik er geen last meer van gehad... ik hoop voor je meis dat het bij jou ook wil stoppen en dat je strakjes een mooi wondertje op de wereld mag zetten veel liefs chaya
Ik weet wel dat er bij de aprilmama's iemand een behoorlijke bloeding had in het eerste trimester, ze is nu denk ik zo'n 27 of 28 weken zwanger, dus het kan wel goed gaan, maar het blijft afwachten sterkte er mee.